Pagina 1 van 1
Telenet gooit klant van kabel na 'misverstand'
Geplaatst: 03 apr 2007, 10:42
door ubremoved_539
De Telenetverkoper maakte Nicole Steeman half december met 100 euro korting warm voor een digibox, maar op de factuur kreeg ze de volle pot aangerekend. Toen ze weigerde te betalen, gooide Telenet haar prompt van de kabel. Nu erkennen ze het ,,misverstand''.
Bron en volledig artikel:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=1U1AGIA6
Geplaatst: 03 apr 2007, 11:25
door localhost
Hoe komt het dat zo'n mensen nog altijd niet de weg vinden naar Tik of naar de ombudsman voor telecommunicatie?
EDIT: ik lees dat er klanten geronseld worden met de LEUGEN dat analoge televisie binnenkort van de kabel verdwijnt? Tik to the rescue...
Geplaatst: 03 apr 2007, 11:38
door ubremoved_539
localhost schreef:Hoe komt het dat zo'n mensen nog altijd niet de weg vinden naar Tik of naar de ombudsman voor telecommunicatie?
Hoeveel mensen bezoeken de TIK website, en hoeveel klanten heeft TN... dan weet je ook dat er een enorme massa is die met z'n problemen in de kou blijft staan. TN maakt trouwens ook nooit fouten... het is altijd de schuld van de klant.
De Ombudsman kan trouwens niets doen ivm. (digitale) TV.
localhost schreef:EDIT: ik lees dat er klanten geronseld worden met de LEUGEN dat analoge televisie binnenkort van de kabel verdwijnt? Tik to the rescue...
Da's nochtans al lang aan de gang (net zoals leugens over de komst van HDTV decoders en omruilmogelijkheden !)... maar TN wast zich altijd in de onschuld, het zijn namelijk de zelfstandige verkopers die dit doen.
Geplaatst: 03 apr 2007, 13:50
door joker66
localhost schreef:Hoe komt het dat zo'n mensen nog altijd niet de weg vinden naar Tik of naar de ombudsman voor telecommunicatie?
EDIT: ik lees dat er klanten geronseld worden met de LEUGEN dat analoge televisie binnenkort van de kabel verdwijnt? Tik to the rescue...
Misschien meld r2504 dit niet op alle forums.
En als ik problemen heb los ik ze zelf op hoef dan ook geen hulp,meestal zijn het altijd dezelfde die problemen hebben,dezelfde die op meerdere forums hun uitleg geven en dan gaat het niet eens om een 20 tal posters.
Maar vullen alle forums met hetzelfde nutteloos gedoe.
joker66
Geplaatst: 03 apr 2007, 13:52
door rtl
Wij willen ons daar ten zeerste voor excuseren, want dit is absoluut niet de normale gang van zaken bij Telenet.
dat is het nu net wel, lol
Geplaatst: 03 apr 2007, 14:32
door ubremoved_539
joker66 schreef:Misschien meld r2504 dit niet op alle forums.
Ik begrijp niet waar je naartoe wil...
joker66 schreef:En als ik problemen heb los ik ze zelf op hoef dan ook geen hulp
Proficiat, ik heb zelf ook een mond die groot genoeg is, maar ik kan je verzekeren dat problemen oplossen bij TN niet altijd evident is, ver van zelfs. In dat opzicht kunnen we blij zijn dat PUB de nodige moeite wil doen om in dergelijke "moeilijke" dossiers tussenbeide te komen. Het probleem is alléén dat slechts een fractie van de klanten met problemen tot bij PUB geraakt.
Geplaatst: 03 apr 2007, 15:17
door joker66
Geplaatst: 03 apr 2007, 16:09
door ubremoved_539
joker66 schreef:Vanaf u iets weet of leest bent u er als de kippen bij om op meerdere forums een topic op te starten,en de reacties altijd maar van dezelfde posters.
Het hoeft niet altijd de "good news show" van de providers zelf te zijn, straks ga je nog ontkennen dat er iets fout loopt bij hun en beweren dat hun service uitstekend is (alhoewel, als ik je eigen posting lees loopt het toch ook vaak fout).
