Pagina 1 van 1
Yahoo troubles
Geplaatst: 26 okt 2003, 17:25
door flamenca
Is d'er nog iemand die de laatste tijd zo leuke mails krijgt van Yahoo:
Dear Yahoo! User,
We encountered a billing error when attempting to renew your Yahoo! service. This type of error usually indicates that either the credit card you have on file has expired or that the billing address we have is not current.
This is your final notice. Please take a moment to update your credit card information by clicking here and submitting your information.
Please note that we will attempt to renew your service five days from today. If we are still unable to charge your credit card at that time, your service will be terminated.
Sincerely,
Yahoo! Billing Department
Nu begin ik dit wel wat beu te worden, want ik gebruik enkel en alleen maar de gratis account van Yahoo en versta niet goed waarom ik nu ineens credit card enzo zou moeten gebruiken... ik maak geen gebruik van hun Plus services en ook niet van Paypal...
Heb ondertussen ook al een mailtje teryuggestuurd voor wat meer uitleg te vragen van Yahoo zelf.... In de hoop dat dat me iets wijzer maakt...
Greetz
Flamenca
Geplaatst: 26 okt 2003, 17:34
door CueBoy
Persoonlijk niet meegemaakt. Moest ik het voorhebben, zou ik zo'n mailtje gewoon negeren... want wat kunnen ze afsluiten als je geen enkele betalende dienst gebruikt ?!?

Geplaatst: 26 okt 2003, 17:38
door Sensei Zeon
wat gebruik je van yahoo?
ik gebruik hier alleen Y IM en ik heb zo niets ontvangen, ik zou de mail ook gewoon negeren eerlijk gezegd
Geplaatst: 27 okt 2003, 08:33
door The Oddity
Check de headers van de mail eens en controleer eens of de afzender wel van yahoo zelf komt.. dat het geen frauduleuze praktijken zijn.. met mass-mailing, en links naar een yahoo-look-a-like site, om u dan wat geld af te troggelen...?
Anders indien ze dat sturen, moet je je ervan vergewissen of je idd niet ergens een upgrade aanvaardt hebt die betalend was. Best is idd terugmailen, hopen dat ze replyen.
Kunt ook eens proberen naar
[email protected] ofzo..
Heb ook account bij Yahoo... ook niks ontvangen.
Geplaatst: 27 okt 2003, 09:20
door flamenca
Dit is de full header die ik krijg:
X-Apparently-To:
[email protected] via 66.218.78.56; Sun, 26 Oct 2003 04:32:00 -0800
X-YahooFilteredBulk: 81.128.94.143
Return-Path: <
[email protected]>
Received: from 81.128.94.143 (HELO host81-128-94-143.in-addr.btopenworld.com) (81.128.94.143) by mta150.mail.scd.yahoo.com with SMTP; Sun, 26 Oct 2003 04:31:59 -0800
Received: from juno.com [67.174.105.119] by host81-128-94-143.in-addr.btopenworld.com (Postfix) with ESMTP id 84A30943D92D for <
[email protected]>; Sun, 26 Oct 2003 20:30:23 +0000
Date: Sun, 26 Oct 2003 20:30:23 +0000
From: "Support" <
[email protected]> | Add to Address Book
Subject: Important Information Regarding Your Account IWCmp
To: "Flamenca20" <
[email protected]>
References: <
[email protected]>
In-Reply-To: <
[email protected]>
Message-ID: <
[email protected]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Length: 1166
Ik gebruik gewoon Yahoo Mail, IM, Briefcase af en toe en meer niet...
Iemand een idee wat IWCmp betekent?????
Greetz
Flamenca
Geplaatst: 27 okt 2003, 10:00
door The Oddity
Ik ben het niet zeker, want ik kan niks checken, zit nu op school en heb hier geen machtigingen...
Doe eens een who-is op: die domainname: yahoo-billing.com
Draai die eens door google, en surf eens naar dat domain...
Dat lijkt mij verdacht dat Yahoo een speciaal domain zou aanmaken voor hun billing departement...kan, ma toch enig wantrouwen.
Langs de andere kant, die juno.com is een mail dients die door Yahoo is overgenomen, dat wijst dan weer dat het toch wel van Yahoo zou kunnen komen...
Ik weet het niet. Best eens wat opzoeken whois etc etc...
Kijk eens naar de betaalmiddelen die ze aanbieden. Dat kan ook al véél vertellen of het frauduleus is of echt.
Ik zal vanavond zelf ook eens snuffelen.
Geplaatst: 27 okt 2003, 11:06
door meon
Even anlyseren:
From: [email protected]
Dat domein behoort niet toe aan Yahoo, het is geregistreerd aan:
whois schreef:Hinken, David (35514762P)
[email protected]281 W. Pinon Dr.
Green Valley, AZ 85614
US
En deze route heeft het blijkbaar afgelegd:
1) 67.174.105.119, claimed juno.com te zijn, maar resolved als c-67-174-105-119.client.comcast.net. Comcast is een Amerikaanse broadband provider en dit is gewoon een inbelverbinding hierop.
2)Die heeft dat gestuurd naar host81-128-94-143.in-addr.btopenworld.com, een consumenten-broadband verbinding van BT/Yahoo in Engeland die blijkbaar een open relay draait (tsss... die host accepteerde een inkomende socket op poort 25-smtp)
3)Die open relay relayt dat door naar de yahoo mailserver, want die kan daar op mailen aangezien die zelf op een yahoo-verbinding zit.
4)De yahoo mailer mailt het bericht naar u.
Dus de conclusie is: Het return-adres behoort niet tot yahoo en de afzender ook niet en heeft gebruik gemaakt van een open relay. Nu heb je een aantal opties:
1) je kan dit negeren (dat zou ik zowieso doen)
2) je kan dit aangeven bij de abuse va yahoo (iemand probeert immers in hun naam en via hun serices geld te krijgen)
3) aangeven bij yahoo dat deze host op dat moment met dat ip een open relay mailserver draaiden en dus gevoelig is voor spam.
4) abuse bij comcast mailen ivm puntje 2
In elk geval: NIET betalen is de boodschap!

