Pagina 1 van 1

account 'opgeschort' ?

Geplaatst: 27 mei 2007, 18:37
door ruben
Sinds kort had ik op mij dommel account geen internet meer. Toen ik controleerde wat er scheelde kloeg de modem bij het connecten over een 'chap authentication error'. Ook na herhaaldelijke reboots bleef zich dit maar voordoen.

Eerst dacht ik nog dat dit aan de modem lag, omdat die wel vaker moeilijk deed. Toen ik daarnet echter bij mijn thuis probeerde kreeg ik diezelfde error, wat ik al verdachter vond.

Toen maar eens gaan kijken bij 'mijn dommel', en wat blijkt nu, de connectie is 'opgeschort' ?

Nog enkele screenshots als bijlage :

Afbeelding
Afbeelding

Heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen of zijn ? Ik zou niet weten waarom m'n connectie afgesloten zou moeten worden, alle facturen zijn bij mijn weten op tijd betaald...
//edit by meon: afbeeldingen aangepast met die van kUmbro

Geplaatst: 27 mei 2007, 18:54
door Burny
Dit zijn toch echt dingen waarvoor je met hun moet bellen hoor. Daar gaat op dit forum ook geen oplossing voor komen.

Geplaatst: 27 mei 2007, 18:58
door kUmbro
1. gebruik deze afbeeldingen, want die van u zijn echt veel te groot
http://img242.imageshack.us/img242/1787/dommel1nq4.gif
http://img182.imageshack.us/img182/9392/dommel2rw9.gif
2. geen idee wat de reden kan zijn, maar het lijkt mij duidelijk dat ge hiervoor moet bellen

Geplaatst: 27 mei 2007, 19:02
door brooklyn
Op userbase kunnen de mensen je af en toe helpen maar in zulke gevallen --->BELLEN :?

Geplaatst: 27 mei 2007, 19:20
door Krekkie
En laat ons dan a.u.b. ook weten wat het probleem was.

Geplaatst: 27 mei 2007, 19:27
door ruben
Kwas zowieso vanplan om te bellen, kwou enkel hier eens horen of er nog mensen waren die hetzelfde al hadden meegemaakt, blijkbaar niet dus. Zal zeker laten weten wat het uiteindelijk was.

Zat hier trouwens ook geen medewerker van dommel ? (ben even de nickname kwijt, maar weet wel dat hij er nog maar pas voor werkt) Misschien dat die meer weet, maar ik bel hoe dan ook dinsdag.

Geplaatst: 27 mei 2007, 21:31
door DimaX
ruben schreef:Kwas zowieso vanplan om te bellen, kwou enkel hier eens horen of er nog mensen waren die hetzelfde al hadden meegemaakt, blijkbaar niet dus. Zal zeker laten weten wat het uiteindelijk was.

Zat hier trouwens ook geen medewerker van dommel ? (ben even de nickname kwijt, maar weet wel dat hij er nog maar pas voor werkt) Misschien dat die meer weet, maar ik bel hoe dan ook dinsdag.
Ja, maar helaas heb ik al een tijdje niks van hem gehoord :-(

Geplaatst: 27 mei 2007, 21:34
door ljd
Anarchy zal het druk hebben :)

Geplaatst: 27 mei 2007, 23:36
door Tomsworld
Toevallig niet te laat betaald ?

Waardoor je ze account op non actief gezet hebben.

Geplaatst: 28 mei 2007, 10:36
door ruben
Tomsworld schreef:Toevallig niet te laat betaald ?

Waardoor je ze account op non actief gezet hebben.
Dat zou me ook verbazen, er loopt immers een permanente opdracht bij de bank om de betalingen uit te voeren. Ik heb vroeger wel een paar aanmaningen gehad, maar toen ik daarop reageerde per e-mail en zei dat hiervoor een permanente opdracht was, kreeg ik een verontwaardigde reactie terug in de zin van 'die mails zijn normaal, trek er u maar niks van aan'.

Geplaatst: 28 mei 2007, 10:51
door Krekkie
Check uw betalingen aan de hand van de rekeninguittreksels.
Dat is de enige manier om zeker te zijn dat alle betalingen gebeurd zijn.

Geplaatst: 28 mei 2007, 12:10
door Petrikske
ruben schreef:Ik heb vroeger wel een paar aanmaningen gehad, maar toen ik daarop reageerde per e-mail en zei dat hiervoor een permanente opdracht was, kreeg ik een verontwaardigde reactie terug in de zin van 'die mails zijn normaal, trek er u maar niks van aan'.
Lijkt me dan toch dat er ergens iets fout zit met die doorlopende opdracht.
Zoals bericht hierboven al sugereerd, best al je rekeninguitreksels nakijken of betalingen effectief gedaan werden.

Geplaatst: 28 mei 2007, 13:40
door kUmbro
of misschien de status van facturen bekijken bij 'proforma facturen'

Geplaatst: 29 mei 2007, 10:50
door ljd
Mss moet je eens naar de bank gaan en je domi nummer eens vergelijken :). Want 1 cijfertje verschil maakt veel uit :lol:

Geplaatst: 29 mei 2007, 16:41
door Drewvt
"Opgeschort" is in elk geval een leuk eufemisme voor "wan!betaler met zijn klik!ken en klak!ken aan de deur! gezet".

