Geen synchro vóór 18u30?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
KillahP
Starter
Starter

Hallo,

sinds vorige week heb ik een skynet adsl abo. (starter go)
Asus modem op winXP
Ik kreeg mijn paswoorden enz. en probeerde alles dus eens uit. Installatie modem, drivers, enz. alles ging perfect.

maar dan.....alle lampjes branden, buiten het 2de lampje: geen synchro dus!
Ik dacht van 'het zal nog niet geactiveerd zijn'
plots na 18u30 maandagavond het gaat ik kan inloggen alles perfect
volgende morgen geen synchro, ik probeer alle telefooncontacten in huis (3 in totaal en gebruik steeds overal splitters)
ik bel naar ADSL helpdesk om 18u30,
'probeer nogmaals vanavond en morgen en bel terug'
5 minuten na de call gaat ADSL plots weer! (ik dacht van 'ze hebben het dus door mijn call geactiveerd , nu zal het dus in orde zijn')

Ik reboot pc 3x alles werkt nog perfect
de volgende morgen (woensdag dus)
weer geen synchro! ik bel terug naar de helpdesk "vandaag zou het in orde moeten komen, de aanvraag staat nog in wacht + het kan theoretisch ook niet dat u gisteren connectie had want de lijn is nog nt geactiveerd." ze begrepen het zelf dus niet.

Rond 18u30 synchro is er weer en alles gaat.
deze morgen terug GEEN synchro
ik bel om 10u naar de helpdesk
'alles zou in orde moeten zijn nu anders sturen we een technieker'
ik heb sindsdien niet meer geprobeerd (zit op werk nu)

maar kijk uit tegen 17u30 als ik thuis ben om te testen. Kben eens benieuwd.

Nu mijn vraag: heeft iemand nog dit probleem gehad?
+ heeft het misschien te maken met mijn pc of USB poort?(ookal werkt de poort perfect, er zijn geen andere toestellen aangesloten op de USB poorten buiten de muis)

Kan het ontvangen van geen signaal, buiten Skynet en de lijn, dus liggen aan de pc zelf of zo?

(heb al zitten zoeken in search maar vindt enkel zaken zoals synchroloss en snelheidsproblemen)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hoor je eventueel storingen in je telefoon, ruis of kraak storingen?
In geval dat wel zo is heb je ergens slechte contacten bij thuis in dozen of op het traject tussen de centrale en uw woonst.
Als je probleem blijft duren, kunt u best eens contact nemen via het gratis nr. van de helpdesk, leg je probleem uit en vraag om een lijntest.
Zij kunnen dan vaststellen of er een probleem is met je lijn.
Indien nodig kunnen zij een technieker sturen welke in de centrale of bij u thuis een test kan doen met zijn PC en zijn eigen modem.
Vraagje: Heb je op alle dozen waar een tf aangesloten is wel splitters geplaatst :???:
succes
Afbeelding
KillahP
Starter
Starter

overal staan er splitters
dit weekend test ik trouwens een interne pci kaart uit voor adsl

dan zie ik onmiddellijk of het misschien die asusmodem is

als ik vanavond geen synchro heb , dan bel ik voor een lijntest

er is geen geruis of gekraak

(ivm kabels enz
ik woon sinds kort in een appartement van 1995, ik weet niks af van die bekabeling daar)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hier nog een link, betreft een storing welke ik zelf kunnen oplossen heb.
Zie link > http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ght=#14341
Zie daar in die topic mijn bericht van Di Aug 26 om 5:44 pm
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky,

De lijntest van Belgacom wijst enkel op storingen in het gedeelte van Belgacom. Als er in de binnenhuisbekabeling een fout zit.. die voor dat probleem zorgt gaan ze dat niet direct zien aan die lijntest.

Ik zou zeggen, wacht eens af tot wanneer je volledig goed bent aangesloten. En luister eens wat die technieker zegt.

Je woont in een appartement? Misschien probleem met de bekabeling in het appartement.

Normaal gezien zal het aan die usb-modem niet liggen. Usb modems hebben wel meer last van synch loss dan andere modems, maar ze zijn niet tijdgebonden: na 18h30 ;-).

