Opzegprocedure: RTT-achtige ontvangst bij EDPnet
Geplaatst: 17 jul 2007, 17:46
Zoals sommige userbase gebruikers wel weten, ben ik in juni overgestapt van EDPnet naar Belgacom om Belgacom TV te kunnen krijgen.
Mijn Belgacom verkoper had me gezegd dat Belgacom de EDPnet opzegging zou verzorgen. Toen ik een factuur voor juli keeg, had ik in het snuitje dat iets niet klopte. Hierbij een mailuitwisseling tussen mezelf en EDPnet (van onder naar boven lezen) en de mail die ik verstuurd heb naar de ombudsman.
---------------------------------------------------------------
Beste heer
Edpnet moet rekenings houden met de internetvoorwaarden zie hieronder:
Wij verwijzen u graag naar artikel 9 van onze algemene internetvoorwaarden:
9. Geldigheid en duur van de overeenkomst
9.1 Deze overeenkomst treedt in werking op de dag van de aanvaarding van de aanvraag door EDPnet, hetwelk kan blijken uit een geschrift, of uit de uitvoering van de overeenkomst door EDPnet. De overeenkomst wordt gesloten voor de duur van minimum één (1) jaar, behoudens afwijkende schriftelijke bepaling.
9.2 Bij maandelijkse betaling kan de overeenkomst, na het verstrijken van de minimum contractduur, maandelijks beëindigd worden (op naspeurbare wijze: bvb. post, fax, ...), mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand vóór vervaldatum. Zonder beëindiging door de klant/abonnee wordt de overeenkomst na het verstrijken van de minimum contractduur, telkens per maand stilzwijgend verlengd.
9.3 Bij jaarlijkse betaling kan de overeenkomst, na het verstrijken van de minimum contractduur, jaarlijks beëindigd worden (op naspeurbare wijze: bvb. post, fax, ...), mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand vóór vervaldatum. Zonder beëindiging door de klant/abonnee wordt de overeenkomst na het verstrijken van de minimum contractduur, telkens per jaar stilzwijgend verlengd.
9.4 Indien één der partijen beslist tot voortijdige beëindiging van de overeenkomst tijdens de eerste minimum contractduur, kan van rechtswege een schadeloosstelling wegens voortijdige beëindiging van de overeenkomst geëist worden. Deze schadeloosstelling wordt forfaitair en onherroepelijk vastgesteld op €125.
Met vriendelijke groeten,
[email protected]
http://www.edpnet.net
This message may be confidential. It is also solely for the use of the individual or group to whom it is addressed. If you have received it by mistake, please let us know by e-mail reply. EDPnet is not liable for any direct or indirect damage arising from errors, inaccuracies or any loss in the message, from unauthorized use, disclosure, copying or alteration of it.
Beste,
Ik begrijp dat dit de standaardprocedure is. Ik zal u dan ook een brief sturen. Ik heb echter sinds juni geen diensten van edpnet ontvangen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik dan nog voor juli en augustus zou moeten betalen.
Kan het zo geregeld worden dat ik u een brief met handtekening stuur en dat de opzeg dan gebeurt vanaf juni?
Mt riendelijke groeten,
Info schreef:
> Beste heer xxx,
>
> Een opzeg kan enkel door de klant gebeuren en dit met een brief per post of met een fax voorzien van uw handtekening.
> Een opzeg dient steeds één maand op voorhand te gebeuren om de maand nadien stop te zetten.
>
> Edpnet stuurt u een bevestiging van de stopzetting per brief.
>
> Met vriendelijke groeten,
>
>
>
> [email protected]
> http://www.edpnet.net
>
>
> This message may be confidential. It is also solely for the use of the individual or group to whom it is addressed. If you have received it by mistake, please let us know by e-mail reply. EDPnet is not liable for any direct or indirect damage arising from errors, inaccuracies or any loss in the message, from unauthorized use, disclosure, copying or alteration of it.
>
>
>
>
>
>
>
> Geachte,
>
> Tot juni was ik klant bij u, waarna ik overgestapt ben naar Belgacom (digitale TV). Men had me bij Belgacom in mei gezegd dat zij de nodige stappen zouden ondernemen m.b.t. de opzegging van mijn abonnement bij u (klantnummer: 22302). Ik heb echter opnieuw een factuur ontvangen en heb me bijgevolg bij uw diensten geïnformeerd en blijkt dat die opzegging niet gebeurd is van Belgacom's kant, hoewel de technische overstap uiteraard wel is gebeurd en er dus geen diensten meer aangeboden worden sinds 12 juni.
>
> Kan u mij mededelen hoe de procedure verder kan afgewikkeld worden? Ik heb reeds een factuur tot 23 juni betaald.
