Pagina 1 van 1
Betalen of niet ?
Geplaatst: 10 dec 2007, 14:18
door Rimson
Enkele weken geleden hadden we problemen met internet
De ADSL moden synchroniseerde niet meer.
Ik heb alles qua interne bekabeling gecontrolleerd en heb toen
gebeld naar Belgacom.
Dit om de lijn eens te meten om te zien of er daar geen probleem was.
Volgens die persoon aan de lijn was het een probleem met de telefoonlijn en moest
er een technieker langskomen. Ik vroeg hem of het probleem niet aan mijn router kon liggen.
Waarop deze negatief antwoorde.
op die moment werd er niets van prijzen inzake een interventie gemeld aan mij.
Zogezegd zogedaan, de maandag daarop staat er een technieker van BGC voor m'n deur,
na testen blijkt het de voeding van de modem te zijn die stuk is. (na 5 minuten was deze terug weg)
Daar dit een eigen toestel is heb ik deze dan zelf vervangen en toen werkte het terug.
Vandaag krijgen we van Belgacom een factuur van 55€ wegens een onnodige interventie op
mijn adres.
Zouden jullie deze betalen of zou ik toch maar eerst een bellen naar BGC facturatiedienst
om dit aan te vechten/tegen te gaan?
Re: Betalen of niet ?
Geplaatst: 10 dec 2007, 14:38
door Blue-Sky
Rimson schreef:Zouden jullie deze betalen of zou ik toch maar eerst een bellen naar BGC facturatiedienst
om dit aan te vechten/tegen te gaan?
Je kunt het altijd proberen, om dat aan te kaarten op de technische of facturatiedienst,
persoonlijk denk ik dat je toch zal moeten betalen en je dus enkel je tijd zal verspelen.
Re: Betalen of niet ?
Geplaatst: 10 dec 2007, 14:40
door Petrikske
Rimson schreef:Enkele weken geleden hadden we problemen met internet
De ADSL moden synchroniseerde niet meer.
Ik heb alles qua interne bekabeling gecontrolleerd en heb toen
gebeld naar Belgacom.
Dit om de lijn eens te meten om te zien of er daar geen probleem was.
Volgens die persoon aan de lijn was het een probleem met de telefoonlijn en moest
er een technieker langskomen. Ik vroeg hem of het probleem niet aan mijn router kon liggen.
Waarop deze negatief antwoorde.
op die moment werd er niets van prijzen inzake een interventie gemeld aan mij.
Zogezegd zogedaan, de maandag daarop staat er een technieker van BGC voor m'n deur,
na testen blijkt het de voeding van de modem te zijn die stuk is. (na 5 minuten was deze terug weg)
Daar dit een eigen toestel is heb ik deze dan zelf vervangen en toen werkte het terug.
Vandaag krijgen we van Belgacom een factuur van 55€ wegens een onnodige interventie op
mijn adres.
Zouden jullie deze betalen of zou ik toch maar eerst een bellen naar BGC facturatiedienst
om dit aan te vechten/tegen te gaan?
Vrees dat je zelf zal moeten opdraaien voor de kosten.
Geplaatst: 10 dec 2007, 15:01
door Rimson
Dat is toch niet logisch ?
bedoel maar dat ze dit dan toch bij het gesprek mogen vermelden,
heb nogthans gevraagd of het een probleem met mijn router zou kunnen zijn waar ze gezegd hebben dat dit niet het geval was.
Geplaatst: 10 dec 2007, 15:02
door Tracer07
voor zover ik weet rekent bgc altijd iets aan als het probleem niet aan hun ligt
gok dat het jouw router was en niet eentje van bgc die zij komen plaatsen?
als nu bijvoorbeeld de lijn zelf stuk was in de straat ofzo daar kan jij niets aan doen dan moeten zij het maar oplossen..
anders zien ze het als "onnodige interventie" en mag je dus betalen..
misschien inderdaad niet zo netjes dat ze je geen kosten vermeld hebben.. maar denk dat je daar niet veel aan zal kunnen doen
Geplaatst: 10 dec 2007, 15:08
door Rimson
gaan toch proberen,
heb er 3 mobile accounts staan en een belgacom tv. Ze mogen wel eens iets doen voor een trouwe klant.