Ik denk dat er iets niet correct is bij de installatie.. bij de activatie van uw lijn.. kan zijn dat er aan het gebouw iets bijzonders is.. alarm-systeem ofzo.. dat voor problemen zorgt.. ik zeg maar iets.

Ik zou die techinieker laten komen, want ik denk niet dat jij er kan aan doen.

Let wel dat uw bekabeling zelf wel goed moet aangesloten zijn en uw splitters ook eh. Je kan misschien jouw config nog eens overlopen op onze Installation Page

Check ook voor juiste drivers.

Uninstall eens alles. Doe het volgens het boekje.. check alles 4x. En als het dan niet werkt, zou ik voor de technieker gaan.
I love it when a plan comes together!
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:De lijntest van Belgacom wijst enkel op storingen in het gedeelte van Belgacom. Als er in de binnenhuisbekabeling een fout zit.. die voor dat probleem zorgt gaan ze dat niet direct zien aan die lijntest.

Is een lijntest niet een test van uit de centrale naar jouw modem/telefoon? (ik heb er nog nooit een moeten laten doen ik zou dus niet weten hoe het juist in zijn werk gaat).
Als dit zo is meten ze ook je binnenshuisbekabeling door denk ik, dus dan zou je bekabeling die test wel kunnen beïnvloeden.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik twijfel nu ook.. ma ik dacht tot aan contact.. want ik heb eens gehad dat ze zeiden, wij zien niks op de test alles is in orde, we gaan een technieker langs sturen, om eens naar de binnenbekabeling te zien.

Bleken dan bepaalde componenten in de contacten te zijn die adsl stoorden.. (iets dat vroeger werd gebruikt om lijn te testen..)
Ik twijfel ook :)
Best eens raad vragen aan de experts :)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Voor wat het waard is : mij hebben ze (= Helpdesk) bij een lijntest gezegd "Dit is een test tot aan jouw modem"... of we dit letterlijk moeten nemen ? (groot vraagteken :-) )
If you can't beat them, confuse them.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Heb langere tijd geleden (pas als ik ADSL had) een lijntest laten doen, toen is er een BGC technieker ten huize geweest, bij mij was alles OK, de technieker was toen op het traject tussen de centrale in verdeelpunten in straten geweest en had daar nieuwe afgeschermde bedrading geplaatst (contacten) op die verdelers nagezien.
BGC kan bij de lijnmeting eventuele instabibiliteit (ruis of parasieten) zien, incluis de binnenbekabeling.
De technieker had toen wel zijn PC en eigen modem bij, welke hij ingeval van problemen op de eerste doos (inkomende) zijn splitter kon plaatsen met zijn PC er aan.
Vermits het toen functioneerde na de werken op het traject was het uiteraard niet meer nodig zijn test PC aan te sluiten.

Het enige wat ik dus wel weet is dat de lijntest gaat tot de modem :wink:
De technieker wist toen ook nog te vertellen dat in een bepaalde verdeelkast ook paren aanwezig waren waar een ISDN voor een bedrijf gebracht werd.
Kan eventuele storingsbron zijn indien onafgeschermde draden te kort bij draden liggen met ADSL signaal.
Afbeelding
ghost-be
Belgacom
Belgacom
Contacteer:

Wij testen wel degelijk tot aan de modem, die dingen die in de stopcontacten zitten zijn RC ketens (weerstand en condensator) die mogen/moeten er uit
ik weet je situatie niet van hieruit maar als je bv. in een app woont en er is een zaak beneden die gebruik maakt van ISDN of leased lines, 2 Mb lijn bv, is het best mogelijk dat wanneer zijn niet meer sturen jij wel sync krijgt, maar als zij in de dag constant Data versturen dat ze je signaal weg drukken. kan ook een inductie lijn zijn bv drijfkracht , 380v , transformatoren denk maar aan een lift kabine, het is eigenlijk te veel om op te noemen. Je moet beseffen dat toen de lijn in de tijd werd gelegd men nog geen idee had wat de toekomst zou brengen zeker niet dat we deze snelheden zouden kunnen halen( ik weet nog dat ik ooit een 9600 Kb modem moest plaatsen en we met 2 waren om dat ding op te heffen ) :-)
Oplossing STP kabel tot aan de aansluitdoos van BGC
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ghost-be schreef:die dingen die in de stopcontacten zitten zijn RC ketens (weerstand en condensator) die mogen/moeten er uit

Inderdaad: dit RC Lid verwijderen is van belang (ook in dozen welke niet gebruikt worden en waar dus geen splitter inzit)
Als je eventueel problemen met inwendige oude bedrading wil omzeilen kan je als volgt tewerk gaan.
Zie de tekening.
Koppel de overbodige draden los in het overgave punt Belgacom, zoek daar de a en de b ader, dit is het enige paar waar het signaal op zit.(afkomstig van de tf centrale Belgacom)
Van daar uit verbind je een nieuwe afgeschermde kabel naar de plaats waar je PC staat.
Daar monteer je een telefoon doos en sluit je uw nieuwe kabel aan, plaats er een tf toestel in en test.
Plaats nu uw splitter en plaats daar uw telefoon in.
Verbind de onderkant van de splitter met de voorziene kabel naar uw modem of router.
(veronderstellend dat jij alleen in dit gebouw woont) Opletten dat je geen andere users afkoppelt van het tf net.
Vergeet niet dat op alle dozen waar een telefoon aangesloten is een splitter moet zitten.
(dat heb je al vermeld, dat die geplaats zijn, laat ik hierbij staan zo is dit bericht geschikt om ergens anders te gebruiken)

Erratum: Deze opstelling is eigenlijk van belang in oudere woningen waar vroeger alle draden welke verschillende tf dozen met elkaar verbonden, parallel opgelegd waren.
Op deze wijze geschakeld kunnen je splitters nooit werken indien er nog dozen waren waar geen splitter of tf insteekt.
(probleem bovenaan vermeld RC combinaties, deze verzwakken vooral de hoge frequenties, met gevolg slechte werking ADSL)

Nog meer info geeft volgende link (schetsen+fotos) > Klik hier
Links boven op die pagina in PDF formaat kun je de loupe aanklikken, zo kun je alle fotos uitvergroten als je er op klikt
Bijlagen
Splitter.jpg
(16.91 KiB) 1809 keer gedownload
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja,

Verkeerde conclusie dus getrokken ;-).
Sorry :oops:
KillahP
Starter
Starter

alvast bedankt voor al de reacties :-D

update ivm probleem:
sinds gisteren 25/9 werkte mijn adsl activatie volgens de helpdesk (heb dit ook kunnen nagaan met mijn eigen ogen want een kennis van mij werkt er)

om 18u test ik dus de ADSL, het gaat niet.
ik bel naar de helpdesk voor een lijntest. de test was positief. maar geen connectie

plots tegen 19u gaat het wel
(mijn pc moet blijkbaar 1 uur aanstaan eer ik synchro heb :???:
ik probeer nl. altijd s avonds na het werk en meestal staat de pc 1 uur aan eer ik probeer.
s morgens probeer ik snel voor het werk dus maar 10 minuutjes of zo

kort vraagje: in de handleiding had ik gelezen bij een asusmodem dat als het 2de lampje knippert er geen synchro is
in windows zie ik dan steeds een ADSL blauw icoontje (waiting for initialising) dan geel (initialising) en dan rood (adsl disconnected) -- in de taakbalk dus--
en dit dus heel de tijd : blauw, geel , rood,....

ik dacht dan van zolang het niet op groen staat kan ik geen connectie maken
enkele avonden dan na 18u30 werd het icoontje vrij snel groen en kon ik surfen

nu gisteren startte ik onmiddellijk de connectie (zonder te wachten op het groen icoontje) na 10seconden ging het plots

niet meer wachten dus op het groene icoontje en direct de connectie proberen was de oplossing dacht ik, maar vanmorgen lukte het dus weer niet. error 721: remote computer of zo reageert niet (wat normaal is wat er is geen synchro)

wat is de juiste procedure eigenlijk? wachten op groen icoontje of niet?

