Pagina 1 van 1

Uitdaging voor Belgacom

Geplaatst: 06 jun 2007, 23:48
door Siglo
Ik heb de Belgacom techniekers voor een leuke uitdaging geplaatst: ik verhuis mijn bgc lijn naar een ander adres, waarbij ik mijn vdsl omzet in adsl time (voor behoud bgctv). Dit alles op het primaire koperpaar.
Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.

I know: dit is gedoemd om kompleet te mislukken. Ik ben zelf extreem benieuwd hoe die mensen (die er bij mijn vorige verhuis er zelfs niet in geslaagd waren om mijn telefoonnummer te behouden) het er gaan van afbrengen. Ik heb een jaar na die verhuis nog een een schrijven ontvangen van BGC voor de aansluiting ervan (+ 30 euro verplaatsingskosten op de factuur voor een afspraak die niet hoefde door te gaan aangezien die verhuis al een jaartje geleden was uitgevoerd)

wordt vervolgd...

Geplaatst: 06 jun 2007, 23:49
door meon
Gij tart het lot wel eh :-)
't één specialleke boven 't ander.

Re: Uitdaging voor Belgacom

Geplaatst: 07 jun 2007, 00:53
door liger
Siglo schreef:Ik heb de Belgacom techniekers voor een leuke uitdaging geplaatst: ik verhuis mijn bgc lijn naar een ander adres, waarbij ik mijn vdsl omzet in adsl time (voor behoud bgctv). Dit alles op het primaire koperpaar.
Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.

I know: dit is gedoemd om kompleet te mislukken. Ik ben zelf extreem benieuwd hoe die mensen (die er bij mijn vorige verhuis er zelfs niet in geslaagd waren om mijn telefoonnummer te behouden) het er gaan van afbrengen. Ik heb een jaar na die verhuis nog een een schrijven ontvangen van BGC voor de aansluiting ervan (+ 30 euro verplaatsingskosten op de factuur voor een afspraak die niet hoefde door te gaan aangezien die verhuis al een jaartje geleden was uitgevoerd)

wordt vervolgd...
LOL
dat wordt 1k+ factuur :D
kan je alle gesprekken opnemen mss? :D

Geplaatst: 07 jun 2007, 10:21
door andy-dsl
uitdaging indeed :D

Geplaatst: 07 jun 2007, 23:09
door The ghostbuster
daar is toch niks aan, laat uwe retour ook links of rechts snijden zodat deze niet over de kop van de kabel gaat. dan kunt u perfect daar 2 adsl's op zetten zonder storing.

Geplaatst: 08 jun 2007, 09:23
door lithion
Technisch is daar idd niks mis mee, maar of het in de praktijk allemaal van de eerste keer in orde zal zijn is een andere zaak.

Re: Uitdaging voor Belgacom

Geplaatst: 08 jun 2007, 12:01
door ubremoved_539
Siglo schreef:Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.
Waarom raw copper... kost alléén maar meer dan een discovery.

Re: Uitdaging voor Belgacom

Geplaatst: 08 jun 2007, 12:17
door EDPnet
r2504 schreef:Waarom raw copper... kost alléén maar meer dan een discovery.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 156#121156
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Ik_w ... lefoonlijn

Re: Uitdaging voor Belgacom

Geplaatst: 08 jun 2007, 13:31
door ubremoved_539
In theorie ja, maar je krijgt toch geen SLA... en of het zin heeft is dan weer afhankelijk van de afstand (zou het dan eerder kiezen als ik op een grotere afstand zat dan wanneer ik dichtbij een centrale zou wonen).

Re: Uitdaging voor Belgacom

Geplaatst: 08 jun 2007, 20:04
door rtl
EDPnet schreef:
r2504 schreef:Waarom raw copper... kost alléén maar meer dan een discovery.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 156#121156
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Ik_w ... lefoonlijn
die links bevestigen alleen maar zijn punt ..

Re: Uitdaging voor Belgacom

Geplaatst: 08 jun 2007, 20:34
door MRC101
r2504 schreef:
Siglo schreef:Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.
Waarom raw copper... kost alléén maar meer dan een discovery.
Belgacom laat maar 1 Discovery Line per klant toe.

Re: Uitdaging voor Belgacom

Geplaatst: 09 jun 2007, 13:57
door verbert_p
ZMD schreef: Belgacom laat maar 1 Discovery Line per klant toe.
idd, maar zijt gij de enige persoon in huis? ge kunt nl perfect door iedere persoon in huis apaart een abonnement bij belgacom laten afsluiten :)

Re: Uitdaging voor Belgacom

Geplaatst: 11 jun 2007, 10:27
door andy-dsl
r2504 schreef:In theorie ja, maar je krijgt toch geen SLA... en of het zin heeft is dan weer afhankelijk van de afstand (zou het dan eerder kiezen als ik op een grotere afstand zat dan wanneer ik dichtbij een centrale zou wonen).
Klopt volledig maar je kan bij EDPnet een SLA aanvragen en die zijn niet zo duur. Natuurlijk in combinatie met de meerkost voor raw copper.... Nu je hebt niks voor niks. Voor qualiteit betaal je natuurlijk :)

Geplaatst: 11 jun 2007, 11:56
door Siglo
Ik heb even getwijfeld om de sla te nemen, maar ik ga toch een backup dsl hebben met die adsl time...

Nog niets gehoord van EDPnet, binnen de hoeveel tijd zou die lijn normaal gezien moeten opgeleverd worden? Vergis ik mij dat Belgacom binnen de 7 dagen of zo de lijn moet actief maken?

Geplaatst: 11 jun 2007, 12:01
door hollebollegijs
Siglo schreef:Ik heb even getwijfeld om de sla te nemen, maar ik ga toch een backup dsl hebben met die adsl time...

Nog niets gehoord van EDPnet, binnen de hoeveel tijd zou die lijn normaal gezien moeten opgeleverd worden? Vergis ik mij dat Belgacom binnen de 7 dagen of zo de lijn moet actief maken?
een verhuis van een lijn is gemiddeld een tiental werkdagen.

Geplaatst: 11 jun 2007, 12:43
door MRC101
hollebollegijs schreef:
Siglo schreef:Ik heb even getwijfeld om de sla te nemen, maar ik ga toch een backup dsl hebben met die adsl time...

Nog niets gehoord van EDPnet, binnen de hoeveel tijd zou die lijn normaal gezien moeten opgeleverd worden? Vergis ik mij dat Belgacom binnen de 7 dagen of zo de lijn moet actief maken?
een verhuis van een lijn is gemiddeld een tiental werkdagen.
De verhuis mss wel, maar de nieuwe installatie (EDPnet met raw copper) zou toch sneller moeten geen.

Geplaatst: 12 jun 2007, 15:23
door Siglo
Mooi, ik heb intussen de gegevens van EDPnet ontvangen, maar de aansluiting is pas voorzien voor 26 juni...

Geplaatst: 26 jun 2007, 22:34
door Siglo
En fase 1 mislukt...

Vandaag dagje verlof genomen en vruchteloos gewacht van 9:00 tot 18:00 op de Belgacom technieker.

Gebeld met Edpnet: afspraak was inderdaad voorzien voor vandaag, zij hebben geen ander bericht van Belgacom ontvangen.

Gebeld met Belgacom: "Via andere provider? Ah, dan is dat waarschijnlijk in orderaanneming... Ik zie kan hier niks zien over een afspraak. Ik contacteer de technische dienst en bel u terug..." not...

En wie durft nu nog zeggen dat Belgacom alternatieve providers niet saboteert. Een afspraak die 14 (!!) dagen geleden is gemaakt gewoon niet uitvoeren, zonder enige verwittiging of zelfs poging tot excuus. Precies zoals ik verwacht had trouwens: ik begin de Belgacom praktijken goed te kennen.

Geplaatst: 27 jun 2007, 01:13
door Goendi
En er is geen signaal?

Geplaatst: 27 jun 2007, 07:41
door Zambo
Siglo schreef:En fase 1 mislukt...

Vandaag dagje verlof genomen en vruchteloos gewacht van 9:00 tot 18:00 op de Belgacom technieker.

Gebeld met Edpnet: afspraak was inderdaad voorzien voor vandaag, zij hebben geen ander bericht van Belgacom ontvangen.

Gebeld met Belgacom: "Via andere provider? Ah, dan is dat waarschijnlijk in orderaanneming... Ik zie kan hier niks zien over een afspraak. Ik contacteer de technische dienst en bel u terug..." not...

En wie durft nu nog zeggen dat Belgacom alternatieve providers niet saboteert. Een afspraak die 14 (!!) dagen geleden is gemaakt gewoon niet uitvoeren, zonder enige verwittiging of zelfs poging tot excuus. Precies zoals ik verwacht had trouwens: ik begin de Belgacom praktijken goed te kennen.


Dat is nu eens typisch Belgacom. Ze zijn zo arrogant, zo duur, zo willen niet innoveren, ze houden de Belgen gegijzeld met hun 4Mbits lijntjes. Welkom in de pré-historie.

Geplaatst: 27 jun 2007, 08:47
door hollebollegijs
pm je nummer eens, zal ik eens kijken.

Geplaatst: 27 jun 2007, 12:17
door Siglo
hollebollegijs schreef:pm je nummer eens, zal ik eens kijken.
Het wordt een raw copper dsl, de lijn heeft nog geen nummer.

Geplaatst: 27 jun 2007, 12:35
door hollebollegijs
Siglo schreef:
hollebollegijs schreef:pm je nummer eens, zal ik eens kijken.
Het wordt een raw copper dsl, de lijn heeft nog geen nummer.
maar je had toch een belgacom lijn?

