Pagina 1 van 1

Defecte Scarlet-box

Geplaatst: 13 jun 2007, 09:13
door Vladimirke
Ik ga er van uit dat de Scarlet-box het ieder moment kan begeven.
Meermaals per dag valt de verbinding weg en als we telefoneren is het ook op de meest onverwachte momenten plots gedaan. Ik heb al proefgewijs een andere router geprobeert maar ook dan blijven de problemen.
Even de stekker van de voeding uittrekken en alles werkt weer.
't Is een van de eerste modellen die ze uitleverden. De Allied Data Copperjet 816 2P.

Vermits ik dat spel al meer dan 2 jaar heb vermoed ik dat Scarlet dit niet zal vervangen en ik dus zelf mag betalen.
Welk toestel kan ik dan het best nemen om m'n Scarlet One weer vlotjes te laten draaien?

Geplaatst: 13 jun 2007, 12:05
door Maglor
Ik heb er thuis nog eentje liggen nadat ik bij Scarlet ben weggegaan. Je mag hem gerust komen ophalen voor een zacht prijsje. :-)

Ik veronderstel dat (na het aanpassen van de instellingen) deze zonder probleem zal kunnen werken...

Re: Defecte Scarlet-box

Geplaatst: 13 jun 2007, 19:55
door rocky
[quote="Vladimirke"]Ik ga er van uit dat de Scarlet-box het ieder moment kan begeven.
Meermaals per dag valt de verbinding weg en als we telefoneren is het ook op de meest onverwachte momenten plots gedaan. Ik heb al proefgewijs een andere router geprobeert maar ook dan blijven de problemen.
Even de stekker van de voeding uittrekken en alles werkt weer.
't Is een van de eerste modellen die ze uitleverden. De Allied Data Copperjet 816 2P.

Vermits ik dat spel al meer dan 2 jaar heb vermoed ik dat Scarlet dit niet zal vervangen en ik dus zelf mag betalen.
Welk toestel kan ik dan het best nemen om m'n Scarlet One weer vlotjes te laten draaien?[/quote]

Normaal krijg je gratis een nieuwe als de ouwe defect is.

Re: Defecte Scarlet-box

Geplaatst: 13 jun 2007, 22:34
door Funsize
Vladimirke schreef:Ik ga er van uit dat de Scarlet-box het ieder moment kan begeven.
Meermaals per dag valt de verbinding weg en als we telefoneren is het ook op de meest onverwachte momenten plots gedaan. Ik heb al proefgewijs een andere router geprobeert maar ook dan blijven de problemen.
Even de stekker van de voeding uittrekken en alles werkt weer.
't Is een van de eerste modellen die ze uitleverden. De Allied Data Copperjet 816 2P.

Vermits ik dat spel al meer dan 2 jaar heb vermoed ik dat Scarlet dit niet zal vervangen en ik dus zelf mag betalen.
Welk toestel kan ik dan het best nemen om m'n Scarlet One weer vlotjes te laten draaien?
fout

meld dit gewoon aan scarlet, die sturen normaal gezien een technieker langs die die gratis vervangt (naar een 1616), ik weet dit omdat ikzelf zo'n technieker ben voor scarlet :P

Geplaatst: 13 jun 2007, 22:45
door Maglor
Ook als je die 2 jaar terug gekocht hebt - en hem dus niet huurt?

Geplaatst: 13 jun 2007, 23:09
door Vladimirke
Bedankt voor jullie antwoorden, ik zal morgen Scarlet eens contacteren.

Geplaatst: 15 jun 2007, 09:49
door Vladimirke
Voila, net gebeld en binnen de twee minuten de technische dienst al aan de lijn.
Even het probleem uitgelegd en nu maandag in de voormiddag komen ze de box verwisselen.
Als ze zich werkelijk aan de afspraak houden ben ik dik tevreden.

Geplaatst: 18 jun 2007, 09:59
door Vladimirke
Om 9 uur belde de technieker van Planhold en heeft de modem vervangen.

Geplaatst: 18 jun 2007, 20:57
door Block
Hun beloftes inzake snelheid van helpdesk en reparaties blijken ze toch goed na te komen. Mooi.

Geplaatst: 03 maa 2008, 14:08
door hobbit
Block schreef:Hun beloftes inzake snelheid van helpdesk en reparaties blijken ze toch goed na te komen. Mooi.
Dan kan ik maar zeggen "Er was eens"
Vrijdag 20 u modem valt uit, geen tel of internet meer
Voor tech dienst is het wachten tot zaterdag

zaterdag 9u gebeld, na 23 min kwam ik door. Uitleg van de helpdesk was dat het modem stuk was en moest vervangen worden. Daarom moest ik maandah terug bellen daar de tech dienst niet werken op zaterdag.

Maandag gebeld, gelukkig maar 15 min gewacht. Npgmaals de uitleg gegeven en dan doorverbonden naar de tech dienst.
Technieker zou langs komen, dit ten vroeste vrijdag namiddag :oops:

Dit komt er dus op neer dat men bij een panne één week zonder tel of internet zit voor aleer dit door Scarlet herstelt is.

Het is bij scarlet wel goedkoper als bij BC maar moet men deze service er dan steeds bijnemen ?

Geplaatst: 10 maa 2008, 17:43
door Soltek
Maglor schreef:Ook als je die 2 jaar terug gekocht hebt - en hem dus niet huurt?
Ja. Dit omdat ze je toen verplichte deze te kopen.

Geplaatst: 10 maa 2008, 19:37
door camille
Ja, zoals funsize zegt komt er een technieker uw box gratis vervangen.
(ik ben/was ook scarlet-technieker)

Geplaatst: 11 maa 2008, 00:02
door Fluppeke
@camille ..
Werk je dan voor jansesns field services?

Geplaatst: 11 maa 2008, 03:19
door Funsize
Fluppeke schreef:@camille ..
Werk je dan voor jansesns field services?
hij ni, ikke wel :-)

Geplaatst: 11 maa 2008, 18:32
door Fluppeke
Funsize kan je me een beetje uitleggen hoe ik jansenss field services moet situeren bij scarlet.

Ik had de indruk dat zij niet meer kunnen doen dan een laptop-met-asus-modem aansluiten op het binnenkomende belgacom punt.
Wanneer een klant goeie lijnwaarden heeft maar toch ergens een probleem mee heeft .. kan jansens field services niets , maar dan ook niets doen?

Antwoord mag eventueel in PM

Geplaatst: 11 maa 2008, 18:47
door Funsize
idd dat klopt,
als Scarlet tech krijgen we tot nu toe nogaltijd geen toegang tot het netwerk/bekabeling,
alhoewel ikzelf dus wel BGC pila-tech ben geweest, kan en mag ik daar dus niets aandoen,
fouten binnenshuis die kunnen we eventueel dus wel oplossen,
maar verbinding thuis <-> centrale is afgesloten voor ons, das dan doorsturen naar BGC

Geplaatst: 11 maa 2008, 18:57
door camille
Ik heb gewerkt voor Planhold. Ben nu regiomanager voor Telenet.

Wat wij/of ik doe is inderdaad aan de intro (invoer Belgacom) een testmodem aansluiten zonder binnenbekabeling aangesloten.
Als de waardes zonder binnenbekabeling goed zijn dan ligt het bij de bekabeling van de klant. En dan kijken we wel hoe dat het opgelost geraakt.

Meestal los ik dit op door een utp-kabel te leggen vanaf de box(box hangt aan de belgacominvoer) tot aan de pc /router/accespoint.

Als er toch slechte waardes zijn aan de intro dan bellen we naar de helpdesk en laten we het uitmeten. (Hoe ver van de centrale, wat zijn de waardes in het verleden, enz.)Indien de sync regelmatig wegvalt dan wordt je meestal op een lager profiel gezet. Indien geen sync aan de intro dan komt Belgacom langs.
Scarlet regelt dat voor u.

Geplaatst: 11 maa 2008, 19:26
door Fluppeke
thnx voor de uitleg ... Het bevestigd zowat de vermoedens die ik had.
Scarlet besteedt graag uit ... heb mn vragen bij het nut (voor de klant) daarvan... denk dat veel klanten het gevoel hebben van het kastje naar de muur gestuurd te worden.


mvg,

Geplaatst: 11 maa 2008, 19:57
door Block
Doet jansens field services ook niet tele2 en andere isps? Op zich niets mis mee natuurlijk. Hoeveel aansluitingen zou bijv. Telenet in eigen beheer hebben gedaan?

Geplaatst: 11 maa 2008, 20:07
door Funsize
ja idd wij doen ook nog andere isp's
waaronder, Tele2, Scarlet, Fulladsl, Telenet, Belgacom, United telecom en nog een paar, ken ze zelf ni allemaal.
Telenet, ni veel, kdenk enkel de bussines-klanten, denkek

Geplaatst: 11 maa 2008, 20:18
door Fluppeke
/*of topic */
Als technieker voor tele2 en gebruiker (aangezien je sig) weet jij toevallig waar tele2 zijn eigen netwerk overal heeft?
En zijn er uitbreidingen voorzien in de toekomst?

Geplaatst: 11 maa 2008, 21:14
door Funsize
geen flauw idee, ik weet spijtig genoeg niets meer dan andere klanten, voor Tele2 stuff kun je best ff 320i pm'en ofzo

Re: Defecte Scarlet-box

Geplaatst: 14 maa 2008, 11:23
door neon
Vladimirke schreef:Ik ga er van uit dat de Scarlet-box het ieder moment kan begeven.
Meermaals per dag valt de verbinding weg en als we telefoneren is het ook op de meest onverwachte momenten plots gedaan. Ik heb al proefgewijs een andere router geprobeert maar ook dan blijven de problemen.
Even de stekker van de voeding uittrekken en alles werkt weer.
't Is een van de eerste modellen die ze uitleverden. De Allied Data Copperjet 816 2P.

Vermits ik dat spel al meer dan 2 jaar heb vermoed ik dat Scarlet dit niet zal vervangen en ik dus zelf mag betalen.
Welk toestel kan ik dan het best nemen om m'n Scarlet One weer vlotjes te laten draaien?
Exact hetzelfde probleem ondervinden wij. Helaas iets andere situatie en veel minder vriendelijke nog snelle oplossing dan bij jou.

Onze box was stuk (geen internet meer) en na tal van telefoontjes waaruit enkel bleek dat ze de oorzaak niet meteen konden vinden, werd uiteindelijk toegegeven dat de box defect was. Ondertussen wel 5 dagen zonder internet gezet.

Na eerst het probleem van een volledig defecte Scarlet box gehad te hebben, blijkt na vervanging een ander probleem zich voor te doen: internet en telefonie vallen 2 tot 3x per dag uit zonder verklaarbare reden. Het enige wat helpt is de stroom uithalen en opnieuw insteken.

Scarlet beweert in verschillende telefoontjes telkens weer iets anders:
(a) de oorzaak ligt aan de pc's omdat er waarschijnlijk spyware op staat :roll:
(b) de configuratie van onze netwerkkaart is verkeerd
(c) onze telefoontoestellen zijn incompatibel met de nieuwe scarlet box
(d) de modem geraakt oververhit omdat hij aan de muur staat
...

Hieruit kan ik enkel maar besluiten dat ze het probleem niet willen erkennen. De toon waarmee men mij aan de telefoon probeerde af te handelen, was ook al tekenend voor het gebrek aan moedwil om daadwerkelijk het probleem te willen oplossen. "Meneer, wij merken hier niets aan onze kant, het moet bij u liggen." Maar feit is dat we voor de vervanging nooit dergelijke problemen ondervonden.

Nu heb ik erop aangedrongen dat het probleem opgelost raakt, en gingen ze nogmaals een technieker sturen. Evenwel met de dreiging dat als die geen problemen vaststelt, er onvermijdelijk kosten aan verbonden zullen zijn. Onaanvaardbaar als je 't mij vraagt...

Suggesties iemand?

Geplaatst: 14 maa 2008, 14:02
door Mr.T
Nu heb ik erop aangedrongen dat het probleem opgelost raakt, en gingen ze nogmaals een technieker sturen. Evenwel met de dreiging dat als die geen problemen vaststelt, er onvermijdelijk kosten aan verbonden zullen zijn. Onaanvaardbaar als je 't mij vraagt...
Het is toch normaal dat als het probleem bij je eigen installatie zit, je zelf opdraait voor de kosten? Een ISP is geen VZW en die techniekers moeten ook betaald worden.

Geplaatst: 14 maa 2008, 14:10
door neon
Mr.T schreef:
Nu heb ik erop aangedrongen dat het probleem opgelost raakt, en gingen ze nogmaals een technieker sturen. Evenwel met de dreiging dat als die geen problemen vaststelt, er onvermijdelijk kosten aan verbonden zullen zijn. Onaanvaardbaar als je 't mij vraagt...
Het is toch normaal dat als het probleem bij je eigen installatie zit, je zelf opdraait voor de kosten? Een ISP is geen VZW en die techniekers moeten ook betaald worden.
Excuseer? Nee het is absoluut niet "normaal" dat een operator dergelijke uitspraken doet in een stadium van onderzoek. Bovendien is er aan onze installatie niets gewijzigd en werkte voorheen alles perfect.

Bent u zeker dat u niet voor Scarlet werkt? En nee, met het geld dat ze krijgen van de overname door Belgacom ben ik er inderdaad van overtuigd dat ze geen vzw zijn. Integendeel. :roll:

Klagen dat de technici moeten betaald worden is naast de kwestie. Indien maar een halve oplossing geboden wordt, is het niet logisch dat de klant zou moeten opdraaien voor de gevolgen.

Geplaatst: 14 maa 2008, 14:16
door Block
@ neon

Kijk eens of je scarlet one lijn nog goed loopt?

1. Post je speedtest eens, is je upload nog goed, heb je de problemen alleen tijdens piekuren?

2.Doe eens een controle op packet loss en ping tijden
start -> uitvoeren -> cmd -> Ping -n 50 userbase.be

3. Wat zijn je snr waarden van je scarlet box eens?
surf eens naar je scarlet-box, en kijk/post eens hoe sterk je signaal is:

status ->dsl -> view advanced attributes:

zoek volgende waarden eens op:

Tx Bit Rate 256000
Rx Bit Rate 1024000

Local End LOS 0
Local SNR Margin 23.5 dB
Local Line Attn 40.0 dB
Raw Attn 40.0 dB
Local Tx Power 10.7 dB
Local Fast Channel Rx Rate 1024000
Local Fast Channel Tx Rate 256000

Remote Tx Power 15.5 dB
Remote SEF 0
Remote LOS 0
Remote Line Attn 31.5 dB
Remote SNR Margin 18 dB

Geplaatst: 14 maa 2008, 15:07
door Mr.T
neon schreef:
Mr.T schreef:
Nu heb ik erop aangedrongen dat het probleem opgelost raakt, en gingen ze nogmaals een technieker sturen. Evenwel met de dreiging dat als die geen problemen vaststelt, er onvermijdelijk kosten aan verbonden zullen zijn. Onaanvaardbaar als je 't mij vraagt...
Het is toch normaal dat als het probleem bij je eigen installatie zit, je zelf opdraait voor de kosten? Een ISP is geen VZW en die techniekers moeten ook betaald worden.
Excuseer? Nee het is absoluut niet "normaal" dat een operator dergelijke uitspraken doet in een stadium van onderzoek. Bovendien is er aan onze installatie niets gewijzigd en werkte voorheen alles perfect.

Bent u zeker dat u niet voor Scarlet werkt? En nee, met het geld dat ze krijgen van de overname door Belgacom ben ik er inderdaad van overtuigd dat ze geen vzw zijn. Integendeel. :roll:

Klagen dat de technici moeten betaald worden is naast de kwestie. Indien maar een halve oplossing geboden wordt, is het niet logisch dat de klant zou moeten opdraaien voor de gevolgen.
Een gewaarschuwd man is er 2 waard. Als er dan inderdaad een probleem op je eigen installatie zit, moet je achteraf ook niet komen klagen dat je mag opdraaien voor de rekening.

Wat is het probleem eigenlijk? Als je zeker bent dat je binneninstallatie in orde is, hoef je je toch geen zorgen te maken? Of ben je er ineens toch niet zo zeker meer van? De klant laten opdraaien voor de eventuele kosten is de enige manier om onnodige interventies te voorkomen en de klant zelf eerst wat moeite te laten doen. En het werkt, want ik ben er zeker van dat je ondertussen je installatie al terug nagekeken hebt ;-)

En ja ik ben 100% zeker dat ik niet voor Scarlet werk.

Re: Defecte Scarlet-box

Geplaatst: 14 maa 2008, 15:47
door gert.jansen
neon schreef:Evenwel met de dreiging dat als die geen problemen vaststelt, er onvermijdelijk kosten aan verbonden zullen zijn. Onaanvaardbaar als je 't mij vraagt...
Hm, dat ze kosten aanrekenen kan voor mij enkel als ze vaststellen dat het probleem bij jou ligt.
Anders is het simpel: nee meneer, wij hebben geen probleem, en hier is de rekening ...

Geplaatst: 14 maa 2008, 21:01
door neon
Mr.T schreef:
Wat is het probleem eigenlijk? Als je zeker bent dat je binneninstallatie in orde is, hoef je je toch geen zorgen te maken? Of ben je er ineens toch niet zo zeker meer van? De klant laten opdraaien voor de eventuele kosten is de enige manier om onnodige interventies te voorkomen en de klant zelf eerst wat moeite te laten doen. En het werkt, want ik ben er zeker van dat je ondertussen je installatie al terug nagekeken hebt ;-)

En ja ik ben 100% zeker dat ik niet voor Scarlet werk.
Troost u, ik heb het niet meer nagekeken en ik ga er ook geen tijd meer aan verspillen. Als IT'er van opleiding weet ik maar al te goed dat spyware of whatever niet de oorzaak kan zijn van onderbrekingen met de telefonie. Tijd dat ze daar es wat deftig personeel aanvaarden bij Scarlet...

Volgende week komt er opnieuw een technieker langs, ik hou op de hoogte!

Re: Defecte Scarlet-box

Geplaatst: 14 maa 2008, 21:03
door neon
gert.jansen schreef:
neon schreef:Evenwel met de dreiging dat als die geen problemen vaststelt, er onvermijdelijk kosten aan verbonden zullen zijn. Onaanvaardbaar als je 't mij vraagt...
Hm, dat ze kosten aanrekenen kan voor mij enkel als ze vaststellen dat het probleem bij jou ligt.
Anders is het simpel: nee meneer, wij hebben geen probleem, en hier is de rekening ...
Aan "hun kant" kunnen ze geen onderbrekingen vaststellen.
Welja, ik heb hen voorgesteld eens een dagje bij ons te komen kijken. Bovendien is het in de scarlet box eenvoudig te zien wanneer er een onderbreking plaatsvindt. De uptime wordt nl. telkens gereset.