Pagina 1 van 1
mail probleem zondag 30/09
Geplaatst: 30 sep 2007, 10:17
door xenne
er is blijkbaar een serieus probleem met dommel mail op dit moment
ben momenteel niet bereikbaar, mensen die me willen bereiken krijgen volgende foutmelding:
Sent: Sunday, September 30, 2007 9:16 AM
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
The following message to <
[email protected]> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 553-"sorry, that domain isn't in my list of
allowed rcpthosts (#5.7.1)"
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Geplaatst: 30 sep 2007, 10:36
door xenne
heb met ander adres naar een dommel adres gemaild - voorlopig na half uur nog niets ontvangen (ook geen foutmelding)
update: na ongeveer 40min werd het bericht correct afgeleverd
dommel technische dienst is al via email verwittigd (via de site, high priority)
Geplaatst: 30 sep 2007, 11:14
door Drewvt
xenne schreef:
update: na ongeveer 40min werd het bericht correct afgeleverd
Dat gebeurt wel vaker. Lost altijd zichzelf op en dan komen de mails terug in seconden aan. "High priority" kun je dat dus niet echt noemen.
Geplaatst: 30 sep 2007, 11:19
door xenne
Drewvt schreef:xenne schreef:
update: na ongeveer 40min werd het bericht correct afgeleverd
Dat gebeurt wel vaker. Lost altijd zichzelf op en dan komen de mails terug in seconden aan. "High priority" kun je dat dus niet echt noemen.
vertraagt afleveren Oké; maar het feit dat vanmorgen iedereen foutmelding kreeg vind ik wel ernstig, en het is daarvoor dat ik ze ook met high priority gecontacteerd heb
update: ik krijg mijn mails ook moeilijk weg momenteel en komen niet aan bij bestemmeling
Geplaatst: 30 sep 2007, 18:03
door UB_removed1963
Nog steeds foutmelding hier bij het versturen, krijg niets buiten.
Geplaatst: 30 sep 2007, 18:07
door Jefke
Ik kan ook nog steeds geen mail versturen via Dommel.
Geplaatst: 30 sep 2007, 18:13
door xenne
idd, nu lukt het helemaal niet meer om mails te versturen. en degene die ik om 10uur met moeite verstuurd kreeg is tot nu toe nog niet bij z'n bestemmeling geraakt. we kunnen dus stellen dat dommel mail al de hele dag plat ligt. blijkbaar werken ze niet vandaag en zal het wachten zijn tot morgen
Geplaatst: 30 sep 2007, 18:59
door klooooon
idem hier blijkbaar
gelukkig is het zondag dus geen ramp voor mij
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 30 sep 2007, 19:08
door xenne
klooooon schreef:idem hier blijkbaar
gelukkig is het zondag dus geen ramp voor mij
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
een ramp is het niet, maar kvond het toch wel vervelend dat mensen die me stuurden een foutbericht kregen. dat had ik nog nergens meegemaakt.
Geplaatst: 30 sep 2007, 19:37
door osieke
Ik merk net dat ik geen toegang meer krijg tot de ftp server om m'n website te updaten. Wanneer ik naar m'n domein probeer te surfen lukt dat ook niet...zou dit gerelateerd kunnen zijn aan de mail-issues?
Grtz
Geplaatst: 30 sep 2007, 19:53
door xenne
osieke schreef:Ik merk net dat ik geen toegang meer krijg tot de ftp server om m'n website te updaten. Wanneer ik naar m'n domein probeer te surfen lukt dat ook niet...zou dit gerelateerd kunnen zijn aan de mail-issues?
Grtz
nu je het zegt, ik geraak hier ook niet op mijn site / ftp
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
er is precies het één en het andere uitgevallen bij dommel vandaag ... of het één met het ander te maken heeft? dunno, misschien is er een plon gesprongen ten huize dommel
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 30 sep 2007, 20:23
door Kurt Breezer
den relay van dommel werkt al gans de dag niet...
Geplaatst: 30 sep 2007, 21:21
door magic007
das ook ni echt ne service ....
Geplaatst: 30 sep 2007, 23:33
door yama
Yep der is precies een probleem
Geplaatst: 01 okt 2007, 00:15
door xenne
de relay marcheert weer precies, maar er moeten nog een 20 tal mails binnen lopen...... ftp is ook in orde
krijg nu ook op dit moment een reactie op mijn mail naar de support van deze morgen:
Code: Selecteer alles
Geachte,
We hebben uw email goed ontvangen.
Onze kantoren zijn elke werkdag geopend tussen 09.00 en 18.00 uur. Op dat moment zal er een ticket worden opgemaakt voor uw vraag of zal uw update op een bestaand ticket worden toegevoegd.
Indien u een dringende vraag of probleem hebt kan u ons steeds 24/7 bereiken via +32 903 42 714.
uw dommel.com support afdeling
update: mailkes zijn aan het binnen lopen, nu om 00H25 ééntje van Sunday, September 30, 2007 2:24 PM
Geplaatst: 01 okt 2007, 10:04
door xenne
de achterstallige mailkes zijn in de loop van de nacht geleverd geworden. alles lijkt nu terug normaal te functioneren. er is nu ook een ticket geopend, ben eens benieuwd of ik daar nog reactie zal op krijgen. blijkbaar is mijn mail om het probleem te melden ook pas bij dommel geraakt als het probleem opgelost was, had het nochtans gestuurd via de website
update.... snelle reactie gekregen:
Geachte,
Ondervindt u dit nog steeds?
Zo ja, gelieve telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk. Dit kan tijdens kantooruren op het nummer 070 224 305.
Alvast bedankt!
Geplaatst: 01 okt 2007, 17:54
door Koelreuteria
magic007 schreef:das ook ni echt ne service ....
't Heeft misschien te maken met de prijsaanpassing (verhoging) die ingaat per 01/10/2007
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
Geplaatst: 02 okt 2007, 15:35
door magic007
als ze de prijs verhogen kunnen ze beter zien dat het werkt
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Geplaatst: 21 okt 2007, 12:44
door xenne
vandaag werd mij weer gemeld dat mijn mails kaatsten :
Sent: Sunday, October 21, 2007 9:22 AM
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
The following message to <
[email protected]> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 553-"sorry, that domain isn't in my list of
allowed rcpthosts (#5.7.1)"
mailproblemen komen precies vooral de zondag voor, is 3e keer op korte tijd
Geplaatst: 21 okt 2007, 12:47
door ljd
daarom gebruik je een gmail adres ofzo
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Geplaatst: 21 okt 2007, 13:16
door verdickt
Hier alvast geen problemen
Geplaatst: 21 okt 2007, 13:18
door malinwa001
ljd schreef:daarom gebruik je een gmail adres ofzo
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Een dienst moet werken, daar betaal je voor.
Is het dommel, telenet, belgacom, ... maakt ni uit het moet werken.
Geplaatst: 21 okt 2007, 13:19
door xenne
ljd schreef:daarom gebruik je een gmail adres ofzo
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ik dacht dat dommel mail betrouwbaar zou zijn. ondertussen werkt mail blijkbaar wel weer normaal, 't is niet zoals vorige keer dat mail de hele dag plat lag. maar 't is natuurlijk wel vreemd/raar dat mails niet kunnen afgeleverd worden op zondagmorgen
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
Geplaatst: 21 okt 2007, 13:35
door devilkin
ljd schreef:daarom gebruik je een gmail adres ofzo
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mail hoort nu wel bij een van de basisdingen van een ISP, dus dit mogen ze wel es rechttrekken.
Geplaatst: 21 okt 2007, 13:57
door ljd
xenne schreef:ljd schreef:daarom gebruik je een gmail adres ofzo
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ik dacht dat dommel mail betrouwbaar zou zijn. ondertussen werkt mail blijkbaar wel weer normaal, 't is niet zoals vorige keer dat mail de hele dag plat lag. maar 't is natuurlijk wel vreemd/raar dat mails niet kunnen afgeleverd worden op zondagmorgen
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
mss loopt de backup ofzo op zondagmorgen
Geplaatst: 21 okt 2007, 14:26
door klooooon
alles ok hier
mails komen direct aan
Geplaatst: 28 okt 2007, 11:35
door xenne
't is weer eens zondag... krijg hier net weer bericht van iemand die mij vanmorgen een 5 tal mails stuurde, zijn allemaal terug gekaatst. ondertussen werkt het blijkbaar terug
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
denk dat ik hier toch eens een ticket ga voor aanmaken. mijn kennissen beginnen het probleem te kennen btw :
Code: Selecteer alles
mailkes zijn allemaal teruggekomen, ik stuurde ze misschien weer te vroeg, voor een zondagmorgen ?
hier de foutmeldingen:
Sent: Sunday, September 30, 2007 9:16 AM
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
The following message to <
[email protected]> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 553-"sorry, that domain isn't in my list of
allowed rcpthosts (#5.7.1)"
==========================================
Sent: Sunday, October 21, 2007 9:22 AM
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
The following message to <
[email protected]> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 553-"sorry, that domain isn't in my list of
allowed rcpthosts (#5.7.1)"
===============================================
Sent: Sunday, October 28, 2007 9:01 AM
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
The following message to <
[email protected]> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 553-"sorry, that domain isn't in my list of
allowed rcpthosts (#5.7.1)"
het is dus altijd rond 9uur
Geplaatst: 28 okt 2007, 14:33
door ljd
Het ziet er echt naar uit dat ze elke zondag morgen een backup laten lopen ofzo. Of ze resetten hun servers dan.
Geplaatst: 28 okt 2007, 20:30
door xenne
ljd schreef:Het ziet er echt naar uit dat ze elke zondag morgen een backup laten lopen ofzo. Of ze resetten hun servers dan.
idd. maar de mails zouden toch niet mogen kaatsen hé
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
ik heb nu naar iedereen gemaild om te zeggen dat ze op zondagmorgen niet meer mogen mailen ts 9 en 9h30 (ik wist niet dat er toen al mensen op waren
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
Geplaatst: 28 okt 2007, 21:41
door Zambo
ljd schreef:Het ziet er echt naar uit dat ze elke zondag morgen een backup laten lopen ofzo. Of ze resetten hun servers dan.
Zou toch niet mogen? Waarom lukt dat bij de andere ISP's zonder problemen en heeft Dommel er blijkbaar wel problemen mee???
Het is gewoon een vraag om uitleg!
Geplaatst: 28 okt 2007, 22:04
door xenne
ik vraag me ondertussen wel af of ik de enige ben met dit probleem? niet iedereen wordt op zondagmorgen zo vroeg gemaild natuurlijk
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 28 okt 2007, 22:39
door ljd
Zambo schreef:ljd schreef:Het ziet er echt naar uit dat ze elke zondag morgen een backup laten lopen ofzo. Of ze resetten hun servers dan.
Zou toch niet mogen? Waarom lukt dat bij de andere ISP's zonder problemen en heeft Dommel er blijkbaar wel problemen mee???
Het is gewoon een vraag om uitleg!
Dat is waar dat ze het mogen uitleggen
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Geplaatst: 29 okt 2007, 09:11
door xenne
ljd schreef:Zambo schreef:ljd schreef:Het ziet er echt naar uit dat ze elke zondag morgen een backup laten lopen ofzo. Of ze resetten hun servers dan.
Zou toch niet mogen? Waarom lukt dat bij de andere ISP's zonder problemen en heeft Dommel er blijkbaar wel problemen mee???
Het is gewoon een vraag om uitleg!
Dat is waar dat ze het mogen uitleggen
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
heb de vraag gesteld aan dommel, ticket geopend.... maar ik verwacht er niet veel van. ik hou jullie IIG op de hoogte
Geplaatst: 29 okt 2007, 11:06
door DarthDavy
Dit is me ook al meerdere zondagen opgevallen. Nooit een groot probleem natuurlijk omdat het een uurtje later wel werkt, maar tis natuurlijk irritant en zou niet mogen.
Geplaatst: 02 nov 2007, 20:29
door xenne
vandaag weer mailproblemen.... inkomende mail laat uren op zich wachten
Geplaatst: 02 nov 2007, 20:33
door xenne
xenne schreef:vandaag weer mailproblemen.... inkomende mail laat uren op zich wachten
had eerder moeten klagen, 't mailke waar ik op aan't wachten was loopt net binnen (20H32), 't was verzonden om 17H59
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)