Pagina 1 van 1

Opzeg belgacom [Nummerbehoud vs Opzeg ADSL]

Geplaatst: 16 jul 2007, 14:34
door brechtvm
hey

Ik stap binnekort over op Telenet (Top Pack).
- Telenet neemt telefonie over (en handelt dit dus af met BGC, waaronder het nummerbehoud dus).
- Ik moet echter zelf mijn Internet (ADSL) opzeggen. Na wat research te doen bleek dat dit aangetekend moest gebeuren, wat dus ook geschiede..
Deze brief werd ontvangen op 11/7/2007. Afsluitdatum : 18/7/2007.
Ik kreeg tot op heden nog steeds geen bevestiging, dus belde ik daarnet naar belgacom...

Ik kreeg het volgende te horen bij mijn 1e telefoontje naar belgacom:
- Meneer, wij zien hier geen aanvraag tot nummeroverdracht staan
- Meneer, helaas is hier nog geen dossier opgesteld omtrent opzegging van de ADSL lijn. Deze brief ligt nog op de klantendienst in afwachting van afhandeling. Wij kunnen dit dossier echter nu telefonisch opstellen, zodat dit binnen 5 werkdagen afgehandeld is (uiteraard, 5 werkdagen, volgend op datum van telefoontje).

2de telefoontje naar telenet dan maar
- Meneer, wij kregen van belgacom de bevestiging (=akkoord) voor de nummeroverdracht, dus begrijp niet wat men u daar mede deelt.
- Opzeg gebeurd -volgens mij- nog steeds per aangetekende brief, dus snap niet waarom men u dit voorstel telefonisch doet, maar dit leest u best eens na in hun algemene voorwaarden

3de telefoontje naar belgacom dan maar :
- Alweer het verhaaltje dat de brief op de klantendienst ligt etc...
"wat is het nut dan van een aangetekende zending meneer, dit is volgens mij toch een officieel medium ?" ..
"Ja inderdaad, daar hebt u gelijk in, maar telefonisch gaat het sneller, gezien de klantendienst uw aanvraag nog niet behandeld heeft"..
"ja maar ik ben officieel in orde ? ik diende een aanvraag in, 7 dagen op voorhand (tov de afsluitdatum)"
"ja meneer dat klopt, maar of de afsluiting op de desvermelde datum gebeurd zal zijn, daar vrees ik voor"
"sorry maar ik hou het bij mijn aangetekende brief"
(ze gingen aanvraag via aangetekende brief telefonisch annuleren, en dan een nieuw contract/aanvraag telefonisch opstellen)

Ja man..wat een rotzooi...
wat moet ik nu doen? gewoon afwachten ?

Geplaatst: 16 jul 2007, 14:41
door GeertAki
Wat maakt het uit dat het niet op tijd afgesloten is? Als er nog een factuur van Belgacom voor komt, betaal je die toch gewoon niet en refereer je naar uw aangetekende brief. Lijkt me niet echt een probleem.

En daarnaast vroeg ik me af waarom je in godsnaam naar telenet zou willen overschakelen, maar goed, daar ben je uiteraard vrij in.

Geplaatst: 16 jul 2007, 14:43
door brechtvm
GeertAki schreef:Wat maakt het uit dat het niet op tijd afgesloten is? Als er nog een factuur van Belgacom voor komt, betaal je die toch gewoon niet en refereer je naar uw aangetekende brief. Lijkt me niet echt een probleem.

En daarnaast vroeg ik me af waarom je in godsnaam naar telenet zou willen overschakelen, maar goed, daar ben je uiteraard vrij in.
Mja inderdaad, maar kan het niet zijn dat ze u verplichten om tot het eind van de maand te betalen ofzo ? of tot einde duurtijd ? (wij zijn al meer dan 5jaar adsl-bgc-klant)

voor 70€ :
-onbeperkt bellen naar vaste lijnen
-20Mbps snelheid / 35gb download
-digitale tv

Geplaatst: 16 jul 2007, 15:06
door MRC101
brechtvm schreef:
voor 70€ :
-onbeperkt bellen naar vaste lijnen
-20Mbps snelheid / 35gb download
-digitale tv
Bij e-leven.be hebt ge voor 54,7€:
-onbeperkt bellen naar vaste lijnen
-20Mbps snelheid (en 1Mbps up) / onbeperkte download
-digitale tv (gratis via telenet)

of hetzelfde als hierboven met een limiet van 30GB voor 45,8€.

Geplaatst: 16 jul 2007, 15:18
door brechtvm
ZMD schreef:
brechtvm schreef:
voor 70€ :
-onbeperkt bellen naar vaste lijnen
-20Mbps snelheid / 35gb download
-digitale tv
Bij e-leven.be hebt ge voor 54,7€:
-onbeperkt bellen naar vaste lijnen
-20Mbps snelheid (en 1Mbps up) / onbeperkte download
-digitale tv (gratis via telenet)

of hetzelfde als hierboven met een limiet van 30GB voor 45,8€.
Ongelimiteerd surfen (Fair Use policy)
> 10€ extra per maand...
(en dan heb je ook zo goed als de 70€ die ik zal betalen, met dat verschil dat ik nu via kabel moet (= boren etc) tegenover dat anders het bestaande adsl netwerk gebruikt zou kunnen worden...)

Geplaatst: 16 jul 2007, 15:27
door MRC101
brechtvm schreef:
ZMD schreef:
brechtvm schreef:
voor 70€ :
-onbeperkt bellen naar vaste lijnen
-20Mbps snelheid / 35gb download
-digitale tv
Bij e-leven.be hebt ge voor 54,7€:
-onbeperkt bellen naar vaste lijnen
-20Mbps snelheid (en 1Mbps up) / onbeperkte download
-digitale tv (gratis via telenet)

of hetzelfde als hierboven met een limiet van 30GB voor 45,8€.
Ongelimiteerd surfen (Fair Use policy)
> 10€ extra per maand...
(en dan heb je ook zo goed als de 70€ die ik zal betalen, met dat verschil dat ik nu via kabel moet (= boren etc) tegenover dat anders het bestaande adsl netwerk gebruikt zou kunnen worden...)
Die 10€ was als in de prijs die ik vermelde verekend.

Geplaatst: 16 jul 2007, 17:17
door brechtvm
ADSL2+ is nog niet beschikbaar in uw regio.
doorgelinkt naar de mogelijkheden voor mij :
http://e-leven.be/content.php?image=2&m ... lvl3_id=70


helaas... Twas idd het overwegen waard (op het laatste nippertje dan, want woensdag komen ze hier installeren :D)

Geplaatst: 16 jul 2007, 17:43
door StB
Hoe kom je aan 70 euro ?
Tel ik verkeerd als ik de tarieven bekijk op de site van Telenet?


Top pack: 65 euro/maand
Optie FreePhone 24: 5 euro/maand
Kabelabonnement: 11,97 euro/maand

Totaal: 81,97 euro /maand

Geplaatst: 16 jul 2007, 17:45
door brechtvm
StB schreef:Hoe kom je aan 70 euro ?
Tel ik verkeerd als ik de tarieven bekijk op de site van Telenet?


Top pack: 65 euro/maand
Optie FreePhone 24: 5 euro/maand
Kabelabonnement: 11,97 euro/maand

Totaal: 81,97 euro /maand
kabelabonnement is niet bij telenet hé dacht ik ?
Top pack dus +5€ extra voor freephone

Geplaatst: 16 jul 2007, 18:18
door StB
Je schrijft dat je voor 70 euro digitale TV hebt en onbeperkt bellen.
Maar eigenlijk betaal je nog eens kabelabonnement bij als je digitale tv wenst te gebruiken en nog eens 5 euro per maand erbij voor onbeperkt bellen.

Welke kabelmaatschappij heb je misschien ? of in welke regio woon je ?

Geplaatst: 16 jul 2007, 18:27
door brechtvm
StB schreef:Je schrijft dat je voor 70 euro digitale TV hebt en onbeperkt bellen.
Maar eigenlijk betaal je nog eens kabelabonnement bij als je digitale tv wenst te gebruiken en nog eens 5 euro per maand erbij voor onbeperkt bellen.

Welke kabelmaatschappij heb je misschien ? of in welke regio woon je ?
zottegem.. regio brakel/michelbeke/... (09 zone)

Geplaatst: 16 jul 2007, 18:48
door StB
Het maakt eigenlijk niet uit in welke regio je woont.
Feit is als je digitale tv wilt kijken je toch het kabelabonnement erbij moet betalen.

De prijzen van hun packs vind ik dan ook misleidend. Op die mannier zullen ze wel genoeg mensen liggen hebben die in het pack de vermelding 'digitale televisie' zien staan en niet weten dat het kabelabonnement noodzakelijk blijft. Decoder moet dan ook nog gekocht of gehuurd worden.

Heb je een alarminstallatie is de telefonie van Telenet ook al niet veel waard of je moet extra kosten doen voor een noodbatterij voor hun telefoniemodem.

En zoveel mogelijkheden zat bij de adsl providers :-)

Geplaatst: 17 jul 2007, 10:58
door S|N
In ELK GEVAL
Zou ik me weinig zorgen maken. Belgacom kan het de laatste tijd moeilijk nakijken dat er een nummer gaat verdwijnen naar Telenet (zit verborgen in nieuwe programmatuur) (heeft te maken met chinese walls).
Afin. Vroeger gold het; als een nummer werd overgedragen was het automatische gevolg dat de lijn ophield te bestaan, met als gevolg dat de ADSL ook automatisch een einde kende.

Ik denk dat dit nog steeds het geval is hoor, alhoewel je nu ook ADSL op je raw copper kunt krijgen. In elk geval, als jij bevestiging hebt van Telenet is het effectief zo dat je nummer wordt opgezegd bij Belgacom, je lijn geannuleerd en normaal gezien (zelfs ZONDER schrijven) je adsl ook.

Veel plezier bij Telenet ;)