PSP en antivirus

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Misschien een domme vraag, maar mijn zoon heeft een PSP waarmee hij via mijn draadloos netwerk kan internetten.
Mijn twee pc's zijn prima beveiligd met antivirus en firewall, maar hoe zit het dan met zijn PSP? Kan hij een virus binnenkrijgen, en zo ja, hoe kan je dit vermijden?
Bestaat er eigenlijk wel zoiets als een antivirusprogramma voor dit toestelletje?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De vraag die ge u eerst moet stellen is: bestaan er wel virussen voor dit toestelletje?
Naar mijn weten is de vraag negatief, dus heeft het ook niet veel zin om daar een programma voor te maken eh :-).
Bovendien zou een antivirus resident moeten draaien en ik heb geen idee of dat dat met een PSP kan.
//edit: ah kijk, toch: http://securityresponse.symantec.com/av ... brick.html
Het eerste PSP virus is opgedoken. We maakten er eerder al kort melding van in Hot News, maar nu er een uitgebreide virusmelding te vinden op de site van Symantec (ontwikkelaar van Norton Anti-Virus). Het virus zit verborgen in een programma dat het zogenaamd mogelijk maakt games te spelen die niet door Sony zijn goedgekeurd. Vooralsnog is het virus niet in staat zichzelf te verspreiden van PSP naar PSP. Is je PSP geïnfecteerd dan rest je niets anders dan het apparaat te retourneren naar Sony aangezien er files worden verwijderd die cruciaal voor de opstartprocedure. Kortom: je PSP kan niet meer opstarten.
Plaats reactie

Terug naar “Games”