Pagina 1 van 1

Nieuwe klant

Geplaatst: 17 aug 2007, 21:17
door Chanfan
Belgacom technieker is vandaag langsgekomen. Overdracht van Telenet naar Belgacom verliep vlot. Direkt kunnen bellen. Moet ik nu nog een aangetekende brief versturen om Telenet telefoon op te zeggen?

Ook direkt Dommel netconnect besteld. Heb dat eerste bedrag van 53€ al direkt betaald via online banking. Contracten geprint, ondertekend en gefaxt. En voor de zekerheid nog eens ingescand en via mail verstuurd. En maandag ga ik naar de bank om de domiciliering te regelen. Hoe moet het nu verder?

Re: Nieuwe klant

Geplaatst: 17 aug 2007, 21:34
door liger
Chanfan schreef:Belgacom technieker is vandaag langsgekomen. Overdracht van Telenet naar Belgacom verliep vlot. Direkt kunnen bellen. Moet ik nu nog een aangetekende brief versturen om Telenet telefoon op te zeggen?

Ook direkt Dommel netconnect besteld. Heb dat eerste bedrag van 53€ al direkt betaald via online banking. Contracten geprint, ondertekend en gefaxt. En voor de zekerheid nog eens ingescand en via mail verstuurd. En maandag ga ik naar de bank om de domiciliering te regelen. Hoe moet het nu verder?

als je telenet telefonie wil opzeggen en nog geen brief gestuurd hebt, dan ja :)

Re: Nieuwe klant

Geplaatst: 18 aug 2007, 09:24
door xenne
Chanfan schreef:Ook direkt Dommel netconnect besteld. Heb dat eerste bedrag van 53€ al direkt betaald via online banking. Contracten geprint, ondertekend en gefaxt. En voor de zekerheid nog eens ingescand en via mail verstuurd. En maandag ga ik naar de bank om de domiciliering te regelen. Hoe moet het nu verder?

heb net de procedure achter de rug....

normaal gezien zal je vandaag (of na het weekend) al op het CRM paneel van Dommel kunnen inloggen, en uw mail en website al kunnen opzetten

verwerking van het contract duurde in mijn geval wel enkele dagen, zolang blijft de status staan in "we have not received a signed copy of your contract"

na verwerking van het contract, wordt er een datum gevraagd aan Belgacom voor activatie ADSL.... een paar uur later zal de status veranderen en zal de datum van aktivatie er staan, op de I klikken bij pakketten op het CRM panel, in mijn geval staat er expected installation date : 21/08/2007 (14.00u - 18.00u)

om u een idee te geven van hoeveel tijd er voor mij zit tussen aanvraag en aktivatie :

bestelling DOMMEL
06/08: besteld bij DOMMEL, contract opgestuurd en betaald
07/08: CRM panel DOMMEL toegankelijk, overschakeling naar DOMMEL mail, nog geen aktivatie datum (we have not yet received a signed copy of the contract)
13/08: gebeld naar DOMMEL om te vragen of ze contract al ontvangen hebben (j)
13/08: update status CRM: the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
14/08: update status CRM: expected installation date : 21/08/2007 (14.00u - 18.00u)

Geplaatst: 18 aug 2007, 13:44
door Chanfan
Thanx!

Damn duurt wel een tijdje voor je actief bent via dommel. Zal nog ewa wachten voordat ik mijn telenet internet opzeg.

Geplaatst: 18 aug 2007, 14:58
door xenne
Chanfan schreef:Thanx!

Damn duurt wel een tijdje voor je actief bent via dommel. Zal nog ewa wachten voordat ik mijn telenet internet opzeg.

tsja, ik heb m'n telenet eerst opgezegd en pas daarna besteld bij dommel en normaal gezien zit ik nog met 10 dagen overlapping. bij mij zijn er paar dagen verstreken ts. het sturen van het contract en het verwerken. eens dat activatie aan Belgacom gevraagd wordt duurt het normaal nog 6 a 10 dagen. ik heb echter al gehoord dat mensen veel langer moeten wachten, maar dat ligt dan aan belgacom, dat ze problemen hebben met activatie van die lijn wegens omstandigheden

Geplaatst: 18 aug 2007, 15:41
door Tego
"Omstandigheden"?
Bij mij: zaterdag (Belgacom) ADSL gaan aanvragen in een Discovery Store, de dinsdag de account gegevens gekregen, met bericht dat alles de donderdag zou werken. En dat deed het ook...

Dus: Belgacom blijft zijn eigen klanten goed bedienen maar werkt natuurlijk niet met plezier voor een andere ISP.

Geplaatst: 18 aug 2007, 17:12
door Chanfan
Bestaan er zo voorbeeldbrieven voor opzeg van Telenet internet, kabeltv en telefoon?

