Allereesrt zal ik mijn situatie uitleggen:
Ik woon in Leuven.
Altijd al UPC gehad, maar dan moest Telenet aan concurrentie vervalsing gaan doen (een kleiner bedrijf, dat de strijd met je aan gaat en meer levert dan jezelf, gaan opkopen en dan hun betere aanbod gewoon gaan schrappen), dus moest ik gaan zoeken naar een andere oplossing, want in geen geval ga ik Telenet (er hangt een technisch prijsje om daadwerkelijk mensen te voorzien van internet, diegene in een stadskern gaat minder kosten om van internet te voorzien dan diegene op't platteland, dus neemt Telenet hetgeen het zou kosten om diegene op't platteland te voorzien als hun standaard prijsbasis en tellen er dan nog 'ns een een bedragje bij op, omdat ze dat kunnen als marktleider die andere bedrijven opkopen en laten verdwijnen) nemen, en Belgacom is zelfs duurder (maar betere dienstverlening). Dus blijven Dommel en E-leven over.
Door gebrek aan tijd (UPC abonnement was afgelopen en wou niet te lang zonder internet zitten) heb ik dan maar gekozen voor E-Leven. Laat maar achterwege dat dat allemaal snel kon gebeuren: 3 weken wachten om gewoon je lijn via BGC te activeren voor E-Leven, maar tussen BGC en 11 iets misgelopen en dachten ze een Discoverylijn te activeren, dus weer 1-2 weken wachten voor een nieuwe afspraak dat BGC zou langskomen om de lijn te activeren. Eindelijk in orde, kregen we ENKEL maar een kaartje (bier kaartje in mijn mening) met daarop de IP van de modem, en een tijdelijke netwerk login. Uiteraard krijg ik geen toegang met de geleverde login-gegevens.
Dan begin ik maar als zot te bellen naar E-leven, en ping-pong spelen tussen mijn apartement en hun winkel in de Tiensestraat. Telkens wist Leuven me door te verwijzen naar Brussel voor die gegevens, en in Brussel stond ik niet in hun klanten bestand vermeld...? Na ander halve week bellen en zagen en nogmaals bellen, heb ik een vaste login en passwoord gekregen, vanuit de winkel in Leuven. Ondertussen ken ik de winkel bediende zo goed als bij naam, en kent dat ventje van Brussel met zijn franstalig accent mij ook al genoeg om op te hangen als hij mijn stem aan de lijn herkent (dank u wel zeker?). Technische dienst krijg ik niet aan de lijn, en als ze dan zelf een keertje willen terugbellel, ben ik op mijn werk, en ligt mijn modem niet binnen handbereik, mijn internet-loze pc nog minder. Dan maar een vriend, netwerkbeheerder, laten langskomen, en hij maakt hemzelf er ook kierewiet om.
Sinds 5 october zijn we nu al bijna ander halve maand verder en heb ik nog steeds geen definitieve antwoorden op mijn vragen, en zit ik nog steeds met enkele problemen:
Ik heb een abonnement als particulier genomen, MAAR als ik mijn PC 's morgen aanzet moet ik eerst via KOTNET aan loggen (WTF?). Gelukkig studeert mijn vriendin nog en hebben we iets van toegang to internet. Maar de zaken die ik altijd deed, kunnen nu niet meer. Wie heeft er nu niet msn messenger openstaan thuis? Dit nemen we praktisch als vanzelfsprekend, MAAR ik geraak NIET aangelogd op msn messenger. Skype, vergeet het maar, Teamspeak, vergeet het maar, MMO-games, vergeet het maar. Op sommige van de laatste geraak ik wel aangelogd, maar na 30 sec er terug afgesmeten. Via een browser bestanden downloaden, geen probleem, maar probeer het eens via FTP... "Sorry mister human-man, you've been shafted. Hihi hihi hihi." Machinima downloaden, delen en uploaden, een hobby, gaat ook al niet meer.
Dus in het kort:
° Ik heb alle mogelijke instellingen geprobeerd, met hetgeen dat hier verder naar boven is gegeven mijn huidige instellingen.
* Als particulier moet ik via KOTNET op internet connecteren.
* Lukt dit, dan kan ik nog altijd niet net-based programma's zoals MMO-games gebruiken.
* Weinig tot geen dienstverlening, als het er wel van komt, leggen ze in je oor af.
* Geen enkele vorm van documentatie i.v.m. configuratie van je modem enz. alhoewel ze via hun klantendienst lijn verwijzen naar hun website voor FAQ's, waarvan niets terug te vinden is op hun website (via vele van hun links kom je plots op het franstalige deel van hun site terecht). Zelfs het woord of afkorting FAQ is helemaal nergens in hun source van hun website terug te vinden.
* Wel moet ik toegeven dat het snel gaat als ik moet browsen.
Mijn brief naar Testaankoop ligt klaar om aan het eind van de maand verstuurd te worden, en mijn aangetekend "Brief van in Gebreke-stelling" ook (spelling kan fout zijn).
Heeft er iemand enig idee wat er bij mij de probleem zou kunnen zijn?
Nog even doorbijten...?
tumingin schreef:
Ikzelf zit met een ADSL2+ connectie bij hen, en heb daar tot nu toe nog geen klagen van.
Ik weet niet of jij Frans spreekt, maar in verband met trage connecties en de oorzaken daarvan kan je veel terugvinden op het franstalige broertje van userbase
http://www.adsl-bc.org
Tumingin, mijn frans trekt op niets, ben oorspronkelijk van Zui-Afrika, dus zou jij een kort samenvatting kunnen maken van wat er op
http://www.adsl-bc.org allemaal staat? Of iemand anders met te veel tijd aan je handen? Dank u wel.
Nvm Tumingin, ik heb al wat zitten trollen op de andere threads en daar vertalingen gevonden. Het rooskleurige aan E-leven is al wat kakkie bruin geworden!
EarVant