Pagina 1 van 1

Overstap Skynet ADSL Go naar Dommel Netconnect

Geplaatst: 17 jul 2007, 15:11
door focus
Hallo,

Ik ben dus van plan om zo snel mogelijk over te stappen naar Dommel, maar ik heb een beetje informatie nodig. Ik heb gelezen dat als ik me bv. vandaag inschrijf bij Dommel ik binnen enkele dagen al via hun kan surfen.

Nu zit ik nog met mijn Skynet abbonnement dat ik moet opzeggen. Ik was van plan een aangetekende brief te sturen met als datum 31/07 om de lijn af te sluiten. Als ik die brief morgen op de post doe zou dit normaal toch geen probleem mogen zijn, ofwel? Op hun site vind ik niks van een opzegtermijn en op internet vind ik datums dat het een 4 a 10 dagen op voorhand moet gebeuren. Maarja, een aangetekende brief moet toch altijd gevolgd worden als hij 7 dagen op voorhand bij hun op de klantendienst ligt, toch?

Een ander probleem is dat ik vandaag een factuur in de bus heb gehad van de maand juli en ook al van volgende maand. Als ik die aangetekende brief op de post doe dat ze mijn lijn de 31ste moeten afsluiten dan moet ik voor volgende maand toch niet meer betalen ofwel? Anders betaal ik dubbel.. Ik heb vandaag al een paar keer naar verschillende Belgacom kantoren proberen te bellen, maar ik geraak nergens binnen. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Alvast bedankt.

Geplaatst: 17 jul 2007, 15:20
door meon
Opzegtermijn Belgacom ADSL is 7 werkdagen.
Dommel kan Belgacom ADSL opzeggen voor jou.
Als je meer dan 1 jaar klant bent geweest bij Belgacom ADSL krijg je het te veel betaalde aan abonnement NIET teruggestort.

Geplaatst: 17 jul 2007, 15:28
door focus
Ik ben al sinds 2002 bij hun. En ik heb het geld nog niet gestort, heb de factuur vandaag in de bus gehad. Dus als ik morgen mijn aangetekende brief op de post doe met als datum van afsluiting 31/07 dan moet ik alleen voor juli betalen en niet voor augustus?

Geplaatst: 17 jul 2007, 15:46
door NuKeM
Ik heb gisteren bij Dommel de procedure gestart om bij hun klant te worden en ik kon diezelfde dag nog via hun het net op.
Momenteel zit ik nog even op Skynet (mijn ex-abo dus, ik heb er nog wat volume en we moeten hier thuis nog de @skynet.be mail adressen afdanken enzo), maar ik ga binnenkort ook een brief richting Belgacom sturen met de mededeling dat ze iets voor deze maand ons abonnement mogen opzeggen.

Trouwens, moet dit het Skynet abonnement zijn of het hele pakket (Skynet + ADSL)? Of, gaat Dommel dat ADSL gedeelte (Turboline) zelf afhandelen (overnemen) en moet ik dus enkel Skynet opzeggen? Dat is nog zo'n klein vraagje waar ik mee zit, misschien moet ik maar eens gewoon bellen naar Dommel, maar het hier eens vragen kan ook geen kwaad hé :-)

Op hun website staat:
hoe kan ik mijn huidig adsl abonnement verhuizen naar dommel.com ?
uw adsl abonnement verhuizen is helemaal niet moeilijk! volg deze 4 stappen en u zal zonder enig probleem en downtime kunnen verhuizen naar het dommel.com adsl netwerk:

1. bestel hier uw dommel.com adsl abonnement!
2. nadat u uw adsl abonnement online heeft besteld, zal u binnen het uur via e-mail onze contracten ontvangen, onderteken de 7 pagina's en stuur ze allemaal terug via fax, e-mail of post.
3. vanaf het moment dat wij uw contracten ondertekend hebben ontvangen en verwerkt, zal u van ons een e-mail ontvangen met daarin uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord.
4. vul uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord in uw internetverbinding setup of router in. let wel: zeg uw oude adsl abonnement nog niet op! ongeveer 2 weken nadat wij uw betaling van uw proforma factuur hebben verwerkt, zullen wij u een e-mail sturen met de melding om uw oude adsl abonnement op te zeggen.

u bent vanaf nu online op het dommel.com netwerk: veel plezier met uw snelle adsl connectie!
Ik zit dus nu in punt 4, maar dat punt vind ik eigenlijk vrij onduidelijk. Wat bedoelen ze met "oude ADSL abonnement" nog niet opzeggen, moet ik nu Skynet of ADSL + Skynet opzeggen, of is dat allemaal hetzelfde nu?
Moet ik nu echt bijna twee weken wachten? Tegen dan begint mijn nieuwe maand misschien en moet ik daarvoor nog betalen bij Belgacom :( Wat als ik nu al een brief stuur dat ze het mogen opzeggen de 26-27 ofzo (dat is ongeveer twee weken), zonder te wachten op de zegen van Dommel?
Vrij onduidelijk dus.

