Pagina 1 van 1

verbindingsproblemen

Geplaatst: 05 aug 2007, 18:29
door laurens7
Tis weer eens erg vandaag, na alweer weken geen enkel probeem te hebben gehad.

Die klote binnenbekabeling.Kabels zitten mss zelfs vast in de muur.
6Db noise margin vandaag,maar nu dus wel een probleem.

Waar kan dat probleem zitten? moeten der overal splitters aanwezig zijn zelfs als alle telefoontoestellen afgekoppeld zijn?
Wat kan het behalve dat nog zijn(in veronderstelling dat de kabels nergens beschadigd zijn)?

Heb zo'n full range/rate/... splitter,maar durf deze niet aansluiten(als je de telefoonstekker uittrekt van het 2e heb je nergens meer telefoonsignaal)
Der is geen adsl siginiaal beneden of boven :s

Geplaatst: 06 aug 2007, 12:09
door laurens7
zucht,probleem is alweer voorbij,hoe laat je zoiets nu nakijken?
edit:niet dus

Geplaatst: 06 aug 2007, 13:36
door ljd
Zeker dat je niet gewoon de 36 uur disconnect gehad hebt?

Geplaatst: 06 aug 2007, 18:18
door laurens7
ljd schreef:Zeker dat je niet gewoon de 36 uur disconnect gehad hebt?

ja dat is het zeker niet.
De router disconnectte gewoon constant,internet werkt amper,zeer traag, heb er nu een overspanningsbegrenzer aan gehangen(omdat ik dus ook niet meer kon connecten naar de linksys adsl router :s).

Het gaat nog altijd niet goed :s slechte responstime,snelheid,...

Geplaatst: 06 aug 2007, 18:33
door Burny
Dan zou ik gewoon eens bellen, en een technieker laten langstkomen. Als blijkt dat het probleem bij u ligt (binnenbekabeling, modem, pc etc) dan krijg je wel een rekening, hoewel dit niet overdreven duur is.

Geplaatst: 07 aug 2007, 10:58
door ljd
Mss eerst eens kijken als je splitter goed zit. En als die goed zit eens proberen met een modem van iemand anders.

En als je dan nog problemen hebt , kan het wel aan de lijn liggen

Geplaatst: 07 aug 2007, 11:51
door Beostar
Of eens andere router proberen.
Had het met mijn d-link ook een paar keer dat hij altijd maar uitviel en resetten. Gewoon half uurke to een uurke uit het stopcontact getrokken en andere ingestoken en daarna was het terug in orde.

Geplaatst: 07 aug 2007, 12:00
door dejean
Uw probleem klinkt mij erg bekend.
In elk geval wat ik gedaan heb, ontkoppel alle telefoonaansluitingen.
Verbind een opbouw telefoonkontaktdoos direct via een korte (20 cm ?? ) telefoon draadje met de belgacom aftakdoos. Via splitter uw modem/router daar verbinden. Vanaf daar een cat5 kabeltje tot PC.
Geen enkele ISP kan zich nu nog verschuilen achter " uw slechte
binnenbekabeling " !!.
Als het probleem nu nog bestaat denk ik dat je best eens een andere modem uitprobeerd of Belgacom hun netwerk laat nakijken.

Succes

Geplaatst: 07 aug 2007, 12:12
door kaise1
Ik had 14-15 maand bij dommel een 3.3 mbit profiel (4.9 km ver) met ook maar een down noise margin van 6 – 7 dB, modem syncte soms al een jojo, soms eens traag inet maar omdat ik op het laatste dan toch ook disconnects ervaarde (modem resetten) heb ik een downgrade aangevraagd naar 2.2 mbit...sinds enkele maanden geen enkel probleem meer met mn verbinding (15 dB)
Mss ook eens een downgrade overwegen ? 6 dB is gewoonweg te weinig…
Hoever zit je eigenlijk van de centrale ?

Geplaatst: 07 aug 2007, 12:29
door laurens7
ljd schreef:Mss eerst eens kijken als je splitter goed zit. En als die goed zit eens proberen met een modem van iemand anders.

En als je dan nog problemen hebt , kan het wel aan de lijn liggen


geen effect

Geplaatst: 07 aug 2007, 12:30
door laurens7
Beostar schreef:Of eens andere router proberen.
Had het met mijn d-link ook een paar keer dat hij altijd maar uitviel en resetten. Gewoon half uurke to een uurke uit het stopcontact getrokken en andere ingestoken en daarna was het terug in orde.

geen verschil

Geplaatst: 07 aug 2007, 12:33
door xenne
kaise1 schreef:Ik had 14-15 maand bij dommel een 3.3 mbit profiel (4.9 km ver) met ook maar een down noise margin van 6 – 7 dB, modem syncte soms al een jojo, soms eens traag inet maar omdat ik op het laatste dan toch ook disconnects ervaarde (modem resetten) heb ik een downgrade aangevraagd naar 2.2 mbit...sinds enkele maanden geen enkel probleem meer met mn verbinding (15 dB)
Mss ook eens een downgrade overwegen ? 6 dB is gewoonweg te weinig…
Hoever zit je eigenlijk van de centrale ?


waarschijnlijk dom vraagje.... maar ben adsl leek... waar zie je uw profiel en die noise margins eigenlijk staan? en hoe kan je die downgraden?

Geplaatst: 07 aug 2007, 12:38
door laurens7
dejean schreef:Uw probleem klinkt mij erg bekend.
In elk geval wat ik gedaan heb, ontkoppel alle telefoonaansluitingen.
Verbind een opbouw telefoonkontaktdoos direct via een korte (20 cm ?? ) telefoon draadje met de belgacom aftakdoos. Via splitter uw modem/router daar verbinden. Vanaf daar een cat5 kabeltje tot PC.
Geen enkele ISP kan zich nu nog verschuilen achter " uw slechte
binnenbekabeling " !!.
Als het probleem nu nog bestaat denk ik dat je best eens een andere modem uitprobeerd of Belgacom hun netwerk laat nakijken.

Succes

Dit wou ik doen,alleen blijkt dat er beneden noch boven geen adsl signiaal is.Meer nog trek de stekker van telefoon op het eerste uit en er is nergens nog telefoon.Er zijn hier 4PC's,1hub,5 fysieke ip-apparaten.Een kabel trekken doorheen de hall is geen optie(dan maar de binnenbekabeling vervangen en dan ook het TV-signiaal).

Mss nog even vermelden: op 3.3Mb profiel waren de modemwaarden identiek.

Geplaatst: 07 aug 2007, 13:57
door ljd
Is je splitter aangesloten op het punt waar je telefoonlijn binnenkomt?

Geplaatst: 07 aug 2007, 19:50
door laurens7
ljd schreef:Is je splitter aangesloten op het punt waar je telefoonlijn binnenkomt?

op het eerste he(want daar komt ze tegenwoordig binne)

Geplaatst: 07 aug 2007, 19:52
door laurens7
xenne schreef:
kaise1 schreef:Ik had 14-15 maand bij dommel een 3.3 mbit profiel (4.9 km ver) met ook maar een down noise margin van 6 – 7 dB, modem syncte soms al een jojo, soms eens traag inet maar omdat ik op het laatste dan toch ook disconnects ervaarde (modem resetten) heb ik een downgrade aangevraagd naar 2.2 mbit...sinds enkele maanden geen enkel probleem meer met mn verbinding (15 dB)
Mss ook eens een downgrade overwegen ? 6 dB is gewoonweg te weinig…
Hoever zit je eigenlijk van de centrale ?


waarschijnlijk dom vraagje.... maar ben adsl leek... waar zie je uw profiel en die noise margins eigenlijk staan? en hoe kan je die downgraden?

via het modemadres iets ala 192.168.0.1 of 192.168.1.1 of 192.168.1.1 of nog iets anders(zie handleiding router opt net,als die al bestaat).

Downgrade haalde nix uit!

Geplaatst: 07 aug 2007, 20:41
door xenne
laurens7 schreef:
xenne schreef:
kaise1 schreef:Ik had 14-15 maand bij dommel een 3.3 mbit profiel (4.9 km ver) met ook maar een down noise margin van 6 – 7 dB, modem syncte soms al een jojo, soms eens traag inet maar omdat ik op het laatste dan toch ook disconnects ervaarde (modem resetten) heb ik een downgrade aangevraagd naar 2.2 mbit...sinds enkele maanden geen enkel probleem meer met mn verbinding (15 dB)
Mss ook eens een downgrade overwegen ? 6 dB is gewoonweg te weinig…
Hoever zit je eigenlijk van de centrale ?


waarschijnlijk dom vraagje.... maar ben adsl leek... waar zie je uw profiel en die noise margins eigenlijk staan? en hoe kan je die downgraden?

via het modemadres iets ala 192.168.0.1 of 192.168.1.1 of 192.168.1.1 of nog iets anders(zie handleiding router opt net,als die al bestaat).

Downgrade haalde nix uit!

bedankt, heb modem nog niet... 't zal dan wel duidelijk worden

statuspagina is geupdate

expected installation date : to be determined
status : we have not yet received a signed copy of the contract

kan al emailadressen aanmaken etc

next counter reset : 14/08/2007 (days remaining: 7)
wordt die meter echt maar 1x per week geupdate???

Geplaatst: 07 aug 2007, 20:46
door kUmbro
xenne schreef:next counter reset : 14/08/2007 (days remaining: 7)
wordt die meter echt maar 1x per week geupdate???

Nee, die wordt om de 5' geupdate. Maar uw resetdatum is de 14e van de maand, en dit is nu binnen 7 dagen, maar de volgende zal 14/09/2007 zijn (als het niet veranderd wordt). Ik zou al eens proberen of ge via dommel kunt surfen, soms werkt het vroeger (vooral als ge al adsl had (op turboline), maar als ge geen modem hebt, denk ik dat ge ex-telenet zijt)

Geplaatst: 07 aug 2007, 20:49
door xenne
kUmbro schreef: Ik zou al eens proberen of ge via dommel kunt surfen, soms werkt het vroeger (vooral als ge al adsl had (op turboline), maar als ge geen modem hebt, denk ik dat ge ex-telenet zijt)


ben idd ex-telenet :( nooit adsl gehad nog nie. modem zal ik één dezer wel hebben, maar 't zal wachten worden op BELGAKOM

Geplaatst: 09 aug 2007, 15:35
door laurens7
hmmm strange...

In de (nogal kleine) kamer waar de modem,lijn binnenkomt stond de pc een week uit,+- een week problemen, gisteren aangezet+de spots aangezet(voor de hitte;een pc dient om een kamer te verwarmen toch?) en de problemen zijn al veel minder(daarnet via newsserver ff 400kb/s),alleen http/ftp downloads gaan precies trager :s (ook via belnet),waarom?

Iemand een verklaring? (kan toeval zijn maar ik denk het niet!)

Geplaatst: 09 aug 2007, 18:26
door zippie666
Omdat niet iedere server de capaciteit heeft om aan uw volle downloadsnelheid te uploaden?

Geplaatst: 10 aug 2007, 00:10
door laurens7
zippie666 schreef:Omdat niet iedere server de capaciteit heeft om aan uw volle downloadsnelheid te uploaden?

nee dat is het niet.

Geplaatst: 12 aug 2007, 01:50
door laurens7
ale de problemen zijn nu al een paar dagen voorbij, alhoewel we nog geen constante max. snelheid halen(+-350kb/s).

edit:blijkbaar zaten we op een 3496 profiel(slechte syncro),modem gereboot,weer hetzelfde,uitgezet en weer 4,6Mb.

Op dat andere profiel hadden we 7-8 DB Downstream Margin, Attenuation was iets lager(42 ipv 43).(tov 6-7anders bij 4.6Mb).

meer gegevens:

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 18 db
Downstream Line Attenuation: 43 db
Upstream Line Attenuation: 12.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 19 db
Cisco Logo

PVC Connection

Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
Multiplexing: VC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Up

Geplaatst: 12 aug 2007, 20:28
door laurens7
kick, de tijd van posting is onveranderd gebleven.

Geplaatst: 13 aug 2007, 15:35
door Draco888
laurens7 schreef:hmmm strange...

In de (nogal kleine) kamer waar de modem,lijn binnenkomt stond de pc een week uit,+- een week problemen, gisteren aangezet+de spots aangezet(voor de hitte;een pc dient om een kamer te verwarmen toch?) en de problemen zijn al veel minder(daarnet via newsserver ff 400kb/s),alleen http/ftp downloads gaan precies trager :s (ook via belnet),waarom?

Iemand een verklaring? (kan toeval zijn maar ik denk het niet!)

