Pagina 1 van 1

EDPnet en BC discovery

Geplaatst: 25 okt 2007, 14:20
door williamjr007
Binnenkort loopt mijn Scarlet One (= telefonie+adsl) contract ten einde en wil ik overstappen naar EDPnet. Ik heb daar natuurlijk een discoverylijn voor nodig (of raw copper maar dat vind ik te duur).

Ik vandaag naar een Belgacom shop om een Discovery-abonnement aan te vragen. Ik had al een slecht voorgevoel toen ik binnenstapte.

Toen ik vroeg of er een technieker moest langskomen (liever niet want dat kost me weer een dag verlof) zij de verkoopster dat dat zeker moet, omdat het dikwijls voorkomt dat DE KABELS WORDEN DOORGEKNIPT. :eek: :eek:

Alsof Scarlet na de laatste dag van mijn abonnement een technieker stuurt die ergens (weet ik waar) de kabels komt doorknippen om Belgacom te koeieneren. :roll:

Dit slaat toch nergens op?
Een technieker laten langskomen betekent weer een dag vakantie opofferen, en voor wat eigenlijk? Alles ligt en werkt toch al? Voor mijn huidig Scarlet abonnement is indertijd al een Belgacom technieker langsgekomen om mijn lijn te activeren.

Moet er überhaupt een technieker langskomen, en zo ja, wat moet die dan komen doen (want behalve onzin over doorgeknipte kabels kon ze mij niet veel meer vertellen)?

Geplaatst: 25 okt 2007, 17:57
door cavecat
Ik dacht dat Telenet dat soms deed bij de installatie (zij gebruiken die telefoondraad die binnenkomt toch noet) maar voor Scarlet zou er dan effectief idd een technieker 'binnen' moeten geweest zijn.

Als ze dat in de centrale of weetikveelwaar gedaan hebben , is dat toch gebeurd zonder dat ze bij jou binnen moeten zijn ... dwz dat ze er ook niet moeten zijn om het weeral te herstellen.

Geplaatst: 25 okt 2007, 20:02
door williamjr007
cavecat schreef:Ik dacht dat Telenet dat soms deed bij de installatie (zij gebruiken die telefoondraad die binnenkomt toch noet) maar voor Scarlet zou er dan effectief idd een technieker 'binnen' moeten geweest zijn.

Als ze dat in de centrale of weetikveelwaar gedaan hebben , is dat toch gebeurd zonder dat ze bij jou binnen moeten zijn ... dwz dat ze er ook niet moeten zijn om het weeral te herstellen.
'k Heb me eens naar een andere belgacom shop begeven, en die vielen toch uit de lucht toen ik dat verhaal van die doorgeknipte kabel deed. 't Komt er op neer dat er toch iemand moet langskomen, weliswaar niet om die 'doorgeknipte kabels' terug aan elkaar te plakken ofzo :wink: maar om de lijn te checken of ze actief is.
Toch vreemd dat ze dat niet vanuit een centrale kunnen doen.
Ik dacht van de situatie ineens gebruik te maken om mijn afstand tot een centrale eens te weten te komen, maar nougatbollen... "dat kunnen wij hier niet te weten komen"... Als Belgacom het al niet te weten kan komen, wie dan wel? :eek:

Geplaatst: 25 okt 2007, 20:51
door Goztow
Is het echt nodig deze topic dubbel te behouden? 8)

Geplaatst: 25 okt 2007, 21:04
door williamjr007
Goztow schreef:Is het echt nodig deze topic dubbel te behouden? 8)
Eigenlijk niet, maar ik voeg me af of de EDPnetters bij de Belgacommers gaan kijken en andersom. 'k Zal't nooit meer doen. Beloofd! :wink: