Pagina 1 van 3
Reden om al dan niet voor telenet te kiezen.
Geplaatst: 28 mei 2007, 11:02
door narn
Binnenkort verhuis ik naar een andere woning.
Na veel bellen en navragen blijkt deze op 4,3km van de centrale te liggen.
Volgens Scarlet wordt de lijn beperkt tot 1Mb/s boven 4km.
Om geen risico te lopen zou ik overstappen naar Telenet.
Waar moet ik aan denken als ik Telenet klant wordt? Pro/Con?
Geplaatst: 28 mei 2007, 11:19
door bambipower
pro : de downloadsnelheid
contra: al de rest
neem eens contact op met edpnet of dommel, en vraag op hoe een snelheid zij u zouden zetten ...
Re: Reden om al dan niet voor telenet te kiezen.
Geplaatst: 28 mei 2007, 12:15
door Petrikske
narn schreef:
Na veel bellen en navragen blijkt deze op 4,3km van de centrale te liggen.
Momenteel ben ik nog klant bij Telenet, wegens die stomme limieten ga ik toch overstappen naar Dommel
(moet enkel nog wachten op ADSL signaal)
Ik zit op 4,2km. v.d. centrale.
Als snelheid belangrijker is dan volume is misschien Edpnet meer aangewezen voor jou?
Geplaatst: 28 mei 2007, 12:29
door hellsnake
ik zit zelf ook op ongeveer 4.3 km van de centrale en ik zit op een 3.3mbit profiel.
Dus het is zeker mogelijk om meer dan 1.1 te krijgen.
Scarlet staat er nu eenmaal om bekend om iedereen diect op 1.1 te zetten.
Het hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit van de kabels in de straat.
Geplaatst: 28 mei 2007, 14:09
door Lord Utopia
Pro's: snelheid die ongeveer gegarandeerd wordt
Cons: helpdesk die faalt
moeilijk om je contract op te zeggen
prijs <> wat je mag downloaden
Geplaatst: 28 mei 2007, 14:48
door Kriep
Pro:
snelheid
mogelijkheid om internet, telefoon, idtv en mobiel te combineren voor een vaste prijs
je moet geen rekening houden met hoe ver je van de centrale zit
Con:
als je tevreden bent mag je het nooit ofte nimmer hier vertellen
Geplaatst: 28 mei 2007, 16:17
door ubremoved_983
Lord Utopia schreef:
Cons: helpdesk die faalt
Als ex Telenet helpdesker wil ik wel eens weten waar de helpdesk faalt ...
Geplaatst: 28 mei 2007, 16:24
door narn
Alvast bedankt voor de info!
Wat moet ik verstaan onder een "slechte" helpdesk?
Andere opgenoemde cons zijn minder relevant voor mij.
Belangrijkste is: Stabiele lijn zonder downtime.
Geplaatst: 28 mei 2007, 17:53
door Coop
Ik heb 5 jaar telenet gehad en dit is mijn ervaring :
Voordeel :
- Snelle verbinding, maar vermits surfen even snel gaat bij ADSL (of sneller naar mijn gevoel) is dat niet een voordeel te noemen daar je niets mag downloaden, wat ben je dan nog met de snelheid ?
Nadeel :
- zoals vernoemd mag je praktisch niets downloaden.
- te duur voor de schamele 12 gieg.
- Telenet is een bedrijf dat op allerhande manieren geld uit uw zakken wilt kloppen, ja oke dat is de doelstelling van elk bedrijf, maar telenet doet het smerig in mijn ogen, met flexview en veel te hoge bedragen voor traffic bij te kopen enz.
- Terwijl de prijs door de jaren heen daalt en de limieten omhoog (naar FUP) gaan in het buitenland gaat het bij telenet andersom, meer geld gaan vragen en minder downloaden !
Mijne raad is, doe er alles aan om ADSL te halen, daar is concurrentie en zijn er providers met een heel goed product voor een goede prijs.
Geplaatst: 28 mei 2007, 18:22
door broli
Ik ben er ook mee eens, kost wat kost kies adsl. Snelheid? adsl2+ en vdsl2 zijn achter de hoek. Op kabel gebied is telenet de baas en als je baas bent kan je alles doen
.