Geplaatst: 27 okt 2003, 12:54
door flamenca
Alvast bedankt voor de hulp iedereen!!!!
Greetz
Flamenca
Antwoord van Yahoo abuse
Geplaatst: 27 okt 2003, 18:23
door flamenca
Ik heb deze mail dus ook doorgestuurd nr Yahoo Abuse en al twee uur later kreeg ik antwoord van hen:
Hello,
Thank you for writing to Yahoo! Mail.
We appreciate your report notifying us of possible abuse of Yahoo! Mail
services. After investigating your report, we have found that Yahoo! is
in no way associated with the email you have received. Please know that
the Yahoo! Mail Abuse team aggressively investigates reports like
yours,
and takes the appropriate action as per our Terms of Service.
If you receive any further email of this nature referencing a different
Yahoo! Mail address, please send Yahoo! an unedited copy of the email
message, including the full email headers. Please forward this
information to:
[email protected]and a member of the Yahoo! Mail Abuse team will look into the situation
promptly. For information on how to send "full email headers," please
see:
http://help.yahoo.com/help/us/mail/conf ... ig-11.htmlIn your report, please include as many details as possible -- the more
information you provide, the faster the Yahoo! Mail Abuse team will be
able to assist you.
We appreciate your interest in keeping Yahoo! a fun and friendly place
on the Internet!
Thank you again for contacting Yahoo! Customer Care.
Regards,
Yahoo! Customer Care
http://www.yahoo.com/2026808
Mochten andere E-mail providers daar nu eens een voorbeeld aan nemen
Greetz
Flamenca
Geplaatst: 27 okt 2003, 20:21
door meon
Da's nu eens een voorbeeld van hoe het moet. Het is vermoedelijk een standaardmail, maar er staat alles in wat je moet weten. En het blijkt dat ik het bij het rechte eind had

Geplaatst: 28 okt 2003, 20:02
door The Oddity
Idd, standaard mailtje
Mijn intuitie was dus toch goed.
Nuja, van Skynet en TN krijg je ook zo'n standaard mail, maja
Wees dit een les voor iedereen, die af en toe rare mails krijgt...
Meon kon het niet mooier uitleggen
Altijd even nadenken, wat research doen en je komt véél te weten.