Opzeg belgacom [Nummerbehoud vs Opzeg ADSL]
Geplaatst: 16 jul 2007, 14:34
hey
Ik stap binnekort over op Telenet (Top Pack).
- Telenet neemt telefonie over (en handelt dit dus af met BGC, waaronder het nummerbehoud dus).
- Ik moet echter zelf mijn Internet (ADSL) opzeggen. Na wat research te doen bleek dat dit aangetekend moest gebeuren, wat dus ook geschiede..
Deze brief werd ontvangen op 11/7/2007. Afsluitdatum : 18/7/2007.
Ik kreeg tot op heden nog steeds geen bevestiging, dus belde ik daarnet naar belgacom...
Ik kreeg het volgende te horen bij mijn 1e telefoontje naar belgacom:
- Meneer, wij zien hier geen aanvraag tot nummeroverdracht staan
- Meneer, helaas is hier nog geen dossier opgesteld omtrent opzegging van de ADSL lijn. Deze brief ligt nog op de klantendienst in afwachting van afhandeling. Wij kunnen dit dossier echter nu telefonisch opstellen, zodat dit binnen 5 werkdagen afgehandeld is (uiteraard, 5 werkdagen, volgend op datum van telefoontje).
2de telefoontje naar telenet dan maar
- Meneer, wij kregen van belgacom de bevestiging (=akkoord) voor de nummeroverdracht, dus begrijp niet wat men u daar mede deelt.
- Opzeg gebeurd -volgens mij- nog steeds per aangetekende brief, dus snap niet waarom men u dit voorstel telefonisch doet, maar dit leest u best eens na in hun algemene voorwaarden
3de telefoontje naar belgacom dan maar :
- Alweer het verhaaltje dat de brief op de klantendienst ligt etc...
"wat is het nut dan van een aangetekende zending meneer, dit is volgens mij toch een officieel medium ?" ..
"Ja inderdaad, daar hebt u gelijk in, maar telefonisch gaat het sneller, gezien de klantendienst uw aanvraag nog niet behandeld heeft"..
"ja maar ik ben officieel in orde ? ik diende een aanvraag in, 7 dagen op voorhand (tov de afsluitdatum)"
"ja meneer dat klopt, maar of de afsluiting op de desvermelde datum gebeurd zal zijn, daar vrees ik voor"
"sorry maar ik hou het bij mijn aangetekende brief"
(ze gingen aanvraag via aangetekende brief telefonisch annuleren, en dan een nieuw contract/aanvraag telefonisch opstellen)
Ja man..wat een rotzooi...
wat moet ik nu doen? gewoon afwachten ?
Ik stap binnekort over op Telenet (Top Pack).
- Telenet neemt telefonie over (en handelt dit dus af met BGC, waaronder het nummerbehoud dus).
- Ik moet echter zelf mijn Internet (ADSL) opzeggen. Na wat research te doen bleek dat dit aangetekend moest gebeuren, wat dus ook geschiede..
Deze brief werd ontvangen op 11/7/2007. Afsluitdatum : 18/7/2007.
Ik kreeg tot op heden nog steeds geen bevestiging, dus belde ik daarnet naar belgacom...
Ik kreeg het volgende te horen bij mijn 1e telefoontje naar belgacom:
- Meneer, wij zien hier geen aanvraag tot nummeroverdracht staan
- Meneer, helaas is hier nog geen dossier opgesteld omtrent opzegging van de ADSL lijn. Deze brief ligt nog op de klantendienst in afwachting van afhandeling. Wij kunnen dit dossier echter nu telefonisch opstellen, zodat dit binnen 5 werkdagen afgehandeld is (uiteraard, 5 werkdagen, volgend op datum van telefoontje).
2de telefoontje naar telenet dan maar
- Meneer, wij kregen van belgacom de bevestiging (=akkoord) voor de nummeroverdracht, dus begrijp niet wat men u daar mede deelt.
- Opzeg gebeurd -volgens mij- nog steeds per aangetekende brief, dus snap niet waarom men u dit voorstel telefonisch doet, maar dit leest u best eens na in hun algemene voorwaarden
3de telefoontje naar belgacom dan maar :
- Alweer het verhaaltje dat de brief op de klantendienst ligt etc...
"wat is het nut dan van een aangetekende zending meneer, dit is volgens mij toch een officieel medium ?" ..
"Ja inderdaad, daar hebt u gelijk in, maar telefonisch gaat het sneller, gezien de klantendienst uw aanvraag nog niet behandeld heeft"..
"ja maar ik ben officieel in orde ? ik diende een aanvraag in, 7 dagen op voorhand (tov de afsluitdatum)"
"ja meneer dat klopt, maar of de afsluiting op de desvermelde datum gebeurd zal zijn, daar vrees ik voor"
"sorry maar ik hou het bij mijn aangetekende brief"
(ze gingen aanvraag via aangetekende brief telefonisch annuleren, en dan een nieuw contract/aanvraag telefonisch opstellen)
Ja man..wat een rotzooi...
wat moet ik nu doen? gewoon afwachten ?