Geplaatst: 10 dec 2007, 15:19
door proxiboyke
je had beter er de technieker over aangesproken, dan kon hij iets regelen
Geplaatst: 14 dec 2007, 10:33
door hoy69
is toch logisch dat jij moet opdraaien voor de kosten zou ik zeggen .MAAR als er een probleem is met je telefoonlijn zou de persoon van de helpdesk je moeten aanraden om al je kabels en aperatuur te dubbelchecken..
Normaal gezien kan je vrij snel zien of er een probleem is buiten je huis of niet hoor door belgacom
Geplaatst: 14 dec 2007, 12:22
door hollebollegijs
onnodige interventies of als het probleem aan de klant zelf mag, zijn betalend. dus het wordt aangerekend. trouwe klant of niet.
Geplaatst: 14 dec 2007, 22:28
door dbr
hollebollegijs schreef:onnodige interventies of als het probleem aan de klant zelf mag, zijn betalend. dus het wordt aangerekend. trouwe klant of niet.
Nu is dat hier niet de kern, het gaat er hier om dat er telefonisch gezegd wordt dat het niet aan de router ligt.
De vraag is dus hoe gaat Belgacom om met dergelijke discussies?
Re: Betalen of niet ?
Geplaatst: 18 dec 2007, 22:24
door King Nothing
Rimson schreef:Enkele weken geleden hadden we problemen met internet
De ADSL moden synchroniseerde niet meer.
Ik heb alles qua interne bekabeling gecontrolleerd en heb toen
gebeld naar Belgacom.
Dit om de lijn eens te meten om te zien of er daar geen probleem was.
Volgens die persoon aan de lijn was het een probleem met de telefoonlijn en moest
er een technieker langskomen. Ik vroeg hem of het probleem niet aan mijn router kon liggen.
Waarop deze negatief antwoorde.
op die moment werd er niets van prijzen inzake een interventie gemeld aan mij.
Zogezegd zogedaan, de maandag daarop staat er een technieker van BGC voor m'n deur,
na testen blijkt het de voeding van de modem te zijn die stuk is. (na 5 minuten was deze terug weg)
Daar dit een eigen toestel is heb ik deze dan zelf vervangen en toen werkte het terug.
Vandaag krijgen we van Belgacom een factuur van 55€ wegens een onnodige interventie op
mijn adres.
Zouden jullie deze betalen of zou ik toch maar eerst een bellen naar BGC facturatiedienst
om dit aan te vechten/tegen te gaan?
heb je een papier ondertekend als die vent is lang geweest?
Indien niet, laat BGC weten dat je niemand gezien hebt. Indien wel, dan moet je jammergenoeg betalen
Geplaatst: 18 dec 2007, 22:37
door gert.jansen
Ze laten alvast ruimte voor interpretatie.
"Mijn internet" via e-services zegt over mijn ADSL Go abonnement:
Huidige internetverbinding : fa-----
Soort verbinding : Belgacom ADSL Go
Dit abonnement is een volledig pakket dat de ADSL-lijn van Belgacom omvat, samen met de internetverbinding. Het omvat tevens een downloadsnelheid van maximum 4 Mbps, een uploadsnelheid van maximum 256 kbps, een datatransmissievolume van 12 GB, 4 elektronische brievenbussen met een capaciteit van 50 MB 5 e-mailadressen per brievenbus, een webruimte van 50 MB en gratis technische bijstand.
Hoe en waar die gratis bijstand verleend wordt staat er niet, maar het is dus wel in je abonnement inbegrepen.
Misschien is het dat wat Belgacom die geweldige service noemt
Geplaatst: 18 dec 2007, 22:40
door King Nothing
gert.jansen schreef:Ze laten alvast ruimte voor interpretatie.
"Mijn internet" via e-services zegt over mijn ADSL Go abonnement:
Huidige internetverbinding : fa-----
Soort verbinding : Belgacom ADSL Go
Dit abonnement is een volledig pakket dat de ADSL-lijn van Belgacom omvat, samen met de internetverbinding. Het omvat tevens een downloadsnelheid van maximum 4 Mbps, een uploadsnelheid van maximum 256 kbps, een datatransmissievolume van 12 GB, 4 elektronische brievenbussen met een capaciteit van 50 MB 5 e-mailadressen per brievenbus, een webruimte van 50 MB en gratis technische bijstand.
