Pagina 1 van 1

Overstap Dommel

Geplaatst: 15 mei 2007, 20:34
door Tommyboy3
Hoi Allemaal :-) ,

Omdat ik overtuigd ben oom naar Dommel te gaan heb ik nog 1 laatste vraag :) . Omdat ik nu bij Belgacom zit heb ik een jaar abbonement. Maar als ik nu naar Dommel ga, kan ik dan eender wanneer mijn abbonement opzeggen bij belgacom zonder de rest van de maanden nog te betalen ? Of moet ik wachten tot mijn jaarabbonemet vervallen is, en dan pas overschakelen naar dommel ?

Grtz Tom :-)

Geplaatst: 15 mei 2007, 20:49
door lithion
Je moet je jaarabonnement uitdoen, zoniet zal je een verbrekingsvergoeding moeten betalen. De enige manier om er vroeger van af te geraken, is wanneer belgacom een tariefverhoging doorvoert. Dan heb je x aantal dagen tijd daarvoor.

Geplaatst: 16 mei 2007, 15:26
door Tommyboy3
En hoeveel kost het om voor het jaar te breken ?

Geplaatst: 16 mei 2007, 16:29
door kUmbro
Tommyboy3 schreef:En hoeveel kost het om voor het jaar te breken ?


als ge bvb nog 5 maanden te gaan hebt, betaalt ge die 5 maanden in 1 keer als 'boete' (dus +- 5*40=200 euro)

Geplaatst: 16 mei 2007, 16:35
door Maglor
Voor alle zekerheid misschien eens gaan checken in een Belgacomshop (en u vooral niets laten aansmeren of ge hangt weer vast :) )

Geplaatst: 16 mei 2007, 18:49
door Tommyboy3
Dus kan iemand mij zeggen als mijn abbonement bv: 30 mei verloopt, wanneer ik dommel moet bestellen ?

Geplaatst: 16 mei 2007, 18:55
door jenske
Bij de registratie stond iets dat Dommel iets zou laten weten wanneer je je internet-abbo moest opzeggen bij Belgacom maar ze hadden het zelf al in orde gebracht :)

Geplaatst: 16 mei 2007, 18:58
door Tommyboy3
Ja maar als ik bv: Dommel heb van de maand mei. En ik kan mijn Belgacom abbonement pas opzeggen in september, moet ik dan al die maanden voor Dommel en Belgacom betalen ?

Geplaatst: 17 mei 2007, 11:43
door Krekkie
Tommyboy3 schreef:Ja maar als ik bv: Dommel heb van de maand mei. En ik kan mijn Belgacom abbonement pas opzeggen in september, moet ik dan al die maanden voor Dommel en Belgacom betalen ?

Ja!

Geplaatst: 17 mei 2007, 13:59
door Tommyboy3
En wat is de oplossing dan :) ?

Geplaatst: 17 mei 2007, 14:21
door DenDries
Ofwel afwachten tot contract gedaan is, ofwel die boete betalen, das het enigste wa ge kunt doen

Geplaatst: 17 mei 2007, 18:21
door Tommyboy3
Ik heb al lang zitten rondkijken wanneer mijn abbonement afloopt, kan je dit op de stie van Belgacom zien, of moet dit weer telefonisch ?

Geplaatst: 17 mei 2007, 20:10
door MJ
Tommyboy3 schreef:Ik heb al lang zitten rondkijken wanneer mijn abbonement afloopt, kan je dit op de stie van Belgacom zien, of moet dit weer telefonisch ?


Je kan misschien eens kijken op de facturen van vorig jaar, daar heb ik ook teruggevonden wanneer mijn jaarabonnement gestart was.

Geplaatst: 18 mei 2007, 11:07
door Tommyboy3
Ik heb op de rekeningen gekeken en ik zie het er nergens opstaan.

Geplaatst: 18 mei 2007, 11:30
door MJ
Tommyboy3 schreef:Ik heb op de rekeningen gekeken en ik zie het er nergens opstaan.


Dan kan je best eens bellen, dan ben je 100% zeker, dat heb ik vorige week ook gedaan.
Ik waarschuw je wel, wanneer je zegt dat je gaat overstappen gaan ze beginnen zagen en je vanalles proberen aan te smeren van digitale tv en zo.
Best dus alleen vragen naar je jaarcontract :wink:

Geplaatst: 18 mei 2007, 11:46
door ljd
MJ schreef:
Tommyboy3 schreef:Ik heb op de rekeningen gekeken en ik zie het er nergens opstaan.


Dan kan je best eens bellen, dan ben je 100% zeker, dat heb ik vorige week ook gedaan.
Ik waarschuw je wel, wanneer je zegt dat je gaat overstappen gaan ze beginnen zagen en je vanalles proberen aan te smeren van digitale tv en zo.
Best dus alleen vragen naar je jaarcontract :wink:


Hehe indeed, toen ik wou weten in welke zone ik lag, probeerde die helpdesk medewerker mij ADSL aan te smeren, heb direct gezegd dat ik dommel ga nemen :twisted:

Geplaatst: 18 mei 2007, 15:20
door Tommyboy3
Aah oké :), en naar welk nummer van BG kan ik best bellen :) ?

Geplaatst: 18 mei 2007, 16:15
door MJ
Tommyboy3 schreef:Aah oké :), en naar welk nummer van BG kan ik best bellen :) ?


0800/22.313

Geplaatst: 19 mei 2007, 21:33
door Tommyboy3
Maar als je al langer dan een jaar bij BG zit kan je je abbonement dan niet eender wanneer opzeggen ?

Geplaatst: 19 mei 2007, 21:34
door devilkin
Tommyboy3 schreef:Maar als je al langer dan een jaar bij BG zit kan je je abbonement dan niet eender wanneer opzeggen ?


Ja, _mits_ je niet hebt ingetekend op een of andere actie.

Geplaatst: 19 mei 2007, 21:37
door Tommyboy3
En wat kunnen die acties dan zo zijn ?
WSant kben niet zeker of we bij zo'n actie zitten.

Geplaatst: 19 mei 2007, 23:21
door kUmbro
Tommyboy3 schreef:En wat kunnen die acties dan zo zijn ?
WSant kben niet zeker of we bij zo'n actie zitten.

x maand gratis is het tegenwoordig ([heel] vroeger kon je dacht ik een camera of mp3 speler krijgen). BelgacomTV nekt u ook. Gewoon bellen naar BGC en vragen hoelang uw contract voor BGC ADSL loopt en dan zijt ge zeker.

Geplaatst: 26 jun 2007, 02:48
door Nachtraaf
Ik zal dus morgen ook eens mogen bellen. Ik heb een brief teruggevonden van 8 december 2006 waarin Belgacom mij bedankt om het internet-contract met een jaar te verlengen in ruil voor 1 maand gratis internet. Jammer. :(

Geplaatst: 26 jun 2007, 11:52
door Drewvt
Nachtraaf schreef:Ik zal dus morgen ook eens mogen bellen. Ik heb een brief teruggevonden van 8 december 2006 waarin Belgacom mij bedankt om het internet-contract met een jaar te verlengen in ruil voor 1 maand gratis internet. Jammer. :(


Tja, sinds de regels voor contractverlengingen versoepeld zijn in België moet ge héél goed letten op alle correspondentie en andere contacten met de provider.