Pagina 1 van 1
connectie valt soms uit
Geplaatst: 14 jun 2007, 12:09
door Spyder
Ik heb dit probleem al een tijdje
1j thuis dommel gehad
en nu samenwonen terug genomen
om de paar dagen valt connectie ineens weg en ik zou niet weten waaraan het kan liggen
nog iemand met deze problemen ?
Heb een Belkin Wireless G router
Geplaatst: 14 jun 2007, 12:17
door Lord Utopia
Is dat toevallig iedere 36 uur ? Zoja, dat is normaal. Om de 36 uur wordt de adsl connectie voor een aantal seconden onderbroken. Niet de schuld van Dommel, maar van Belgacow.
Re: connectie valt soms uit
Geplaatst: 14 jun 2007, 12:25
door ketter
Spyder schreef:Ik heb dit probleem al een tijdje
1j thuis dommel gehad
en nu samenwonen terug genomen
om de paar dagen valt connectie ineens weg en ik zou niet weten waaraan het kan liggen
nog iemand met deze problemen ?
Heb een Belkin Wireless G router
Spyder al is rondgezien op het forum of niet ??
Hier staat er in iedergeval wat info over.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14187
Geplaatst: 14 jun 2007, 12:27
door Spyder
het zal zoiets zijn ja ...
iemand die daar een oplossing voor heeft met bvb een schakelaar ofzo ?? is dit vanaf de minuut da gij u connectie hebt of bij hun ingestelde tijd ?
Geplaatst: 14 jun 2007, 12:28
door Lord Utopia
Spyder schreef:het zal zoiets zijn ja ...
iemand die daar een oplossing voor heeft met bvb een schakelaar ofzo ?? is dit vanaf de minuut da gij u connectie hebt of bij hun ingestelde tijd ?
Heb je het tegen mij ?
Geplaatst: 14 jun 2007, 12:43
door Spyder
jep
Geplaatst: 14 jun 2007, 12:48
door Lord Utopia
Spyder schreef:jep
Nee, daar kun je niets aan doen hoor. Dat zit zo in de systemen van BGC ingebouwd, God weet waarom.
Geplaatst: 14 jun 2007, 13:52
door ketter
Lord Utopia schreef:Spyder schreef:jep
Nee, daar kun je niets aan doen hoor. Dat zit zo in de systemen van BGC ingebouwd, God weet waarom.
Lord Utopia maar ik zet gewoon nu elke dag de modem en router is 5 minuten af en dan heb ik er veel minder last van.
Geplaatst: 14 jun 2007, 14:04
door hollebollegijs
ketter schreef:Lord Utopia schreef:Spyder schreef:jep
Nee, daar kun je niets aan doen hoor. Dat zit zo in de systemen van BGC ingebouwd, God weet waarom.
Lord Utopia maar ik zet gewoon nu elke dag de modem en router is 5 minuten af en dan heb ik er veel minder last van.
nogal logisch dat je dan minder last hebt. je zou er in feite geen last meer mogen van hebben.
Geplaatst: 14 jun 2007, 15:02
door DarthDavy
hollebollegijs schreef:ketter schreef:Lord Utopia schreef:Spyder schreef:jep
Nee, daar kun je niets aan doen hoor. Dat zit zo in de systemen van BGC ingebouwd, God weet waarom.
Lord Utopia maar ik zet gewoon nu elke dag de modem en router is 5 minuten af en dan heb ik er veel minder last van.
nogal logisch dat je dan minder last hebt. je zou er in feite geen last meer mogen van hebben.
Kan jij ons vertellen waarom BC dat doet?
Ik heb er ook soms last van. M'n modem slaagt er meestal wel in om vanzelf te reconnecten, maar heel sporadisch eens niet en dan krijg ik meestal m'n vriendin aan de telefoon met de medeling dat "tinternet weg is".
