Pagina 1 van 1

Hetnet.nl: mailprobleem

Geplaatst: 05 apr 2007, 13:21
door Koelreuteria
Hallo clever guys (m/v)

In het verleden heb ik dit al aangekaart:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ight=cname
Na al die maanden kan ik nog altijd geen enkele mail naar @hetnet.nl sturen.

Hier een report met meer gegevens:
http://www.dnsstuff.com/tools/dnsreport ... =hetnet.nl

Dommel tech zegt dat het probleem bij hetnet.nl ligt en dat zij het hebben doorgegeven.

'k Weet het niet... Maar als ik via mijn collega in Duitsland dezelfde mail naar een @hetnet.nl adres laat sturen blijkt deze wel aan te komen.

Vandaar mijn twijfel... 'k Begin te denken dat het eerder een Dommel => Hetnet probleem is. :think:

Waarschijnlijk heeft iemand hier wel een correspondent met een @hetnet.nl e-mail adres?
Zou die zo vriendelijk willen zijn om eens een testmail naar die persoon te sturen en hier te melden of die al dan niet aankomt?

Mijn dank zal wreed groot zijn en eeuwig. :beerchug:

Geplaatst: 05 apr 2007, 19:49
door Praetorian
kij keens naar de mogelijkheid in deze topic om te zien wta het probleem is:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13932
kan je misschien helpen

Geplaatst: 06 apr 2007, 10:18
door tjoolder10
Ook hier hetzelfde probleem.

Ben zonet overgeschakeld van Telenet, waar er geen problemen met hetnet.nl waren. Ik dacht al dat hij zijn emailadres veranderd had zonder iets te laten weten.

Is er al een oplossing in de maak?

Geplaatst: 07 apr 2007, 08:48
door Koelreuteria
Praetorian schreef:kij keens naar de mogelijkheid in deze topic om te zien wta het probleem is:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13932

Voor zover ik kan nagaan is dit probleem van een andere orde.
Bij "ons" gaat het over deze (fout)melding:
CNAME lookup failed temporarily. (#4.4.3)

Geplaatst: 07 apr 2007, 08:57
door Koelreuteria
tjoolder10 schreef:Ook hier hetzelfde probleem.

Is er al een oplossing in de maak?

Indertijd heb ik dit antwoord van dommel ontvangen:
====================
Blijkbaar sturen zij DNS-replies die groter zijn dan de standaard waardes dewelke de MTA doet besluiten dat er geen goede resolving van het domain mogelijk is.
====================
Ook hebben zij dit probleem aan Hetnet doorgegeven. Zonder succes blijkbaar want dit is reeds van december.
Misschien kan de nieuwe Dommel medewerker daar eens zijn licht op laten schijnen?

Geplaatst: 08 apr 2007, 17:12
door dendemen2004
ik woon in Lommel ( regio 011 ), ik kan altijd mailen naar mijn oom die in Eindhoven woont ( met een hetnet.nl abbo )

Groeten dendemen

Geplaatst: 13 apr 2007, 00:33
door Koelreuteria
dendemen2004 schreef:ik woon in Lommel ( regio 011 ), ik kan altijd mailen naar mijn oom die in Eindhoven woont ( met een hetnet.nl abbo )


Aha?! :-o
Wat moeten we nu denken? Een Dommel-deel die wel kan mailen naar Hetnet.nl en een deel niet :???: :???: Hier zone 051.
Wat zou hier de oorzaak kunnen van zijn? Passeren we misschien aan een andere mailserver die iets anders is geconfigureerd?
Of heeft het mailpakket er iets mee te maken? Ik gebruik Pegasus. Wat gebruiken jij en tjoolder10?

Geplaatst: 13 apr 2007, 08:28
door tjoolder10
Koelreuteria schreef:
dendemen2004 schreef:ik woon in Lommel ( regio 011 ), ik kan altijd mailen naar mijn oom die in Eindhoven woont ( met een hetnet.nl abbo )


Aha?! :-o
Wat moeten we nu denken? Een Dommel-deel die wel kan mailen naar Hetnet.nl en een deel niet :???: :???: Hier zone 051.
Wat zou hier de oorzaak kunnen van zijn? Passeren we misschien aan een andere mailserver die iets anders is geconfigureerd?
Of heeft het mailpakket er iets mee te maken? Ik gebruik Pegasus. Wat gebruiken jij en tjoolder10?


Ik gebruik good old Outlook express.
Moet misschien eens proberen via de webmail.

Geplaatst: 13 apr 2007, 10:20
door Nysos
tjoolder10 schreef:Ik gebruik good old Outlook express.
Moet misschien eens proberen via de webmail.


De mail client zal weinig uitmaken -- je staat namelijk enkel in verbinding met de Dommel SMTP server (niet die van hetnet.nl). Misschien kunnen jullie je SMTP-instellingen eens vergelijken?

