Pagina 1 van 2

EDPnet Traag!

Geplaatst: 17 aug 2007, 21:05
door cavecat
Hello,

Sinds enkele dagen vertraagt mijn internetconnectie fameus tijdens de 'piekuren' , heb een ticketje geopend waarin ze me vroegen van wat speedtestjes enz uit te voeren.

Al 2 dagen heb ik tussen 8 en 9 's avonds soms dalmomenten van nog geen 130 kbit/sec (de speedtest.edpnet.be site)

Nu zag ik dit bericht op de EDPnet site :
////////////////////////////////////////////////////////////////////
maandag 28 mei 2007 - heden
Er blijft een zekere verzadiging aan een welbepaald knooppunt van het Broba II-dsl-netwerk, waarop een honderdtal EDPnet-klanten verspreid over Wallonië, Brussel en een deel van Vlaams-Brabant en de Kempen onrechtstreeks zijn aangesloten. Om een aantal praktische redenen is het moeilijk om dit knooppunt op korte termijn te upgraden en daarmee de snelheidsschommelingen weg te nemen.

We verzekeren u dat EDPnet alle mogelijke middelen inzet om de Broba II-netwerkadministratie ertoe te bewegen deze interface zo snel mogelijk van meer bandbreedte te voorzien. Alle hulp daarbij is welkom. Hiervoor surft u naar een aantal testwebsites, zoals www.userbase.be, www.speedtest.nl en speedtest.edpnet.be, waar u uw resultaten noteert, en dit bij voorkeur gedurende enkele dagen herhaalt, gespreid over verschillende tijdstippen van de dag. Let u er uiteraard op dat u tijdens het testen uw internetverbinding niet belast door bv. net op hetzelfde moment via VoIP te telefoneren of uw e-mail af te halen of te versturen. Probeer daarom zoveel mogelijk toepassingen die van uw internetverbinding gebruik maken, af te sluiten.

De beste manier om ons uw resultaten te bezorgen, is via een My EDPnet-ticket. U kan ervan opaan dat EDPnet alle goed gedocumenteerde tickets ernstig zal onderzoeken.

We verontschuldigen ons voor het ongemak en danken u voor uw begrip en geduld.
/////////////////////////////////////////////////

28 mei ... is dit nog niet opgelost ?

Ik zit dus in regio Kempen :-) Laakdal om correct te zijn.

Geplaatst: 17 aug 2007, 21:11
door liger
ik heb enkel vandaag precies vertraging, kweeni of dat het iets me te maken heeft
PS: zone 015
PPS: eigenlijk is het niet max snelheid maar time outs en hoge pings

Geplaatst: 17 aug 2007, 21:20
door cavecat
Die Ping& timeout , hoe zie je dat ?

Ik merk gewoon dat bijv. een pagina op Zattevrienden.be (jaja :-p foto's) enorm traag inlaadt.
Dat is toch je downloadbandbreedte die laag is ?

Mijn router (een WAG200g) synct propertjes op 6 Mbit/640kbit dus dat is het niet.
Volgens de Line Attenuation zit ik ook maar tussen de 1 en 2 Km van de centrale.

Geplaatst: 17 aug 2007, 21:31
door sander19
bij mij ook traag, en den relay.edpnet.be werkt bij mij niet momenteel


edit: ondertussen terug wel, lag er een 10 tal minuutjes uit

Geplaatst: 17 aug 2007, 21:32
door liger
je kan dat zien adv staps gewijs laden van sites
bv je krijgt direct 10 fotos te zien en dan moet je 20 sec wachten en dan komen ineens nog eens 10

beste is gewoon
start->uitvoeren-> ping www.google.be -t
die "-t" maakt dat het oneindig loopt dus je moet het zelf sluiten wnr je wilt
PS: hmm ik heb nu zeer hoge ping tot userbase -> 130-160

Geplaatst: 17 aug 2007, 21:48
door cavecat
Nu gaat 't weer beter.

M'n ping naar google.be is ong 26-30ms
Naar userbase tussen de 120 en de 140 ms

Speedtest.edpnet.be geeft nu een downstream van 800 kbps ... beter ...

dat stapsgewijze merk ik toch niet hoor. Hij doet gewoon lang over foto's e.d.

Geplaatst: 17 aug 2007, 23:44
door liger
makkelijke oplossing voor u om te zien of dat het aan overbevolking is:
proberen het tijdens minder "populaire" tijdstippen
om 3uur snachts ofzo, 14uur enz

Geplaatst: 18 aug 2007, 00:14
door cavecat
0:15 en ja hoor ... 1578 Kbps

Geplaatst: 18 aug 2007, 01:09
door liger
cavecat schreef:0:15 en ja hoor ... 1578 Kbps

doorgeven aan edpnet

Geplaatst: 18 aug 2007, 16:43
door cavecat
Is gebeurd , heb antwoord gehad dat ze vragen aan Belgacom om de capaciteit van de wijkcentrale na te kijken.

Toch wel snel antwoord en een 'bevredigend' .. tot dusver : puike support van EDPnet!

Geplaatst: 19 aug 2007, 14:13
door Ken
't Is nog vakantie hé. Van zodra school zal beginnen zijn die problemen van baan. :oops:

Geplaatst: 27 aug 2007, 00:53
door cavecat
Hmm ... Bcom deed een Capcheck op 21/8 ... om 9u 's morgens.

ze posten dit in het ticket :
Comment :*** NOTES 22/08/2007 09:04:45 Action Type: Manager review
rejected, heeft voldoende capaciteit, vertoont heavy usage

maar daaronder staat dit :
we hebben op heavy users gechecked en zien er geen op deze vp. Gelieve ons te vermelden wat het gemiddelde, maximum verbruik en de piekmomenten zijn.

Tuurlijk :-p Zullen ergens een paar jonge heavy users zijn en om dat uur slapen die nog ....

Vandaag , zondag 26/08 is het weer van dattum : 110 kbps ong. (speedtest.edpnet.be)
Zaterdagavond was het beter ... de heavy users zullen niet thuis zijn dan :-p

Geplaatst: 11 sep 2007, 20:37
door Joris84
Ik doe hier ook net een check. Ineens nog maar 22kB/s met de speedtest? Ik kan niet eens het online nieuws niet goed meer zien :(

Geplaatst: 12 sep 2007, 21:29
door cavecat
Is inderdaad vreselijk ... ik kon zelfs geen youtube films meer bekijken.

Anyway , sinds 1/9 is mijn lijn plotseling veel sneller ... er zal dus wel ergens een schoolgaand downloadertje geweest zijn :-p

En vandaag geeft EDPnet me door via m'n ticket dat Bcom geconstateerd heeft dat de centrale te weinig capaciteit heeft om mijn 6mbit lijn te trekken. Er wordt een upgrade doorgevoerd en dat zou ong. 3 weken duren.

Puike support van EDPnet ... in het ticket kan ik zien dat ze elke 2 dagen Bcom lastig gevallen hebben om meer info te krijgen.
Bcom was redelijk traag daarmee , dat klopt , maar EDPnet heeft zeker z'n best gedaan.

Geplaatst: 02 okt 2007, 20:00
door fieldoxide
Hallo,
heb hier sinds een aantal dagen ook niks dan problemen,
overdag met de speedtest op userbase haal ik een stabele snelheid van om en bij de 440 kbyte/sec , nu maar ongeveer een 38kbyte/sec !!
Dit is een factor 10x minder snel ,heb een ticket aangemaakt,ik ben woonachtig in de regio Leuven,in het ticket staat dat ze de VP capacity gaan checken,wat dit ook mag betekenen.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem?
Ik hoop dat ze weer niet afkomen voor mijn bekabeling en dergelijke te testen want dat is volledig in orde . :|

Geplaatst: 02 okt 2007, 20:03
door VOiD
Hallo,

Zelfde hier in Herent. Snelheid is zo laag dat zelfs een simpele website inladen zeer lang duurt. Ook downloads van de EDPnet servers gaan niet vooruit.

VOiD

Geplaatst: 02 okt 2007, 20:16
door fieldoxide
Ben blij dat ik niet de enige met problemen ben in het Leuvense,
mijn verbinding is maanden zeer stabiel geweest en plots problemen,
het enige dat we kunnen doen is een ticket aanmaken en onze resultaten blijven doorsturen naar edpnet.
Hopelijk wil belgacom wat meewerken .
:roll:

Geplaatst: 02 okt 2007, 20:24
door VOiD
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben klant bij EDPNet, niet bij Belgacom. EDPnet moet zorgen dat mijn verbinding in orde is. Of EDPNet nu Belgacom, Scarlet of provider x gebruikt daar lig ik niet van wakker dit is hun keuze en verantwoordelijkheid.

Ik heb er begrip voor dat er problemen zijn aan de zijde van hun leverancier maar dan moeten ze hier eerlijk voor uit komen en niet telkens afkomen met 'check uw splitter', 'vervang uw modem' etc. Dat verhaaltje ben ik intussen meer dan beu.

VOiD

Geplaatst: 02 okt 2007, 20:57
door fieldoxide
Ik versta je redenering wel hoor , probleem is dat edpnet je internetprovider is en deze huurt van belgacom, uit praktijk merk ik dat belgacom niet vlug uit zijn pijp wil komen als er moet iets gedaan worden , ik hoop wel niet dat het weer een kat en muisspelletje gaat worden tussen de TELCOM en edpnet want dan zijn we weer vertrokken,heb een dik jaar geleden ook problemen gehad en er is uiteindelijk niks veranderd aan de situatie,afwachten maar. :roll:

Geplaatst: 02 okt 2007, 21:26
door Blue-Sky
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3217 kbit/s or 402 kbyte/s
- Upload speed : 338 kbit/s or 42 kbyte/s
Tue Oct 2 2007 at 21:18:27 UTC+0200
Dan toch maar eens 'n Speedtest pasten hier.

Je ziet dat het sneller kan.
Hopelijk heeft Ken gelijk, dat de problemen voorbij zijn als de kids terug naar school moeten.
Ken schreef:'t Is nog vakantie hé. Van zodra school zal beginnen zijn die problemen van baan.

Geplaatst: 03 okt 2007, 06:12
door fieldoxide
Hallo,
vanmorgen had ik weer normale waardes,

3/10/2007 5:46:44
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3192 kbit/s or 399 kbyte/s
- Upload speed : 429 kbit/s or 54 kbyte/s
Wed Oct 3 2007 at 05:45:45 UTC+0200

Volgens mij kan het niet meer aan ' schoolgaande' jeugd liggen hoor dat de waardes tijdens de avonduren een factor 10 lager liggen, er moet toch iets ernstigers aan de hand zijn volgens mij.
Hoplijk wordt dit snel opgelost want dit is ook geen manier van surfen.Ik ga in ieder geval toch nog blijven resultaten doorsturen naar edpnet.En hopelijk volgt er snel een oplossing.

Geplaatst: 03 okt 2007, 10:27
door fieldoxide
Hallo,
ik heb zonet een status verandering gekregen op mijn edpnet ticket:
er staat iets van VP UPGRADE WILL BE DONE , around the 19/10.
Weet iemand van jullie soms wat dit inhoud? :roll:

Geplaatst: 03 okt 2007, 11:15
door deej
Er komt meer bandbreedte tussen de centrale waar jij op zit en de backbone van EDPNet. Daarmee zal de overbelasting al afnemen. Als jij op de vismarkt centrale hangt is dat trouwens ook goed nieuws voor mij :lol:.

Geplaatst: 03 okt 2007, 11:27
door fieldoxide
Ik heb eigenlijk geen idee aan welke centrale ik hang,ik weet wel dat ik ongeveer op een 2800 meter van de centrale zit,aangezien ik in Heverlee aan de philipssite woon zou dit wel eens kunnen kloppen .
Hoe weet jij eigenlijk dat je op de centrale van de vismarkt zit? :roll:

Geplaatst: 03 okt 2007, 11:34
door cavecat
Ik heb ook zo'n VP upgrade in m'n ticket staan ... feedback was op 24/9 maar niks van gehoord.

Toen ik eergisteren 14 kbyte/sec haalde op speedtest.edpnet.be heb ik toch eens wat meer info gevraagd ...
Een youtube filmpje in 100 keer bekijken is niet echt leuk.