Pro
*Snelheid (houd rekening met wat ik juist zei)
*Support is eigenlijk vrij goed.
Contra
*Als je dan toch wilt switchen naar adsl zal je een heleboel werk te wachten staan.
*Prijs ligt schandalig hoog.
*Smallband is onmenselijk traag.
*limiet limiet limiet
*...
Geplaatst: 28 mei 2007, 18:40
door liger
ditCh schreef:Lord Utopia schreef:
Cons: helpdesk die faalt
Als ex Telenet helpdesker wil ik wel eens weten waar de helpdesk faalt ...
begint weeral zeker -.-
hun helpdesk is slecht (of "was" ten minste, nu weet ik ni meer
)
je moet half uur uitleggen da je zeker bent van spyware en dan zeggen ze nog altijd neen probleem ligt bij u.
PS: apart van helpdesk, is "opzeggingsdienst" gewoon ongeloofelijk met hun bedreigingen
Geplaatst: 28 mei 2007, 18:59
door ketter
ditCh schreef:Lord Utopia schreef:
Cons: helpdesk die faalt
Als ex Telenet helpdesker wil ik wel eens weten waar de helpdesk faalt ...
De buren werden steeds van het kastje naar de muur gestuurd en zeer onvriendelijk behandeld aan de telefoon omdat mijn buren hun been stijf hebben gehouden en zijn daarom zoals verwacht dan ook overgestapt naar adsl (Dommel) .
.Zoals hier eerder al gezegt is zeggen ze steeds dat het spyware op je eigen pc is dat je problemen geeft.
Wat dus helemaal niet waar was.
Geplaatst: 28 mei 2007, 20:19
door Lord Utopia
ditCh schreef:Lord Utopia schreef:
Cons: helpdesk die faalt
Als ex Telenet helpdesker wil ik wel eens weten waar de helpdesk faalt ...
zie de reacties van hierboven
Geplaatst: 28 mei 2007, 20:30
door Coop
Lord Utopia schreef:ditCh schreef:Lord Utopia schreef:
Cons: helpdesk die faalt
Als ex Telenet helpdesker wil ik wel eens weten waar de helpdesk faalt ...
zie de reacties van hierboven
En de reacties die gaan komen
Geplaatst: 28 mei 2007, 22:38
door ubremoved_983
ketter schreef:
De buren werden steeds van het kastje naar de muur gestuurd en zeer onvriendelijk behandeld aan de telefoon omdat mijn buren hun been stijf hebben gehouden en zijn daarom zoals verwacht dan ook overgestapt naar adsl (Dommel) .
.Zoals hier eerder al gezegt is zeggen ze steeds dat het spyware op je eigen pc is dat je problemen geeft.
Wat dus helemaal niet waar was.
Nederlands was je sterkste vak ook niet ?
Dat ze steeds zeggen dat spyware het probleem is zou me ten stelligste verbazen ( tenzij dit op een jaar een tijd opeens het standaard antwoord is geworden ).
Goed ... er zitten niet altijd even competente mensen op de helpdesk, maar iedereen over dezelfde kam scheren is wel hypocriet ...
Geplaatst: 28 mei 2007, 22:49
door ketter
ditCh schreef:ketter schreef:
De buren werden steeds van het kastje naar de muur gestuurd en zeer onvriendelijk behandeld aan de telefoon omdat mijn buren hun been stijf hebben gehouden en zijn daarom zoals verwacht dan ook overgestapt naar adsl (Dommel) .
.Zoals hier eerder al gezegt is zeggen ze steeds dat het spyware op je eigen pc is dat je problemen geeft.
Wat dus helemaal niet waar was.
Nederlands was je sterkste vak ook niet ?
Dat ze steeds zeggen dat spyware het probleem is zou me ten stelligste verbazen ( tenzij dit op een jaar een tijd opeens het standaard antwoord is geworden ).
Goed ... er zitten niet altijd even competente mensen op de helpdesk, maar iedereen over dezelfde kam scheren is wel hypocriet ...
ditch het klopt wat je zegt
Ik ben zoals je weet een levensgenieter en om mijn geld op te doen moet ik alleen maar kunnen tellen.
Maar ff terug naar het onderwerp nu.Mijn buren hebben dit wel degelijk meegemaakt hoor.Toen ze dan naar adsl overgestapt zijn hebben ze eerst een paar jaar bij easynet gezeten maar omdat easynet de gewone users verkocht heeft aan skynet heb ik ze DIRECT de raad gegeven om die logingegevens niet te gebruiken en naar Dommel over te stappen wat ze dan ook gedaan hebben.Ik heb ze skynet afgeraden omdat het er meestal hetzelfde aan toe gaat als bij telenet, en dat is zoveel mogelijk €€€€€ binnen halen voor zo min mogelijk te geven.Ze zijn me nog steeds dankbaar dat ze bij Dommel zijn nu.ANARCHY92 kan met beetje info te vragen bij Dommel mijn verhaal hier bevestingen.
Trouwens ik zeg ook niet dat ze allemaal zo zijn op de helpdesk van Telenet en Skynet.Er zijn er zeer zeker die meer dan hun best daar doen om de mensen verder te helpen.
Geplaatst: 28 mei 2007, 22:52
door kaween
Nee, hun standaard antwoord blijkt nog steeds "uw netwerkkaart is waarschijnlijk stuk" te zijn, en da's al jaren zo in mijn ervaring. Iedere week krijgen wij namelijk nog steeds mensen over de vloer met hun pc'tje die niet meer op internet kunnen "en een nieuwe netwerkkaart moeten hebben", enkel om vast te stellen dat diezelfde toestellen bij ons met hun orginele hardware perfect op het net kunnen.
Nu, ik schiet niet op helpdesker's, want uit eigen ervaring weet ik : het is verdorie geen dankbare noch makkelijke job. Maar als je zoals ik zelf persoonlijk ooit een discussie hebt gehad met Telenet over het al-dan-niet stuk zijn van ofwel de netwerkkaart ofwel een voeding van een Cybersurfer, en dat de vaststelling dat de voeding in uitgemeten toestand geen spanning meer geeft en geen enkel ledje op de modem nog aan gaat geen lampje doet branden aan de andere kant van de lijn, is het duidelijk dat ook bij Telenet niet alle helpdeskers even gedreven zijn om een klant in problemen te helpen ...
Trouwens, bij Dommel inmiddels ook een kromme/less-then-helpful support call gehad hoor. Is dus iets van alle merken en alle diensten, so don't take it personal, Ditch.
Zelf 5 jaar klant bij telenet geweest :
Pro : superieure betrouwbaarheid van de connectie. 3 uitvallen in 5 jaar of zo, waarvan 2 veroorzaakt door algemene stroompanne.
Negatief :
limieten niet meer van deze tijd, zeker niet in verhouding tot de aangerekende factuur.
Indien je met 12 gig in de maand toekomt, zit je bij Telenet niet slecht. Als je daaraan twijfelt of weet dat je meer verwacht, by all means, ADSL.
Geplaatst: 28 mei 2007, 23:01
door Petrikske
narn schreef:
Belangrijkste is: Stabiele lijn zonder downtime.
*kuch* , dan moet je toch ook niet bij TN zijn vind ik.
Zat daarnet weer even zonder internet, okay het was maar 5 minuten maar stabiel is anders.
Geplaatst: 28 mei 2007, 23:04
door kaween
Petrikske schreef:narn schreef:
Belangrijkste is: Stabiele lijn zonder downtime.
*kuch* , dan moet je toch ook niet bij TN zijn vind ik.
Zat daarnet weer even zonder internet, okay het was maar 5 minuten maar stabiel is anders.
In dat geval moet je dit opnemen met Telenet. Is *niet* normaal. Bij een goed aangesloten systeem zonder defecten op de cable/cable splitter of buiten op de paal (zoals bij mij indertijd wel het geval bleek bij de eerste aansluitpoging) hoort Telenet echt wel rots-stabiel te zijn.
Geplaatst: 28 mei 2007, 23:09
door Petrikske
kaween schreef:
In dat geval moet je dit opnemen met Telenet. Is *niet* normaal. Bij een goed aangesloten systeem zonder defecten op de cable/cable splitter of buiten op de paal (zoals bij mij indertijd wel het geval bleek bij de eerste aansluitpoging) hoort Telenet echt wel rots-stabiel te zijn.
Enigste waarvoor ik nog contact ga opnemen is om een aangetekende met bevestiging van onvangst te bezorgen om op te zeggen.
Voor een gezin met enkele opgroeiende kinderen is 12Gig te weinig, en ik vertik het om blocks bij te kopen als ik bij Dommel vanaf 1 Juli de beschikking krijg over 75Gig voor EUR 32.95
Geplaatst: 28 mei 2007, 23:28
door kaween
Alle begrip voor, zoals ik al eerder aangaf.
12 gig is, zeker in een huishouden met meerdere actieve gebruikers, vrij snel te weinig. De slechte prijs/prestatie van Telenet op dat vlak was ook de hoofdreden waarom ik het na 5 jaar wel voor gezien hield (indertijd 10 gig, 1,5 gig up, en nog een activatiekost van 10.000 frankjes alsjeblieft waar Telenet zonder twijfel nog heel wat nieuwe klantjes mee heeft kunnen trakteren op allerlei promoties).
Geplaatst: 28 mei 2007, 23:45
door localhost
Voor mij persoonlijk:
Pro:
* De stabiliteit van de verbinding. Steady as a rock.
* Kwaliteit van de verbinding. Onafhankelijk van de afstand. (onder voorbehoud van andere technische problemen)
* Eenvoud van de verbinding. De modem is niet van jou maar van Telenet, dus als die defect is, heb je zelf geen kosten. Zelf moet je alleen maar een utp-kabel inpluggen. Niks van inbellen of inloggen of andere onzin uit het vorige milennium. It just works.
* Downloadsnelheid
* Geen prullen zoals zogezegd gratis muziek of gratis foto's
* Goede technische ondersteuning MAAR zie ook con.
Con:
* Uploadsnelheid. Dit is geen differentiërende factor, bij andere providers is het gelijkaardig. Telenet zegt hierin de evoluties op de markt in de gaten te houden. Hogere upload komt er ooit wel, maar wanneer en hoeveel??
* De moeilijkheid om technische problemen te escaleren. Als je door de eerste linie geraakt, wordt je goed geholpen. Maar het is zo moeilijk om daar door te geraken, zeker als je verbaal niet goed onderlegd bent. (wordt aan gewerkt, heeft Telenet beloofd)
Maar: is dat bij andere providers ook niet zo?
* Administratie/facturatie, zeker voor gevallen die niet perfect in "het systeem" passen. Maar: is dat bij andere providers ook niet zo?
* Slechts op de vierde plaats: het volume. Ik heb geen probleem met een volume van 12 GiB voor een standaardproduct, dat is ruim voldoende voor 95% van de klanten. Maar voor de 1/20 klanten die voor een zwaarder product wensen te betalen, mag het écht wel een "zwaar" product zijn. Dit is geen differentiërende factor tov die andere grote speler, wel tov een aantal van de kleine adsl-aanbieders.
* De betutteling ivm aansluiten van aantal computers, draaien van services, sluiten van poorten. Voor mij is het hooguit vervelend, ik kan er wel rond werken. Langs de andere kant, het zet een rem op n00b h4x0rz wiens pc ongeweten in een zombie netwerk zit.
Andere argumenten pro/con zijn voor mij persoonlijk minder van belang, en komen in meerdere of mindere mate ook voor bij andere providers.
Geplaatst: 28 mei 2007, 23:49
door Lord Utopia
oh, diegene, dus laten we allemaal 62,.. betalen voor FUP en 42 Eur voor 12 gig ?
Wow, mooie oplossing, zo dwing je je klanten om veel te betalen...
Geplaatst: 29 mei 2007, 00:15
door kaween
localhost schreef:Voor mij persoonlijk:
Pro:
* Eenvoud van de verbinding. De modem is niet van jou maar van Telenet, dus als die defect is, heb je zelf geen kosten...
In praktijk kan zich dit ook tegen je keren. Bij een defect aan de modem ben je afhankelijk van de reactiesnelheid van Telenet om je modem te vervangen. Bij mijn schoonbroer duurde dit verleden jaar 3(!) weken. Zal wel geen regel zijn, maar voor wat ik in mijn omgeving hoor ook niet echt uitzonderlijk.
Niet erg als een internetverbinding niet zonderling belangrijk is, maar *te* lang in alle andere gevallen.
Een ADSL klant wandelt de eerste en beste computerwinkel binnen, laat even zijn verdachte modem testen (wat een betere handelaar onmiddelijk voor je doet) en komt desgeval terug buiten met een nieuwe, werkende modem en is diezelfde dag terug online. Bij connectieproblemen van technische aard buiten je huishouden hang je zowiezo af van je ISP, dus dat laat ik buiten beschouwing.
@Lord Utopia : als mij indertijd een aanbieding was gedaan in de aard van 62€ FUP bij Telenet, was ik waarschijnlijk bij Telenet gebleven. Nu zit ik als oud-Versatel als Unlimited User bij Tele2, en daar ga ik het zonder twijfel nog een heel tijdje bij houden tenzij de markt op korte termijn echt ingrijpende wijzigingen zou ondergaan.
Geplaatst: 29 mei 2007, 01:09
door Petrikske
localhost schreef:Ik heb geen probleem met een volume van 12 GiB voor een standaardproduct, dat is ruim voldoende voor 95% van de klanten.
LOL, TN heeft het al zo vaak herhaald dat je het uiteindelijk nog bent gaan geloven ook.
Wel straf dat TN gebruikers die ik ken allemaal tot die 5% groep behoren dan.
PS: Als het toch maar een minderheid (5%) is die nood heeft aan meer limiet,
waarom blijft TN dan het been stijf houden?
Nu stappen veel mensen over duidelijk vanwege de krappe limiet en toch doet TN niets begrijpe wie kan.
TN mag niet vergeten dat veel mensen die misnoegd zijn misschien ook wel gaan nadenken om ook telefoon en TV van TN buiten te zwieren.
En voor mij zal het alvast zijn 1x buiten, voor altijd buiten.
Geplaatst: 29 mei 2007, 01:26
door roebenofski
localhost schreef:
* Slechts op de vierde plaats: het volume. Ik heb geen probleem met een volume van 12 GiB voor een standaardproduct, dat is ruim voldoende voor 95% van de klanten.
Ik ga akkoord dat het voldoende is voor een groot aantal klanten, maar ik denk eerder aan een lager percentage: 70% ofzo. Toen ze de limieten invoerden argumenteerden ze al dat 95% daar ruim mee toekomt, dat is ondertussen toch al wat jaren geleden, dus ik denk dat dat percentage nu wel wat lager ligt.
Geplaatst: 29 mei 2007, 06:36
door Coop
localhost schreef:Ik heb geen probleem met een volume van 12 GiB voor een standaardproduct, dat is ruim voldoende voor 95% van de klanten.
Jij zit toch bij de vergaderingen met telenet ? kun je eens vragen naar de exacte cijfers, en ook naar de cijfers van de gebruikers die op 98% hangen altijd, want dat zijn de mensen die zich inhouden en zich zaken ontzeggen om toch maar niet weer in de buidel moeten tasten (ik was er vroeger zo 1, ik gunde telenet gééne rotte frang !)
Telenet heeft schoon praten, niet te rap geloven, vragen naar cijfers !
Geplaatst: 29 mei 2007, 06:57
door Coop
ditCh schreef:
Nederlands was je sterkste vak ook niet ?
ditCh schreef:
( tenzij dit op een jaar een tijd opeens het standaard antwoord is geworden )
Gij moogt dat zeggen.
Goed ... er zitten niet altijd even competente mensen op de helpdesk, maar iedereen over dezelfde kam scheren is wel hypocriet ...
Idd, je hebt daar ook kleppers zitten zoals ditch die het probleem helemaal blootleggen.
Sinds jij daar bent vertrokken is het alleen maar bergaf gegaan.
Ik denk dat ze u daar nog altijd missen Ditch !
Geplaatst: 29 mei 2007, 08:09
door ubremoved_983
Coop schreef:
Goed ... er zitten niet altijd even competente mensen op de helpdesk, maar iedereen over dezelfde kam scheren is wel hypocriet ...
Idd, je hebt daar ook kleppers zitten zoals ditch die het probleem helemaal blootleggen.
Sinds jij daar bent vertrokken is het alleen maar bergaf gegaan.
Ik denk dat ze u daar nog altijd missen Ditch ![/quote]
*sigh* ... weeral een niet constructieve reactie van u ... wat we ondertussen al gewoon zijn.
Ik zat trouwens niet op de 070 helpdesk voor residentiële klanten, maar bij Telenet Solutions / Hotspots. En ik beschik wel degelijk over voldoende technische kennis om problemen tot op een bepaald niveau op te lossen.
Wanneer ga je eens volwassen worden ? Ik heb hier niemand aangevallen ... ik was gewoon nieuwsgierig en jij maakt er weer iets persoonlijk van ?
Geplaatst: 29 mei 2007, 08:17
door bambipower
localhost schreef:
Andere argumenten pro/con zijn voor mij persoonlijk minder van belang, en komen in meerdere of mindere mate ook voor bij andere providers.
het belangrijkste vergeet je : DE PRIJS van de telenetprodukten
Geplaatst: 29 mei 2007, 11:47
door ceurrrix
bambipower schreef:localhost schreef:
Andere argumenten pro/con zijn voor mij persoonlijk minder van belang, en komen in meerdere of mindere mate ook voor bij andere providers.
het belangrijkste vergeet je : DE PRIJS van de telenetprodukten
Een voorbeeldje,:
200gb /maand verkeer + abo kostte mij bij TN +/- €287
Bij Edpnet kost me dat nu €105, 2 BC tel abo's en 2 Edpnet abo's inbegrepen (DL snelheid = 2 x 6.2 Mbps = 12.4 Mbps)
En naar het schijnt zouden het vanaf 4 juni 2 lijntjes worden aan 24 Mbps (DL snelheid wordt dan 2 x 24 Mbps = 48 Mbps)
Yep,voor de prijs,het volume en de snelheid moet men het niet doen
Geplaatst: 29 mei 2007, 11:59
door deej
localhost schreef:* Uploadsnelheid. Dit is geen differentiërende factor, bij andere providers is het gelijkaardig.
Bij BGC wel, bij Scarlet / EDPNet zit je toch al een pak hoger.
Geplaatst: 29 mei 2007, 12:20
door ubremoved_539
Deej_1977 schreef:localhost schreef:* Uploadsnelheid. Dit is geen differentiërende factor, bij andere providers is het gelijkaardig.
Bij BGC wel, bij Scarlet / EDPNet zit je toch al een pak hoger.
Bij EDPnet zit je inderdaad aan 640 Kbit/s (maximaal), terwijl dit bij TN amper 256 Kbit/s is, zelfs voor hun "top" product is het maar 512 Kbit/s (1/40 tov. 1/10 bij EDPnet !!!). Vandaag is die snelheid wat mij betreft belangrijker dan 10 of 20 Mbps te hebben.
Geplaatst: 29 mei 2007, 12:24
door ketter
ditCh schreef:
Wanneer ga je eens volwassen worden ? Ik heb hier niemand aangevallen ... ik was gewoon nieuwsgierig en jij maakt er weer iets persoonlijk van ?
Excuseer ditCh
je had mij wel degelijk aangevallen met
Nederlands was je sterkste vak ook niet ? . Maar ik ben slimmer als jij dat moet je nu toch al weten he
.
ditCh maar ik kan me perfect inbeelden dat ze jou daar echt graag hadden hoor op de helpdesk.Ik betwijfel het ook niet dat jij de slimmerik daar was maar ik denk dat je alleen soms wat stroef uit de hoek kon komen en dat hebben de mensen aan de andere kant van de telefoon niet graag.
Maar zoals ik al eerder gezegt heb mag je idd NIET elke helpdesk medewerker over dezelfde kam scheren.En dat telt voor alle providers.
