Regels: Geen smileyflooding, wij verwachten van onze gebruikers dat zij op een volwassen manier omgaan met smileys.
Bewerkt door Blue-Sky
ceurrrix schreef:Ik heb gisteren een kredietnota gekregen ter waarde van 49,58 euro,zijnde de 2000 bfr. betaald voor de waarborg een 6 a 7 jaar geleden.
Mijn abo had ik eind april 2007 opgezegd
Er is wel een nota bij ,:
Ter informatie : Ingeboekt op actieve account 2007*****
Aléé ze hebben ( de volgens TN niet bestaande waarborg) dan toch ergens teruggevonden.
Nu de rest nog
De rest
Eergisteren een bericht ontvangen van de ombudsman met een voorstel van TN,:
Om dit dossier positief af te sluiten, opteerden wij om alsnog alle volumeblokken, de waarborg van de modem en de opzegvergoeding van telefonie te crediteren
Dat is al iets.
Inplaats van de
Ik heb ondertussen al een brief gekregen van "Intrum Incasso"met een eis van € 647,26 (bedrag)+ € 99,15 (kosten) + € 13,73 (intresten) = € 760,14 te storten binnen de 15 dagen te storten met bijgevoegde overschrijving.
Bij niet betaling zullen ze hun klant (TN) adviseren,gerechterlijke stappen te ondernemen.
die men eerst vroeg,
moet er nu nog maar
Wij verwachten dan wel van de klant dat hij zo snel als mogelijk het nog openstaande saldo van 315.39€
aanzuivert. Als het openstaande saldo is aangezuiverd, geven wij dit door aan Preventel en wordt de klant
automatisch van de lijst gehaald.
betaald worden.
Nu nog de +/- 6 000bfr(150€) die overschiet van één van de twéé borgen van 10 000bfr die ik in den tijd gegeven heb en waarvan ik één borg heb teruggekregen,en we kunnen aan een akkoord gaan denken.
ik zal het nog eens verduidelijken
TN schreef:
4. Het is inderdaad waar dat de klant 9 maanden geen facturen ontving door een probleem in het systeem.
Wij willen u melden dat hij hiervoor ruimschoots werd gecompenseerd en tijd genoeg kreeg om het
openstaande saldo te voldoen.
heeft 9 maanden gratis internetabonnement gekregen.
werd in augustus op de hoogte gebracht en zuiverde openstaande saldo pas aan in december, na
deinstallatie.
De waarborg van 10.000 belgische fr. die mijnheer betaald, werd teruggestort. Het andere bedrag dat hij
stortte, 1298.28€, werd integraal gebruikt om het openstaande saldo aan te zuiveren.
In die tijd kreeg ik 2 facturen .
1 voor de telefoonrekening en 1 voor het internetrekening
Ik moest om terug aangesloten te worden, de volledige achterstel (+/- 52 000bfr )betalen + één waarborg van 10 000bfr voor het telefooncontract + één waarborg van 10 000bfr voor het internetcontract.
(Toen wist men precies nog niet ,hoe men een telefoon- en een internet op één factuur konden zetten)
De twéé waarborgen van elk 10 000bfr ging ik terugkrijgen als ik 6 maanden correct mijn nieuwe facturen betaalde.
De volgende maanden betaalde ik correct mijn telefoonfactuur en mijn internetfactuur.
In de 4e of 5e maand ,kwam er buiten mijn maandelijkse telefoonrekening en mijn maandelijkse internetrekening ,
een nieuwe factuur in mijn bus vallen van +/- 4 000 bfr . voor telefoonrekeningen die men had vergeten aan te rekenen .
Ik belde hen met de vraag hoe men mijn telefoon had kunnen activeren als alles niet betaald was.
Daar hadden ze (buiten dat was een vergissing)geen zinnig antwoord op.
Ik antwoordde daarop dat ik me aan de afspraken hield en dat ze die vergeten factuur maar van mijn telefoonrekeningwaarborg moesten houden..
Na 6 maanden correct mijn maandelijkse facturen betaald te hebben,vroeg ik dus mijn 2x 10 000bfr terug.
Zij konden echter enkel de borg van het internet contract teruggeven.
De borg van het telefooncontract gaven ze niet terug zolang die vergeten factuur van 4 000bfr niet betaald werd.
Ik zei ze dat ze die moesten afhouden van mijn 10 000bfr die ze mij moesten en me de rest maar terugbetalen.
Maanden nadien werden de telefoon en internet facturen samengevoegd door TN en ik vermoed dat en toen iets is misgelopen.
Die 4 000bfr is niet betaald geworden en die borg zijn ze dus kwijt.
Ik heb er mij niet druk overgemaakt want ik wist dat er een dag ging komen om af te rekenen.
Nu dus.
Voor de duidelijkheid,bovenstaande is een gevolg van,:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#158784
P.s.: Geen kwaad over TN of Zita hoor,ze doen wat ze kunnen, maar toen ik dit bericht op het Zita forum plaatste werd het promt verwijderd