Dat jij je problemen wel alléén kan oplossen is alléén maar positief, maar er leven echter wel wat meer mensen op de wereld dan jij alléén. Misschien kan je eens met PUB praten hoe complex het is om bepaalde dossiers op te lossen (en dan spreken we niet over één of twee dossiertjes).
Wees dus niet egoistisch maar laat andere gebruikers hun ervaring ook eens onder de aandacht komen.
Geplaatst: 03 apr 2007, 18:03
door Coop
Ik kan alleen maar zeggen dat Telenet het vuilste en smerigste bedrijf is dat ik ooit ben tegengekomen in mijn leven.
Daarvoor ook mijn respect aan PUB, met zo een geldhongerige honden die het zelfs durven een oud moedertje dat zelf gene nagel heeft om aan haar kont te krabben af te zetten voor 1 van hun super producten.
Telenet schaamt zich nergens voor, alles voor geld, alles voor een extra klant.
Ikzelf heb telenet buitengestampt, deels door hun abnormale 10 gieg. maar zeker ook om hun idiote werkwijze/ronselwijze...
Nu zit ik bij Dommel, daar bieden ze niet alleen veel meer voor veel minder, maar er zitten ook mensen achter het bedrijf, ze begrijpen wat je zegt, ze luisteren, en als ze vinden dat je inderdaad bent benadeelt zetten ze je terug op breedband, voorniks ! ja je leest het goed telenet, verniks !
Telenet, ik haat je uit de grond van m'n hart, en ook al zouden jullie in de toekomst het beste product aanbieden voor de beste prijs dan zou ik nog niet terug over gaan !
Geplaatst: 03 apr 2007, 18:39
door Robbe
Coop schreef:Telenet, ik haat je uit de grond van m'n hart, en ook al zouden jullie in de toekomst het beste product aanbieden voor de beste prijs dan zou ik nog niet terug over gaan !
Hoor ik daar een award uitreiking voor slechtste ISP in Vlaanderen ?
edit :
r2504 schreef:Wees dus niet egoistisch maar laat andere gebruikers hun ervaring ook eens onder de aandacht komen.
@ joker66 : Telenet kan de grote middelen inzetten om hun "goed nieuws show" te orkestreren. Door posts zoals deze van r2504 krijg je juist een tegengewicht die je in staat stelt om een kritische beschouwing te hebben op de gang van zaken bij Telenet, waardoor je beter weet wat je echt kan gaan verwachten.
Geplaatst: 03 apr 2007, 18:42
door Draco888
Robbe schreef:Coop schreef:Telenet, ik haat je uit de grond van m'n hart, en ook al zouden jullie in de toekomst het beste product aanbieden voor de beste prijs dan zou ik nog niet terug over gaan !
Hoor ik daar een award uitreiking voor slechtste ISP in Vlaanderen ?
De prijs van corrupste gaat in ieder geval naar BGC . . omwille van hoe ze andere "toegang tot hun netwerk" geeft.
Geplaatst: 03 apr 2007, 21:15
door joker66
r2504 schreef:joker66 schreef:Vanaf u iets weet of leest bent u er als de kippen bij om op meerdere forums een topic op te starten,en de reacties altijd maar van dezelfde posters.
Het hoeft niet altijd de "good news show" van de providers zelf te zijn, straks ga je nog ontkennen dat er iets fout loopt bij hun en beweren dat hun service uitstekend is (alhoewel, als ik je eigen posting lees loopt het toch ook vaak fout).
Dat jij je problemen wel alléén kan oplossen is alléén maar positief, maar er leven echter wel wat meer mensen op de wereld dan jij alléén. Misschien kan je eens met PUB praten hoe complex het is om bepaalde dossiers op te lossen (en dan spreken we niet over één of twee dossiertjes).
Wees dus niet egoistisch maar laat andere gebruikers hun ervaring ook eens onder de aandacht komen.
Egoistisch ben ik niet want ik help buren vrienden en familie,anderen zou ik ook helpen als het in mijn mogelijkheden moest liggen.
Hier komen melken is heen oplossing want worden hier alleen door enkele posters maar gewezen op de slechte service van telenet en ik moet deze volledig tegenspreken.
Mijn ondervindingen en dit voor vrienden,s'morgens bellen modem defekt na onweer om 17h technieker kosteloze interventie,bellen om 17 internet werkt niet modem defekt s'morgens om 8h een technieker gratis interventie.
