Flat-screen voor Wii

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
NieMakkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jun 2003, 11:25
Locatie: Bilzen

Waar moet ik op letten bij de aankoop van een flatscreen voor oa een wii-console?

De prijzen van de flatscreens zijn flink aan 't dalen, al zijn dat natuurlijk de 'oudere' modellen. Maar voldoen deze screens? Is de 'refresh-rate' hoog genoeg om de snelle spel-graphics weer te geven?

Iemand tips?

Speelt een Wii ook dvd-films?

Mvg,
Vertel me alles, hou niks achter !
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Even heel populistisch de bocht uitgaan : gebaseerd op mijn eigen ervaringen : de Wii is met recht een heel populaire machine, maar :

1) op een grote flat valt het pas echt op hoe mager de gfx zijn. Ik bedoel, ik vond het ronduit _slecht_ beeld. Anders als bij een XB360 of een PS3 waar het beeld pas echt goed tot zijn recht komt op een goede flat, blijf je bij een Wii beter weg van een grotere flat, het beeld ziet er subjectief -beter- uit op een gewone tv. 't is bij de Wii de omgekeerde wereld, en eigenlijk voldoet de Wii's output -niet- voor de betere flat's.
2) nee, standaard doet de huidige Wii versie -geen- DVDplayback.
NieMakkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jun 2003, 11:25
Locatie: Bilzen

Dank voor je antwoord.

Dat is wat teleurstellend! Dacht dat de graphics subliem waren ...
(de Wii hebben we ook nog niet, Sinterklaas ... Pssssssst !!)

Maar hoe groot is groot voor jou? Ik dacht aan een 32inch screen ...
Vertel me alles, hou niks achter !
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

NieMakkelijk schreef:Dank voor je antwoord.

Dat is wat teleurstellend! Dacht dat de graphics subliem waren ...
(de Wii hebben we ook nog niet, Sinterklaas ... Pssssssst !!)

Maar hoe groot is groot voor jou? Ik dacht aan een 32inch screen ...


32" is doenbaar, da's ruwweg een "grote tv - 82cm". Maar ook dan : bij de de Wii is spelplezier prioriteit nummer 1, niet technisch achievement. En heel eerlijk : ik heb al veel dingen gezien op mijn 4 jaar oudere Xbox 1 die er beter uitzaggen op de XB als op de Wii (met als triestige dieptepunt "Far Cry" op de Nintendo). Nee, een Wii koop je omdat het heel veel fun in huis brengt, niet omdat hij mooi beeld geeft. Het punt zit hem : een gewone TV is lang niet zo scherp als een TFT, en daardoor "vergevingsgezinder" dan de keiharde "pixel per pixel" displays van TFT's die de grafische tekortkomingen (als je ze al zo wil noemen) van de Wii nog eens extra in de verf zetten.

Maar laat je daardoor niet uit het lood slaan : een Wii is een fantastisch "plezier voor de hele familie" toestelletje, en ik ken eigenlijk niemand die de aanschaf van een Wii heeft betreurd, en ik ben er zeker van dat de goede Sint hiermee een keitof cadeau in huis haalt. :-D

Tip : vele TFT's hebben een "game mode" instelling, waarmee de input van de gameconsole lichtjes anders wordt behandeld om een beter algemeen beeld te produceren. Indien je je TFT gaat kiezen, let dan daarop; zelfs vele goedkopere TFT's hebben deze mogelijkheid.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Idd. Ik heb overlaatst op een Wii zitten spelen bij wat kameraden op een 37 inch HD Ready tv en het werd pijnlijk duidelijk hoe zwak de Wii wel niet is grafisch. We hadden net op de Xbox360 zitten spelen op dezelfde tv, dus het verschil kwam nog harder aan.

Maar vergis je niet, want we hebben een half uurtje met de Xbox360 gespeeld en dan 3 uur met de Wii zitten spelen.

De Wii koop je dus om samen met een groep mensen fun aan te beleven. Daarvoor dient een Wii. Niet voor eye candy.

Dus speciaal voor de Wii een grote LCD tv kopen is geen goed idee. Dan blijf je best bij je oude CRT bak. 32 inch zal wel nog net te doen zijn.

Persoonlijk heb ik ook een gelijkaardig verhaal. Een mooie grote full HD tv van 40 inch, maar spelen met m'n PS2 op dat monster is oom bij te huilen. Zelfs na de aankooop van een dure component kabel bleef het maar een marginale verbetering. Vandaar de PS2 maar verhuisd naar de oude CRT tv en LCD dient voor de PS3 en films.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Plaats reactie

Terug naar “Games”