Pagina 1 van 1

Chello Leuven: Internet uit?

Geplaatst: 24 nov 2007, 20:40
door Epo
Mensen met Chello (nu Telenet) in Leuven: is bij jullie ook het internet uitgevallen? Om een of andere reden krijgt mijn modem nu een 10.90 etc etc IP-adres, en geven alle pagina's de Provision.chello info -> de pagina die ik kreeg toen ik voor het eerst Chello had 3j geleden.

De wizard vraagt om een username en password, maar dat ken ik niet meer...

Wat kan ik doen? Zal het probleem zichzelf oplossen na verloop van tijd? Moet ik die wizard terug doorlopen? Wat is er eigenlijk gebeurd?

Geplaatst: 24 nov 2007, 22:29
door billeman
Dat zijn die vuil janetten van telenet die de ex-upc klanten nog wat meer wil pesten met hun incompetentie en hebzucht.

U bent toevallig geen klant die vertrekt want die ambeteren ze graag ?

Geplaatst: 24 nov 2007, 22:36
door Epo
Ik vertrek zeer zeker, maar Chello moet liefst nog een maandje werken :-)

Geplaatst: 24 nov 2007, 22:39
door Lord Utopia
staan het paswoord en de code niet op een papier ofzo?

Telenet heeft bij ons vroeger een klein, hard stuk papier gegeven met alle wachtwoorden enzo. Deed Chello dat niet ?

Anders morgen bellen naar Chello/telenet he, ik hoop dat je je klantennummer nog weet :P

Geplaatst: 24 nov 2007, 22:45
door billeman
Epo schreef:Ik vertrek zeer zeker, maar Chello moet liefst nog een maandje werken :-)
Tja, veel succes. Volgens mij is dat paswoord hetzelfde als je primair email box. Als je dat wilt recuperen zijn er wat trukskes, zoals sniffen met ethereal als je je pop3 binnenhaalt, ofwel download je ergens het siw.exe programma, en gebruik je 'eureka' om je hidden pop3 password te bekijken.....

Feit blijft dat telenet aan versneld tempo ex-upc klanten onder druk aan het zetten is voordat dommel overal met cityconnect komt. Vroeger was het 29 december, nu word ik al afgesloten op 10 dec. Gelukkig heb ik al een tijdje edpnet draaien vanaf ik hoorde dat die achterlijke apen UPC overnamen.

Geplaatst: 24 nov 2007, 22:53
door Epo
billeman schreef:
Epo schreef:Ik vertrek zeer zeker, maar Chello moet liefst nog een maandje werken :-)
Tja, veel succes. Volgens mij is dat paswoord hetzelfde als je primair email box. Als je dat wilt recuperen zijn er wat trukskes, zoals sniffen met ethereal als je je pop3 binnenhaalt, ofwel download je ergens het siw.exe programma, en gebruik je 'eureka' om je hidden pop3 password te bekijken.....
Welja, ik weet de username nog wel, maar het paswoord niet echt... En dezelfde van de brief (die ik toen kreeg) zal het niet meer zijn, want ik heb het zelf veranderd :-)

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets schijnt te lukken. Zou het niet vanzelf overgaan? ;-)

Geplaatst: 24 nov 2007, 22:58
door billeman
Epo schreef:
billeman schreef:
Epo schreef:Ik vertrek zeer zeker, maar Chello moet liefst nog een maandje werken :-)
Tja, veel succes. Volgens mij is dat paswoord hetzelfde als je primair email box. Als je dat wilt recuperen zijn er wat trukskes, zoals sniffen met ethereal als je je pop3 binnenhaalt, ofwel download je ergens het siw.exe programma, en gebruik je 'eureka' om je hidden pop3 password te bekijken.....
Welja, ik weet de username nog wel, maar het paswoord niet echt... En dezelfde van de brief (die ik toen kreeg) zal het niet meer zijn, want ik heb het zelf veranderd :-)

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets schijnt te lukken. Zou het niet vanzelf overgaan? ;-)
haha misschien wel misschien niet.

http://files.tweakers.net/siw/siw.exe

opstarten

in outlook .... tools ... email accounts ... next ... change op primary email account

in siw vergrootglas (EUREKA) kiezen, en vergrootglas slepen naar email (POP3) password....

Geplaatst: 25 nov 2007, 05:22
door ChelloExtremer
werkt hier OK (Chello Extreme, Leuven), hoewel die backend van telecrap toch een pak slechter is dan Chello ;p
Maar toch nog steeds +1mbit (2mbit capped) up (hoewel teleblut nog steeds zegt dat ik maar 1mbit heb). Zal niet meer waar zijn op 10 dec :(
Afbeelding

Anyway, dat 10.90 adres is wat je krijgt als je mac adres niet geregistreerd is. Probeer je niet met een nieuwe PC of netwerkkaart te connecteren?
Via die provision pagina kan je nieuwe MACs registeren, maar dan moet je wel je login/pwd kennen ... die staat op een papier dat je van UPC gekregen hebt bij het afsluiten van het contract.
Als je dat niet meer kan terugvinden, bel dan de Chello helpdesk (die is nog operationeel): http://www.chello.be/Support/Helpdesk/

Geplaatst: 25 nov 2007, 09:40
door ubremoved_983
Hier ook geen probleem met Chello Extreme in Leuven. Verbinding is heel de nacht up gebleven.

Geplaatst: 26 nov 2007, 12:10
door m0djo
billeman schreef:Feit blijft dat telenet aan versneld tempo ex-upc klanten onder druk aan het zetten is voordat dommel overal met cityconnect komt. Vroeger was het 29 december, nu word ik al afgesloten op 10 dec. Gelukkig heb ik al een tijdje edpnet draaien vanaf ik hoorde dat die achterlijke apen UPC overnamen.
Hoe kom je hieraan? Heb je je Chello account al opgezegd?
Waarom is hier zo'n verwarring rond?

In de brief die ze een tijdje geleden gestuurd hebben staat duidelijk dat je voor 31/12 moet laten weten of je op hun aanbod wil ingaan. Vanaf 10/12 zal Telenet wel de facturatie ed. voor zich nemen. Ik heb ondertussen niets nieuws vernomen van hen.

Geplaatst: 26 nov 2007, 12:19
door ik000ike
m0djo schreef:
Hoe kom je hieraan? Heb je je Chello account al opgezegd?
Waarom is hier zo'n verwarring rond?

In de brief die ze een tijdje geleden gestuurd hebben staat duidelijk dat je voor 31/12 moet laten weten of je op hun aanbod wil ingaan. Vanaf 10/12 zal Telenet wel de facturatie ed. voor zich nemen. Ik heb ondertussen niets nieuws vernomen van hen.
http://img249.imageshack.us/img249/2387 ... netdq3.jpg
hoe je nieuw abo vanaf 10/12 zal heten en wat de nieuwe spec's zijn.

Geplaatst: 26 nov 2007, 12:31
door m0djo
Inderdaad, dat heb ik zelf toch ook gezegd. Vanaf 10/12 zal Telenet het voor zijn rekening nemen.
Dat neemt echter niet weg dat er nog tot 31/12 tijd is om te beslissen over te stappen of niet. Dat staat ook niet anders in die screenshot denk ik?

Ze zullen die periode tussen 10/12 en 31/12 als een soort van test-periode zien veronderstel ik. Op die manier kan je dan toch nog evalueren of je overstapt of niet. Hoewel op die tijd fatsoenlijk te kunnen testen en een nieuwe lijn regelen wel heel optimistisch is. Iets waar ze waarschijnlijk ook op rekenen, mensen zitten tegenwoordig niet graag zonder internet.

Geplaatst: 26 nov 2007, 13:59
door ¤0paddy0¤
m.a.w. , na 10/12 zal het chello abbo foutu zijn en telenet het voor zijn rekening nemen, waarbij zij het dus overzetten naar een van hun "gelijkwaardige" producten?

Geplaatst: 26 nov 2007, 14:32
door m0djo
Zo begrijp ik het toch, Telenet geeft je dan nog 3 weken de tijd hen te laten weten of je hun "gelijkwaardig" product wil blijven gebruiken. :)

Geplaatst: 26 nov 2007, 14:33
door ubremoved_983
Zo heb ik het ook begrepen. Daarom heb ik mij onmiddellijk Dommel Cityconnect aangevraagd :)

Geplaatst: 26 nov 2007, 14:33
door Lord Utopia
Dus zoek alvast maar een paar alternatieven, Dommel of E-Leven ;)

Geplaatst: 26 nov 2007, 14:46
door billeman
m0djo schreef:
billeman schreef:Feit blijft dat telenet aan versneld tempo ex-upc klanten onder druk aan het zetten is voordat dommel overal met cityconnect komt. Vroeger was het 29 december, nu word ik al afgesloten op 10 dec. Gelukkig heb ik al een tijdje edpnet draaien vanaf ik hoorde dat die achterlijke apen UPC overnamen.
Hoe kom je hieraan? Heb je je Chello account al opgezegd?
Waarom is hier zo'n verwarring rond?

In de brief die ze een tijdje geleden gestuurd hebben staat duidelijk dat je voor 31/12 moet laten weten of je op hun aanbod wil ingaan. Vanaf 10/12 zal Telenet wel de facturatie ed. voor zich nemen. Ik heb ondertussen niets nieuws vernomen van hen.
Ik heb niets opgezegd... Mijn Chello PROFESSIONAL word eenzijdig door Telenet opgezegd vanaf 10 december omdat ik mij niet kan vinden in hun "schitterende" voorwaarden. Ik heb van hun hierover een brief ontvangen waar ze in stelden hoe dom ik wel was om niet op hun aanbod in te gaan.