Geplaatst: 13 apr 2007, 16:55
door UB_removed1963
Hier net hetzelfde...zit in de 089 zone dus denk niet dat het zone gerelateerd is!

Geplaatst: 14 apr 2007, 11:28
door Koelreuteria
Nysos schreef:Misschien kunnen jullie je SMTP-instellingen eens vergelijken?

'k Wil een screenschot uploaden en krijg deze fout:
Upload fout: Kan het attachment niet uploaden naar ./files/smtp.gif
GIF is amper 55 KB groot, dus zeker kleiner dan max. toegelaten.
Wat is er aan de hand??

Geplaatst: 14 apr 2007, 12:14
door DenDries
Zet afbeelding gewoon op imageshack

Geplaatst: 14 apr 2007, 14:43
door Robbe
Of je kan je mail ook altijd via Gmail binnen halen en verzenden onder [email protected]

Geplaatst: 15 apr 2007, 09:58
door Koelreuteria
Nysos schreef:... Misschien kunnen jullie je SMTP-instellingen eens vergelijken?

Voila! Zie screendump....

Geplaatst: 21 apr 2007, 09:35
door Koelreuteria
Nysos schreef:...Misschien kunnen jullie je SMTP-instellingen eens vergelijken?

Alléééé mannekens... Waar blijven die SMTP instellingen??? :eek:
Als we dit probleem ten grondig willen aanpakken moeten we eerst een analyse hebben hé. :student:

Geplaatst: 21 apr 2007, 09:54
door tjoolder10
relay.dommel.be
poort 25
geen SSL

Geplaatst: 21 apr 2007, 10:03
door ketter
Koelreuteria schreef:Alléééé mannekens... Waar blijven die SMTP instellingen??? :eek:


:offtopic:

Amai ook precies slecht geslapen :roll:

Geplaatst: 21 apr 2007, 11:57
door UB_removed1963
smtp settings zijn standaard zoals iedereen hier al aanhaalt.
wanneer ik mijn eigen mailserver gebruik (dus niet relay.dommel.be) dan heb ik geen probleem dus: dommel moet het maar oplossen, hoe ze het doen... zal mij woerst wezen.

Geplaatst: 21 apr 2007, 18:05
door Koelreuteria
ketter schreef:Amai ook precies slecht geslapen :roll:


Nee hoor.... :-D
Alleen duurde het naar mijn gevoel wat extra lang voordat die SMTP settings het licht zagen.

Dat probleem sleept nu al aan van half december... 't Begint mij dus serieus te irriteren :evil:
Vooral omdat ik al een paar keer op het randje af een schadeclaim aan mijn broek kreeg omdat mijn product zogezegd niet was geleverd voor de deadline...
Daarbij komt nu dat ik alle automatisch verwerkte orders nu "manueel" moet screenen op @hetnet.nl adressen en die mensen dan proberen op te bellen om naar een alternatief e-mail adres te vragen :oops:

Daarbij vraag ik dan altijd aan de klant om ook Hetnet.nl op de hoogte te brengen van het probleem, wat zij dan ook doen.

Daar de marge op mijn product niet oneindig groot is, slurpt zoiets tijd en dus geld op. :twisted:

Daarom denk ik eraan om via mijn advocaat Hetnet.nl in gebreke te stellen... Maar dat kan ik maar doen als ik 100% zeker ben dat het niet aan Dommel ligt... Anders moet ik ze ook in gebreke stellen :-(
Met dergelijke actie kan ik schadeclaims afweren.... En wie weet komt er als bij toverslag dan geen oplossing uit de doos. :think:

Geplaatst: 21 apr 2007, 18:08
door Koelreuteria
sail0rbe schreef:...wanneer ik mijn eigen mailserver gebruik (dus niet relay.dommel.be) dan heb ik geen probleem dus: dommel moet het maar oplossen, hoe ze het doen... zal mij woerst wezen.


Eeuhhh... Ben je ZEKER dat het aan Dommel ligt? Zij hebben mij laten weten dat het probleem in het kamp van Hetnet.nl ligt...
Graag duidelijkheid... :worship:

Geplaatst: 21 apr 2007, 20:05
door UB_removed1963
Koelreuteria schreef:Eeuhhh... Ben je ZEKER dat het aan Dommel ligt? Zij hebben mij laten weten dat het probleem in het kamp van Hetnet.nl ligt...
Graag duidelijkheid... :worship:


Dat ze dan eens contact opnemen met Hetnet he, dat kan toch niet moeilijk zijn.

Geplaatst: 30 apr 2007, 09:45
door Koelreuteria
sail0rbe schreef:Dat ze dan eens contact opnemen met Hetnet he, dat kan toch niet moeilijk zijn.


Waarschijnlijk heb je de ganse draad niet kunnen doornemen, maar Dommel heeft dit doorgegeven aan Hetnet.
Ook klanten die ik bereik via alternatieve adressen geven dit door aan Hetnet.
Je kunt dus moeilijk stellen dat ze ginder "van niets" weten...