Geplaatst: 14 jun 2007, 15:09
door brooklyn
hier ook net net meegemaakt, ik moest de modem uitschakelen
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Geplaatst: 14 jun 2007, 15:12
door zippie666
DarthDavy schreef:Kan jij ons vertellen waarom BC dat doet?
Ik vermoed om u een nieuw ip-adres te geven en om uw limiet te updaten (al zal hollebollegijs mij wel seffes verbeteren zie)
Geplaatst: 14 jun 2007, 16:03
door on4bam
zippie666 schreef:DarthDavy schreef:Kan jij ons vertellen waarom BC dat doet?
Ik vermoed om u een nieuw ip-adres te geven en om uw limiet te updaten (al zal hollebollegijs mij wel seffes verbeteren zie)
Om aan een hogere prijs vaste IP abo's te verkopen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 14 jun 2007, 16:26
door Coolrunner
kheb da simpel opgelost (is voor mij okl maar misschien niet voor jullie)
heb een stekkerblok gekocht, als de computer afsluit wordt automatisch de stroom op de andere 5 stekkers ook uitgeschakeld .... dus gedaan met downloaden = afsluiten van PC = stroom van de modem
http://www.beterelektro.nl/index.php?ma ... cts_id=267
heb absoluut geen problemen met het wegvallen van de connectie
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Geplaatst: 14 jun 2007, 16:26
door Drewvt
Er is niks mis met het feit dat een verbinding om de zoveel uur wegvalt en hersteld moet worden. Dat is compleet normaal. Het probleem bestaat er enkel in dat een modem (en we hebben het over een minderheid) om de een of andere reden kan vertikken om de verbinding daadwerkelijk automatisch te herstellen.
Mijn oude E-tech modem van Versatel: regelmatig dat soort disconnects. Mijn nieuwe Netgear modem: nooit zulke disconnects.
Geplaatst: 14 jun 2007, 16:38
door Drewvt
Coolrunner schreef:kheb da simpel opgelost (is voor mij okl maar misschien niet voor jullie)
heb een stekkerblok gekocht, als de computer afsluit wordt automatisch de stroom op de andere 5 stekkers ook uitgeschakeld .... dus gedaan met downloaden = afsluiten van PC = stroom van de modem
http://www.beterelektro.nl/index.php?ma ... cts_id=267
heb absoluut geen problemen met het wegvallen van de connectie
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Als dat soort oplossingen aanvaardbaar is, waarom steek je de stekker van de modem niet in een timer? (zo een waar je kan bepalen wanneer hij stroom geef en wanneer niet, kost een paar euro). Stel hem zo in dat de modem 1 kwartier per dag afstaat (bvb 's nachts), dan kan je 24 uur (euh, min 1 kwartier dan) op 24 downloaden.
Geplaatst: 15 jun 2007, 10:40
door ljd
Ja maar als het system van die stekker blok gebruikt, verbruik je wel veel minder energie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Je kan er ook je printer enzo erop aansluiten
Geplaatst: 15 jun 2007, 13:33
door elldiablo
Lord Utopia schreef:Spyder schreef:het zal zoiets zijn ja ...
iemand die daar een oplossing voor heeft met bvb een schakelaar ofzo ?? is dit vanaf de minuut da gij u connectie hebt of bij hun ingestelde tijd ?
Heb je het tegen mij ?
dat zegt die boxer ook altijd ...die firmin
Geplaatst: 15 jun 2007, 13:38
door elldiablo
wat nut heeft het eigenlijk om de 36 uur disconnected..
Toch niet voor een beter internet verbinding
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
aja want je disconect om de 36 uur
Geplaatst: 15 jun 2007, 15:58
door DimaX
geeft iemand ook problemen met fritzbox of niet? Want binnenkort zit ik bij dommel
Geplaatst: 18 jun 2007, 10:24
door Drewvt
DimaX schreef:geeft iemand ook problemen met fritzbox of niet? Want binnenkort zit ik bij dommel
De kans dat je er last van hebt is zo klein dat je er als toekomstige klant echt geen rekening mee moet houden. Koop gewoon een degelijke modem (ook omdat die beter tegen zwaar verkeer zoals torrents en dergelijke kunnen).
