Pagina 1 van 1

Help!!

Geplaatst: 07 okt 2007, 13:20
door p0esje
Volledig uitleg opnieuw wegens update:

Vrijdagmiddag rond 12.45u is Dommel geweest om mijn Fritzbox te installeren. Alles werkte direct en perfect. Gisteren alles in orde.
Ik kom nu aan mijn pc, geen internetverbinding ?? !!

Gaan kijken naar Fritzbox, alle lichtjes staan uit enkel "power" brandt.. geen beweging. Inkomende telefoons kan ik ontvangen, uitgaande werkt niet !!!

Gelukkig is de opzeg van Telenet nog onderweg dus dat werkt gelukkig nog, dus opnieuw telefoon + internet via Telenet ondertussen. Hierdoor weten we ook dat er niets aan onze kabels is.. maar dat het bij dommel is. (kabels tussen splitters en fritzbox zijn uitgemeten en werken).

Is er niets zoiets dat adsl na 36u zichzelf vernieuwd of zoiets? Zou het daarmee te maken kunnen hebben. Of zou dommel me om 1 of andere reden terug geblokkeerd hebben??? Via de klantenlogin staat dat alles in orde is, signaal actief maar ik ben niet ingelogd.. ah nee.. want het werkt niet..

Ik schat 36 uren.. reconnecten kan misschien helpen.. maar hoe doe ik dat met een fritzbox van Dommel??? Doet die dat normaal niet vanzelf?

Geplaatst: 07 okt 2007, 18:41
door xenne
hey p0esje

ik weet niet of dit op jou van toepassing is, maar dit staat bij het nieuws op de site:

October 07 - 2007 - 2:13 PM posted by: [dommel.com servicecenter]

subject: dsl-outage part of 03 telephone zone
Due to a problem at the BAS-equipment in antwerp, users in the 03-telephone zone might experience problems connecting to the internet. Engineers have been dispatched onsite and a fix is expected within the hour.

Geplaatst: 07 okt 2007, 19:48
door Zambo
xenne schreef:hey p0esje

ik weet niet of dit op jou van toepassing is, maar dit staat bij het nieuws op de site:

October 07 - 2007 - 2:13 PM posted by: [dommel.com servicecenter]

subject: dsl-outage part of 03 telephone zone
Due to a problem at the BAS-equipment in antwerp, users in the 03-telephone zone might experience problems connecting to the internet. Engineers have been dispatched onsite and a fix is expected within the hour.

Duidelijk voorbeeld waarom ik dus nooit Dommel ga nemen. Ze zijn niet eens in staat deftig te communiceren in de landstalen in dit land. Dat noem ik dus arrogantie. Zou een klacht indienen helpen om dit bedrijf te verplichten in het Nederlands en het Frans te communiceren als de wettelijke landstalen in dit landje.

Sorry maar hiermee is jouw probleem waarschijnlijk nog niet opgelost.

Geplaatst: 07 okt 2007, 20:34
door Nikon
Zambo schreef:
xenne schreef:...

Duidelijk voorbeeld waarom ik dus nooit Dommel ga nemen. Ze zijn niet eens in staat deftig te communiceren in de landstalen in dit land. Dat noem ik dus arrogantie. Zou een klacht indienen helpen om dit bedrijf te verplichten in het Nederlands en het Frans te communiceren als de wettelijke landstalen in dit landje.
belachelijke reden om nooit naar dommel te gaan, de meeste berichten die ze posten zijn in het engels én het nederlands.
om nu nooit over te stappen vanwege inconsistente posts dat is echt maar om redenen zoeken

Geplaatst: 07 okt 2007, 20:36
door devilkin
Zambo schreef:Duidelijk voorbeeld waarom ik dus nooit Dommel ga nemen. Ze zijn niet eens in staat deftig te communiceren in de landstalen in dit land. Dat noem ik dus arrogantie. Zou een klacht indienen helpen om dit bedrijf te verplichten in het Nederlands en het Frans te communiceren als de wettelijke landstalen in dit landje.
En waarom is dit arrogantie?

Geplaatst: 07 okt 2007, 20:43
door Lord Utopia
devilkin schreef:
Zambo schreef:Duidelijk voorbeeld waarom ik dus nooit Dommel ga nemen. Ze zijn niet eens in staat deftig te communiceren in de landstalen in dit land. Dat noem ik dus arrogantie. Zou een klacht indienen helpen om dit bedrijf te verplichten in het Nederlands en het Frans te communiceren als de wettelijke landstalen in dit landje.
En waarom is dit arrogantie?
Denken dat ze té goed zijn, om in het nederlands én het frans te spreken.
Beetje vergelijken met prijsstijgingen; ze zijn té goed, dus daarom dulden we de prijsstijgingen, want het is toch meer voor hetzelfde bij andere ISP's.

