Pagina 1 van 1

Philips SNA6600 aan vervanging toe..

Geplaatst: 17 jul 2007, 17:35
door kwaksalver
Na constant problemen te hebben gehad met deze router, lijkt het mij nuttig om een andere router aan te schaffen.

De router die ik momenteel heb is de volgende:

Afbeelding

De eerste keer dat ik hem kocht was er een probleem met de firmware, die niet up to date was. Daardoor kreeg ik rond de 7/8 minuten een disconnect. Dat probleem is toen opgelost geworden door een ticket aan te maken en met dat ticketnummer kreeg ik metteen een nieuwe router met de juiste firmware aangeboden.

Nu (zoveel maanden later), doet zich hetzelfde probleem voor. Echter nog maar 3/4 dagen. Volgens de persoon die ik belde is mijn firmware nog steeds up to date en is er volgens hem niet echt een nuttige verklaring voor. De disconnects gebeuren ook niet om de 7/8 minuten, maar hebben verschillende lengtes. De éné keer krijg ik disconnects om de 2/3 minuten en de andere keer is het in orde voor verschillende uren en krijg ik daarna weer disconnects.

Wordt mijn lijn op de een of andere manier dan overbelast ofzo? Dat weet niemand op die helpdesk daar. (Ik ga niet blijven telefoneren tot ik daar heel de crew aan de lijn heb gehad, om dan iemand te vinden die er wel wat aan kan doen...).

Nu mijn vraag: daar ik toch nog relatief tevreden ben over de philips router qua werking zelf (zonder naar de problemen met de firmware te kijken bij dit model), zijn er enige andere routers van philips die niet met deze problemen te kampen hebben?

Alvast bedankt!

Geplaatst: 17 jul 2007, 18:19
door Matau
Je kan altijd eens de Philips Triple-play uitproberen (die met het rode deksel). die gebruikt een andere firmware versie.

Heb je trouwens ooit al geprobeerd firewall van philips uit te schakelen? Die dingen geven meer en meer problemen tegenwoordig blijkbaar.

Geplaatst: 17 jul 2007, 18:57
door kwaksalver
Matau schreef:Heb je trouwens ooit al geprobeerd firewall van philips uit te schakelen? Die dingen geven meer en meer problemen tegenwoordig blijkbaar.
Dat is allemaal gebeurd...

Geplaatst: 17 jul 2007, 22:04
door Gray
Wat is de snr margin? (ergens onder status)

Geplaatst: 18 jul 2007, 08:58
door S|N
Ik heb ook last gehad van disconnects, maar dat kwam door téveel torrentpeers toe te laten zodat het ding telkens weer de kluts kwijt was.

Aangepast en loopt nu sinds maanden zonder enig probleem.

Geplaatst: 18 jul 2007, 09:13
door Uzzi
kwaksalver schreef:
Matau schreef:Heb je trouwens ooit al geprobeerd firewall van philips uit te schakelen? Die dingen geven meer en meer problemen tegenwoordig blijkbaar.
Dat is allemaal gebeurd...
Ik zou toch eerst eens nagaan of het wel werkelijk aan die modem/router ligt voor je je in de onkosten gooit. Kan je van iemand een modem lenen om de lijn te testen ?

Post hier eerst eens je noise margin en line attenuation.

Geplaatst: 18 jul 2007, 09:13
door yuan_lee86
ik had vroeger ook last van disconnect. Dacht dat er iets was aan de modem, maar het was een torrent(dl)software dat onstabiel was
Oplossing: een andere software :-)

Geplaatst: 18 jul 2007, 10:44
door DarthDavy
Ik gebruik dezelfde en ik heb nauwelijks tot geen problemen.

Soms eens na een 36h disconnect dat hij niet opnieuw wil terug reconnecten, maar dat is nu ook al meer dan een maand geleden dat dit nog voorgevallen is.

Al bij al vrij tevreden van die modem/router. Alleen is zijn WiFi broadcasting zo beperkt en met mijn Nintendo DS geraak ik er zelfs niet op.

Geplaatst: 18 jul 2007, 14:43
door kwaksalver
Het rare is dat het slechts problematisch is geworden de laatste 4 dagen... Daarvoor heb ik er MAAANDEN geen problemen mé gehad.

Operation Data:

Noise Margin:

Upstream: 18 dB

Downstream: 9 dB

Attenuation:

Upstream: 44 dB

Downstream: 46 dB

Ik weet ook niet waarom die modem nu ineens zo lastig doet.

Verder download ik nooit van torrents, enkel ftp servers... Dus daar kan het probleem alvast niet liggen.

Alvast bedankt voor jullie reacties, ik zal nog even afwachten wat jullie te zeggen hebben over mijn data..

BTW ik zou wel gratis een andere modem kunnen halen, heb een ticketnummer gekregen als het eventueel moest nodig zijn!