ADSL/telefoonprobleem
Geplaatst: 31 okt 2007, 19:19
Hallo,
Zelf weet ik niet zoveel af van telefonie, misschien kan iemand mij verder helpen. Dit is de situatie:
Ik had voor kennissen die nog met een dial-up modem werkten een ADSL Starter abonnement aangevraagd. Ondertussen hebben zij de brief ontvangen met inloggegevens (verwachte activatie 25/10) dus wou ik vandaag de installatie gaan uitvoeren maar dat lukte dus niet.
Na het correct plaatsen van de (nieuwe) vijfpolige splitter op de enige aansluiting is er geen kiestoon meer op de telefoon. Ze hebben de berichtendienst "PhoneMail" op hun Belgacomlijn wat een kiestoon geeft die om de seconde onderbroken wordt ipv de normale ononderbroken toon. Is hiervoor misschien een full rate splitter nodig, afgaande op deze wiki.edpnet.be? Zoiets valt toch niet onder een alarm- of telefooncentrale?
EDPnet vraagt dat ook bij de bestelling, "Is er een alarm- of telefooncentrale aangesloten aangesloten op de telefoonlijn?", waarop ik neen heb geantwoord.
Een ADSL signaal is er overigens ook niet, het lampje van de router (met juiste configuratie) knippert wel even maar dat is het dan ook. Maar er zou toch op zijn minst telefoon moeten zijn na het plaatsen van die splitter. Kan zo'n berichtendienst voor problemen zorgen?
Ik zal sowieso wel een ticket moeten aanmaken maar kan iemand wat licht in de duisternis scheppen over dat telefoonprobleem?
Bedankt!
Zelf weet ik niet zoveel af van telefonie, misschien kan iemand mij verder helpen. Dit is de situatie:
Ik had voor kennissen die nog met een dial-up modem werkten een ADSL Starter abonnement aangevraagd. Ondertussen hebben zij de brief ontvangen met inloggegevens (verwachte activatie 25/10) dus wou ik vandaag de installatie gaan uitvoeren maar dat lukte dus niet.
Na het correct plaatsen van de (nieuwe) vijfpolige splitter op de enige aansluiting is er geen kiestoon meer op de telefoon. Ze hebben de berichtendienst "PhoneMail" op hun Belgacomlijn wat een kiestoon geeft die om de seconde onderbroken wordt ipv de normale ononderbroken toon. Is hiervoor misschien een full rate splitter nodig, afgaande op deze wiki.edpnet.be? Zoiets valt toch niet onder een alarm- of telefooncentrale?
EDPnet vraagt dat ook bij de bestelling, "Is er een alarm- of telefooncentrale aangesloten aangesloten op de telefoonlijn?", waarop ik neen heb geantwoord.
Een ADSL signaal is er overigens ook niet, het lampje van de router (met juiste configuratie) knippert wel even maar dat is het dan ook. Maar er zou toch op zijn minst telefoon moeten zijn na het plaatsen van die splitter. Kan zo'n berichtendienst voor problemen zorgen?

Ik zal sowieso wel een ticket moeten aanmaken maar kan iemand wat licht in de duisternis scheppen over dat telefoonprobleem?
Bedankt!