Geplaatst: 07 okt 2007, 21:25
door devilkin
Lord Utopia schreef:Denken dat ze té goed zijn, om in het nederlands én het frans te spreken.
Ik denk niet dat ze dat denken, ik denk eerder dat dit gewoon voortgetrokken is vanuit hun hosting, en dat ze er gewoon vanuit gaan dat mensen engels verstaan. Wat voor vrijwel iedereen zo is, lijkt me.
Lord Utopia schreef:Beetje vergelijken met prijsstijgingen; ze zijn té goed, dus daarom dulden we de prijsstijgingen, want het is toch meer voor hetzelfde bij andere ISP's.
Voor jou is dit misschien zo. Prijsstijging is niet leuk, maar totop heden bieden ze nog steeds betere voorwaarden dan de rest (voor mezelf). Als het te duur wordt vliegen ze evengoed buiten.

Arrogantie zou ik dit echt niet noemen.

Geplaatst: 07 okt 2007, 21:30
door Lord Utopia
devilkin schreef:
Lord Utopia schreef:Denken dat ze té goed zijn, om in het nederlands én het frans te spreken.
Ik denk niet dat ze dat denken, ik denk eerder dat dit gewoon voortgetrokken is vanuit hun hosting, en dat ze er gewoon vanuit gaan dat mensen engels verstaan. Wat voor vrijwel iedereen zo is, lijkt me.
Lord Utopia schreef:Beetje vergelijken met prijsstijgingen; ze zijn té goed, dus daarom dulden we de prijsstijgingen, want het is toch meer voor hetzelfde bij andere ISP's.
Voor jou is dit misschien zo. Prijsstijging is niet leuk, maar totop heden bieden ze nog steeds betere voorwaarden dan de rest (voor mezelf). Als het te duur wordt vliegen ze evengoed buiten.

Arrogantie zou ik dit echt niet noemen.
Ik noem het ook geen arrogantie, ter verduidelijking ;)
Ik weet waarom ze meer in het engels communiceren. ;)

Geplaatst: 07 okt 2007, 22:35
door xenne
Lord Utopia schreef:Ik weet waarom ze meer in het engels communiceren. ;)
ah ja, en waarom is datte? :wink:

mij stoort het niet zenne, maar ik kan begrijpen dat sommige mensen zich er aan zouden kunnen ergeren, belangrijke communicaties zoals prijsverhoging zijn ze wel wettelijk verplicht van in't nederlands te doen.

Geplaatst: 07 okt 2007, 22:57
door Insom
P0esje, kan je zeggen wat voor signaal je krijgt wanneer je wil uitbellen?
Niettegenstaand dat dit wederom een welles nietes spelletje over Dommel is geworden, kan het zijn dat je nog steeds met je probleem zit.

Is er enig signaal over de lijn?...

Tik Fritzbox in op de urlbalk (of fritz!box) en je zou in de config van je box kunnen.

Hier kan je hem ff disconnecten en terug laten connecten.

Groetjes

Geplaatst: 07 okt 2007, 23:53
door Lord Utopia
xenne schreef:
Lord Utopia schreef:Ik weet waarom ze meer in het engels communiceren. ;)
ah ja, en waarom is datte? :wink:

mij stoort het niet zenne, maar ik kan begrijpen dat sommige mensen zich er aan zouden kunnen ergeren, belangrijke communicaties zoals prijsverhoging zijn ze wel wettelijk verplicht van in't nederlands te doen.
Devilkin heeft het al aangehaald ;)

Maar daarover gaat dit topic niet ;)

Geplaatst: 08 okt 2007, 13:31
door BungaMan
3 van de 11 (nu 12) posts zijn on-topic... proficiat mensen.

Geplaatst: 08 okt 2007, 14:55
door Zambo
devilkin schreef:
Zambo schreef:Duidelijk voorbeeld waarom ik dus nooit Dommel ga nemen. Ze zijn niet eens in staat deftig te communiceren in de landstalen in dit land. Dat noem ik dus arrogantie. Zou een klacht indienen helpen om dit bedrijf te verplichten in het Nederlands en het Frans te communiceren als de wettelijke landstalen in dit landje.
En waarom is dit arrogantie?
Ooit gehoord van een taalwetgeving in dit landje? Ik wens in mijn moedertaal aangesproken te worden in de communicatie. Of beter gezegd in de officiële landstaal van waar ik woon.

Geplaatst: 08 okt 2007, 14:58
door Zambo

Ik denk niet dat ze dat denken, ik denk eerder dat dit gewoon voortgetrokken is vanuit hun hosting, en dat ze er gewoon vanuit gaan dat mensen engels verstaan. Wat voor vrijwel iedereen zo is, lijkt me.