ter info: onder app. geen winkel of zaak of zo

ik ga dit weekend met een laptop de connectie testen zowel smorgens als s avonds
ik ontvang ook zaterdag een interne modemkaart en een speedtouch van een vriend om daarmee te testen

om dan echt te zien of het de pc, modem of bekabeling is
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Euh, de normale procedure is:

wachten tot als uw modem initialiseert en synchro heeft. Eens gesynched, kunt ge connectie maken. Normaal eerder niet. Kan zijn dat die driver beke lag had... waardoor het wel ging.. maar dan zou ge statis lights op de modem moeten hebben. Geen knipperende.

Ik denk toch dat er iets mis is. Niet met de pc, maar met splitters of bekabeling..
Heb je die technieker nu al laten komen? Denk dat dat geen slecht idee is hoor. Aan je pc of modem gaat het niet direct liggen, want je krijgt gewoon geen synch. dus das een probleem vóór de modem: kabels, splitter, bgc lijn, bgc,centrale,..

Dat je je pc 1uur moeten laten aanstaan is zeker niet normaal. Ik denk dat er gewoon iets niet klopt in de bekabeling of met de splitters.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

The Oddity schreef:Heb je die technieker nu al laten komen? Denk dat dat geen slecht idee is hoor. Aan je pc of modem gaat het niet direct liggen, want je krijgt gewoon geen synch. dus das een probleem vóór de modem: kabels, splitter, bgc lijn, bgc,centrale,..

Zoals The Oddity schreef in quote een technieker van BGC laten komen, deze heeft dan een PC incluis modem en eigen splitter bij, zo heb je geen onkosten om andere modem of zo aan te schaffen om volledig uitsluitsel te brengen over de oorzaak.
Indien de fout in de inwendige bedrading ligt kan het wel zijn dat je enige onkosten hebt aan werk & verplaatsings kosten.

(Waar ik echter geen geloof aan schenk, omdat uw verbingen na dat bepaalde uur wel functioneert? ik vermoed dus voor U geen onkosten)
In mijn vorig bericht was er wel iets wat van belang kan zijn, dat is storing door ISDN of 2 Mbit lijn voor een of ander bedrijf.
Voorbeeld:bank, kantoren, of warenhuis welke sluiten rond dat specifieke uur.
(Als zulke lijnen geen signaal meer voeren, kunnen deze ook geen nevenliggende lijn meer storen)
Om niet te blijven zoeken en gissen, blijft volgens mij enkel (zie blauwe tekst)
Afbeelding
KillahP
Starter
Starter

update: ik heb in het weekend de Speedtouch usb modem geinstalleerd en ik heb geen probs meer!

asus sux dus zou ik zo zeggen

lang leve alcatel

op elk uur van de dag heb ik onmiddellijk synchro! :-D
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ja,.... kwaliteit van het apparaat speelt idd een grote rol, de speedtouch usb modem schijnt dus duidelijk betere eigenschappen te hebben dan uw Asus modem.
Eind goed alles goed :-) en...veel surfplezier :!:
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Raar,

Het kan een foutje in de modem geweest zijn.. maar toch... normaal zijn alle usb modems goed als alle andere omstandigheden perfect zijn. Verder durven ze onstabiel zijn. Nuja, als het met je sptu wel werkt.. en met de asus niet.. vermoedelijk defecte modem...
KillahP
Starter
Starter

ik ga voor alle zekerheid bij mijn schoonouders (die ook een asusmodem hebben die perfect werkt) mijn Asus eens uittesten

louter om te zien of het effectief de asusmodem was of misschien andere oorzaken waar de Speetouch minder/niet gevoelig aan is....
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Yep kan je best doen. Als je schoonouders dezelfde modem hebben, kan je je test zelf nog uitbreiden door de modem van je schoonouders bij jou eens aan te sluiten.. zo kan je iets meer testen :).

Het kan idd zijn dat die sptu minder gevoelig is voor een bepaalde factor dan asus. In dat geval -> splitter of binnenbekabeling :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”