Pagina 1 van 1

Uitvallen verbinding

Geplaatst: 22 jun 2007, 14:46
door limy83
Sedert een tweetal jaren ben ik in het bezit van een wireless Belkin router type F5D7633. Voor telefonie was ik abonnee bij Belgacom en voor internet was ik abonnee bij Scarlet (voordien Tiscali). Nooit had ik problemen met de verbinding.
Sedert april van dit jaar ben ik overgeschakeld naar scarlet one (telefonie + internet). Hierbij werd er een scarletbox bij mij thuis geïnstalleerd. De eerste 4 dagen hadden wij geen enkel probleem; van dan af tot heden elke dag problemen. Te pas en te onpas valt de verbinding weg, zowel van het internet als van de telefonie (beide lampjes blijven wel branden). Iedere week heb ik telefonisch contact opgenomen met Scarlet; telkens deelden zij mij iets anders mee wat tot de oplossing zou kunnen leiden. Een nieuwe scarletbox werd reeds geïnstalleerd, weer hetzelfde probleem; Belgacom heeft reeds herstellingen uitgevoerd aan de lijn langs de openbare weg, nog steeds hetzelfde probleem.
Ook heb ik voor 1 dag de fiche van het internet uit de scarletbox gehaald zodat het internet was uitgeschakeld en enkel de telefonie werkte; toen is de verbinding niet uitgevallen.
Toen ik laatst belde naar Scarlet, deelden zij mij mee dat de lijn uitstekend was maar dat het waarschijnlijk een probleem zou kunnen zijn tussen de samenwerking met de Belkin router en de scarletbox (copperpit 816).
Mijn vraag naar jullie toe is hoe ik dit zou kunnen oplossen daar ik niet erg thuis ben in instellingen van dergelijke apparatuur.
Bedankt op voorhand om uw reactie op mijn vraag.

Geplaatst: 22 jun 2007, 15:37
door Joe de Mannen
sluit eens een PC rechtstreeks op de scarletbox aan, als je dan nog problemen hebt => scarlet
anders hadden ze gelijk.

J.

Geplaatst: 22 jun 2007, 15:51
door limy83
Joe de Mannen schreef:sluit eens een PC rechtstreeks op de scarletbox aan, als je dan nog problemen hebt => scarlet
anders hadden ze gelijk.

J.
Ik geloof wel dat ze gelijk zullen hebben maar wat is dan de oplossing om dit probleem op te lossen. Dit is eigenlijk de vraag.

Geplaatst: 22 jun 2007, 22:53
door coldman
als het draadloos is verander je channel is meestal staat deze automatisch op 6

Re: Uitvallen verbinding

Geplaatst: 26 jun 2007, 12:03
door fvandewouwer
limy83 schreef:Sedert een tweetal jaren ben ik in het bezit van een wireless Belkin router type F5D7633. Voor telefonie was ik abonnee bij Belgacom en voor internet was ik abonnee bij Scarlet (voordien Tiscali). Nooit had ik problemen met de verbinding.

Mijn vraag naar jullie toe is hoe ik dit zou kunnen oplossen daar ik niet erg thuis ben in instellingen van dergelijke apparatuur.
Bedankt op voorhand om uw reactie op mijn vraag.
Ik ben helemaal geen kenner echter ik had hetzelfde probleem ( voorbije weekend ) en de simpele oplossing voor mij althans was
ga naar pc configuratie
vodsl
pcr waarde moet op 148 staan

dit geeft een stabiele verbinding

ook ik heb een belkin router en had geen uitval van telefoon of internet
echter na werkzaamheden bij scarlet stond simpelweg deze waarde niet meer ok

hoop dat deze tip je verder helpt ( hadden ze normaal gezien al lang bij scarlet moeten nakijken en is misschien wel gebeurd echter je weet maar nooit bij scarlet )

Geplaatst: 26 jun 2007, 16:54
door Mr.T
Het aanpassen van de PCR waarde naar 148 heeft enkel invloed op het telefonie gedeelte. Dit dient ook enkel aangepast te worden indien je lijnprofiel verlaagd is naar 1Mbit.

Geplaatst: 27 jun 2007, 08:51
door limy83
Mr.T schreef:Het aanpassen van de PCR waarde naar 148 heeft enkel invloed op het telefonie gedeelte. Dit dient ook enkel aangepast te worden indien je lijnprofiel verlaagd is naar 1Mbit.
Het is inderdaad zo dat de pcr waarde niet moet gewijzigd worden; deze staat momenteel op 313. Deze moet enkel gewijzigd worden als er een downgrade wordt gedaan. Althans dit werd mij medegedeeld door hulpdienst scarlet. Momenteel is mijn probleem nog steeds niet opgelost.

Geplaatst: 09 jul 2007, 19:13
door JohnyTurbo
Ik heb een gelijkaardig probleem. Mijn scarlet one box geeft de geest als ik langer als 5 minuten bel. De PCR waarde is reeds verlaagd naar 148 en ik heb ook al een andere box gekregen. Het probleem bestaat nog en ik heb het nog eens gemeld per mail, want de support sluit om 17u30 !