Pagina 1 van 1
Show Caller
Geplaatst: 22 nov 2007, 14:54
door Doorja
Ik heb de dienst nummerweergave. Een maand geleden is deze dienst plots uitgevallen. De helpdesk zegt dat het aan mijn type van telefoon ligt, namelijk Tomcom Butler 3011.Deze zou plots problemen maken met de Scarletbox. Hebben jullie hiermede ook problemen?
Groeten
Doorja
Geplaatst: 22 nov 2007, 15:00
door stephan
Bel nog eens met de helpdesk, waarschijnlijk heb je iemand anders aan de lijn, en nog waarschijnlijker krijg je een ander antwoord
leve de helpdesk!
(vraag altijd een bevestiging per mail of fax
)
Geplaatst: 01 dec 2007, 16:19
door Devilzown
Telefoon fsk compatibel?
Geplaatst: 02 dec 2007, 00:50
door Fluppeke
Topcom butler bedoel je mssn?
Als het ooit gewerkt heeft ... lijkt het me sterk om het probleem bij je telefoon te leggen. Bel nogmaals naar de helpdesk en hoop een deskundig iemand aan de lijn te krijgen.
Je kan mssn overwegen om de dienst via mijn.scarlet.be uit te schakelen en enige tijd (dagen) later weer in te schakelen. Het proces loopt volgens mij geheel automatisch en mssn krijg je zo een of andere reset.
Vind het zelf ook een handige dienst (zou gratis moeten zijn maar bon bij scarlet nog vrij goedkoop want bij de concurentie mag je op enkele euro's meer rekenen per maand) ... mssn dat je nog iemand kent met een clir toestel of er ergens een kan lenen (clir = klein toestelletje met display waar de naam van je correspondent opkomt .. werd voor je gewone telefoontoestel aangesloten en werd vroeger verkocht voor deze dienst toen nog niet zoveel toestellen deze functie standaard hadden ..
Als dit toestel dan ineens wél het nummer weergeeft ..dan ligt het alsnog aan je telefoon, maar zoals eerder gezegd lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk
Geplaatst: 02 dec 2007, 19:26
door meon
kan wel degelijk aan de telefoon liggen. Wij hadden een Belgacom Twist 203 (dacht ik), ondersteunde nummerweergave, maar niet bij tele2-all-in...
Nieuwe telefoon moeten kopen...
Geplaatst: 02 dec 2007, 23:23
door rolandvc
Het type telefoon heeft er wel mee te maken. Ik had ook een Topcom Butler en het wilde niet werken. Een Belgacom Twist 545 aangeschaft en dat werkt wel. Het probleem bij Scarlet is dat de helpdeskmedewerkers het zelf niet weten. Ik heb indertijd hierover drie of vier keer gebeld, telkens een andere medewerker en telkens een ander antwoord. Van de ene kreeg ik een lijst met types die werkten, bij de andere kreeg ik ook een lijst waarop die zelfde types juist werden aangeduid als niet werkend.
Het is al wat geleden, ik weet niet meer exact wat, maar herinner mij wel dat er twee soorten protocols bestaan om die nummers door te sturen, en sommige toestellen werken met het ene, andere met het andere protocol, en er zijn ook toestellen die beide aankunnen.
Geplaatst: 02 dec 2007, 23:53
door svermassen
rolandvc schreef:Het type telefoon heeft er wel mee te maken. Ik had ook een Topcom Butler en het wilde niet werken. Een Belgacom Twist 545 aangeschaft en dat werkt wel. Het probleem bij Scarlet is dat de helpdeskmedewerkers het zelf niet weten. Ik heb indertijd hierover drie of vier keer gebeld, telkens een andere medewerker en telkens een ander antwoord. Van de ene kreeg ik een lijst met types die werkten, bij de andere kreeg ik ook een lijst waarop die zelfde types juist werden aangeduid als niet werkend.
Het is al wat geleden, ik weet niet meer exact wat, maar herinner mij wel dat er twee soorten protocols bestaan om die nummers door te sturen, en sommige toestellen werken met het ene, andere met het andere protocol, en er zijn ook toestellen die beide aankunnen.
Ik moet mij inderdaad hierbij aansluiten.
Met bepaalde telefoontoestellen werkt het inderdaad niet.
Maar ik dacht wel dat de helpdesk een lijst heeft daarvan.
Geplaatst: 03 dec 2007, 01:20
door Fluppeke
Ik twijfel helemaal niet aan jullie grote deskundigheid maar de topicstarter zegt er wel bij dat de dienst daarvoor wel werkte.. Ik denk niet dat scarlet plots zijn protocol heeft aangepast om nummerweergave mee te sturen
@compitable telefoons
Als ik me niet vergis heeft die lijst ook op internet gestaan in de kennisbank van Scarlet one. Met mijn siemens werkt het alleszins...
Geplaatst: 03 dec 2007, 12:35
door Zoef
Heb eveneens een TopCom Butler met twee handsets, maar een iets oudermodel dan de 3011.
De nummerweergave werkt bij mij nog steeds, zoals vroeger. Lijkt er sterk op dat er iets mis is bij de configuratie van de scarlet systemen.