Overstappen provider

Geplaatst: 18 aug 2007, 17:17
door Jefke

Geplaatst: 18 aug 2007, 18:35
door xenne
Tego schreef:"Omstandigheden"?
Bij mij: zaterdag (Belgacom) ADSL gaan aanvragen in een Discovery Store, de dinsdag de account gegevens gekregen, met bericht dat alles de donderdag zou werken. En dat deed het ook...


tsja, dat zijn ook 6 dagen ts. aanvraag & verwerking hé. één keer dat dommel de activatie vraagt aan belgacom duurt het ook 6 tot 10 dagen, dus zoveel verschil zit er niet op zenne

Dus: Belgacom blijft zijn eigen klanten goed bedienen maar werkt natuurlijk niet met plezier voor een andere ISP.


ah, ze worden er ook beter van... telefoonlijntjes hebben de mensen nog nodig hé...

ik heb al gehoord van mensen die niet konden aangesloten worden omdat de ADSL centrale of zoiets vol zat? en dan moesten er eerste grote werken gedaan worden, vandaar de uitzonderlijke vertraging?

Geplaatst: 18 aug 2007, 19:45
door hollebollegijs
xenne schreef:
Tego schreef:"Omstandigheden"?
Bij mij: zaterdag (Belgacom) ADSL gaan aanvragen in een Discovery Store, de dinsdag de account gegevens gekregen, met bericht dat alles de donderdag zou werken. En dat deed het ook...


tsja, dat zijn ook 6 dagen ts. aanvraag & verwerking hé. één keer dat dommel de activatie vraagt aan belgacom duurt het ook 6 tot 10 dagen, dus zoveel verschil zit er niet op zenne

Dus: Belgacom blijft zijn eigen klanten goed bedienen maar werkt natuurlijk niet met plezier voor een andere ISP.


ah, ze worden er ook beter van... telefoonlijntjes hebben de mensen nog nodig hé...

ik heb al gehoord van mensen die niet konden aangesloten worden omdat de ADSL centrale of zoiets vol zat? en dan moesten er eerste grote werken gedaan worden, vandaar de uitzonderlijke vertraging?


het zijn 6 dagen, maar 4 werkdagen, ge moet altijd tellen in werkdagen, weekends tellen niet mee. daarin vergissen zich sommigen hier. en 4 werkdagen voor activatie adsl is normaal hoor. het minimum is altijd 3 dagen.

Re: Overstappen provider

Geplaatst: 18 aug 2007, 21:23
door Chanfan
Jefke schreef:Kijk hier eens: http://www.overstappen.be/


Thanx!

Geplaatst: 20 aug 2007, 15:42
door Chanfan
Als de bank mijn domicilieringn heeft ondertekend moet ik die dan ook naar Dommel zelf sturen of is dat dan al in orde?

Geplaatst: 21 aug 2007, 08:55
door TL@
Chanfan schreef:Als de bank mijn domicilieringn heeft ondertekend moet ik die dan ook naar Dommel zelf sturen of is dat dan al in orde?


Da's dan in orde, zij krijgen automatisch bericht van hun bank, moet je zelf niks meer voor doen.

Geplaatst: 21 aug 2007, 11:32
door Chanfan
ow cool.

Gisteren een bericht gehad dat mijn betaling binnen is en dat ze een lijn hebben aangevraagd bij Belgacom. Expected installation date is nog onbekend.

Re: Nieuwe klant

Geplaatst: 21 aug 2007, 18:33
door rottekop
Chanfan schreef:Belgacom technieker is vandaag langsgekomen. Overdracht van Telenet naar Belgacom verliep vlot. Direkt kunnen bellen. Moet ik nu nog een aangetekende brief versturen om Telenet telefoon op te zeggen?

Ook direkt Dommel netconnect besteld. Heb dat eerste bedrag van 53€ al direkt betaald via online banking. Contracten geprint, ondertekend en gefaxt. En voor de zekerheid nog eens ingescand en via mail verstuurd. En maandag ga ik naar de bank om de domiciliering te regelen. Hoe moet het nu verder?

Pluim voor jou dat je de stap gezet hebt. Jammer dat je een bloedzuiger verlaat om bij een andere te kruipen. Maar goed, het is toch al beter dan hetgeen je had.

De dag dat er een wireless provider komt vliegt alles buiten. 8)

Re: Nieuwe klant

Geplaatst: 21 aug 2007, 18:40
door Ken
rottekop schreef:De dag dat er een wireless provider komt vliegt alles buiten. 8)
Leuk voor je privacy dan. Het zal wel goed beveiligd zijn maar toch. Hoe ga je locaal met je andere pc's communiceren vraag ik me dan af.

Geplaatst: 21 aug 2007, 22:40
door Chanfan
Heb mijn account details login en paswoord ontvangen. Maar ik kan nog altijd ni online. Is da normaal?

expected installation date is wel 30 augustus. Gebruik een duitse versie van Fritzbox fon Wlan 7170

Geplaatst: 22 aug 2007, 07:00
door devilkin
Chanfan schreef:Heb mijn account details login en paswoord ontvangen. Maar ik kan nog altijd ni online. Is da normaal?

expected installation date is wel 30 augustus. Gebruik een duitse versie van Fritzbox fon Wlan 7170


Nog even geduld hebben dan...

Re: Nieuwe klant

Geplaatst: 22 aug 2007, 07:31
door ubremoved_983
rottekop schreef:De dag dat er een wireless provider komt vliegt alles buiten. 8)


Clearwire ?