Geplaatst: 18 jun 2007, 18:36
door DimaX
ik wil ook voip bij dommel nemen dus jah, ik download ook redelijk veel gaan er dan problemen komen of niet?
Geplaatst: 18 jun 2007, 18:38
door devilkin
Nope, die fritz gaat je non-voip connectie wel vertragen als er niet genoeg bandbreedte is om te bellen. Lang leve QoS
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: 18 jun 2007, 18:59
door rottekop
on4bam schreef:Om aan een hogere prijs vaste IP abo's te verkopen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
zippie666 schreef:Ik vermoed om u een nieuw ip-adres te geven en om uw limiet te updaten (al zal hollebollegijs mij wel seffes verbeteren zie)
Je reinste b*llshit. Ik heb een vast IP (kost 93 euro/ maand) en nog steeds een disconnect om de 36H
Rottekoppen
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Geplaatst: 18 jun 2007, 19:52
door S|N
Als je de Fritzbox 5140 koopt kun je zelfs andere providers nemen als Dommel hoor, Dommel is zeker niet slecht maar er zijn er nog genoeg die dezelfde kwaliteit leveren maar ook nog goedkoper zijn (kga hier wel geen reclame maken voor mijn eigen maar...) zoals bij mij op het bedrijf
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Geplaatst: 19 jun 2007, 11:57
door TomG
Wat is er eingelijk verder zo speciaal aan die Fritzbox? Ik kom dat precies zovaak tegen...
Geplaatst: 19 jun 2007, 13:07
door alfadude
Een fritzbox is een modem-router met uitgebreide voip functionaliteit en een uitstekende QOS om bellen en downloaden naast elkaar te laten lopen.
Dat is alles.
Geplaatst: 20 jun 2007, 16:24
door Roygenz
ik heb 'n US Robotics wireless adsl modem, vroeger met skynet marcheerde die perfect, nu met dommel heb ik nog steeds veel last met de hier reeds vermelde "authentication faillures" die zich nu en dan voordoen na de 36h disconnect... kzal blijkbaar bijna verplicht zijn mij 'n andere modem aan te schaffen..
Geplaatst: 20 jun 2007, 17:54
door Drewvt
Roygenz schreef:ik heb 'n US Robotics wireless adsl modem, vroeger met skynet marcheerde die perfect, nu met dommel heb ik nog steeds veel last met de hier reeds vermelde "authentication faillures" die zich nu en dan voordoen na de 36h disconnect... kzal blijkbaar bijna verplicht zijn mij 'n andere modem aan te schaffen..
Niet vergeten het ontvangstbewijs bij te houden hee. Mocht het probleem nog steeds bestaan dan heb je 15 dagen (als ik me niet vergis) om hem terug te brengen.
Geplaatst: 21 jun 2007, 15:25
door Roygenz
kheb die modem intussen iets meer dan 3 jaar, dus de garantie is al ff verlopen denk ik.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Geplaatst: 21 jun 2007, 21:25
door Drewvt
Ik doelde op de nieuwe modem die je zegt te gaan aanschaffen, Roy.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Geplaatst: 23 jun 2007, 23:05
door Roygenz
aah k, i'll do
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Geplaatst: 24 jun 2007, 12:31
door Ken
Roygenz schreef:kheb die modem intussen iets meer dan 3 jaar, dus de garantie is al ff verlopen denk ik.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja op ieder gekocht product (behalve voedingswaren en andere uitzonderingen) in België heb je automatisch 2 jaar garantie (behalve als het anders vermeld is)
Geplaatst: 24 jun 2007, 12:39
door kUmbro
Ken schreef:Roygenz schreef:kheb die modem intussen iets meer dan 3 jaar, dus de garantie is al ff verlopen denk ik.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja op ieder gekocht product (behalve voedingswaren en andere uitzonderingen) in België heb je automatisch 2 jaar garantie
(behalve als het anders vermeld is)
Je hebt op ieder elektronisch product minimum 2 jaar garantie. ook al staat er 1 jaar: ge hebt recht op 2. (anders zou die wet behoorlijk nutteloos zijn)
Ik dacht dat het probleem was dat de handelaar verplicht is die garantie te geven, niet de fabrikant. Dus als de fabrikant 1 jaar garantie geeft, dan zijn de overige 12 maand garantie op kosten van de handelaar.