Waar die uitleg me an doet denken, maar 100% zeker ben je natuurlijk niet tot je het laat onderzoeken, de binnenbekabeling.
Misschien is deze op bepaalde plaatsen erg versleten waardoor vocht voor storing zorgt op uw lijn.
de warmte in dat ene lokaal (door uw pc en spots) kunnen helpen om het vocht te laten verdampen, waardoor de storing minder is.
Hebt ge het probleem meestal op vochtige dagen/minder in periodes dat het warmer en droger is ?

Geplaatst: 14 aug 2007, 01:23
door laurens7
Draco888 schreef:
laurens7 schreef:hmmm strange...

In de (nogal kleine) kamer waar de modem,lijn binnenkomt stond de pc een week uit,+- een week problemen, gisteren aangezet+de spots aangezet(voor de hitte;een pc dient om een kamer te verwarmen toch?) en de problemen zijn al veel minder(daarnet via newsserver ff 400kb/s),alleen http/ftp downloads gaan precies trager :s (ook via belnet),waarom?

Iemand een verklaring? (kan toeval zijn maar ik denk het niet!)

Waar die uitleg me an doet denken, maar 100% zeker ben je natuurlijk niet tot je het laat onderzoeken, de binnenbekabeling.
Misschien is deze op bepaalde plaatsen erg versleten waardoor vocht voor storing zorgt op uw lijn.
de warmte in dat ene lokaal (door uw pc en spots) kunnen helpen om het vocht te laten verdampen, waardoor de storing minder is.
Hebt ge het probleem meestal op vochtige dagen/minder in periodes dat het warmer en droger is ?

Meestal bij extremen: extreem warme dagen,extreem natte dagen,..

Binnenbekabeling vervangen,hoe trek je die kabel best door?vastbinden aan de huidige en dan huidige lijn bovenaan doorknippen(mag dat,of moet je eerst een zekering,... afkoppelen?) en doortrekken (van boven nr beneden).Als hij blijft steken is er wel een probleem.

Geplaatst: 14 aug 2007, 20:21
door laurens7
let op het profiel:

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 4352 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 18 db
Downstream Line Attenuation: 43 db
Upstream Line Attenuation: 12.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 19 db

Geplaatst: 16 aug 2007, 16:20
door laurens7
met dit(4352 kbps)profiel haal ik wel gewoon de max. snelheid op de newsserver (413kB/s)

Maar van belnet haal ik niet constant de max. snelheid,scheelt wel niet veel 20-30kB/s

Geplaatst: 16 aug 2007, 17:03
door ljd
Alles is dus in orde nu?

Geplaatst: 16 aug 2007, 17:16
door laurens7
ljd schreef:Alles is dus in orde nu?

voor even toch?

Geplaatst: 16 aug 2007, 19:53
door ljd
laurens7 schreef:
ljd schreef:Alles is dus in orde nu?

voor even toch?


Waarom zie je alles zo zwart? Heb eens vertrouwen :)

Geplaatst: 16 aug 2007, 20:05
door Patje
Blijkbaar kan je lijn niet altijd goed synchroniseren op 4640kbps (4M), omdat uw downstream margin maar 6 db is!
beste wat je kan doen is uw profiel lager laten instellen op 3360 kbps (3M).
dan pas zal die noise margin weer omhoog gaan en zal alles weer vlot verlopen.

Geplaatst: 16 aug 2007, 23:02
door laurens7
Patje schreef:Blijkbaar kan je lijn niet altijd goed synchroniseren op 4640kbps (4M), omdat uw downstream margin maar 6 db is!
beste wat je kan doen is uw profiel lager laten instellen op 3360 kbps (3M).
dan pas zal die noise margin weer omhoog gaan en zal alles weer vlot verlopen.

weet ook wel dat hij daarom niet goed kan syncroniseren, maar op 3.3M zijn de waarden identiek he.

Geplaatst: 17 aug 2007, 04:44
door Draco888
Hebt ge nu al eens een lijntest aangevraagd bij Dommel? Dan weten we meteen op welke afstand ge ongeveer zit.

Mar volgens uw beschrijving vermoed ik toch nog steeds dat het probleem bij U binnen zit, als het opwarmen van die een kamer voor een marge winst zorgt. Ofwel vacht in uw contact doosje(s), ofwel de bekabeling zelf.

Maar van kabels doortrekken heb ik geen kaas gegeten hoor, hoewel ik geloof dat degene die hier bij ons de kabel van beneden naar boven doorgetrokken heeft (BGC technieker, verre familie) dat ook via een andere kabel gedaan heeft.