Geplaatst: 17 jul 2007, 16:14
door laurens7
NuKeM schreef:Ik heb gisteren bij Dommel de procedure gestart om bij hun klant te worden en ik kon diezelfde dag nog via hun het net op.
Momenteel zit ik nog even op Skynet (mijn ex-abo dus, ik heb er nog wat volume en we moeten hier thuis nog de @skynet.be mail adressen afdanken enzo), maar ik ga binnenkort ook een brief richting Belgacom sturen met de mededeling dat ze iets voor deze maand ons abonnement mogen opzeggen.

Trouwens, moet dit het Skynet abonnement zijn of het hele pakket (Skynet + ADSL)? Of, gaat Dommel dat ADSL gedeelte (Turboline) zelf afhandelen (overnemen) en moet ik dus enkel Skynet opzeggen? Dat is nog zo'n klein vraagje waar ik mee zit, misschien moet ik maar eens gewoon bellen naar Dommel, maar het hier eens vragen kan ook geen kwaad hé :-)

Op hun website staat:
hoe kan ik mijn huidig adsl abonnement verhuizen naar dommel.com ?
uw adsl abonnement verhuizen is helemaal niet moeilijk! volg deze 4 stappen en u zal zonder enig probleem en downtime kunnen verhuizen naar het dommel.com adsl netwerk:

1. bestel hier uw dommel.com adsl abonnement!
2. nadat u uw adsl abonnement online heeft besteld, zal u binnen het uur via e-mail onze contracten ontvangen, onderteken de 7 pagina's en stuur ze allemaal terug via fax, e-mail of post.
3. vanaf het moment dat wij uw contracten ondertekend hebben ontvangen en verwerkt, zal u van ons een e-mail ontvangen met daarin uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord.
4. vul uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord in uw internetverbinding setup of router in. let wel: zeg uw oude adsl abonnement nog niet op! ongeveer 2 weken nadat wij uw betaling van uw proforma factuur hebben verwerkt, zullen wij u een e-mail sturen met de melding om uw oude adsl abonnement op te zeggen.

u bent vanaf nu online op het dommel.com netwerk: veel plezier met uw snelle adsl connectie!
Ik zit dus nu in punt 4, maar dat punt vind ik eigenlijk vrij onduidelijk. Wat bedoelen ze met "oude ADSL abonnement" nog niet opzeggen, moet ik nu Skynet of ADSL + Skynet opzeggen, of is dat allemaal hetzelfde nu?
Moet ik nu echt bijna twee weken wachten? Tegen dan begint mijn nieuwe maand misschien en moet ik daarvoor nog betalen bij Belgacom :( Wat als ik nu al een brief stuur dat ze het mogen opzeggen de 26-27 ofzo (dat is ongeveer twee weken), zonder te wachten op de zegen van Dommel?
Vrij onduidelijk dus.
Gewoon nix doen,belgacom sluit het adsl abb. zelf af.

Geplaatst: 17 jul 2007, 17:47
door focus
Maar is het ook niet beter dat je zelf een aangetekende brief stuurt? Want het factuur van augustus ligt hier al bij ons op de tafel, maar dan hebben we helemaal geen Skynet meer, want vandaag zijn we overgestapt. Als ik dan die brief stuur met als datum van afsluiting 31/07 hoef ik toch niet die factuur te betalen? Ik denk dat het zelf beter is om een beetje verantwoordelijkheid te nemen zodat je wettelijk in orde bent moest er een meningsverschil komen.