Geplaatst: 24 jun 2007, 13:20
door Drewvt
Ken schreef:Roygenz schreef:kheb die modem intussen iets meer dan 3 jaar, dus de garantie is al ff verlopen denk ik.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja op ieder gekocht product (behalve voedingswaren en andere uitzonderingen) in België heb je automatisch 2 jaar garantie (behalve als het anders vermeld is)
Jaja, maar dat soort garantie is nutteloos in dit geval, aangezien de modem naar behoren werkt. De fabrikant heeft geen enkele verplichting om een modem te vervangen omdat die heel toevallig
niet helemaal compatibel is met de manier waarop Dommel verbindingen maakt.
Het kan wel zijn dat zijn modem effectief kapot aan het gaan is, en dan speelt de garantie, maar meestal is de functionaliteit dan totaal en in één keer om zeep. Als het probleem de kop opdook onmiddellijk bij het overschakelen van Skynet naar Dommel dan is het heel waarschijnlijk het fameuze "disconnect" probleem.
Wat Roygenz kan doen is een andere modem kopen, hem proberen, en indien het probleem verdwijnt hem houden (99% kans dat dit ook zo is), en indien niet hem gewoon terugdragen naar de winkel binnen de 15 dagen na aankoop. Want dat kan altijd.
Geplaatst: 24 jun 2007, 23:50
door Roygenz
kan ik idd doen ja, tis blijkbaar 'n probleem die zich alleen voordoet bij USR & dommel. alhoewel dat 't nu al terug 'n week geleden is dat ik 't nog voorgehad heb.. hopelijk blijft 't ook zo!
Geplaatst: 25 jun 2007, 11:23
door Drewvt
Roygenz schreef:alhoewel dat 't nu al terug 'n week geleden is dat ik 't nog voorgehad heb.. hopelijk blijft 't ook zo!
Bij mij varieerde de frequentie ook zeer sterk, dus denk ik eerder dat je er niet vanaf bent hoor.
Geplaatst: 25 jun 2007, 11:32
door RaPMaN
Roygenz schreef:kan ik idd doen ja, tis blijkbaar 'n probleem die zich alleen voordoet bij USR & dommel. alhoewel dat 't nu al terug 'n week geleden is dat ik 't nog voorgehad heb.. hopelijk blijft 't ook zo!
Ik had ook een USR router (is nu defect) en bij mij varieerde dat probleem ook zeer sterk ...
Ik had soms 4 weken aan één stuk totaal geen last ervan, en dan ineens van den ene dag op den andere dat ik bijna elke 36u handmatig moest resetten.
Geplaatst: 25 jun 2007, 17:32
door laurens7
Drewvt schreef:Roygenz schreef:alhoewel dat 't nu al terug 'n week geleden is dat ik 't nog voorgehad heb.. hopelijk blijft 't ook zo!
Bij mij varieerde de frequentie ook zeer sterk, dus denk ik eerder dat je er niet vanaf bent hoor.
hier ook,heel vaak stabiel aan 420kb/s en soms valt de verbinding dan toch weg (altijd 6-7Db Noise Margin),met de linksys niet echt een probleem,want die verbind constant.
Heel soms gaat internet wel tergent traag;op een ander profiel zijn de waarden juist hetzelfde.