Pagina 1 van 2

ADSL uitval

Geplaatst: 09 apr 2007, 11:59
door stefken1969
De laatste weken heb ik serieus last dat mijn router zijn verbinding verliest door syncro uitval. Op elke contactdoos zit een adsl-splitter. Het eigenaardige is dat ik soms halve dagen geen problemen heb, andere momenten elke 15 minuten. Ik heb al naar de storingen van Belgacom gebeld en die bevestigen mij na een check dat mijn lijn in orde is. Op een mailtje naar Dommel heb ik nog geen antwoord ontvangen.

Wat kan ik nog doen om van dit vervelende probleem af te geraken ?

Re: ADSL uitval

Geplaatst: 09 apr 2007, 12:50
door Funsize
stefken1969 schreef:Op elke contactdoos zit een adsl-splitter.

splitter is enkel nodig als er een telefoon is aangesloten op die contactdoos, want heb ooit is tijdens men lessen bij belgacom gehoort dat ge zo mor max 2a3 moogt gebruiken omdat die het signaal beïnvloeden.
dus verwijder de splitters waar ze niet nodig zijn, zou een oplossing kunnen zijn.

Geplaatst: 09 apr 2007, 13:48
door Patje
ook een bepaald apparaat in de buurt van de router kan een storing geven en daarmee dat je op sommige momenten dan een schommeling krijgt waardoor je disconnects hebt....

Geplaatst: 09 apr 2007, 14:36
door stefken1969
ik heb alvast mijn draadloze dect iets verder van mijn voiprouter geplaatst. Hopende op een positief resultaat. Ik hou je op de hoogte.

patje schreef:ook een bepaald apparaat in de buurt van de router kan een storing geven en daarmee dat je op sommige momenten dan een schommeling krijgt waardoor je disconnects hebt....

Re: ADSL uitval

Geplaatst: 09 apr 2007, 14:39
door stefken1969
Tot over een paar dagen zat er maar enkel bij de router een adsl-splitter. Toen was het probleem er ook al. Omdat ik op het net verscheidene malen gelezen heb dat er overal een splitter moet zitten heb ik dat maar gedaan zonder enig resultaat natuurlijk.

Funsize schreef:
stefken1969 schreef:Op elke contactdoos zit een adsl-splitter.

splitter is enkel nodig als er een telefoon is aangesloten op die contactdoos, want heb ooit is tijdens men lessen bij belgacom gehoort dat ge zo mor max 2a3 moogt gebruiken omdat die het signaal beïnvloeden.
dus verwijder de splitters waar ze niet nodig zijn, zou een oplossing kunnen zijn.

Geplaatst: 09 apr 2007, 18:51
door Draco888
Heb je al eens geprobeerd je Wireless router aan het eerste stopcontact in je huis aan te sluiten?

Geplaatst: 10 apr 2007, 07:20
door NoFate
welcome to the world of dommel

bel maar eens na dommel, ze zeggen dat je router defect is!!!

same problems here, had voorheen geen problemen met sync met andere provider...

Geplaatst: 10 apr 2007, 10:04
door sniper1964
Probleem ligt bij Dommel, bekijk dit bericht maar eens.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13466
Heb blgc storingen aan de lijn gehad, deze vertelde mij dat dommel een ticket moet aanvragen (bij blgc) om de lijn te testen en niet wijzelf.
Heb een ticket aangemaakt bij dommel, vorige week maar nog steeds geen antwoord. Maar het is dan ook wel Pasen geweest. :roll:

Geplaatst: 10 apr 2007, 12:27
door ketter
sniper1964 schreef:Probleem ligt bij Dommel, bekijk dit bericht maar eens.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13466
Heb blgc storingen aan de lijn gehad, deze vertelde mij dat dommel een ticket moet aanvragen (bij blgc) om de lijn te testen en niet wijzelf.
Heb een ticket aangemaakt bij dommel, vorige week maar nog steeds geen antwoord. Maar het is dan ook wel Pasen geweest. :roll:


sniper1964 ff relaxen rakker.Het wil niet zeggen als jij een ticket aanmaakt en niet direct een reactie krijgt dat er niks gedaan word met jou klacht he :roll: Dommel zal zeker wel contact opnemen met Belgacom maar je weet zo goed als iedereen dat Belgacom niet van de snelste is he.Dus tijd afwachten.