>
> Met vriendelijke groeten en dank,
------------------------------------------------------------------------
Mail naar ombudsman
Geachte Heer Tuerlinckx,
Graag schrijf ik u m.b.t. een probleem waar ik geen oor voor vindt bij de betrokken partij, EDPnet.
Tot juni was ik klant bij EDPNEt, waarna ik overgestapt ben naar Belgacom (ik was langer dan één jaar klant bij EDPnet). Men had me bij Belgacom in mei gezegd dat zij de nodige stappen zouden ondernemen m.b.t. de opzegging van mijn abonnement bij EDPnet (klantnummer: 22302). Ik heb echter opnieuw een factuur ontvangen voor juli en heb me bijgevolg bij de diensten van EDPnet geïnformeerd en blijkt dat die opzegging niet gebeurd is van Belgacom's kant, hoewel de technische overstap uiteraard wel is gebeurd en er dus geen diensten meer aangeboden worden sinds 12 juni.
Na inlichting blijkt dat Belgacom de administratieve procedure met EDPnet niet kon regelen en ik dus verkeerd hierover geïnformeerd was. Di is uiteraard jammerlijk en ik zal nog deze week mijn opzeggingsbrief naar EDPnet laten geworden. Ondertussen heb ik reeds een factuur betaald voor EDPnet tot en met 23 juni.
Contacten met EDPnet m.b.t. dit probleem zijn blijkbaar heel moeilijk. Men verwijst me enkel naar artikel 9 van de verbruikersvoorwaarden (cf. mail in bijlage). Hoewel ik begrijp dat naar de letter van de overeenkomst dit kan kloppen, begrijp ik niet hoe een bedrijf kan diensten aanrekenen die het niet meer levert. Mijn voorstel was om de diensten te betalen tot juni + één maand opzeg.
Het lijkt me totaal onlogisch dat men mij de maand juli en augustus zou aanrekenen. Graag hoop ik op een tussenkomst van uwentwege.
Met vriendelijke groeten,
---------------------------------------------------------------
Toch wel sterk en totaal onverwacht van mijn kant. Ik ben altijd een tevreden klant geweest bij EDPnet en heb verschillende mensen aangeraden daar klant te worden. Nu stoot ik op een, lijkt me, toch wel heel weinig menselijke aanpak die trouwens niet echt wenselijk lijkt voor een firma die toch wel leeft van mond aan mond reclame.
Heeft iemand anders ervaringen hieromtrent? Enig advies? Mijn opzegging vertrekt morgen in de Post.
Mijn Belgacom verkoper had me gezegd dat Belgacom de EDPnet opzegging zou verzorgen. Toen ik een factuur voor juli keeg, had ik in het snuitje dat iets niet klopte. Hierbij een mailuitwisseling tussen mezelf en EDPnet (van onder naar boven lezen) en de mail die ik verstuurd heb naar de ombudsman.
---------------------------------------------------------------
Beste heer
Edpnet moet rekenings houden met de internetvoorwaarden zie hieronder:
Wij verwijzen u graag naar artikel 9 van onze algemene internetvoorwaarden:
9. Geldigheid en duur van de overeenkomst
9.1 Deze overeenkomst treedt in werking op de dag van de aanvaarding van de aanvraag door EDPnet, hetwelk kan blijken uit een geschrift, of uit de uitvoering van de overeenkomst door EDPnet. De overeenkomst wordt gesloten voor de duur van minimum één (1) jaar, behoudens afwijkende schriftelijke bepaling.
9.2 Bij maandelijkse betaling kan de overeenkomst, na het verstrijken van de minimum contractduur, maandelijks beëindigd worden (op naspeurbare wijze: bvb. post, fax, ...), mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand vóór vervaldatum. Zonder beëindiging door de klant/abonnee wordt de overeenkomst na het verstrijken van de minimum contractduur, telkens per maand stilzwijgend verlengd.
9.3 Bij jaarlijkse betaling kan de overeenkomst, na het verstrijken van de minimum contractduur, jaarlijks beëindigd worden (op naspeurbare wijze: bvb. post, fax, ...), mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand vóór vervaldatum. Zonder beëindiging door de klant/abonnee wordt de overeenkomst na het verstrijken van de minimum contractduur, telkens per jaar stilzwijgend verlengd.
9.4 Indien één der partijen beslist tot voortijdige beëindiging van de overeenkomst tijdens de eerste minimum contractduur, kan van rechtswege een schadeloosstelling wegens voortijdige beëindiging van de overeenkomst geëist worden. Deze schadeloosstelling wordt forfaitair en onherroepelijk vastgesteld op €125.
