Xbox 360 beschadigt cd's

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henke54
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 okt 2005, 09:06

Microsoft is gezwicht voor de aanhoudende reeks van klachten over de Xbox 360 welke krassen kan maken op cd's en dvd's. Het computerconcern geeft dit toe in een persverklaring aan het Vara-programma Kassa.

De programmamakers zeggen inmiddels ongeveer duizend klachten te hebben ontvangen van mensen van wie de spelletjes spontaan zijn bekrast door de Xbox. Ook uit eigen tests van het programma bleek dat de Xbox 360 schijfjes beschadigt. In de dvd-speler zou een aantal kleine stootkussentjes ontbreken, waardoor de schijf tegen de lens kan aanbotsen .

http://www.express.be/zint/dvp_articles ... l?IdA=1091
:roll:
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

,als gevolg van regelmatig gebruik het mogelijk is dat er krassen op de discs kunnen ontstaan.''

Da hadden ze echt niet kunnen zien aankomen :roll:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Dit is al heel lang bekend, maar het gebeurt normaal alleen als de xbox verplaatst word terwijl hij opstaat en er een disc insteekt. Volgens mij ligt het echt wel aan de mensen zelf. "spontaan bekrast", daar geloof ik weinig van. Ik heb zelf al bijna 30 games en op geen enkel staan er (diepe) krassen. Misschien wel een paar heel lichte, maar toch zeker geen van in de Xbox 360 te zitten.
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Het probleem is ontstaan doordat er een aantal stootkussentjes ontbreken op de dvd-lezer. Dit is toch een smet op het blazoen van een product dat een lange ontwikkelperiode heeft gekend. De nieuwe versie van de xbox 360 die zal uitkomen, zal ook dit probleem verholpen hebben.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het is toch wel erg dat mensen hun dure spellen naar kloten doen gewoon door het te spelen, ..
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Een Microsoft produkt met nogal nefaste onverwachte bijwerkingen . . wie had dat nu gedacht? :roll:
:-D
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb de 360 gekocht toen hij uitkwam, nog nooit problemen mee gehad, in tegendeel fun fun fun :-D
Vrienden van mij hebben wel al wat last gehad, dat moet ik eerlijkheidshalve wel vermelden ;)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

henke54 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=rlQYkaXv8RU
:roll:


Oeps :p

mbt het filmpje: verdomd onverantwoorde ouders! Gameconsole op de slaapkamer, wtf. Zeker voor een kind van die leeftijd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Games”