Pagina 1 van 1
Snelheid gecapt op 2Mbit?
Geplaatst: 05 jul 2007, 19:40
door Moomin
Ik merk dat mijn snelheid bij het binnenhalen van headers bij Giganews gelimiteerd is tot zo'n 280KBps.
Dus kijk ik effe op de speedtest hier: 2216 kbps or 277 KB/sec
Mijn lijntje is een 4Mbit en normaal haal ik ook zonder enige problemen 400KBps. Nooit lijnstoringen o.i.d. gehad.
De snelheidsgrafiek van mijn NetGrid toont ook een verdacht vlakke toplijn, alsof het daar echt afgeknepen wordt.
Heeft nog iemand (ik zit in regio Hasselt) dit probleem?
edit: nee ik zit niet op mediumband
Moomin
Geplaatst: 05 jul 2007, 20:16
door devilkin
Hoeveel connecties trek je open?
Geplaatst: 05 jul 2007, 20:31
door assuss
Ik heb eweka als newsreader. Sinds gisteren is mijn download nog slechts 147 kb/sec ipv 418 kb/sec voorheen. Reeds een mail gedaan naar dommel, doch nog geen antwoord op gekregen.
Geplaatst: 05 jul 2007, 22:24
door ReLoad
leest er dan niemand eerst de sticky???
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13635
Om alle gebruikers een eerlijke kans te geven om tegen hoge snelheden van onze nieuwsgroepen te downloaden, zijn er enkele beperkingen van kracht:
1) een dynamische limiet van 2-12 gelijktijdige verbindingen afhankelijk van de belasting;
2) een downloadlimiet tussen 0.5 mbps en 3 mbps afhankelijk van de belasting en
3) de verplichting om ingelogd te zijn via broadband om te kunnen downloaden van onze newsservers.
Geplaatst: 05 jul 2007, 22:25
door hellsnake
ReLoad schreef:leest er dan niemand eerst de sticky???
leest er dan niemand zijn post:
Dus kijk ik effe op de speedtest hier: 2216 kbps or 277 KB/sec
Geplaatst: 05 jul 2007, 22:28
door ReLoad
hellsnake schreef:ReLoad schreef:leest er dan niemand eerst de sticky???
leest er dan niemand zijn post:
Dus kijk ik effe op de speedtest hier: 2216 kbps or 277 KB/sec
oeps
you got me
te snel gelezen, was het effe gewoon dat ze elke week vroegen over de news server snelheid.
kzou mailtje sture naar dommel, dan weet je zeker wat er aan de hand is
Geplaatst: 05 jul 2007, 23:24
door eldiablo
ReLoad schreef:...
kzou mailtje sture naar dommel, dan weet je zeker wat er aan de hand is
assuss schreef:Ik heb eweka als newsreader. Sinds gisteren is mijn download nog slechts 147 kb/sec ipv 418 kb/sec voorheen. Reeds een mail gedaan naar dommel, doch nog geen antwoord op gekregen.
en nogmaals, beter lezen
Geplaatst: 06 jul 2007, 08:44
door proz
Zelfde probleem hier
Geplaatst: 06 jul 2007, 09:35
door ljd
Waarschijnlijk is de newsserver gewoon teveel belast en dan krijg je minder snelheid
Geplaatst: 06 jul 2007, 10:15
door bke23
hier hetzelfde probleem, ook op de eweka newsserver.
Daarna eens ingelogd op mijn skynet account en daar ook hetzelfde probleem met de download beperking.
241KB/s
Geplaatst: 06 jul 2007, 10:29
door Moomin
'k had beter gezwegen over Giganews. Ik heb namelijk een apart abonnement daar en haalde dit als voorbeeld aan omdat ik daar altijd hoge snelheden mee haal. Heeft dus niks met Dommel news server te maken.
Het probleem is dus niet met news maar ALLE traffiek. Mijn verbinding is plots blijkbaar in snelheid serieus gedaald.
Zal es een mailtje naar helpdesk sturen.
Moomin
Geplaatst: 06 jul 2007, 10:54
door ljd
Al het verkeer van nieuwsgroupen zal via die server gaan, dat denk ik dan toch.