Met vriendelijke groeten,
[email protected]
http://www.edpnet.net
This message may be confidential. It is also solely for the use of the individual or group to whom it is addressed. If you have received it by mistake, please let us know by e-mail reply. EDPnet is not liable for any direct or indirect damage arising from errors, inaccuracies or any loss in the message, from unauthorized use, disclosure, copying or alteration of it.
Beste,
Ik begrijp dat dit de standaardprocedure is. Ik zal u dan ook een brief sturen. Ik heb echter sinds juni geen diensten van edpnet ontvangen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik dan nog voor juli en augustus zou moeten betalen.
Kan het zo geregeld worden dat ik u een brief met handtekening stuur en dat de opzeg dan gebeurt vanaf juni?
Mt riendelijke groeten,
Info schreef:
> Beste heer xxx,
>
> Een opzeg kan enkel door de klant gebeuren en dit met een brief per post of met een fax voorzien van uw handtekening.
> Een opzeg dient steeds één maand op voorhand te gebeuren om de maand nadien stop te zetten.
>
> Edpnet stuurt u een bevestiging van de stopzetting per brief.
>
> Met vriendelijke groeten,
>
>
>
> [email protected]
> http://www.edpnet.net
>
>
> This message may be confidential. It is also solely for the use of the individual or group to whom it is addressed. If you have received it by mistake, please let us know by e-mail reply. EDPnet is not liable for any direct or indirect damage arising from errors, inaccuracies or any loss in the message, from unauthorized use, disclosure, copying or alteration of it.
>
>
>
>
>
>
>
> Geachte,
>
> Tot juni was ik klant bij u, waarna ik overgestapt ben naar Belgacom (digitale TV). Men had me bij Belgacom in mei gezegd dat zij de nodige stappen zouden ondernemen m.b.t. de opzegging van mijn abonnement bij u (klantnummer: 22302). Ik heb echter opnieuw een factuur ontvangen en heb me bijgevolg bij uw diensten geïnformeerd en blijkt dat die opzegging niet gebeurd is van Belgacom's kant, hoewel de technische overstap uiteraard wel is gebeurd en er dus geen diensten meer aangeboden worden sinds 12 juni.
>
> Kan u mij mededelen hoe de procedure verder kan afgewikkeld worden? Ik heb reeds een factuur tot 23 juni betaald.
>
> Met vriendelijke groeten en dank,
------------------------------------------------------------------------
Mail naar ombudsman
Geachte Heer Tuerlinckx,
Graag schrijf ik u m.b.t. een probleem waar ik geen oor voor vindt bij de betrokken partij, EDPnet.
Tot juni was ik klant bij EDPNEt, waarna ik overgestapt ben naar Belgacom (ik was langer dan één jaar klant bij EDPnet). Men had me bij Belgacom in mei gezegd dat zij de nodige stappen zouden ondernemen m.b.t. de opzegging van mijn abonnement bij EDPnet (klantnummer: 22302). Ik heb echter opnieuw een factuur ontvangen voor juli en heb me bijgevolg bij de diensten van EDPnet geïnformeerd en blijkt dat die opzegging niet gebeurd is van Belgacom's kant, hoewel de technische overstap uiteraard wel is gebeurd en er dus geen diensten meer aangeboden worden sinds 12 juni.
Na inlichting blijkt dat Belgacom de administratieve procedure met EDPnet niet kon regelen en ik dus verkeerd hierover geïnformeerd was. Di is uiteraard jammerlijk en ik zal nog deze week mijn opzeggingsbrief naar EDPnet laten geworden. Ondertussen heb ik reeds een factuur betaald voor EDPnet tot en met 23 juni.
Contacten met EDPnet m.b.t. dit probleem zijn blijkbaar heel moeilijk. Men verwijst me enkel naar artikel 9 van de verbruikersvoorwaarden (cf. mail in bijlage). Hoewel ik begrijp dat naar de letter van de overeenkomst dit kan kloppen, begrijp ik niet hoe een bedrijf kan diensten aanrekenen die het niet meer levert. Mijn voorstel was om de diensten te betalen tot juni + één maand opzeg.
Het lijkt me totaal onlogisch dat men mij de maand juli en augustus zou aanrekenen. Graag hoop ik op een tussenkomst van uwentwege.
Met vriendelijke groeten,
---------------------------------------------------------------
Toch wel sterk en totaal onverwacht van mijn kant. Ik ben altijd een tevreden klant geweest bij EDPnet en heb verschillende mensen aangeraden daar klant te worden. Nu stoot ik op een, lijkt me, toch wel heel weinig menselijke aanpak die trouwens niet echt wenselijk lijkt voor een firma die toch wel leeft van mond aan mond reclame.
Heeft iemand anders ervaringen hieromtrent? Enig advies? Mijn opzegging vertrekt morgen in de Post.