Pagina 1 van 1

Fulladsl Datavolume

Geplaatst: 12 aug 2007, 22:07
door phalkone
Vandaag log ik me in om mijn dataverbruik te controleren en er staat dat ik voor augustus al 115 GB gedownload heb. Een cijfer dat volgens mij toch echt niet kan kloppen. Volgens mij ligt het eerder rond de 15 GB. Deze maand heb ik wel al veel geupload want ik ben een online backup aan het maken. Ik heb geen draadloos netwerk, dus de kans voor indringers is toch wel kleiner.
Ik ga er elke maand wel een 10-20 Gb over, maar nu dat ik er zogezegd 85 GB over ben begin ik mij toch zorgen te maken. Ik heb ooit de helpdesk gecontacteerd toen fulladsl weer eens down was en toen terloops geïnformeerd wat er gebeurt wanneer je over je limiet gaat. Daar hebben ze me verteld dat je op smallband geplaatst wordt. Dit is echter nog nooit gebeurt.
Ik ben nu bang dat dit volume aangerekend zal worden. Op mijn facturen van vorige maanden wordt altijd de gewone prijs aangerekend al ga ik er meestal wel over.
Mijn vraag is of een provider gemachtigd is om dit extra volume zomaar aan te rekenen? Ze hebben het nog nooit eerder aangerekend en volgens mij werkt hun "volumemeter" echt niet naar behoren. Ik heb tevens nog nooit een waarschuwing gekregen dat ik mijn datavolume overschreden heb. Moest ik het niet zelf controleren zou ik me hier dus niet van bewust zijn.

In de algemene voorwaarden staat het volgende te lezen:
Zoals hoger vermeld beschikt de Gebruiker elke maand over een volume van dataverkeer zoals bepaald op de website van Full Telecom NV en in zijn contract. Indien dat volume overschreden wordt, zal dat bijkomende verbruik aan de klant aangerekend worden tegen de door Full Telecom NV bepaalde prijs; dit, volgens de modaliteiten die vermeld worden op de site van Full Telecom NV op het ogenblik waarop het surplus gefactureerd wordt. (Ter info: 4,50 euro BTW inbegrepen per 5 extra GB voor het ADSL Go-abonnement). Prijzen geüpdatet per 01/06/2004).
Hebben ze bij iemand van jullie die geen volume heeft bijgekocht dit al ooit aangerekend? Is fulladsl gerechtigd om het extra volume aan te rekenen wanneer het hen past (het komt nooit op de maandelijkse facturen; mogen ze het dan bijvoorbeeld aan het eind van het jaar ineens een fikse som eisen)?

Geplaatst: 13 aug 2007, 02:54
door zippie666
Ik denk (maar kan niet garanderen) dat je eerst op een speciale link moet klikken om te betalen per gig dat je over je limiet gaat, en aangezien je dat niet gedaan hebt kan je gewoon zeggen dat het nalatigheid van hen is aangezien je niet op de hoogte gebracht werd dat je over je limiet ging en niet de keuze kreeg om bij te betalen :wink:

Edit: een ex-klasgenoot van me heeft ook fulladsl en gaat maandelijks boven de 100 gig en heeft ook nog nooit smallband aan zn been gehad, dus ik denk dat je vrij safe zit

Geplaatst: 13 aug 2007, 22:05
door phalkone
Ik heb mijn datavolume vandaag in de gaten gehouden en heb volgens mijn datameter op mijn computer 433 MB IN en 107 MB OUT = 540 MB TOTAAL.
De meter van fulladsl is daarentegen met 2,16 GB gestegen. Dit vind ik toch een enorm verschil.
Nog effe toevoegen dat ik niet beschik over een draadloos netwerk, dus een mogelijke hacker heeft toch wel te kampen met serieuze beveiliging. Mijn router zorgt voor een eerste firewall en op mijn computer heb ik ook nog een firewall. Ik gebruik daarenboven enkel linux, waarvoor toch minder trojaanse paarden e.d. bestaan.

