UT : zelf spel hosten

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als ik zelf een spel van UT host, dan werkt dit soms en soms niet. Ik gebruik altijd dezelfde instellingen. Maar ik denk dat het ligt aan het IP dat ik heb. Als ik een IP heb dat begint met 217 dan werkt het. Als mijn IP begint met 80, dan werkt dit weer niet. Kan het hieraan liggen? Ik heb al van alles geprobeerd en dit is het enige wat mij opgevallen is. Ik kan wel altijd meedoen met een online spel.

Dank bij voorbaat,
Cheers

Details : P III 500MHz, 64 MB RAM, voodoo3-2000 8MB videogeheugen, EICON diva adsl usb modem. Als ge nog iets moet weten, vraag het dan.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

is het bij de gewone ut of bij ut 2003?
wat lukt er niet, kan er niemand meedoen, of kan je het spel gewoon niet opstarten?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Het is de gewone UT. Ik kan het spel opstarten, maar als ik wacht tot er iemand bij komt, dan komt er niemand. Zij kunnen niet connecten en krijgen als foutmelding "server outdated". Ik heb nogthans de laatste patch van UT geïnstalleerd, mijn versie is 436. En die van diegene die wou connecten is 428. Dus normaal zou dit niet mogen. Het zijn Telenetters die willen connecten, maar dit zou niet mogen uitmaken. Ik heb al vanalles geprobeerd. En als zij hosten, dan kan ik meedoen.

Cheers
tuurke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 28 sep 2002, 06:47

ze moeten allemaal die diene patch 436 hebben he anders geraken die daar niet op
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

De ene had versie 428, maar de andere had versie 436, dus daaraan kan het ook niet liggen. Ze probeerden met 2 te connecten. Tzou dom zijn om het ook niet eens aan iemand anders te vragen he. En daarbij, waarom lukt het dan wel met die versie 428 als ik een IP heb dat begint met 217? Beats me, daarom dat ik het hier kom vragen.

Cheers
tuurke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 28 sep 2002, 06:47

is raar heb je 2 maal die unreal opgestart ene met de server
en nadien er zelf ingaan
staan al je instellingen goed voor die server (passwoord of niet aan)
staat je firewall af , want anders gaat dat ook niet lukken

Version 436 clients are network compatible with all previous public releases of UT, but version 436 servers support only 432 and above clients
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb geen firewall geïnstalleerd, dus dat kan het al niet zijn. En alle instellingen kloppen, want ik verander ze niet. Soms werkt het en soms niet met juist dezelfde instellingen. Begrijpe wie begrijpe kan. En het paswoord staat aan, enkel hosten voor kennisen he. En 2x UT opstarten, een keer om te serven en 1 keer om te spelen, nog nooit van gehoord, maar mijn PCke kan geen 2 keer UT aan. Het draait normaal vlotjes, maar 2 keer zou net iets te veel van het goede zijn. Toch bedankt voor de antwoorden, ik zal maar zien dat als ik niet kan hosten, dat die van Telenet het maar doen.

Bedankt,
Cheers
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

met 2X ut starten bedoelt hij waarschijnlijk 1X als dedicated, dit kan je aanklikken ipv start mp game, en dan nog is ut starten en dan je eigen game joinen, zo kan je veel problemen voorkomen, oa het meest voorkomende probleem op lanparties, de "DE version mismatch"
maar dat het met dat bep ip werkt en met andere niet zou ik zelf eens moeten testen bij mij, ik ga dit asap proberen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

zelf hosten spellekes of eender wat is bij mijn weten verboden deze thread zou een mooi "slotje" moeten krijgen :mrgreen:

maar ale kzal mij inhouden
Registered Linux user #286313
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Erik, stel dat deze mensen adsl office, premium, ... hebben, dan is dat niet verboden, en jij kan onmogelijk weten welk type abbo deze mensen hebben. ;)

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

nob schreef:Erik, stel dat deze mensen adsl office, premium, ... hebben, dan is dat niet verboden, en jij kan onmogelijk weten welk type abbo deze mensen hebben. ;)


Nob ik ben het eens met je dat Erik geen slotje op deze thread moet zetten. Vind dat dat moet kunnen om daar moet over te praten.

