Fulladsl Datavolume
Geplaatst: 12 aug 2007, 22:07
Vandaag log ik me in om mijn dataverbruik te controleren en er staat dat ik voor augustus al 115 GB gedownload heb. Een cijfer dat volgens mij toch echt niet kan kloppen. Volgens mij ligt het eerder rond de 15 GB. Deze maand heb ik wel al veel geupload want ik ben een online backup aan het maken. Ik heb geen draadloos netwerk, dus de kans voor indringers is toch wel kleiner.
Ik ga er elke maand wel een 10-20 Gb over, maar nu dat ik er zogezegd 85 GB over ben begin ik mij toch zorgen te maken. Ik heb ooit de helpdesk gecontacteerd toen fulladsl weer eens down was en toen terloops geïnformeerd wat er gebeurt wanneer je over je limiet gaat. Daar hebben ze me verteld dat je op smallband geplaatst wordt. Dit is echter nog nooit gebeurt.
Ik ben nu bang dat dit volume aangerekend zal worden. Op mijn facturen van vorige maanden wordt altijd de gewone prijs aangerekend al ga ik er meestal wel over.
Mijn vraag is of een provider gemachtigd is om dit extra volume zomaar aan te rekenen? Ze hebben het nog nooit eerder aangerekend en volgens mij werkt hun "volumemeter" echt niet naar behoren. Ik heb tevens nog nooit een waarschuwing gekregen dat ik mijn datavolume overschreden heb. Moest ik het niet zelf controleren zou ik me hier dus niet van bewust zijn.
In de algemene voorwaarden staat het volgende te lezen:
Ik ga er elke maand wel een 10-20 Gb over, maar nu dat ik er zogezegd 85 GB over ben begin ik mij toch zorgen te maken. Ik heb ooit de helpdesk gecontacteerd toen fulladsl weer eens down was en toen terloops geïnformeerd wat er gebeurt wanneer je over je limiet gaat. Daar hebben ze me verteld dat je op smallband geplaatst wordt. Dit is echter nog nooit gebeurt.
Ik ben nu bang dat dit volume aangerekend zal worden. Op mijn facturen van vorige maanden wordt altijd de gewone prijs aangerekend al ga ik er meestal wel over.
Mijn vraag is of een provider gemachtigd is om dit extra volume zomaar aan te rekenen? Ze hebben het nog nooit eerder aangerekend en volgens mij werkt hun "volumemeter" echt niet naar behoren. Ik heb tevens nog nooit een waarschuwing gekregen dat ik mijn datavolume overschreden heb. Moest ik het niet zelf controleren zou ik me hier dus niet van bewust zijn.
In de algemene voorwaarden staat het volgende te lezen:
Hebben ze bij iemand van jullie die geen volume heeft bijgekocht dit al ooit aangerekend? Is fulladsl gerechtigd om het extra volume aan te rekenen wanneer het hen past (het komt nooit op de maandelijkse facturen; mogen ze het dan bijvoorbeeld aan het eind van het jaar ineens een fikse som eisen)?Zoals hoger vermeld beschikt de Gebruiker elke maand over een volume van dataverkeer zoals bepaald op de website van Full Telecom NV en in zijn contract. Indien dat volume overschreden wordt, zal dat bijkomende verbruik aan de klant aangerekend worden tegen de door Full Telecom NV bepaalde prijs; dit, volgens de modaliteiten die vermeld worden op de site van Full Telecom NV op het ogenblik waarop het surplus gefactureerd wordt. (Ter info: 4,50 euro BTW inbegrepen per 5 extra GB voor het ADSL Go-abonnement). Prijzen geüpdatet per 01/06/2004).