Geplaatst: 24 aug 2007, 14:38
door kindtje
Hier net hetzelfde.
Zomaar eventjes 15 gig erbij op 1 dag.
Gelukkig is mijn brief al verzonden om het op te zeggen, zeveraars.

Geplaatst: 24 aug 2007, 18:32
door kindtje
Nu nog beter.
Blijkbaar hebben ze er nog een snelheidscap opgestoken ook.

down
Your DOWNLOAD Speed:
674 kbps or 84 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
246 kbps or 31 KB/sec

Al gans de dag zo.
Natuurlijk op deze vraag geen antwoord gehad.
Datavolume ligt wel aan hen zeiden ze.

Geplaatst: 24 aug 2007, 18:59
door misterjo
Ik ben ooit eens bij realdsl gegaan en zit er nog altijd bij , dus ik veronderstel dat ik nu ook een soort van fulldsl heb aangezien full telecom realdsl heeft overgekocht. Mij hebben ze echter ni veel laten weten over de overname , buiten dan een brief waar opstaat gelieve een andere rekening te gebruiken :p. Ik heb 3 maand geleden uiteindelijk dan maar is gebeld naar fulltelecom ivm met mijn datalimiet of whatever dat ik nu heb.. Blijkbaar gaven ze men een url waar ik een meterje kan bezichten dat zegt dat ik 75GB limiet heb. En geloof me dat metertje doet de laatste tijd ook heel vies. Af en toe springt dat eens op 0 en den dag erna staat er weer iets anders. Zucht...

Geplaatst: 24 aug 2007, 19:38
door Gryx
Ja die meter klopt hier ook niet, en soms is het ineens meer geworden van maanden die al voorbij zijn. Ik ga er ook veel over en nooit moeten bij betalen. Bij mijn meter staat er trouwens 35Gb ipv 30Gb.
Zitten jullie trouwens al op de 6mbit? Ik heb nog steeds 4mbit.

Mijn adsl werkte niet van maandag middag, deze middag werkte het pas terug. Ze zouden van netwerk zijn veranderd ofzo iets.

Geplaatst: 24 aug 2007, 20:01
door kindtje
Hun meter telt dus niet bij , dus zal je niet op smalband komen.
Om tegen te gaan dat er veel gedownload zal worden, hebben ze volgens mij een cap opgestoken.
We zullen volgende week eens bellen om te vragen of ze de brief al ontvangen hebben :D

Geplaatst: 25 aug 2007, 07:48
door kindtje
en hier is de meter nu terug op nul gesprongen :D
Jammer blijft de snelheid achterwege.
Deze nacht ging het goed (vanaf 23uur denk ik), maar toen ik deze morgen wakker werd ging het surfen opnieuw traag.

Geplaatst: 25 aug 2007, 14:56
door vasonline
Ik ben klant sinds vorige maand via academic broadband.

Ik zit op het Scarlet netwerk, kwa snelheid is het gelijk aan scarlet.
(Ok!)
Misschien zitten jullie nog op het vorige netwerk (realdsl ?? )
Onderaan plak ik een traceroute ter info.

Maar wat ik wou zeggen: mijn meter werkt ook niet :)
Die bleef eerst nog een week de maand juli verdertellen in augustus :)
mij hoor je niet klagen ;)
Nu die van augustus die vloog niet op smallband toen ik aan 30Gb kwam....
...en sinds gisteren staat augustus terug op nul :D
(en de maand juli is verdwenen van de teller!)

ik vermoed dat er niks gaat gefactureerd worden, want je betaalt alleen bij als je volumeblokken koopt.

mag zo nog blijven duren ;)

is eigenlijk best tevreden van academic broadband /fulldsl

Traceroute:

Bezig met het traceren van de route naar www.fulladsl.be [217.22.58.163]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 8 ms 8 ms 8 ms 88.197.147.254
3 8 ms 7 ms 7 ms 10.10.80.1
4 8 ms 8 ms 8 ms gig1-3-100.bas-kdk.dsl.scarlet.be [195.95.29.13]

5 9 ms 12 ms 10 ms 194.119.228.161
6 10 ms 10 ms 9 ms 194.119.226.18
7 19 ms 12 ms 9 ms zvtm-s1-rou-1042.BE.eurorings.net [134.222.101.2
45]
8 10 ms 14 ms 11 ms zvtm-s1-rou-1041.BE.eurorings.net [134.222.230.1
49]
9 13 ms 13 ms 14 ms asd2-rou-1021.NL.eurorings.net [134.222.230.9]
10 32 ms 13 ms 21 ms 195.190.227.220
11 20 ms 17 ms 16 ms ge6-2-0.br0.ams3.nl.gbxs.net [195.69.144.63]
12 24 ms 25 ms 31 ms pos-7-0.bb2.bru2.be.gbxs.net [83.143.243.17]
13 20 ms 20 ms 20 ms ge-2-1.bb1-7600.bru2.be.gbxs.net [83.143.241.13]

14 27 ms 20 ms 20 ms RealROOT.te-4-3-4000.bb1-7600.bru2.be.gbxs.net [
83.143.241.178]
15 34 ms 30 ms 36 ms spss.signpost.be [217.22.58.163]

edit: de traceroute is om duidelijk te maken, dat al mijn verkeer de node "gig1-3-100.bas-kdk.dsl.scarlet.be" passeert.

edit2:
speedtest.net resultaat: (ik was nog wel radio aan het luisteren)
modem synced op 6Mbit/640Kbit +- 14db snr over
Afbeelding


Groetjes
S.

Geplaatst: 25 aug 2007, 15:24
door kindtje
Jij bent een nieuwe klant en daarom heb je de migratie al gemaakt.
Hier blijf ij erbij dat er een cap op de DL-speed zit.
Ik haal volgens speedtest nooit boven de 140.
Als zij fouten maken, moeten ze er zelf voor opdraaien en niet de klant.
Zal een verademing zijn om weg te gaan.
Snap zelfs niet dat er nog mensen zijn die nu nog een abo nemen bij fulladsl.

Geplaatst: 25 aug 2007, 15:55
door vasonline
>Hier blijf ij erbij dat er een cap op de DL-speed zit.
>Ik haal volgens speedtest nooit boven de 140.

Ik geloof u hoor ;)
Van wat ik hier al gelezen heb over realdsl...

>Snap zelfs niet dat er nog mensen zijn die nu nog een abo nemen bij >fulladsl.[/quote]

aan 22,50 per maand is dat wel verleidelijk hoor ;)
'k zat ervoren bij scarlet aan 10 euro duurder voor juist hetzelfde...
en aangezien fullds/AB nu ook Scarlet is....

maar ik begrijp wat je wil zeggen...

Groetjes,
S

Geplaatst: 11 sep 2007, 23:06
door psychodweep
Sinds een maand hebben ze m'n downloadsnelheid ook verlaagd.
Nu bel ik in met een verbinding van 3300 kbit/sec terwijl dat vroeger 4600 kbit ofzo was.
Ik haal nu max 340kb/sec tegenover 440 kb/s een maand geleden.

Bij ripe.net staat m'n ip bij realdsl.

Geplaatst: 12 sep 2007, 14:37
door CiBi
heb ook full adsl maar mijn snelheid is ok en de volume meter op hun site werkt ook voor mij niet. Alleen klaag ik niet

Code: Selecteer alles

september - 2007	:	2,67 Gb / 30 Gb
augustus - 2007	:	0,98 Gb

Geplaatst: 14 sep 2007, 20:56
door vasonline
Bij ripe.net staat m'n ip bij realdsl.
Nu je het zegt.....
Ik mijn IP ook eens opgezocht en er staat (bij mij als recentere klant)
(beetje ingekort)

inetnum: 88.197.128.0 - 88.197.255.255
netname: FULL-TELECOM
descr: Full Telecom
descr: a member of Scarlet
country: BE

en nog een paar contactadressen van Scarlet daaronder

Mvg
Steven