Geplaatst: 27 jun 2007, 21:24
door Styno
hollebollegijs schreef:pm je nummer eens, zal ik eens kijken.
Hela, niet valsspelen hee ;)

Geplaatst: 28 jun 2007, 17:28
door Siglo
hollebollegijs schreef:
maar je had toch een belgacom lijn?
Die wordt pas in een tweede beweging verhuisd. Intussen is de technieker onverwachts opgedoken en is de edpnet liijn actief... op het primaire paar.
Nu durf ik er veel op verwedden dat ze bij de verhuis van mijn Belgacom lijn mijn Edpnet er weer gaan afgooien...

Geplaatst: 23 jul 2007, 20:04
door Siglo
And they f*** up again... zoals verwacht.

Vandaag moest de verhuis gebeuren van mijn oorspronkelijke lijn naar het tweede koperpaar.

En nou heb ik niets meer... twee koperparen die op 9M syncen en geen enkele login die werkt (geen pppoe negotation mogelijk).

En de bij de dienst storingen kunnen ze dit zelfs niet nakijken. Mooie service bij Belgacom beweren sommigen?

Geplaatst: 23 jul 2007, 20:30
door FlashBlue
Siglo schreef:Ik heb de Belgacom techniekers voor een leuke uitdaging geplaatst: ik verhuis mijn bgc lijn naar een ander adres, waarbij ik mijn vdsl omzet in adsl time (voor behoud bgctv). Dit alles op het primaire koperpaar.
Ik heb intussen ook edpnet adsl over raw copper aangevraagd op het tweede paar.
Siglo schreef:And they f*** up again... zoals verwacht.

Vandaag moest de verhuis gebeuren van mijn oorspronkelijke lijn naar het tweede koperpaar.

En nou heb ik niets meer... twee koperparen die op 9M syncen en geen enkele login die werkt (geen pppoe negotation mogelijk).

En de bij de dienst storingen kunnen ze dit zelfs niet nakijken. Mooie service bij Belgacom beweren sommigen?
volgens je eerste post heb je een raw copper gevraagd op je tweede paar, volgens je laaste post moet je oude lijn overgezet naar je tweede koperpaar ?

Het kan een typfout zijn, maar zo zie je maar dat een mixup snel gebeurd is he ;)
Niemand is onfeilbaar, ook bgc niet, en geef toe dat problemen te verwachten waren met deze combinaties :)

Geplaatst: 24 jul 2007, 10:04
door quodlibet
Het gewoon verhuizen van een telefoonnummer naar een ander dorp in combinatie met het afzeggen van een belgacom adsl abonnement en het verhuizen van een scarlet adsl abonnement resulteert anders ook in 3 weken geen internet en uren telefoneren. Belgacom was er zelfs in geslaagd in hun computersysteem het 013 nummer waar het scarlet abonnement op actief was te registreren op mijn nieuw adres (011 zone) en tegelijkertijd op mijn oud adres (013), dat was althans wat een van de mensen van Belgacom beweerde.
Verder kreeg ik als ik 2 maal belde met een verschillende persoon van Belgacom tweemaal een ander verhaal.
Eens alles van Belgacom in orde was nog enkele dagen op scarlet moeten wachten, maar dat was iig sneller.

Nu moet ik binnenkort weer overschakelen (naar Dommel denk ik), enig idee hoe ik dat best aanpak zonder dat ik een periode zonder internet zit?

Geplaatst: 24 jul 2007, 23:23
door Draco888
quodlibet schreef: Nu moet ik binnenkort weer overschakelen (naar Dommel denk ik), enig idee hoe ik dat best aanpak zonder dat ik een periode zonder internet zit?
Hmm ik zou denken:
1) bestel Dommel
2) wacht tot BGC het ADSL signaal verandert (ge zult dan niet meer kunnen inloggen op Scarlet), normaal kunt ge van dan al inloggen op Dommel
3) Zeg Scarlet op.

Ik hoop dat Scarlet bij u beter meewerkt dan bij mijn overstap naar Belgacom een jaar of zo geleden. (Wouden mij niet laten gaan, maar blokkeerden tegelijk wel mijn toegang tot het net (kon niet inloggen). Toen is BGC gelukkig tussen gekomen in mijn voordeel en was alles nog op een dag/dag en half opgelost.)

Geplaatst: 24 jul 2007, 23:52
door Steven7
Ik werk zelf voor Euphony. Bij klant die verhuisde van 02 naar 013-zone op naam van zijn ouders heb ik gewoon adsl-aanvraag ingediend bij Belgacom (die nu binnen de maand opzegbaar is). 2 dagen later was er adsl. Dan nieuw contract opgemaakt voor Euphony met begeleidend schrijven. Bgc-signaal valt weg en Euphony-signaal er terug op.
Ik zet zelf ook regelmatig klanten van telenet om naar Euphony. Dan moet ik vaak ook het telenet-nummer overschakelen naar Belgacom. Als er een technieker moet langskomen loopt het vaak fout. Klant is niet verwittigd of wat nog meer voorkomt is dat de technieker op een ander ogenblik of zelfs helemaal niet komt opdagen.