Kleine opmerking, wij als mods kunnen wel zien welke het abo is van de poster.

Daar wij als mods het IP van de poster kunnen zien, kunnen we met IP-tools het IP tracen. Hierbij is Skynet zo vriendelijk geweest een zeer volledige WhoIs-Ripe dbase in te vullen. Dit wil zeggen, dat ze ingevuld hebben of je GO/Plus, OFFICE/PRO, PREMIUM of SDSL hebt. Je kan dus geen onderscheid maken tss GO en plus en OFFICE en PRO maar wel tussen de abo's die server mogen hebben en die die geen mogen hebben.
Is wel handig als je iemand wenst na te trekken qua gegevens ofzo.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

ik denk niet dat een partuclier een duur office of premium abonnement gaat nemen he Nob ?


greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Erik schreef:ik denk niet dat een partuclier een duur office of premium abonnement gaat nemen he Nob ?


greetz

Erik


wie zegt dat ze dat niet op de servers van hun bedrijf willen hosten?

:wink:
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Dat je geen mailserver, http-server of FTP mag draaien, OK, daar kan ik nog mee akkoord gaan, maar die spellen zijn er voor gemaakt om zelf te hosten, dus wat willen ze dan dat je doet. En zo veel bandbreedte gaat er niet verloren. En ik speel geen uren aan een stuk, mss eens 2 uur achter elkaar en 2 keer in de week, dat is 4 uur per week. Dat is niet echt overdreven. En ik zal het eens vragen op het officiële forum of het mag, goed? :?

Cheers
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

als het om een commercieel bedrijf gaat dan doen ze wat ze willen natuurlijk maar welke gek gaat bandbreedte "verknoeien" aan games ? van mij mag je op het officiele skynet forum vragen maar ge gaat hetzelfde antwoordt krijgen als ik u reeds gezegd heb vier uur per week is inderdaad niet overdreven maar ja ik maak de regels niet :mrgreen:

ik hoor ze nu al afkomen "dan moet skynet maar een gameserver" ter beschikking stellen :mrgreen:

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Euhm Erik, ik twijfel erover om een office abbo te nemen als particulier, ik ben dat belachelijk gedoe met die andere abbo's wat beu (datalimiet, geen servers, geen vast IP, weinig upload, ...)

Niet dat ik veel geld verdien, maar 'k ga binnenkort samenwonen met ne vriend (ne gewone vriend he ;) -> om kosten te delen) en wie weet komt het er dan wel van (ik moet dat eerst nog is bespreken met die gast, dus niks staat al vast)

Nob
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

dan staat niks je nog in de weg om je site te hosten maar of je bij een dergelijk abbo ook een statisch ip adres krijgt ? eerlijk gezegd ik weet het niet en natuurlijk Nob een gewone vriend ik zeg toch niks he :P :P :mrgreen: af en toe eens ne keer een spelleke spelen onder vrienden dat moet kunnen vind ik .Ik popel om telenet uit te proberen ma as ze op dt tempo doorgaan zal het niet meer voor dit jaar zijn dit zijn nog trager as belgacom zeker ??


greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Flamethrower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jan 2003, 23:56
Locatie: Vlaanderen

Waar staat da da ge geen servers moogt hebben ?? Ge hebt geen ondersteuning ervoor ...maar ge draait toch wa ge wilt he.

De sjit is natuurlijk het dynamisch ip.
Wat wel weer leuk is zijn de poorten die openstaan.
Daar kunnen onze vrienden van telenet wel over meepraten denk ik

Greetz

Flamethrower
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Flamethrower,

deze statements over geen servers en geen inet sharen sonden vroeger in de verkoopsvoorwaarden van Skynet. Stond tevens op die oranje formulieren (wit met oranje) die je moest opsturen of faxen naar skynet om je abonnement te activeren of te verlengen. Denk dat die formulieren al dépassé zijn. Maar op de achterkant stond dus zo'n ganse waslijst wat mocht en wat niet mocht...(als je wil zal ik zo'n bladje inscannen, heb er zo nog :p (antiek))

Maar sinds kort, sinds dat er nieuwe verkoopsvoorwaarden online staan, zijn deze voorwaarden enorm vervaagd:
- ze zeggen GEEN mailservers (zeggen nix over andere servers)
- ze spreken over dat je niet een lijn mag delen over andere pc's als je daar het abo niet voor hebt, maar zeggen niet welk abo....

maw de huidige verkoopsvoorwaarden laten meer toe...
Zoals je ziet Flamethrower, zijn deze posts van voor nieuwjaar... toen was er nog geen sprake van nieuwe verkoopsvoorwaarden.
I love it when a plan comes together!
Freaky
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2003, 20:07

Erik schreef:zelf hosten spellekes of eender wat is bij mijn weten verboden deze thread zou een mooi "slotje" moeten krijgen :mrgreen:

maar ale kzal mij inhouden


LOL waarom mag dat niet ? Hier doe ik niets anders dan gamen heel de dag door; min 3 uur , en mijn Ut2003-Game server staat altijd op, wat is daar nu illegaal aan ? het spel bied het tenslotte aan 8)

(en ja ik heb geen sociaal leven door dat gamen :lol: )
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Freaky, gelieve de ganse topic te lezen.

Een spel hosten komt erop neer dat je server applicaties draait. Volgens de oude Terms of Use of contract voorwaarden van Skynet ADSL Go abonnementen was dit niet toegelaten om server applicaties te draaien.
Dit letterlijk genomen volgens het contract. Dus ook geen games hosten.

Nu volgens de nieuwe contract voorwaarden staat daar niks meer over in, dus gaan we er enigzins van uit dat dit getollereerd wordt.

verder zou ik hier niet verder willen op in gaan!
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

in het oude contract van skynet stond in dat je geen servers mocht draaien, dus ook geen gameservers!

maar nu is het veranderd, er staat niets meer van in
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Freaky
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2003, 20:07

hehe lol domme regel toen niet ? alle wat kan er nu negatief zijn aan die games hosten ? :p ( TOEN ) ben blij dat het nu niet meer zo is :wink:
Gebruikersavatar
Gcool
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 apr 2003, 14:36

Het stond idd vroeger in de voorwaarden, maar er werd bedoeld "dingen in de aard van eigen mailserver, webserver,...". Op het hosten van games wordt en werd er nooit gelet (zou idd ook een beetje belachelijk zijn).
God is unavailable right now. Can I help you?
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Gcool schreef:Het stond idd vroeger in de voorwaarden, maar er werd bedoeld "dingen in de aard van eigen mailserver, webserver,...". Op het hosten van games wordt en werd er nooit gelet (zou idd ook een beetje belachelijk zijn).

Werd/wordt er dan echt gecontrolleerd op mensen die servers (= bvb webserver, ftp-server etc.) draaien?
Ik dacht dat ze dat niet deden, maar je laat hierboven (als ik het juist interpreteer) uitschijnen dat dat wel gedaan werd?
NuKeM
Gebruikersavatar
Gcool
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 apr 2003, 14:36

Sorry, misschien een beetje slecht geformuleerd door mij.

Neen, er werd niet speciaal gecontroleerd of klanten webservers, ftp servers,... hadden draaien. Het enige wat hieraan "gedaan" werd, is het dichtzetten van bepaalde poorten (vb. poort 25 --> wat het voor de meesten al iets moelijker maakt voor een mailserver te draaien).

Eerder van dat soort dingen.
God is unavailable right now. Can I help you?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ja echt controle zal er wel niet zijn/geweest zijn vermoed ik zelf...net zoals met meerdere pc's op een go vroeger, maar ik denk wel dat indien er misbruik gemaakt werd via een server applicatie op een adsl lijn van BGC, dat BGC wel zijn contractvoorwaarden zou/kon inroepen om dit misdrijft te bestraffen... allez, de meeste van die zaken zijn volgens mij volgens dergelijke opvatting te interpreteren....

Officieel mag het niet, maar ze knijpen een oogje dicht. Maar wettelijk heeft Skynet/BGC alle troeven in handen indien er iets zou misgaan, of er misbruik wordt van gemaakt.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Games”