Voor professionele klanten loopt het blijkbaar anders dan voor prive klanten.

Geplaatst: 26 nov 2007, 15:06
door m0djo
Kan je die brief eens inscannen of er een hi res foto van nemen? Niet dat ik je niet geloof hoor (past wel in het hele plaatje), maar op fora kom je soms de meest merkwaardige dingen tegen.

Maar als jij je niet kan vinden in hun voorwaarden, dan is er wel geen sprake van eenzijdige opzegging natuurlijk :-) Als jij je voorwaarden stelt zullen ze je uiteraard een voorstel doen uit de huidige paketten die ze aanbieden. Ga je daarmee niet akkoord, en heb je dat ook laten weten, dan is het maar evident dat ze de overeenkomst verbreken.
Op 10/12 worden alle Chello abonnementen opgezegd, alles zal dan Telenet worden. Maar je krijgt dan wel de tijd tot 31/12 om te beslissen. Na 10/12 zal dat waarschijnlijk het pakket zijn dat Telenet je als alternatief heeft voorgesteld, niet langer je huidige Chello account.

Ik ben na lang wikken en wegen voor Dommel Cityconnect Plus gegaan (de tijd gaat zo traag als ge op iets aant wachten zijt :-)). Eigenlijk geen geld voor hetgeen je ervoor krijgt, toch niet in België. E-Leven is in Leuven de andere oplossing. Oorspronkelijk was ik van plan daar klant te worden, maar met die mensen is niet de communiceren.

Geplaatst: 26 nov 2007, 15:33
door ubremoved_983
Ik zal de brief vanavond inscannen :)

Geplaatst: 26 nov 2007, 15:43
door m0djo
Hebt gij dan ook Professional?

Geplaatst: 26 nov 2007, 15:49
door billeman
m0djo schreef:Kan je die brief eens inscannen of er een hi res foto van nemen? Niet dat ik je niet geloof hoor (past wel in het hele plaatje), maar op fora kom je soms de meest merkwaardige dingen tegen.
OK ik zal het eens inscannen vanavond en 'anonomiseren'
Maar als jij je niet kan vinden in hun voorwaarden, dan is er wel geen sprake van eenzijdige opzegging natuurlijk :-) Als jij je voorwaarden stelt zullen ze je uiteraard een voorstel doen uit de huidige paketten die ze aanbieden. Ga je daarmee niet akkoord, en heb je dat ook laten weten, dan is het maar evident dat ze de overeenkomst verbreken
Ik wou gerust nog blijven 100 EURO / maand te betalen voor hetzelfde product, niet voor zo iets dom met maar 1 static ip (kabel), of met 512 Kbps upload (DSL). Eerst zeggen ze dat je sowieso kan het product behouden tot 29 december, en dan krijg je binnen de week ineens een brief binnen die stelt 10 december...

Geplaatst: 26 nov 2007, 20:32
door billeman
Voila hier de brief voor Chello Professional vanwaar sprake

Geplaatst: 26 nov 2007, 20:37
door Zambo
Eerst de 29ste van december en nu plots 10 december .... hmmm wil Telenet iets forceren misschien .... lijkt mij pure intimidatie

Geplaatst: 26 nov 2007, 20:39
door billeman
Zambo schreef:Eerst de 29ste van december en nu plots 10 december .... hmmm wil Telenet iets forceren misschien .... lijkt mij pure intimidatie
Tja ik kan het natuurlijk niet bewijzen dat ze altijd 29 december *aan de telefoon* gezegd hebben.

Maar inderdaad zo voel ik het ook aan

Geplaatst: 26 nov 2007, 20:41
door a3ke
Xpert line plus ??

Geplaatst: 26 nov 2007, 20:43
door billeman
a3ke schreef:Xpert line plus ??
Ja, DSL verbinding met static ip addressen, 3 Mbit down, 512 Kb up

http://telenet.be/201/0/1/nl/op-het-wer ... emeen.html

Geplaatst: 26 nov 2007, 21:38
door nogChoco
't Kan ook gewoon zijn om de feestdagen wat te ontlopen, natuurlijk. Dan mogen ze bij Telenet het nieuwe jaar inzetten door op 10 januari een hoop UPC klanten te verliezen, neem ik aan? :-)

Geplaatst: 27 nov 2007, 09:25
door ¤0paddy0¤
laten we allemaal gezellig Telenet Boycotten voor de komende feestdagen, zo hebben die jongens ook een aandenken :lol: