Pagina 1 van 1
Eerste keer op EDPnet
Geplaatst: 19 sep 2007, 11:57
door superman
OK,
Wij hebben vorige week een EDPnet light abonnement genomen.
Onze ADSL modem is een D-Link DSL-924.
Toch geraak ik niet op het net. Blijkbaar doe ik iets verkeerd maar ik weet niet goed wat.
Ik krijg de volgende vragen te zien als ik de connectie via de modem een verbinding wil maken:
Country: hier vul ik Belgium in; ik neem aan dat dit juist is
ISP provider: EDPnet staat niet in het lijstje, dus ik kies 'Other'
Protocol: PPPOE? PPPOA? Dynamic IP? Ik denk dat ik PPPOE moet invullen, maar zeker ben ik niet ...
Encapsulation: ik kies de fabriekssetting want ik heb geen idee wat dit betekent.
VPI: ik kies de fabriekssetting want ik heb geen idee wat dit betekent.
VCI: ik kies de fabriekssetting want ik heb geen idee wat dit betekent.
MCU: ik kies de fabriekssetting want ik heb geen idee wat dit betekent.
Dan krijg ik een nieuw schermpje te zien, waar ik username en passwoord moet invullen.
Ik neem aan dat dit diegene zijn die ik van EDPnet gekregen heb:
username: achternaamvoornaam1.postcode.x1@EDPNET
Is dit EDPnet of EDPnet.be???
wachtwoord: hetgeen ik van EDPnet gekregen heb.
Wat doe ik verkeerd? Er is zeker een DSL signaal te zien (zie ik aan de modem), maar ik geraak niet op het net...
Iemand een idee?
Bedankt
Geplaatst: 19 sep 2007, 12:22
door KK
Mijn modem staat ingesteld op PPPOA, maar PPPOE zou normaal ook moeten werken denk ik. Voor de juiste instellingen bel je misschien best eens naar de EDPnet helpdesk.
Op
deze link vind je misschien ook wat nuttige informatie.
Geplaatst: 19 sep 2007, 14:30
door ctgilles
# Name: EDPnet
# Encapsulation: PPPoA (vast ip-adres) of PPPoE (dynamisch ip-adres)
# User Name: uwgebruikersnaam@EDPNET
# Password: uwwachtwoord
# Multiplexing: LLC
# VPI: 8
# VCI: 35
# Obtain an IP address automatically: Deze optie moet u aanvinken
Geplaatst: 19 sep 2007, 16:36
door superman
Alvast bedankt voor de info, maar toch lijkt het niet te lukken...
Ik heb wel gemerkt dat het ADSL-ledje niet continu knippert, maar dan even wel en dan weer niet.
Ik heb trouwens op mijn telefoonlijn (discovery line) geen continue kiestoon, maar deze is ook pulserend (3 sec kiestoon - 0.5 sec niets - 3 sec kiestoon - 0.5 sec niets - ...). Kan het hier niet aan liggen???
En bij wie moet ik dan aankloppen? Belgacom - EDPnet?
Geplaatst: 19 sep 2007, 19:44
door cavecat
Is je binnenbekabeling OK trouwens ?
Dat met die kiestoon kan je gewoon aan Belgacom rapporteren bij de dienst storingen dacht ik.
Geplaatst: 19 sep 2007, 22:48
door ctgilles
Geen sync is geen internet (mijne is continu geel bij sync en knipperend of rood bij problemen) Op de helpdesk van EDP kan men snel zien of je ADSL opgeleverd is, als dit het geval is ligt het probleem bij BGC.
Geplaatst: 19 sep 2007, 23:07
door dupondje
Probeer eens jezelf te bellen, lukt dit niet zou ik eens belgacom contacteren
Geplaatst: 20 sep 2007, 20:41
door superman
Belgacom gebeld, zij zeggen dat de discontinue kiestoon normaal is (heeft te maken met de automatische doorschakeling naar een antwoordapparaat).
Volgens mij ligt het niet aan de binnenbekabeling; ik heb hetzelfde probleem als ik dit probeer in de garage (hier komt onze kabel binnen).
Bij EDPNET hebben ze me gezegd om het eens te testen met een andere modem; als ik hetzelfde probleem blijf hebben gingen ze een lijntest bij Belgacom aanvragen.
Ik hoop dat mijne buurman zijn modem even kan missen...
Geplaatst: 21 sep 2007, 01:55
door zippie666
Als het in de buurt van het Gentse is, ge moogt gerust mijn oude usb-adslmodem hebben, zo oud als't straat (een jaar of 5 geleden gekregen bij zo'n adsl go pakket) maar voor zover ik weet werkt hij nog en anders blijft dat hier toch maar liggen, dus kom hem anders maar eens ophalen, al wie hem wil moet mij maar een pm sturen
PS: ik ben geen pedofiel
Geplaatst: 21 sep 2007, 11:33
door lithion
Zitten je ADSL splitters wel goed? Geraak je gesynct zonder dat er een telefoon in een stopcontact zit?
Geplaatst: 26 sep 2007, 15:03
door Insom
zippie666 schreef:Als het in de buurt van het Gentse is, ge moogt gerust mijn oude usb-adslmodem hebben, zo oud als't straat (een jaar of 5 geleden gekregen bij zo'n adsl go pakket) maar voor zover ik weet werkt hij nog en anders blijft dat hier toch maar liggen, dus kom hem anders maar eens ophalen, al wie hem wil moet mij maar een pm sturen
PS: ik ben geen pedofiel
Hahaha, dat zeggen die kinderlokkertjes met gratis usb modems allemaal!!!
Als raad zou ik je meegeven niet die automatische installfuncties van je modem te gebruiken.
Ga gewoon naar je config menu van je modem (192.168.1.1 gewoonlijk).
Hier vul je de informatie in over je verbinding:
# Encapsulation: PPPoE (dynamisch ip-adres)
# User Name: uwgebruikersnaam@EDPNET
# Password: uwwachtwoord
# Multiplexing: LLC
# VPI: 8
# VCI: 35
Normaal gezien zou dit toch echt moeten lukken hoor. Die halve bezettoon die je hoort is idd normaal. Wss hebben ze bij BGC er een phonemail (voicemail) op gezet. (maak hier trouwens geen gebruik van want je zal er anders voor betalen (kost gesprek nationaal + 0,15 € per minuut voor discolijn.))
Geplaatst: 26 sep 2007, 17:25
door zippie666
Insom schreef:zippie666 schreef:PS: ik ben geen pedofiel
Hahaha, dat zeggen die kinderlokkertjes met gratis usb modems allemaal!!!
Mijn kamer is geschilderd en er is een nieuwe vloer ingelegd, zodoende is het tijd voor een grote kuis en gaat al mn oude "brol" weg
Als niemand hem moet hebben zal ik hem wel in de vuilbak ofzo kletsen (of moet ik dat binnensteken in een winkel voor die recupelstuff?)
Geplaatst: 10 okt 2007, 12:43
door superman
Ik heb hetzelfde probleem met een andere modem.
Nu hebben ze bij BGC een lijntest gedaan. Volgens BGC "moet het probleem zich duidelijk in de LEX manifesteren". Iemand enig idee wat dat betekent?
Wat betekent onderstaand rapport?
Zit het probleem bij mij of niet?
MVG
-- quote --
ADSL-linenumber: xxxxxxxx TYPE:PSTN- CID:100758211749 DSLAM:03OOS0000-3
Disturbing adjacent signals on the cable :
REAL length of the line:
Complies with the deployment curve (according to the MEASURED length of 3040 m):
!!! NO !!!
Maximum guaranteed PSTN-speed = 2400 Kbps
Highest allowed minimum bitrate for PSTN = 480 Kbps
PHYSICAL CHARACTERISTICS OF THE LINE: OK ====================================
Rae 10 MOHMS Rbe 10 MOHMS
Rab 5 MOHMS Rba 5 MOHMS
Rac 10 MOHMS Rbc 10 MOHMS
Cae 245 nF Cbe 245 nF
Cab 243 nF Cba 246 nF
Cmut YES LengthCable 3040 m
SYNCVALUES:
===========
DSLAM-port Locked/Unlocked: UNLOCKED
Date of last status change: 9/10 - 12:24:31 (GMT +01:00)
The line has been OUT OF SYNC for 17 minutes with the following values:
( Measurement of: 09/10/2007 12:41:13)
Line profile: adsl_3328_384_416_192 (LP532)
Download Upload
Bitrate 3328 384
Noise margin 27.0 dB 22.0 dB
Attenuation 0.0 dB 0.0 dB
ATM-profiles:
==============
8/35
Network VP/VC-values: 156/703 Access line: 003360083
ATM-down: UBR_63_0 ATM-up: UBR_63_0 (ATM507)
VP-switched.
OAM F5-test to your BAS =
OAM F5-test to the CPE = No SYNC
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
-- unquote --
Geplaatst: 11 okt 2007, 15:17
door ceurrrix
Geplaatst: 15 okt 2007, 19:46
door superman
OK bedankt voor de info.
Voorlopig nog geen info van EDPNET/BELGACOM.
Ik heb hetzelfde probleem als ik de modem rechtstreeks aankoppel in de garage (hier komt onze telefoonlijn binnen). Ik mag dan toch aannemen dat het probleem niet aan mijn binnenbekabeling ligt?
De laatste link werkt niet bij mij (krijg de Loveno I.T. zoekpagina te zien met de melding dat er geen berichten gevonden zijn). Kan je nog eens nakijken?
Bedankt
Geplaatst: 16 okt 2007, 08:39
door ceurrrix
op
http://forum.loveno.be/member.php?u=2201 staat het profiel van flashblue en de link naar zijn website.
die website word ook vermeld in de 2é link van m'n vorige post,dus veronderstel ik ,dat het over de persoon van de klacht gaat.
Meer oplossing heb ik momenteel niet
Geplaatst: 18 okt 2007, 22:32
door superman
OK het probleem is opgelost.
Belgacom heeft er een halve dag werk aan gehad (vervangen DSLAM poort).
Probleem lag dus bij BGC. Ik ben wel tevreden op de manier waarop men het probleem bij EDPNET heeft behandeld (steeds snelle reactie gehad). Toch heb ik gemerkt dat zowel BGC als EDPNET continu naar elkaar wezen als schuldige. Het zou makkelijker zijn als er maar 1 speler tussen zou zitten...
Geplaatst: 18 okt 2007, 23:20
door ceurrrix
Alee,ze hebben het op 30 dagen opgelost.
Hoeveel compensatie zou U voor 30 dagen miserie billijk vinden,zodat je niet zou klagen ? ?
Geplaatst: 19 okt 2007, 10:40
door FlashBlue
ceurrrix schreef:op
http://forum.loveno.be/member.php?u=2201 staat het profiel van flashblue en de link naar zijn website.
die website word ook vermeld in de 2é link van m'n vorige post,dus veronderstel ik ,dat het over de persoon van de klacht gaat.
Meer oplossing heb ik momenteel niet
*steekt hand op*
Je kan ook gewoon op userbase zelf kijken
Geplaatst: 19 okt 2007, 12:51
door ceurrrix
FlashBlue schreef:
*steekt hand op*
beter laat dan nooit
FlashBlue schreef:Je kan ook gewoon op userbase zelf kijken
weten we wa laat want
superman schreef:OK het probleem is opgelost.
Belgacom heeft er een halve dag werk aan gehad (vervangen DSLAM poort).
Probleem lag dus bij BGC. Ik ben wel tevreden op de manier waarop men het probleem bij EDPNET heeft behandeld (steeds snelle reactie gehad). Toch heb ik gemerkt dat zowel BGC als EDPNET continu naar elkaar wezen als schuldige. Het zou makkelijker zijn als er maar 1 speler tussen zou zitten...
comment,:
ceurrrix schreef:Alee,ze hebben het op 30 dagen opgelost.
Hoeveel compensatie zou U voor 30 dagen miserie billijk vinden,zodat je niet zou klagen ? ?
Hallo met (bij)wie ?
Geplaatst: 19 okt 2007, 13:28
door FlashBlue
ik lees nu ook niet allè topics ... vandaar
Soit, kben van edpnet altijd tevrede geweest, bgc ietske minder ...
Kvind het nogal arrogant dat ze zomaar aan u lijn zitte klooien zonder iets te melden, en zelfs hun eigen dienst daar niks van terugvind etc ...