Hoe en waar die gratis bijstand verleend wordt staat er niet, maar het is dus wel in je abonnement inbegrepen.
Misschien is het dat wat Belgacom die geweldige service noemt
al die firmas, internet , water, eletrik,... zijn maar uit op één ding : geld.
tkan hun ni schelen dat ze de brave betalende klant nog es extra aanrekenen voor een zogenaamde nutteloze verplaatsingskost.
Re: Betalen of niet ?
Geplaatst: 19 dec 2007, 08:12
door hollebollegijs
Rimson schreef:Enkele weken geleden hadden we problemen met internet
De ADSL moden synchroniseerde niet meer.
Ik heb alles qua interne bekabeling gecontrolleerd en heb toen
gebeld naar Belgacom.
Dit om de lijn eens te meten om te zien of er daar geen probleem was.
Volgens die persoon aan de lijn was het een probleem met de telefoonlijn en moest
er een technieker langskomen. Ik vroeg hem of het probleem niet aan mijn router kon liggen.
Waarop deze negatief antwoorde.
op die moment werd er niets van prijzen inzake een interventie gemeld aan mij.
je moet altijd informeren naar eventuele kosten dan kom je niet voor verrassingen te staan. dat is toch bij alles zo.
Zogezegd zogedaan, de maandag daarop staat er een technieker van BGC voor m'n deur,
na testen blijkt het de voeding van de modem te zijn die stuk is. (na 5 minuten was deze terug weg)
Daar dit een eigen toestel is heb ik deze dan zelf vervangen en toen werkte het terug.
Vandaag krijgen we van Belgacom een factuur van 55€ wegens een onnodige interventie op
mijn adres.
Zouden jullie deze betalen of zou ik toch maar eerst een bellen naar BGC facturatiedienst
om dit aan te vechten/tegen te gaan?
Geplaatst: 19 dec 2007, 10:47
door wwdj
Klacht indien kan je door te bellen naar een bepaald nummer (nummer zelf ken ik niet maar is te verkrijgen via 080022312)
Dan dien je te antwoorden op een paar vragen (computerstem)
Vervolgens krijg je dan document thuis gestuurd waar je paar vragen dient in te vullen (3 tal)
Deze brief kan je gratis versturen en tara :
Enkele dagen later krijg je bericht dat alles in orde is en dat je niet moet betalen.
Zo is het althans bij mij gegaan en ik had dezelfde beginsituatie!
Geplaatst: 04 jan 2008, 17:06
door Rimson
Blijkbaar is de ene klant toch trouwer als de andere klant
Bedrag is gecrediteerd
Geplaatst: 04 jan 2008, 20:28
door Ken
Zie ook prijslijst:
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... ist_nl.pdf
Zoeken op: interventie. Zie je meteen de 'officiële' prijzen.
Goed dat ze een creditnota gemaakt hebben
Geplaatst: 04 jan 2008, 21:21
door Vinny
Kon je dat zelf niet zien dat er geen lampjes branden ofzo?
als voeding kapot is krijgt dat ding normaal geen stroom meer dus ook geen lampjes die branden.
betalen of niet? De naft kost geld tegenwoordig
Geplaatst: 05 jan 2008, 16:20
door Peterken
Kan er ergens wel inkomen in de redenering van Rimson: als iemand van BGC zegt dat het niet aan de apparatuur ligt kan je zelf al de optelsom maken en besluiten dat het aan de lijn ligt - dat is ook hetgeen die telefonist concludeert.
Lijkt mij een fout van die telefonist in de diagnose van het probleem.
Geplaatst: 06 jan 2008, 23:01
door Rimson
Ik vermoed dat het in mijn voordeel sprak dat ik wist dat het iemand was van een extern call center...
blijkbaar kunnen deze mensen (internen en externen) elkaar niet al te goed verdragen.
Voeding gaf een overbelasting op het net. Wat ervoor zorgde dat enkel de modem niet synchroniseerde.