Pagina 1 van 1

Speedtouch ADSL authentication problemen

Geplaatst: 11 apr 2007, 18:20
door wyvernshill
Lo iedereen,

Eerst en vooral ik ben nu reeds geruime tijd een Dommel-klant en heb zeker niet te klagen (kwam van Belgacom ...).

Ik heb in mijn PC een ADSL speedtouch PC kaartje steken van Alcatel dat ik reeds van bij Belgacom gebruikte.
Dit kaartje heeft altijd goed gewerkt en doet dat nog steeds.

Wanneer ik echter in windows mijn verbinding probeer te maken ("My connections => Dommel ISP") krijg ik regelmatig de volgende melding :

Error 691/ Access was denied because the username and/or password was invalid on the domain.

Als ik hem dan blijf laten proberen dan logt hij uiteindelijk wel in maar dit kan soms toch ettelijke minuten duren tot soms 5 a 10 minuten.

Eens als de verbinding in orde is dan is er ook niets meer aan de hand.

Ik zit in de zone 016 en woon vlak tegen de ring van Leuven, de centrale zou dus toch geen probleem mogen zijn. De telefoonlijn gaat rechtstreeks in de modem, er is dus geen "tussenstation".

Hebben jullie dit ook ? En zo ja ligt dit aan mij of aan de ISP ? (Reeds een klein jaar klant en dit is pas recent opgetreden.)

Bedankt voor de eventuele ("Beschaafde" :p ) reakties.

Geplaatst: 11 apr 2007, 22:45
door Draco888
Als ge al een jaar klant zijt bij Dommel, voor de rest niets aan uw systeem hebt verandert, en het nu pas optreed zou ik zeggen dat de kans groot is dat het aan uw modem of ethernet kaartje ligt, hebt ge geen andere adsl modem die ge even kunt testen? Misschien van familie/vrienden?

Oh ja, ge kunt ook steeds is een mailtje/beletje doen naar Dommel zelf he ;)
Ik denk dat bellen het beste zal zijn (ze hebben een beetje achterstand met hun tickets, naart schijnt zijn ze weer verrassingen aant voorbereiden :D).
En is een lijntest aanvragen eventueel.

Geplaatst: 11 apr 2007, 23:09
door RaPMaN
Ik zit ook in zone 016 en heb ook last van "authentication failures"

Zie mijn topic : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13466

Volgens mij ligt het aan Dommel, want ik ben 5 jaar lang klant geweest bij BGC en daar had ik nooit problemen met mijn router (USR), maar sinds mijn overstap naar Dommel heb ik daar dus wel last van.

Neem zeker eens contact op met de helpdesk, zodat ze hopelijk het probleem nog eens bekijken en mss een oplossing ervoor zoeken. Vorige keer vertelde ze me dat ik een alleenstaand probleem was maar dat is dus duidelijk niet het geval. Er zijn hier op het forum trouwens genoeg mensen die hetzelfde voorhebben, ook in andere regio's.

Dus best is polsen bij de helpdesk, en laat iets weten wat ze zeggen.