Geplaatst: 11 apr 2007, 01:18
door sniper1964
ketter schreef:
sniper1964 schreef:Probleem ligt bij Dommel, bekijk dit bericht maar eens.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13466
Heb blgc storingen aan de lijn gehad, deze vertelde mij dat dommel een ticket moet aanvragen (bij blgc) om de lijn te testen en niet wijzelf.
Heb een ticket aangemaakt bij dommel, vorige week maar nog steeds geen antwoord. Maar het is dan ook wel Pasen geweest. :roll:


sniper1964 ff relaxen rakker.Het wil niet zeggen als jij een ticket aanmaakt en niet direct een reactie krijgt dat er niks gedaan word met jou klacht he :roll: Dommel zal zeker wel contact opnemen met Belgacom maar je weet zo goed als iedereen dat Belgacom niet van de snelste is he.Dus tijd afwachten.


Hmmm, wie staat er nu de ene te verdedigen en de andere te beschuldigen. :wink:

Geplaatst: 11 apr 2007, 19:03
door gr4vity
Waarom bel je niet eens gewoon naar ons? Dan doen we snel een lijntest en kunnen we kijken waar het probleem zit. Tickets zijn we vollop mee bezig deze in te halen, maar met de nieuwe dingen die op poten staan hebben we er niet zoveel tijd voor gehad de laatste tijd.

Begin nu wel niet te vragen wat der op poten staat want daar ga ik toch niks op zeggen :P

Geplaatst: 11 apr 2007, 19:13
door ketter
sniper1964 schreef:
ketter schreef:
sniper1964 schreef:Probleem ligt bij Dommel, bekijk dit bericht maar eens.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13466
Heb blgc storingen aan de lijn gehad, deze vertelde mij dat dommel een ticket moet aanvragen (bij blgc) om de lijn te testen en niet wijzelf.
Heb een ticket aangemaakt bij dommel, vorige week maar nog steeds geen antwoord. Maar het is dan ook wel Pasen geweest. :roll:


sniper1964 ff relaxen rakker.Het wil niet zeggen als jij een ticket aanmaakt en niet direct een reactie krijgt dat er niks gedaan word met jou klacht he :roll: Dommel zal zeker wel contact opnemen met Belgacom maar je weet zo goed als iedereen dat Belgacom niet van de snelste is he.Dus tijd afwachten.


Hmmm, wie staat er nu de ene te verdedigen en de andere te beschuldigen. :wink:


Sniper 1964 ik verdedig hier helemaal Dommel niet want ikzelf heb ook wel is ooit problemen gehad met Dommel maar sommige zien gewoon niet in dat Dommel ook afhangkelijk is van Belgacom.Als je aan de bron wil zitten dan moet je maar bij Skynet een abbo nemen dan kan je direct een lijntest aanvragen.Bij oa Dommel en nog vele andere zal je iets meer geduld moeten hebben.

Geplaatst: 12 apr 2007, 16:54
door sniper1964
ketter schreef:
sniper1964 schreef:
ketter schreef:
sniper1964 schreef:Probleem ligt bij Dommel, bekijk dit bericht maar eens.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13466
Heb blgc storingen aan de lijn gehad, deze vertelde mij dat dommel een ticket moet aanvragen (bij blgc) om de lijn te testen en niet wijzelf.
Heb een ticket aangemaakt bij dommel, vorige week maar nog steeds geen antwoord. Maar het is dan ook wel Pasen geweest. :roll:


sniper1964 ff relaxen rakker.Het wil niet zeggen als jij een ticket aanmaakt en niet direct een reactie krijgt dat er niks gedaan word met jou klacht he :roll: Dommel zal zeker wel contact opnemen met Belgacom maar je weet zo goed als iedereen dat Belgacom niet van de snelste is he.Dus tijd afwachten.


Hmmm, wie staat er nu de ene te verdedigen en de andere te beschuldigen. :wink:


Sniper 1964 ik verdedig hier helemaal Dommel niet want ikzelf heb ook wel is ooit problemen gehad met Dommel maar sommige zien gewoon niet in dat Dommel ook afhangkelijk is van Belgacom.Als je aan de bron wil zitten dan moet je maar bij Skynet een abbo nemen dan kan je direct een lijntest aanvragen.Bij oa Dommel en nog vele andere zal je iets meer geduld moeten hebben.


Ik heb geen zin om hier te redetwisten,
1 als je dommel niet verdedigd waarom ga je dan zo te keer. :think:
2 Mijn lijn is al uitgetest door blgc.
3 Ik heb al een abbo bij skynet gehad, nooit geen problemen gehad.
4 Belgommel zal dit probleem wel oplossen daar ben ik zeker van. :thumbs:

Geplaatst: 13 apr 2007, 14:43
door zippie666
ANARCHY92 schreef:Waarom bel je niet eens gewoon naar ons? Dan doen we snel een lijntest en kunnen we kijken waar het probleem zit. Tickets zijn we vollop mee bezig deze in te halen, maar met de nieuwe dingen die op poten staan hebben we er niet zoveel tijd voor gehad de laatste tijd.

Begin nu wel niet te vragen wat der op poten staat want daar ga ik toch niks op zeggen :P


Wat staat er op poten?
Begint het toevallig met een "V" en eindigt het op "DSL2 binnen de 3 maanden"? :lol:

Geplaatst: 13 apr 2007, 15:00
door ketter
sniper1964 ik ga helemaal niet tekeer maar je lijkt me iemand die iets denkt en dat het dan direct moet gebeuren.
Relax toch even :roll:

Geplaatst: 13 apr 2007, 15:03
door kaise1
zone 056..heb erzojuist een 5-tal min uitgelegen;..nog iemand ?

Geplaatst: 13 apr 2007, 15:41
door zippie666
zone 09 bleef stabiel

Geplaatst: 15 apr 2007, 17:38
door AAley
kaise1 schreef:zone 056..heb erzojuist een 5-tal min uitgelegen;..nog iemand ?

geen uitval gehad

Geplaatst: 15 apr 2007, 19:07
door elldiablo
zone 011 stabiel :d

Geplaatst: 15 apr 2007, 20:37
door Xi
zippie666 schreef:
ANARCHY92 schreef:Waarom bel je niet eens gewoon naar ons? Dan doen we snel een lijntest en kunnen we kijken waar het probleem zit. Tickets zijn we vollop mee bezig deze in te halen, maar met de nieuwe dingen die op poten staan hebben we er niet zoveel tijd voor gehad de laatste tijd.

Begin nu wel niet te vragen wat der op poten staat want daar ga ik toch niks op zeggen :P


Wat staat er op poten?
Begint het toevallig met een "V" en eindigt het op "DSL2 binnen de 3 maanden"? :lol:


wegens het succes dat belgacom en telenet hebben met hun formules met 10GB en smalband aan 42€ start dommel met de zelfde service aan de zelfde prijs voor de net connect klanten met terug werkende kracht startende van af 1 mei.

om een nog betere dienst verlening mogelijk te maken word de suport vervangen door die van realroot eveneens daar waar het mogelijk is worden lijnen overgezet onder het beheer van realroot.

:lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 15 apr 2007, 20:41
door gr4vity
Xi schreef:wegens het succes dat belgacom en telenet hebben met hun formules met 10GB en smalband aan 42€ start dommel met de zelfde service aan de zelfde prijs voor de net connect klanten met terug werkende kracht startende van af 1 mei.

om een nog betere dienst verlening mogelijk te maken word de suport vervangen door die van realroot eveneens daar waar het mogelijk is worden lijnen overgezet onder het beheer van realroot.

:lol: :lol: :lol:



Waar slaat dit nu op :eek:

Geplaatst: 15 apr 2007, 21:20
door Jan_B
ANARCHY92 schreef:Waar slaat dit nu op :eek:


Uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie:

"Bij ironie wordt het tegenovergestelde gezegd van wat er wordt bedoeld.

Zuivere geschreven tekst kent intonatie noch lichaamstaal, net díe signalen die irl (het leven buiten het internet) duidelijk maken of een opmerking al dan niet ironisch is. Wanneer niet overduidelijk het tegengestelde waar is, kan het zodoende heel lastig zijn in te schatten of iets al dan niet ironisch bedoeld is. Dit kan vermeden worden door een :-) (smiley) bij het ironische te plaatsen."

Hint: Xi's bericht had 3 smilies ...

Jan (sorry, kon het niet laten :oops: )

Geplaatst: 15 apr 2007, 22:03
door ketter
Xi schreef:
zippie666 schreef:
ANARCHY92 schreef:Waarom bel je niet eens gewoon naar ons? Dan doen we snel een lijntest en kunnen we kijken waar het probleem zit. Tickets zijn we vollop mee bezig deze in te halen, maar met de nieuwe dingen die op poten staan hebben we er niet zoveel tijd voor gehad de laatste tijd.

Begin nu wel niet te vragen wat der op poten staat want daar ga ik toch niks op zeggen :P


Wat staat er op poten?
Begint het toevallig met een "V" en eindigt het op "DSL2 binnen de 3 maanden"? :lol:


wegens het succes dat belgacom en telenet hebben met hun formules met 10GB en smalband aan 42€ start dommel met de zelfde service aan de zelfde prijs voor de net connect klanten met terug werkende kracht startende van af 1 mei.

om een nog betere dienst verlening mogelijk te maken word de suport vervangen door die van realroot eveneens daar waar het mogelijk is worden lijnen overgezet onder het beheer van realroot.

:lol: :lol: :lol:


Xi jij moet je nu niet geviseerd voelen maar mischien gaan ze klanten als U buiten gooien om de andere klanten een nog betere dienst te kunnen verlenen. :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 15 apr 2007, 22:20
door gr4vity
Jan_B schreef:Uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie:

"Bij ironie wordt het tegenovergestelde gezegd van wat er wordt bedoeld.

Zuivere geschreven tekst kent intonatie noch lichaamstaal, net díe signalen die irl (het leven buiten het internet) duidelijk maken of een opmerking al dan niet ironisch is. Wanneer niet overduidelijk het tegengestelde waar is, kan het zodoende heel lastig zijn in te schatten of iets al dan niet ironisch bedoeld is. Dit kan vermeden worden door een :-) (smiley) bij het ironische te plaatsen."

Hint: Xi's bericht had 3 smilies ...

Jan (sorry, kon het niet laten :oops: )


Nevermind :? zwaar weekend achter de rug :?

Geplaatst: 15 apr 2007, 22:55
door Xi
dan zouden ze me bij telenet al lang hebben buiten geschopt :)

hmm, nu ik er aan denk laatste keer dat ik naar de helpdesk belde hangde die gewoon weg op hmmmm

Geplaatst: 16 apr 2007, 20:35
door eniac
Ik kan al een hele dag niet online, zone 09... Morgen eens naar helpdesk bellen, maar misschien kan me hier al verteld worden of er een probleem is?

Geplaatst: 16 apr 2007, 20:55
door kUmbro
eniac schreef:Ik kan al een hele dag niet online, zone 09... Morgen eens naar helpdesk bellen, maar misschien kan me hier al verteld worden of er een probleem is?

hier in zone 09 (Gent) geen probleem

Re: ADSL uitval

Geplaatst: 16 apr 2007, 22:42
door stefken1969
Bij Dommel hiervoor een ticket aangemaakt op 6April, tot op heden nog steeds geen reply :( Dit had ik nu niet verwacht van hen.

stefken1969 schreef:De laatste weken heb ik serieus last dat mijn router zijn verbinding verliest door syncro uitval. Op elke contactdoos zit een adsl-splitter. Het eigenaardige is dat ik soms halve dagen geen problemen heb, andere momenten elke 15 minuten. Ik heb al naar de storingen van Belgacom gebeld en die bevestigen mij na een check dat mijn lijn in orde is. Op een mailtje naar Dommel heb ik nog geen antwoord ontvangen.

Wat kan ik nog doen om van dit vervelende probleem af te geraken ?

Geplaatst: 16 apr 2007, 23:11
door Draco888
Best is bellen, ze hebben een achterstand met de mails, doordat er weer zaken op til staan bij Dommel:
ANARCHY92 schreef:Waarom bel je niet eens gewoon naar ons? Dan doen we snel een lijntest en kunnen we kijken waar het probleem zit. Tickets zijn we vollop mee bezig deze in te halen, maar met de nieuwe dingen die op poten staan hebben we er niet zoveel tijd voor gehad de laatste tijd.

Begin nu wel niet te vragen wat der op poten staat want daar ga ik toch niks op zeggen :P

Geplaatst: 17 apr 2007, 00:23
door gr4vity
Draco888 schreef:Best is bellen, ze hebben een achterstand met de mails, doordat er weer zaken op til staan bij Dommel:


Ja idd, best eens bellen. Bellen is de beste en snelste manier, kunnen we ook live een lijntest doen waarna we uitsluitsel hebben.

Greetz

Geplaatst: 17 apr 2007, 10:43
door DarthDavy
Ik heb al twee keer een ticketje naar Dommel gestuurd voor info en binnen de 2 à 3 uur had ik altijd antwoord. Dat schept wel vertrouwen.

Geplaatst: 17 apr 2007, 18:53
door stefken1969
Ja, blijkbaar is bellen het beste want als ik vandaag naar Dommel belde durvden ze me gewoon zeggen dat mijn ticket blijkbaar verloren gegaan zal zijn of zo... ze deden de moeite niet om het op te zoeken, ze moesten niet eens weten welk ticketnr ik had. Ze gingen direkt een ticket aanmaken bij Belgacom, dus ik leef op hoop maar het vertrouwen is toch geschonden.


ANARCHY92 schreef:
Draco888 schreef:Best is bellen, ze hebben een achterstand met de mails, doordat er weer zaken op til staan bij Dommel:


Ja idd, best eens bellen. Bellen is de beste en snelste manier, kunnen we ook live een lijntest doen waarna we uitsluitsel hebben.

Greetz

Geplaatst: 17 apr 2007, 20:55
door Draco888
Ik begrijp je wel hoor, maar ik vind dat er serieus verzachtende omstandigheden zijn. Ze zijn bij Dommel de laatste maanden serieus bezig geweest om ons steeds meer te bieden (gratis upload, happy hours, boostpack, atm-overhead die niet meegerekend word) en er zijn steeds meer klanten bijgekomen in deze periode net door deze aanbiedingen. En nu zijn ze weer met iets bezig.
En blijkbaar is het vooral de e-mail he, als ze nu aan de telefoon ook niet zouden antwoorden of u weken op antwoord laten wachten (aan de telefoon).

Geplaatst: 17 apr 2007, 21:52
door Koelreuteria
Draco888 schreef:... En nu zijn ze weer met iets bezig.

Aha?? ge weet van meer?? Ken je het gezegde van de sluier en de tip? :lol:

Geplaatst: 17 apr 2007, 22:47
door Draco888
Koelreuteria schreef:
Draco888 schreef:... En nu zijn ze weer met iets bezig.

Aha?? ge weet van meer?? Ken je het gezegde van de sluier en de tip? :lol:

Moet je Anarchy92 vragen . . maar die wil niets concreets lossen :p

@Anarchy kun je ons op zijn minst een time-table geven? :D

Geplaatst: 18 apr 2007, 06:14
door eniac
Draco888 schreef:Ik begrijp je wel hoor, maar ik vind dat er serieus verzachtende omstandigheden zijn. Ze zijn bij Dommel de laatste maanden serieus bezig geweest om ons steeds meer te bieden (gratis upload, happy hours, boostpack, atm-overhead die niet meegerekend word) en er zijn steeds meer klanten bijgekomen in deze periode net door deze aanbiedingen. En nu zijn ze weer met iets bezig.


Het siert hen enorm dat ze daar hun best doen om ons steeds meer te geven, maar ik wil natuurlijk wel een stabiele verbinding blijven houden, dat is prioriteit.
Sinds maandagochtend heb ik een enorm instabiele verbinding, maandag helemaal geen internet gehad (geen sync op modem), gisteren heel af en toe wel, vanmorgen lukt het dus ook, maar voor hoe lang?

Nu, ik zeg niet dat het probleem hier bij Dommel ligt, ik weet niet aan wie het ligt. Even afwachten, vandaag zou een Belgacom technieker moeten komen. Ik blijf wel nog even vertrouwen hebben in Dommel :)

Geplaatst: 18 apr 2007, 18:32
door eniac
Mijn problemen zijn alweer opgelost, het lag aan Belgacom. :)

Geplaatst: 21 apr 2007, 10:53
door sniper1964
NoFate schreef:welcome to the world of dommel

bel maar eens na dommel, ze zeggen dat je router defect is!!!

same problems here, had voorheen geen problemen met sync met andere provider...


Inderdaad, het probleem ligt aan mijn modem/router zeggen ze bij dommel. :eek:
Mijn ticket begin april aangemaakt geen reactie :???: , gebeld lijntest gedaan door blgc alles in orde afstand tot de centrale 4,1 km,maar kan niet op de volle snelheid van 4,2 Mb/sec, wat voor januari geen probleem was, zit nu op 3,3 Mb/sec en nog steeds disconnects.
Ik heb een Belkin modem/router en een Fritzbox 7140 van AVM, zou toch straf zijn dat beide de geest gegeven hebben. :?
Aaahja, ga het volgende antwoord hier ook al neerpoten. :idea: :idea:
Het ligt aan uw bekabeling. :lol: :lol:

Geplaatst: 21 apr 2007, 11:36
door ketter
sniper1964 maar ik heb een belkin router en ook niks als meserie hier hoor.Telkens resetten enz.Als ik een andere router gebruik is alles :thumbs: Dus ik vrees dat ik nooit nog belkin zal kopen.

Geplaatst: 21 apr 2007, 11:47
door RaPMaN
ketter schreef:sniper1964 maar ik heb een belkin router en ook niks als meserie hier hoor.Telkens resetten enz.Als ik een andere router gebruik is alles :thumbs: Dus ik vrees dat ik nooit nog belkin zal kopen.


Met welke router (merk en type) heb je dan geen problemen ?