Geplaatst: 03 okt 2007, 12:53
door fieldoxide
Nog iemand blijkbaar met een trage download,
laat osn hopen dat deze problemen snel opgelost gaan geraken want we betalen toch tenslotte voor een gegarandeerde downloadsnelheid,als ze u die niet kunnen aanbieden dan spreekt men toch van een vorm van in gebrekestelling?
:roll:

Geplaatst: 03 okt 2007, 13:01
door PowerSoft
fieldoxide schreef:... want we betalen toch tenslotte voor een gegarandeerde downloadsnelheid ...
:roll:
een gegarandeerde downloadsnelheid zou net iets meer kosten per maand :)

Geplaatst: 03 okt 2007, 13:42
door deej
fieldoxide schreef:Ik heb eigenlijk geen idee aan welke centrale ik hang,ik weet wel dat ik ongeveer op een 2800 meter van de centrale zit,aangezien ik in Heverlee aan de philipssite woon zou dit wel eens kunnen kloppen .
Hoe weet jij eigenlijk dat je op de centrale van de vismarkt zit? :roll:
Heb dat ooit eens gevraagd aan EDPNet denk ik. Of iemand anders, weet het eigenlijk niet meer.

Je betaalt trouwens niet voor gegarandeerde snelheid hé. Dan moet je een abbo met een SLA afsluiten ;).

Geplaatst: 03 okt 2007, 13:54
door twan
Sinds eind september kreeg ik ook te maken met verbindingsproblemen (regio antwerpen).
Overdag werkt alles naar behoren maar hoe vreemd het ook mag klinken vanaf 17u tot snachts zie ik constant connection drops, de router (linksys wag200g) verliest zijn verbinding om daarna terug te verbinden etc... M.a.w. onmogelijk om te surfen/dlen.

Na reset en firmware upgrade juist hetzelfde verhaaltje, dus contact opgenomen met edpnet.

Belgacom gaat nu mijn lijn 'repareren' maar hiervoor zal edpnet mijn lijnprofiel moeten downgraden. (6Mbit=>??Mbit)

Geplaatst: 03 okt 2007, 14:49
door fieldoxide
Twan,
ik heb hier net hetzelfde voor, ook na 1700 uur tot een ' kot' in de nacht,heb ook een WAG200G router van linksys, ook met de nieuwste firmware en upgrades, ik heb speciaal zelfs een nieuwe modem, router gekocht wegens op advies van EDPNET aangezien ik hiervoor een Philips modem had . Maar zoals ik reeds vertelde het heeft hier een hele tijd zeer goed gedraaid en plotseling de laatste week niks dan problemen.

Geplaatst: 03 okt 2007, 15:05
door Uzzi
fieldoxide schreef:Twan,
ik heb hier net hetzelfde voor, ook na 1700 uur tot een ' kot' in de nacht,heb ook een WAG200G router van linksys, ook met de nieuwste firmware en upgrades, ik heb speciaal zelfs een nieuwe modem, router gekocht wegens op advies van EDPNET aangezien ik hiervoor een Philips modem had . Maar zoals ik reeds vertelde het heeft hier een hele tijd zeer goed gedraaid en plotseling de laatste week niks dan problemen.
Ik heb zelf ook een WAG200G modem met de laatste firmware en die loopt als een zonnetje, zelfs 's avonds en in het weekend. Ik denk eerder dat het een Edpnet probleem is dan een modemprobleem.

Geplaatst: 03 okt 2007, 15:28
door Generic Human
Ik heb die linksys ook gekocht op aanraden van EDPNET, had ervoor nog een usb-modem uit het versatel-tijdperk .
Nu nog af en toe verliest ik verbinding en blijft het rood lampje eventjes branden. Eerst was het een lijnprobleem, dan was het opgelost, en nu moet ik de modem zonder stroom zetten en dan werkt alles naar behoren. Wel raar! Oh ja, laatste nieuwe firmware staat hier ook op

Geplaatst: 03 okt 2007, 16:20
door cavecat
Heb ook een WAG200g hier , maar dat ding draait perfect stabiel ... geen disconnects , altijd een propere sync op 6/640
het probleem situeert zich bij mij zeker niet op mijn apparatuur.

Geplaatst: 03 okt 2007, 16:25
door fieldoxide
Ik heb ondertussen op mijn ticket feedback gekregen van edpnet dat Belgacom een upgrade gaat uitvoeren van hun VP.
Wat ik me eigenlijk afvraag is moest ik nu een 'skynet ' klant zou zijn of ik dit probleem ook zou voorhebben,ik veronderstel van wel aangezien we het hier over de infrastructuur van belgacom hebben.

Geplaatst: 03 okt 2007, 16:34
door dupondje
Voor het moment raak ik ook niet hoger dan 200kb/sec :(

Regio gent hier :(

Geplaatst: 03 okt 2007, 18:52
door Mette
Voor zover ik kon zien heb ik weinig tot geen problemen gehad. Nu is mijn max snelheid wel maar +-350 KB/s omdat ik op 4.2 KM van de centrale zit en ik download wel vooral snachts, maar tijdens het surfen had ik gisteren toch geen problemen en tijdens het downloaden gistere nacht ook niet.
(Regio Leuven, Centrale: Haasrode)

Nu ja, hopelijk zijn alle problemen opgelost en was het slechts een kleine appelflauwte van een van de servers ofzo.

Geplaatst: 03 okt 2007, 19:59
door fieldoxide
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 345 kbit/s or 43 kbyte/s
- Upload speed : 389 kbit/s or 49 kbyte/s
Wed Oct 3 2007 at 19:57:11 UTC+0200


Hallo mensen,
net een speed test gedaan op userbase en zoals jullie merken is het hier weer ZEER pover in Heverlee. :?



http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 446 kbit/s or 56 kbyte/s
- Upload speed : 427 kbit/s or 53 kbyte/s
Wed Oct 3 2007 at 19:59:16 UTC+0200

Geplaatst: 04 okt 2007, 06:01
door Mette
fieldoxide schreef:http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 345 kbit/s or 43 kbyte/s
- Upload speed : 389 kbit/s or 49 kbyte/s
Wed Oct 3 2007 at 19:57:11 UTC+0200


Hallo mensen,
net een speed test gedaan op userbase en zoals jullie merken is het hier weer ZEER pover in Heverlee. :?



http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 446 kbit/s or 56 kbyte/s
- Upload speed : 427 kbit/s or 53 kbyte/s
Wed Oct 3 2007 at 19:59:16 UTC+0200
Raar, heb ook snel even een speedtest gedaan en dit zijn mijn waarden
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 2796 kbit/s or 350 kbyte/s
- Upload speed : 320 kbit/s or 40 kbyte/s
Thu Oct 4 2007 at 06:01:40 UTC+0200

Ook ik zit in Heverlee en heb zoals al gezegd eigelijk geen enkel probleem nog niet gehad de laatste dagen.
Nu ja wij zaten vroeger op de centrale in Leuven centrum (vismarkt) en 12 jaar geleden ofzo zijn we op de centrale van Haasrode gezet (ok er was toen van adsl nog geen sprake :p), maar vermits Heverlee nog relatief groot is kan het natuurlijk wel zijn dat je op een andere centrale zit als mij (en natuurlijk is het nu ook een pak minder druk als daarstraks, maar toch).

Geplaatst: 15 okt 2007, 23:32
door MrZipper
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 37 kbit/s or 5 kbyte/s
- Upload speed : 168 kbit/s or 21 kbyte/s
Mon Oct 15 2007 at 23:08:41 UTC+0200
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

en het enige dat de helpdesk adviseert is om met een andere modem te proberen...

De modem werkt nochtans PRIMA en deze rotsnelheiden haal ik enkel 's avonds.

In heb weekend heb ik ook nog eens héééél vééééél connection drops waardoor ik verplicht ben om via de wifi verbinding van de buren te surfen :oops:

Ik ben van Limburg (Dilsen)

Heeft nog iemand dit probleem?

Geplaatst: 16 okt 2007, 00:46
door fieldoxide
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3515 kbit/s or 439 kbyte/s
- Upload speed : 429 kbit/s or 54 kbyte/s
Tue Oct 16 2007 at 00:43:13 UTC+0200

Heb een hele tijd tijdens de avond ook zeer slechte resultaten maar de TC ging een update doen van hun centrale rond de 19 de oktober,voorlopig is mijn snelheid terug ok maar het is dan ook al bijna 0100 uur in de morgen.
Morgen zal ik nog eens een test uploaden.