Pagina 1 van 1
Terugbetaling
Geplaatst: 26 jul 2007, 17:17
door bulletpower
Vraagje: aan de mensen die bij dommel zitten en zijn overgestapt van Belgacom ADSL. Als ik bijvoorbeeld nu bestel en belgacom rekent nog augustus aan, maar ik kan bijvoorbeeld maar 2dagen gebruik maken van augustus. Wat doet belgacom dan? Storten zij het teveel betaalde bedrag terug? Ik las hier al enkele keren van wel maar wil graag nog eens bevestiging
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Geplaatst: 26 jul 2007, 17:31
door dean3009
Ik zat voorheen bij Telenet, nu bij Dommel. Telenet had 3 dagen te laat afgesloten dan afgesproken. We hebben ook een factuur gekregen van Juli én Augustus. We hebben dit gemeld en we moesten Juli en Augustus dus niet betalen. Drie dagen gratis internet
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Dus ik denk als je dit meld dat ze het wel terug gaan storten
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
. (Augustus alleen, natuurlijk)
Geplaatst: 26 jul 2007, 17:50
door bulletpower
eigenlijk wel vreemd dat ze u soms zo makkelijk naar de concurent laten overgaan... nuja, waarschijnlijk denken ze op die manier dat je dan sneller zal weerkeren (moest u iets misvallen) (door u correct te behandelen)
Geplaatst: 26 jul 2007, 17:55
door meon
Belgacom stort GEEN teveel betaald abonnement terug!
Verkoopsvoorwaarden Belgacom ADSL schreef:De abonnementsgelden voor de facturatieperiode die nog niet afgelopen is op het ogenblik dat de opzeggingstermijn afloopt, blijven verschuldigd. In geval deze abonnementsgelden reeds betaald zijn, worden zij niet pro-rata terugbetaald. In geval zij nog niet betaald zijn, moet de klant ze nog voor het geheel betalen.
Geplaatst: 26 jul 2007, 19:06
door bulletpower
En andere mensen krijgen hun geld wel weer? oO en is hetgeen jij zegt niet wanneer je je pakket gaan opzeggen voor je eerste JAAR is afgerond?
edit:
De Klant mag, om gelijk welke reden, het Contract beëindigen vóór het verstrijken van de oorspronkelijke contractduur. In dat geval heeft Belgacom de mogelijkheid van rechtswege een schadevergoeding te eisen voor de vroegtijdige verbreking van het Contract. Deze schadevergoeding ligt forfaitair en onherroepelijk vast op het totaal van de maandelijkse bijdragen die nog verschuldigd zijn tot aan de normale vervaldag van het Contract.
Na het verstrijken van de oorspronkelijke contractduur mag de klant op elk moment opzeggen, mits een opzegtermijn van minimaal 7 dagen. De abonnementsgelden voor de facturatieperiode die nog niet afgelopen is op het ogenblik dat de opzeggingstermijn afloopt, blijven verschuldigd. In geval deze abonnementsgelden reeds betaald zijn, worden zij niet pro-rata terugbetaald. In geval zij nog niet betaald zijn, moet de klant ze nog voor het geheel betalen.
De opzegging dient te geschieden met een aangetekende brief of door een persoonlijke melding in een Belgacom verkooppunt. In het laatste geval wordt aan de klant een ontvangstbewijs overhandigd.
Daarin staat ook iets van een opzegtermijn hoewel ik daar nog nooit iets van las?
Geplaatst: 26 jul 2007, 19:13
door dean3009
Er staat "In geval Belgacom het contract beëindigt wegens niet-naleving door de klant...", dus miss. krijg je het toch terug.
Geplaatst: 26 jul 2007, 21:35
door ReLoad
Ja ze zeggen inderdaad dat ze niets terug betalen,
Maar bij mij hebben ze ook ongeveer de helf van de maand terug betaald,
niet te min ik al all giga's er door gedraaid had.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Geplaatst: 26 jul 2007, 21:37
door bulletpower
Wat deed je om je geld weer te krijgen? Eens bellen of ging dat automatisch?
Geplaatst: 26 jul 2007, 21:39
door ReLoad
ik had gebeld, toen zeiden ze dat ik een deel van mij geld zou terug krijgen. Waarom ik wel en anderen niet kzou het niet weten. Had der voor geinformeerd of ik geld terug ging krijgen maar ze zeiden van niet.
K'heb da geld niet in mijn handen gehad, werd gewoon afgetrokken 'credietnota" van de volgend factuur.
Kzou het gewoon eens bellen en vragen. Bellen is toch gratis bij naar hen.
Geplaatst: 26 jul 2007, 23:45
door Draco888
ReLoad schreef:Ja ze zeggen inderdaad dat ze niets terug betalen,
Maar bij mij hebben ze ook ongeveer de helf van de maand terug betaald,
niet te min ik al all giga's er door gedraaid had.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Hetzelfde hier. Een halve maand weergekregen (of verrekend) ook al had ik mijn 30gig volledig opgebruikt.
Misschien is de sleutel dit:
dean3009 schreef:Er staat "In geval Belgacom het contract beëindigt wegens niet-naleving door de klant...", dus miss. krijg je het toch terug.
Als ge bij Dommel gaat is het eigenlijk Belgacom die uw contract opzegt, Dommel mag, en zegt ook dit niet te doen.
Geplaatst: 27 jul 2007, 09:07
door S|N
Het heeft allemaal te maken met uw facturatie. Is uw factuur reeds opgemaakt bij het afsluiten kan u uw geld niet automatisch recupereren. Is de facturatie nog niet volledig opgesteld dan wel (automatische verrekening).
Mocht het voorvallen dat u effectief moet betalen omdat de factuur reeds was opgemaakt dan kan u alsnog bellen na het verbreken van het contract. De betreffende dienst kan dan alsnog een CN opmaken.
Geplaatst: 27 jul 2007, 09:15
door Ofloo
meon schreef:Belgacom stort GEEN teveel betaald abonnement terug!
Verkoopsvoorwaarden Belgacom ADSL schreef:De abonnementsgelden voor de facturatieperiode die nog niet afgelopen is op het ogenblik dat de opzeggingstermijn afloopt, blijven verschuldigd. In geval deze abonnementsgelden reeds betaald zijn, worden zij niet pro-rata terugbetaald. In geval zij nog niet betaald zijn, moet de klant ze nog voor het geheel betalen.
Als het echt dubbel betaald is zie ik niet in waarom ze dit niet zouden moeten terug betalen het is niet omdat het in de voorwaarden staat dat ze dit niet moeten, rechten en plichten kan men niet weg tekenen !!
Geplaatst: 27 jul 2007, 11:31
door bulletpower
Welke nummer is dat eigenlijk. Je hebt een lijn voor overstappen , maar ik denk dat dat overstappen is naar hen? Misschien best gewoon facturatie eens bellen?
Geplaatst: 27 jul 2007, 12:30
door S|N
bulletpower schreef:Welke nummer is dat eigenlijk. Je hebt een lijn voor overstappen , maar ik denk dat dat overstappen is naar hen? Misschien best gewoon facturatie eens bellen?
De normale 080022800 (kies wel voor de 3e optie vragen ivm telefonie. (vragen ivm uw factuur worden vaak via de ICR afgewerkt (u krijgt een brief waarin u uw klacht meldt).
Deze dienst behandelt de residentiële markt.
Vragen, nieuwe producten, verkoop, facturatie,klachten ...
Geplaatst: 27 jul 2007, 12:34
door bulletpower
tis geen telefonie eh , tis adsl :/ (internet dus) en tis geen klacht tis een inlichting over geld weerkrijgen?
edit nummer gevonden bij . Opzeggingen , ADSL:
0800/22.313
sffs es bellen se
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Geplaatst: 27 jul 2007, 14:11
door bulletpower
Ik heb dus een telefoontje gedaan en als je op 5 augustus je lijn afsluit moet je maar betalen tot 5 augustus. De rest krijg je weer
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)