Niettemin, mag niet teveel mee gelachen worden, want rond nieuwjaar bijvoorbeeld waren er wel meer domiciliëringen de soep in gedraaid op Schedom... :eek:

Geplaatst: 29 mei 2007, 22:24
door Arqentus
ljd schreef:Mss moet je eens naar de bank gaan en je domi nummer eens vergelijken :). Want 1 cijfertje verschil maakt veel uit :lol:
Kan normaal niet. Je rekening nummer is altijd in 2 delen verdeeld. De rekening ( banknummer + rekening nummer ), en de controle nummer achteraan. Iedere deftige banking software weet hoe men een mod van 97 ( 0 resultaten ofcourse not included ;) ) moet toepassen op deze getallen.

Zoiets moet ofwel door de ingeven software geflaged worden bij je online bank tool, of bij de bank zelf ( als het "manueel" gedaan wordt ), dat de rekening incorrect is.

Geplaatst: 30 mei 2007, 09:25
door lithion
Een permanente opdracht is niet hetzelfde als een domiciliëring. Bij een permanente opdracht gaat uw bank bvb maandelijks een vast bedrag storten op een bepaalde rekening waarbij de mededeling hetzelfde is. Bij een domiciliëring gaat de schuldeiser bij de bank aankloppen voor een bepaald bedrag van jou rekening te krijgen.

Een faktuur waarbij het bedrag of de mededeling iedere maand verschilt kan je dus niet laten betalen via een permanente opdracht.

Geplaatst: 30 mei 2007, 14:13
door ruben
Net gebeld, blijkbaar ging het om een openstaande factuur die niet betaald was. Hierbij ging het ook nog eens om een bedrag dat voor de domiciliering werd aangevraagd, die manueel betaald moest worden.

Probleem (normaal gezien dus) opgelost, toch weer enorm sympathiek om iemand een week zomaar af te sluiten zonder enige vorm van communicatie over een bedrag van 33€ :roll:

Geplaatst: 30 mei 2007, 14:23
door kick
Facturen moeten nu eenmaal betaald worden...

Geplaatst: 30 mei 2007, 14:43
door liger
kick schreef:Facturen moeten nu eenmaal betaald worden...
normaal krijg je toch overal waarschuwing zenne

Geplaatst: 30 mei 2007, 14:58
door selder
kick schreef:Facturen moeten nu eenmaal betaald worden...
Mensen zijn geen robots of AT scriptjes die nooit een fout maken. Kwa klantvriendelijkheid kan dit wel tellen van Dommel...

Geplaatst: 30 mei 2007, 15:14
door ruben
selder schreef:
kick schreef:Facturen moeten nu eenmaal betaald worden...
Mensen zijn geen robots of AT scriptjes die nooit een fout maken. Kwa klantvriendelijkheid kan dit wel tellen van Dommel...
Inderdaad. Verder was ik me er ook niet bewust van, anders had ik het meteen wel betaald hoor... Een waarschuwingsmail zou dus wel mogen, en qua klantvriendelijkheid vind ik het al helemaal een 0. Dat ze dan tenminste nog een mail sturen 'beste xxx uw account is afgesloten wegens een openstaande factuur van xxx tot xxx nadat u deze betaald heeft kan u terug inloggen'

Geplaatst: 30 mei 2007, 17:36
door Burny
ruben schreef:Een waarschuwingsmail zou dus wel mogen, en qua klantvriendelijkheid vind ik het al helemaal een 0. Dat ze dan tenminste nog een mail sturen 'beste xxx uw account is afgesloten wegens een openstaande factuur van xxx tot xxx nadat u deze betaald heeft kan u terug inloggen'
Ik vind het ook niet kunnen dat ze je dadelijk afsluiten, maar een email sturen? Hoe ga je die lezen als je bent afgesloten? Dan dacht ik aan bellen, maar als er dat meer en meer worden zijn ze op den duur met nix anders bezig denk ik.

Trouwens, ik krijg regelmatig waarschuwingen per email (!) dat ik nog niet betaald heb hoor. Ook met een domiciliëring. Na enkele dagen komt dat bij mij vanzelf in orde. Dus ik zou je spamfilter eens nakijken.

Geplaatst: 30 mei 2007, 21:33
door Krekkie
ruben schreef:Hierbij ging het ook nog eens om een bedrag dat voor de domiciliering werd aangevraagd, die manueel betaald moest worden.
Dit heb ik ook voorgehad, maar daar is toen een waarschuwing voor gestuurd en zo in orde gekomen, uiteraard zonder verlies van internet.

Geplaatst: 30 mei 2007, 21:57
door AnD
Krekkie schreef:
ruben schreef:Hierbij ging het ook nog eens om een bedrag dat voor de domiciliering werd aangevraagd, die manueel betaald moest worden.
Dit heb ik ook voorgehad, maar daar is toen een waarschuwing voor gestuurd en zo in orde gekomen, uiteraard zonder verlies van internet.
Dat probleem heb ik ook gehad en toen ik eens een mail stuurde zeiden ze dat ik me er niets van moest aantrekken.

Geplaatst: 30 mei 2007, 22:39
door ketter
ruben schreef:Net gebeld, blijkbaar ging het om een openstaande factuur die niet betaald was. Hierbij ging het ook nog eens om een bedrag dat voor de domiciliering werd aangevraagd, die manueel betaald moest worden.

Probleem (normaal gezien dus) opgelost, toch weer enorm sympathiek om iemand een week zomaar af te sluiten zonder enige vorm van communicatie over een bedrag van 33€ :roll:
Ruben en toch begrijp ik het ergens wel.Je zou is moeten weten hoeveel mensen met openstaande facturen er zijn en dat is niet alleen bij dommel zo maar met alles.
Daarom laat ik hier alles aan mijn v over en die houd alles gelukkig goed bij wanneer wat betaald moet zijn. :wink: