Pagina 1 van 1
Adsl Time probleem
Geplaatst: 23 mei 2007, 21:34
door katoke66
Vorige week wilde ik bij iemand een adsl time aansluiting installeren. In een belgacomwinkel had men hem een adsl speedtouch modem meegegeven. Zwaar probleem want zijn laptop draaide op vista, bijgevolg werkte deze usbmodem niet. Dan maar de modem omgeruild voor een draadloze philips.
Bijgeleverd was een easy install cd die ook zou geschikt zijn voor vista. De installatiecd werkte echter niet, wat ik ook probeerde zijn laptop vond geen verbinding met de draadloze modem. Mijn redenering was, ok, laat ik het dus maar manueel instellen. Draadloze modem ingesteld, automatisch verbinding laten maken zodat hij onmiddellijk op het internet kon surfen.
Vandaag kreeg hij echter een telefoon dat zijn kosten hoog aan het oplopen zijn.
Adsl Time is dus eigenlijk een inbelverbinding ??
Ik heb zijn modem reeds uit de stroom laten halen want ik vrees dat de verbinding is blijven doorlopen ??
Ik vrees daarbij ook dat ik de hoge kosten voor eigen rekening zal moeten nemen aangezien ik de installatie heb uitgevoerd.
Ik ga hier allezins klacht voor neerleggen aangezien er nergens een handleiding is en de bijgeleverde cd, zogenaamd 'easy install', werkt ook al niet.
Waarom wordt dit niet verteld in een belgacomwinkel ?? Moedwilligheid om de kosten te laten oplopen ?? Ze kunnen toch ook zien dat het een draadloze router betreft en een adsl time-verbinding.
Geplaatst: 23 mei 2007, 22:23
door nogChoco
Belgacom ADSL Time: 2uur/maand gratis surfen (aan 512kbps) en daarna 0.043€/min + 0.25€/connectie. Dus ongeveer 62€/dag als het is blijven openstaan
Zie misschien eerst eens of Belgacom wat sympathie kan opbrengen voor de situatie van hun nieuwe klant, alvorens een klacht in te dienen (bij de ombudsdienst ?)
Geplaatst: 23 mei 2007, 22:49
door StB
Om deze problemen te voorkomen was een USB modem interessanter. Maar ja werken niet met vista.
Met vista en een ethernet modem moet je gewoon een pppoe verbinding aanmaken in internet explorer en op deze mannier de connectie handmatig aan en uitzetten.
Op de site van Belgacom kan je ook ADSL Time Manager downloaden. De vraag is natuurlijk of dit reeds vista compatibel is.
Een geluk dat Belgacom toch de moeite doet om telefonisch te verwittigen wat er gaande is.
Geplaatst: 23 mei 2007, 22:55
door S|N
Een zeer bekend probleem.
Adsl time biedt u effectief 2 uur connectietijd inbegrepen in het abonnement, of u nu echt surft of niet.
Daarom biedt men steeds de usb versie van modems aan omdat je dan steeds de mogelijkheid hebt om de verbinding te verbreken.
Een WIFI modem wordt afgeraden, maar kan gebruikt worden indien men deze na elke internet sessie onderbreekt via config menu of gewoon de stroom uittrekt.
Men dient dit niet expleciet te melden aan de klant omdat men er steeds van uit gaat dat de klant de algemene voorwaarden kent
Belgacom heeft daarom sinds de laatste verandering van algemene voorwaarden, alle informatie en tegenwerpingen gedocumenteerd in deze voorwaarden dus een contact met de ombudsdienst zal niets uithalen.
De ombudsdienst zorgt vaak voor wrevel bij de aftersales van Belgacom, en als ze effectief recht in hun schoenen staan (algemene voorwaarden) dan zullen ze er ook alles aan doen om hun gelijk te halen. (In principe hebben ze daar ook gelijk in (imo))
De gemakkelijkste mogelijkheid om van de kosten af te komen, is met de toestemming van de klant bellen naar de helpdesk van Belgacom en een klacht neerleggen of de situatie aankaarten en eerlijk vertellen wat er gebeurd is.
Indien uw client een goede klant betreft (steeds tijdig zijn facturen betaald heeft, genoeg € oplevert voor Belgacom, EN zeer belangrijk het afgelopen half jaar nog geen klacht of creditnota heeft laten registreren) kan Belgacom geheel of gedeeltelijk het bedrag crediteren.
Het is natuurlijk te zien hoeveel het bedrag is en hoeveel € de klant waard is voor Belgacom.
Bij negatief antwoord raad ik u zeker aan een officiële klacht te laten maken (case) bij de helpdesk.
Hou ons op de hoogte en veel succes
Geplaatst: 23 mei 2007, 23:04
door kaween
Indertijd had Versatel ook zo'n soort "abo", maar dan zonder abo kosten. zijnde ADSL Free. Ik denk niet dat dit nog bestaat inmiddels.
Menig persoon is daar ook zo aangekomen (lijn open gelaten, niet opgelet, niet op de hoogte). In die gevallen kreeg de klant een rekening van 50€ maximum voor die eerste maand zelfs indien de normale rekening *veel* hoger lag, en een vrij vriendelijk brief die erop wees dat je ofwel voorzichtiger hoorde te zijn, of toch beter op een maandelijks abo kon overschakelen.
Hopelijk doet BGC ook zoiets, anders kan dit inderdaad vrij dramatisch worden.
Geplaatst: 23 mei 2007, 23:10
door Joris84
Geven ze nog altijd die oude usb speedtouchen mee? Ik dacht dat ze tegenwoordig altijd die speedtouch 536 ethernet/usb gaven voor adsl? Daarmee zou het ook onder vista simpel opgelost zijn door (zoals al eerder vermeld) een pppoe verbinding te maken (dus via ethernet) en handmatig verbinding maken en te verbreken (zoals een inbelverbinding). Ook wireless werkt dit perfect. Er is ook een optie in windows dat je na x aantal minuten van inactiviteit de verbinding kan laten verbreken. Handig want time manager werkt niet onder windows vista.
Geplaatst: 24 mei 2007, 05:50
door devilkin
Tiens. Ik was in de veronderstelling dat we van dit soort archaische abonnementen vanaf gestapt waren - waar je gaat betalen per tick. Blijkbaar niet...
Geplaatst: 24 mei 2007, 12:09
door katoke66
Ik dacht inderdaad ook dat we van deze soort toestanden verlost waren, schijnbaar dus niet. Aangezien ik wel meer zo'n draadloze toestanden installeer, had ik dus met die adsl time eigenlijk geen rekening gehouden. Stom maar ja. Ik heb de betreffende persoon vandaag laten bellen naar de helpdesk, indien hij bot vangt, ga ik toch zelf es proberen bellen.
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben er allezins al wat wijzer door geworden en ook voorzichtiger
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Geplaatst: 26 mei 2007, 10:13
door bschelst
devilkin schreef:Tiens. Ik was in de veronderstelling dat we van dit soort archaische abonnementen vanaf gestapt waren - waar je gaat betalen per tick. Blijkbaar niet...
Niet dus, en heeft nog success zoiets.
Niet iedereen zit constant op het internet te surfen. Veel mensen gebruiken dit maar af en toe..voor nu en dan eens een mailtje te checken en dan is de ADSL time oplossing perfect.
Ik ga hier allezins klacht voor neerleggen aangezien er nergens een handleiding is en de bijgeleverde cd, zogenaamd 'easy install', werkt ook al niet.
Als die modem niet werkt onder Vista, dan kan die easy install er ook niet veel aan doen.
HAd u trouwens gemeld aan de klantendienst dat uw Vista heeft?
Geplaatst: 26 mei 2007, 12:16
door kaween
http://www.thomson.net/EN/Home/MiniSite ... rt.htm#usb
Vista drivers voor Thomson USB modems. Thomson is niet echt een bedrijf waarvan ik verwacht dat ze zomaar support zouden opgeven, zelfs de USB mormeltjes genieten in vergelijking met sommige andere fabrikanten een vrij degelijk support.
Geplaatst: 29 mei 2007, 13:45
door hollebollegijs
het is best als je iets koopt voor je pc en je hebt vista dat je dit even vermeld, wat vista is nog niet zo ingeburgerd en niet alles is compatibel met vista. dus best vermelden om problemen te vermijden.