Geplaatst: 06 jul 2007, 12:07
door assuss
Juist een speedtest gedaan. Resultaat is voor download max. 143 kb/sec daar waar het voor woensdagmorgen steeds stabiel 418 kbs/sec was. Blijkbaar is de snelheid van de lijn (niet enkel naar nieuwsgroepen) serieus gedaald. Tot nu toe nog geen antwoord ontvangen van dommel op mijn mail voor dit probleem aan te kaarten (reeds meer dan 28 uren weg).
Geplaatst: 06 jul 2007, 12:11
door ljd
Heb je al eens je modem heropgestart of je pc?
Geplaatst: 06 jul 2007, 14:21
door Coolrunner
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3411 kbit/s or 426 kbyte/s
- Upload speed : 275 kbit/s or 34 kbyte/s
Fri Jul 6 2007 at 14:21:04 UTC+0200
regio Houthalen
Geplaatst: 06 jul 2007, 15:30
door Moomin
Bon, mijn modem logs eens uitgepluisd. Blijkt dat ik op een 2,5Mbit profiel zit. Geen idee waarom mijn profiel zonder mijn medeweten plots verlaagd is. Modem reset en herinloggen helpt niks, het probleem ligt bij Dommel. Mailtje naar helpdesk is buiten, ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.
Moomin
Geplaatst: 06 jul 2007, 15:35
door Moomin
ljd schreef:Al het verkeer van nieuwsgroupen zal via die server gaan, dat denk ik dan toch.
Nee, dat denk je verkeerd. Enkel als je nieuws van de Dommel server wil halen gaat het via hun server. Als je een abo hebt bij Giganews maak je rechtstreeks connectie met de Giganews server. Je hebt dan geen last met beperkte snelheid per thread of beperking in aantal threads. Kost je natuurlijk wel een extra abonnementsgeld per maand. Zie
www.giganews.com.
Moomin
Geplaatst: 06 jul 2007, 17:04
door assuss
Toch maar naar de helpdesk gebeld van Dommel daar ik geen antwoord kreeg op mijn mail. Bij kontrole blijkt dat er waarschijnlijk iets mis is met de lijn. Belgacom zou een technieker sturen volgende week. Dus afwachten of dit de oplossing zal zijn ??
Geplaatst: 07 jul 2007, 10:15
door t-town
assuss schreef:Toch maar naar de helpdesk gebeld van Dommel daar ik geen antwoord kreeg op mijn mail. Bij kontrole blijkt dat er waarschijnlijk iets mis is met de lijn. Belgacom zou een technieker sturen volgende week. Dus afwachten of dit de oplossing zal zijn ??
na anderhalfuur geen mailtje terug? Ja, dat is veel te lang he.
Geplaatst: 07 jul 2007, 11:00
door broli
t-town schreef:assuss schreef:Toch maar naar de helpdesk gebeld van Dommel daar ik geen antwoord kreeg op mijn mail. Bij kontrole blijkt dat er waarschijnlijk iets mis is met de lijn. Belgacom zou een technieker sturen volgende week. Dus afwachten of dit de oplossing zal zijn ??
na anderhalfuur geen mailtje terug? Ja, dat is veel te lang he.
In principe wel! Waarom word het probleem dan zo snel opgelost door de telefoon en niet door een email
.
Geplaatst: 07 jul 2007, 11:41
door assuss
Mijn mail was trouwens reeds meer dan 32 uren onderweg ipv anderhalfuur. Telefonisch was het probleem binnen de 3 minuten gekent en was er een ticket gemaakt voor bijstand van Belgacom. Ik heb trouwens een ander support-ticket number gekregen dan die van mijn mail.
Waarom telefonisch wel zeer goede ondersteuning en gazat dit niet voor een mail ???
Geplaatst: 09 jul 2007, 19:44
door Moomin
Probleem nog altijd niet opgelost. 250K is wel langzaam he
Op welk nummer bellen jullie als je naar Dommel helpdesk belt?
Het probleem lijkt beperkt tot regio Hasselt, Diepenbeek en zo, verder in Limburg geen problemen. Waarschijnlijk Belgacom weer.
Moomin
Geplaatst: 09 jul 2007, 22:56
door Draco888
kantoor (klanten)
schedom nv
steenweg 19/01
3590 diepenbeek
belgiƫ
telefoon + fax =
+32 70 224305 (werkdagen 09u - 18u)
+32 903 42 714 (buiten kantooruren 24/7)
mail =
[email protected]