Telefonie problemen
Geplaatst: 22 aug 2007, 11:42
Situatieschets: http://jenske.dommel.be/files/schets.jpg
Op 7 april heb ik Dommel telefonie aangevraagd. De installateur is toen 2 uur aan het knoeien geweest met de kabels om de fritsbox aan te sluiten.
Probleem 1: 3 telefoons zijn niet mogelijk (ook al zei de medewerker aan de telefoon van wel)
Oplossing: Telefoon 3 in de kelder doen we weg.
Probleem 2: De fritsbox zou op de zolder aan de pc moeten staan (dit is NA de aftakking met de telefoon op het gelijkvloers) er kan dus maar 1 telefoon gebruikt worden (aan de telefoon zei de medewerker na een duidelijke situatieschets dat het perfect mogelijk was)
Oplossing: Draadloze telefoonset (2 telefoons waarvan er maar 1 verbinding moet hebben met de fritsbox)
Probleem 3:Toen de installateur vertrok testte hij of het internet ging met de fritsbox (idd, het werkte). Toen ik vroeg om het draadloze gedeelte aan te sluiten zei hij: dat moet zo (zonder te testen is hij vertrokken want hij beweerde dat mijn draadloze modem/router ook als router gebruikt kon worden (dit is NIET waar merkte ik achteraf)).
Oplossing: Nu ik op kot ga is de draadloze pc niet meer nodig en is dat probleem ook opgelost.
Vandaag ging ik het basisstation van de draadloze telefoon aansluiten aan de fritsbox. Ik test en het werkte NIET. Ik sluit een gewone telefoon rechtstreeks aan de telefoonstekker aan en dat werkt ook NIET. De installateur heeft er dus voor gezorgt dat er GEEN telefoonverbinding meer is naar de zolder.
Vraag 1: Als ik hiervoor zou bellen naar Dommel, komen zij dat dan GRATIS oplossen?
Vraag 2: Als ik de niet-werkende telefonie wil opzeggen, wat moet ik dan doen? Komen zij de fritsbox halen of moet ik die opsturen of....?
Op 7 april heb ik Dommel telefonie aangevraagd. De installateur is toen 2 uur aan het knoeien geweest met de kabels om de fritsbox aan te sluiten.
Probleem 1: 3 telefoons zijn niet mogelijk (ook al zei de medewerker aan de telefoon van wel)
Oplossing: Telefoon 3 in de kelder doen we weg.
Probleem 2: De fritsbox zou op de zolder aan de pc moeten staan (dit is NA de aftakking met de telefoon op het gelijkvloers) er kan dus maar 1 telefoon gebruikt worden (aan de telefoon zei de medewerker na een duidelijke situatieschets dat het perfect mogelijk was)
Oplossing: Draadloze telefoonset (2 telefoons waarvan er maar 1 verbinding moet hebben met de fritsbox)
Probleem 3:Toen de installateur vertrok testte hij of het internet ging met de fritsbox (idd, het werkte). Toen ik vroeg om het draadloze gedeelte aan te sluiten zei hij: dat moet zo (zonder te testen is hij vertrokken want hij beweerde dat mijn draadloze modem/router ook als router gebruikt kon worden (dit is NIET waar merkte ik achteraf)).
Oplossing: Nu ik op kot ga is de draadloze pc niet meer nodig en is dat probleem ook opgelost.
Vandaag ging ik het basisstation van de draadloze telefoon aansluiten aan de fritsbox. Ik test en het werkte NIET. Ik sluit een gewone telefoon rechtstreeks aan de telefoonstekker aan en dat werkt ook NIET. De installateur heeft er dus voor gezorgt dat er GEEN telefoonverbinding meer is naar de zolder.
Vraag 1: Als ik hiervoor zou bellen naar Dommel, komen zij dat dan GRATIS oplossen?
Vraag 2: Als ik de niet-werkende telefonie wil opzeggen, wat moet ik dan doen? Komen zij de fritsbox halen of moet ik die opsturen of....?