Dat zijn veralgemeningen waar ik moeilijk akkoord mee kan gaan. Als Dommel vanaf morgen alles in het Duits, Zweeds, Spaans, ... doet ga je daar dan ook mee akkoord gaan? Blijkbaar wel dus.

Geplaatst: 08 okt 2007, 14:59
door ljd
Zambo schreef:
devilkin schreef:
Zambo schreef:Duidelijk voorbeeld waarom ik dus nooit Dommel ga nemen. Ze zijn niet eens in staat deftig te communiceren in de landstalen in dit land. Dat noem ik dus arrogantie. Zou een klacht indienen helpen om dit bedrijf te verplichten in het Nederlands en het Frans te communiceren als de wettelijke landstalen in dit landje.
En waarom is dit arrogantie?
Ooit gehoord van een taalwetgeving in dit landje? Ik wens in mijn moedertaal aangesproken te worden in de communicatie. Of beter gezegd in de offiële landstaal van waar ik woon.
Zoiets noemt men ook arrogantie. En wil je niet alle dommel topics naar de KL*TE helpen aub. Zoals Bungaman zei, er zijn bijna geen antwoorden op de vraag zelf.

Geplaatst: 08 okt 2007, 16:51
door Goztow
ljd schreef:
Zambo schreef:
devilkin schreef:
Zambo schreef:Duidelijk voorbeeld waarom ik dus nooit Dommel ga nemen. Ze zijn niet eens in staat deftig te communiceren in de landstalen in dit land. Dat noem ik dus arrogantie. Zou een klacht indienen helpen om dit bedrijf te verplichten in het Nederlands en het Frans te communiceren als de wettelijke landstalen in dit landje.
En waarom is dit arrogantie?
Ooit gehoord van een taalwetgeving in dit landje? Ik wens in mijn moedertaal aangesproken te worden in de communicatie. Of beter gezegd in de offiële landstaal van waar ik woon.
Zoiets noemt men ook arrogantie. En wil je niet alle dommel topics naar de KL*TE helpen aub. Zoals Bungaman zei, er zijn bijna geen antwoorden op de vraag zelf.
Neen, zoiets noemt men taalwetgeving!

Geplaatst: 08 okt 2007, 17:51
door devilkin
Zambo schreef:

Ik denk niet dat ze dat denken, ik denk eerder dat dit gewoon voortgetrokken is vanuit hun hosting, en dat ze er gewoon vanuit gaan dat mensen engels verstaan. Wat voor vrijwel iedereen zo is, lijkt me.

Dat zijn veralgemeningen waar ik moeilijk akkoord mee kan gaan. Als Dommel vanaf morgen alles in het Duits, Zweeds, Spaans, ... doet ga je daar dan ook mee akkoord gaan? Blijkbaar wel dus.
Duits is ook een landstaal, en spaans zou me ook niet storen. Zweeds wel ;)

Geplaatst: 08 okt 2007, 20:19
door klooooon
oe verkloot ik iemand zijn vraag ???

is er hier geen moderator die dit topic kan opkuisen
zambo gelieve op een ander forum te gaan zagen ipv nutteloze antwoorden te geven

Geplaatst: 08 okt 2007, 20:38
door meon
Ge zijt aant zanikken over het gezanik.
Aub, blijf es bij de poes. Ik bedoel, leest.

Geplaatst: 11 okt 2007, 06:47
door elldiablo
Nikon schreef:
Zambo schreef:
xenne schreef:...

Duidelijk voorbeeld waarom ik dus nooit Dommel ga nemen. Ze zijn niet eens in staat deftig te communiceren in de landstalen in dit land. Dat noem ik dus arrogantie. Zou een klacht indienen helpen om dit bedrijf te verplichten in het Nederlands en het Frans te communiceren als de wettelijke landstalen in dit landje.
belachelijke reden om nooit naar dommel te gaan, de meeste berichten die ze posten zijn in het engels én het nederlands.
om nu nooit over te stappen vanwege inconsistente posts dat is echt maar om redenen zoeken
zambo is gewoon een armzalige, eigenwijze, eenzame, papaver

Geplaatst: 11 okt 2007, 06:51
door elldiablo
Zambo schreef:
devilkin schreef:
Zambo schreef:Duidelijk voorbeeld waarom ik dus nooit Dommel ga nemen. Ze zijn niet eens in staat deftig te communiceren in de landstalen in dit land. Dat noem ik dus arrogantie. Zou een klacht indienen helpen om dit bedrijf te verplichten in het Nederlands en het Frans te communiceren als de wettelijke landstalen in dit landje.
En waarom is dit arrogantie?
Ooit gehoord van een taalwetgeving in dit landje? Ik wens in mijn moedertaal aangesproken te worden in de communicatie. Of beter gezegd in de officiële landstaal van waar ik woon.
IK? denk ge nu echt dat mensen gaan veranderen voor een IK ?? :)

tjonge jonge