Geplaatst: 29 mei 2007, 12:27
door ubremoved_983
ketter schreef:
ditCh maar ik kan me perfect inbeelden dat ze jou daar echt graag hadden hoor op de helpdesk.Ik betwijfel het ook niet dat jij de slimmerik daar was maar ik denk dat je alleen soms wat stroef uit de hoek kon komen en dat hebben de mensen aan de andere kant van de telefoon niet graag.
Maar zoals ik al eerder gezegt heb mag je idd NIET elke helpdesk medewerker over dezelfde kam scheren.En dat telt voor alle providers.
En hoe kan jij weten hoe dat ik aan de telefoon was ? Ik heb nooit klachten gehad over klantvriendelijkheid en mijn call evaluaties lagen _altijd_ boven de 90%.
En weeral gaat men mij persoonlijk aanvallen *sigh* ...
En idd Ketter ... jij bent slimmer dan ik, mijn nederige excuses.
Geplaatst: 29 mei 2007, 12:37
door deej
r2504 schreef:Bij EDPnet zit je inderdaad aan 640 Kbit/s (maximaal), terwijl dit bij TN amper 256 Kbit/s is, zelfs voor hun "top" product is het maar 512 Kbit/s (1/40 tov. 1/10 bij EDPnet !!!).
En dan zwijgen we nog over VDSL Boost
.
Geplaatst: 29 mei 2007, 12:39
door ubremoved_983
Deej_1977 schreef:r2504 schreef:Bij EDPnet zit je inderdaad aan 640 Kbit/s (maximaal), terwijl dit bij TN amper 256 Kbit/s is, zelfs voor hun "top" product is het maar 512 Kbit/s (1/40 tov. 1/10 bij EDPnet !!!).
En dan zwijgen we nog over VDSL Boost
.
Het enige nadeel bij Adsl wat ik heb ondervonden is dat wanneer je begint te uploaden je wel je volledige downstream dichttrekt, hier heb ik wel minder ( ik merk het wel ) last van bij kabel ...
Geplaatst: 29 mei 2007, 12:43
door deej
ditCh schreef:Het enige nadeel bij Adsl wat ik heb ondervonden is dat wanneer je begint te uploaden je wel je volledige downstream dichttrekt, hier heb ik wel minder ( ik merk het wel ) last van bij kabel ...
Da's wel applicatie en bandbreedte afhankelijk. 256kbit trek je makkelijker vol dan 2 Mbit.
Geplaatst: 29 mei 2007, 12:50
door localhost
Petrikske schreef:localhost schreef:Ik heb geen probleem met een volume van 12 GiB voor een standaardproduct, dat is ruim voldoende voor 95% van de klanten.
LOL, TN heeft het al zo vaak herhaald dat je het uiteindelijk nog bent gaan geloven ook.
Wel straf dat TN gebruikers die ik ken allemaal tot die 5% groep behoren dan.
Euh... ik heb de cijfers gezien. Gij nie.
Het is normaal dat je alleen maar die 5% kent. Soort zoekt soort.
Geplaatst: 29 mei 2007, 12:52
door localhost
Coop schreef:localhost schreef:Ik heb geen probleem met een volume van 12 GiB voor een standaardproduct, dat is ruim voldoende voor 95% van de klanten.
Jij zit toch bij de vergaderingen met telenet ? kun je eens vragen naar de exacte cijfers, en ook naar de cijfers van de gebruikers die op 98% hangen altijd, want dat zijn de mensen die zich inhouden en zich zaken ontzeggen om toch maar niet weer in de buidel moeten tasten (ik was er vroeger zo 1, ik gunde telenet gééne rotte frang !)
Telenet heeft schoon praten, niet te rap geloven, vragen naar cijfers !
Oh, maar die cijfers laten inkijken door de personen die gaan vergaderen is geen enkel probleem hoor! Als ik dat wil, dan mag ik iedere maand die cijfers zien, bij wijze van spreken. Het is echt wel mooi volgens het Pareto-principe.
(Ter info, vorige week was het allereerste keer dat ik mee ging vergaderen. Ik zit nog maar sinds januari in het Tik-bestuur en in het PUB-onderhandelingsteam.)