Geplaatst: 17 jul 2007, 17:53
door brechtvm
focus schreef:Maar is het ook niet beter dat je zelf een aangetekende brief stuurt? Want het factuur van augustus ligt hier al bij ons op de tafel, maar dan hebben we helemaal geen Skynet meer, want vandaag zijn we overgestapt. Als ik dan die brief stuur met als datum van afsluiting 31/07 hoef ik toch niet die factuur te betalen? Ik denk dat het zelf beter is om een beetje verantwoordelijkheid te nemen zodat je wettelijk in orde bent moest er een meningsverschil komen.
zo heb ik het ook gedaan idd...
en ik vermoed idd dat wat jij zegt klopt..
(Brief is echter maar toegekomen op 11/7 en afsluitdatum is 18/7, wat dus neerkomt op 5 WERKdagen ipv 7WERKdagen...)

zie : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14959

Geplaatst: 17 jul 2007, 18:54
door frankv
Ik vind zelf dat het Dommel abo activeren lang duurt!! Ik dacht een paar dagen nadat ze mijn betaling en ondertekende documenten ontvangen hebben. Niet dus. Ze hebben sinds maandag alles, maar voorziene activatie is de 27ste van deze maand!! Ugh. Ik zal mijne Skynet maar nog niet zelf opzeggen. Ik vraag mij trouwens af of ondertussen mijn abo al loopt? Want online staat dat het 'actief' is, alleen de connectie met het Dommel ADSL netwerk is er nog niet. Ik kreeg wel al een bericht dat de betaling voor volgende maand ergens begin de maand ook al betaald moet worden.

Geplaatst: 17 jul 2007, 19:48
door NuKeM
Raar, ik kon van de eerste dag al inloggen met mijn dommel login en paswoord. Dat heb je normaal ook al gekregen (anders via hun website de mail met die info opnieuw laten versturen).

Geplaatst: 17 jul 2007, 20:12
door frankv
Heay, je heb gelijk!!! Raar dat op de CRM site staat dat het maar voor de 27 ste zal zijn. Anyway, I'm happy :)

Geplaatst: 17 jul 2007, 21:04
door zippie666
frankv schreef:Heay, je heb gelijk!!! Raar dat op de CRM site staat dat het maar voor de 27 ste zal zijn. Anyway, I'm happy :)
Ja! Downloaden dus maar, aangezien op die dag je teller al op 0 gezet wordt (zo was het bij mij toch!) :P

Geplaatst: 17 jul 2007, 23:20
door frankv
zippie666 schreef:
frankv schreef:Heay, je heb gelijk!!! Raar dat op de CRM site staat dat het maar voor de 27 ste zal zijn. Anyway, I'm happy :)
Ja! Downloaden dus maar, aangezien op die dag je teller al op 0 gezet wordt (zo was het bij mij toch!) :P
Ik zal mijn best mogen doen, ben dat niet gewoon van bij Skynet!! :-D

Geplaatst: 18 jul 2007, 00:11
door Draco888
Had je ook in enkele andere posts en threads hier kunnen vinden hoor.
De meeste mensen kunnen voor die datum online, en het gebruikte volume voor de officiële datum word niet meegeteld (is "gratis").
Ikzelf moest even wachten (maandag laat contract gestuurd en betaling gedaan via bank en donderdag op vrijdag kon ik online, waarschijnlijk moest eerst die betaling geregeld worden tussen hun en mijn bank). Maar heb er toen ook al 20gig door gesleurd voor mijn teller resette :D.

Geplaatst: 18 jul 2007, 11:35
door NuKeM
Deze morgen eens gebeld naar Dommel. Blijkbaar moet je niets doen. Zij activeren de lijn en normaal zegt Belgacom je abonnement dan zelf op. Maar, ze raden wel aan om na de 5 werkdagen van die activatie eens een telefoontje te doen richting Belgacom om te checken of dit daadwerkelijk ook gebeurd is.

Geplaatst: 20 jul 2007, 16:01
door focus
Ik heb nu dus een aangetekende brief gestuurd naar Belgacom dat ik mijn abonnement wil opzeggen met als vervaldatum 31/07. Ik heb ook met hun gebeld en ze wisten me te vertellen dat alles oke is.

Die dag heb ik me ook aangemeld bij Dommel, alles in orde gemaakt en vandaag heb ik een mail gehad met mij account gegevens. Maar nu staat er in die mail dat je de huidige provider nog niet mag opzeggen tot je een bericht van hun krijgt. Dit bericht komt volgens hun 2 weken na de betaling van je eerste factuur. Ik ga dat factuur maandag betalen, maar de week erop wordt mijn Skynet account opgezegd. Vormt dit dan een probleem?

Geplaatst: 26 jul 2007, 19:19
door bulletpower
Ik belde naar dommel en dommel zei:

Neem een abo bij ons eenmaal je actief bent bel je om te vragen of je effectief bent afgesloten van hen. En stuur je een aangetekende brief om zeker te zijn (zo heb je ook nog iets op papier)