Eigen gebruik op een zaterdag voormiddag stel ik vast dat mijn internet het niet meer doet,bellen naar telenet 2uur later staat een technieker aan mijn deur probleem opgelost gratis interventie.
Mijn rekening klopte helemaal niet na aansluiten van digitale TV eenmaal gebeld,wel betaald maar de volgende afrekening was alles in mindering gebracht.
Voor velen is het enkel afbreken dat telt en niet de persoon in moeilijkheden helpen.
Meerdere medewerkers van telenet hebben al een poging gedaan om op meerdere forum's behulpzaam te zijn maar worden door de elite posters afgeschilderd en daarmee blijven ze weg.
joker66
Geplaatst: 03 apr 2007, 21:32
door Flyboy
Voor velen is het enkel afbreken dat telt en niet de persoon in moeilijkheden helpen.
Het zijn nu eenmaal de mensen met problemen die hun weg vinden naar fora zoals dit. Mensen zonder problemen gaan niet direct op zoek gaan technische fora waar problemen besproken worden en naar klantenverenigingen.
Ik ben wel volledig akkoord met u dat er misschien ook goede berichtgeving moet/mag komen.
Niemand hier zal u tegenhouden om hier de eerste stap te zetten.
Een post maken met een positieve ervaring zal misschien andere mensen ertoe aanzetten van ook hun positieve ervaringen met telenet boven te halen en dus zo een tegengewicht bieden voor de problemen/geklaag.
En om op de bovenstaande quote terug te komen, niet velen, maar enkelen breken af. Velen melden gewoon hun problemen dat dan door enkelen opgelost geraakt, of toch in de goede richting geduwd.
Geplaatst: 03 apr 2007, 21:37
door flt
joker66 schreef:Egoistisch ben ik niet want ik help buren vrienden en familie,anderen zou ik ook helpen als het in mijn mogelijkheden moest liggen.
Hier komen melken is heen oplossing want worden hier alleen door enkele posters maar gewezen op de slechte service van telenet en ik moet deze volledig tegenspreken.
Mijn ondervindingen en dit voor vrienden,s'morgens bellen modem defekt na onweer om 17h technieker kosteloze interventie,bellen om 17 internet werkt niet modem defekt s'morgens om 8h een technieker gratis interventie.
Eigen gebruik op een zaterdag voormiddag stel ik vast dat mijn internet het niet meer doet,bellen naar telenet 2uur later staat een technieker aan mijn deur probleem opgelost gratis interventie.
Mijn rekening klopte helemaal niet na aansluiten van digitale TV eenmaal gebeld,wel betaald maar de volgende afrekening was alles in mindering gebracht.
Voor velen is het enkel afbreken dat telt en niet de persoon in moeilijkheden helpen.
Meerdere medewerkers van telenet hebben al een poging gedaan om op meerdere forum's behulpzaam te zijn maar worden door de elite posters afgeschilderd en daarmee blijven ze weg.
joker66
Leuk dat je al volledig over het probleem heen kijkt: namelijk de verplichte modem van tn alleen al en de technieker die MOET langskomen.
Geplaatst: 03 apr 2007, 21:45
door joker66
Ja flt en niet zoals iemand verder in de straat die afhankelijk is van belgacom die nodeloos een nieuwe modem moet aankopen.
5dagen moet wachten op een interventie die dan nog eens aangerekend word,probleem lag dan nog in de centrale en dit ook na onweer.
Geplaatst: 03 apr 2007, 22:32
door flt
joker66 schreef:Ja flt en niet zoals iemand verder in de straat die afhankelijk is van belgacom die nodeloos een nieuwe modem moet aankopen.
5dagen moet wachten op een interventie die dan nog eens aangerekend word,probleem lag dan nog in de centrale en dit ook na onweer.
Hoezo nodeloos? Ik spaar 16eur uit per maand (met 3x de limiet van telenet). Na een klein half jaar heb ik al mijn modem terugverdiend + geen congédag nemen (stel dat ik al mocht werken).
Ik zie niet in waarom jij zo hardnekkig telenet verdedigd.
Geplaatst: 03 apr 2007, 22:39
door joker66
flt schreef:joker66 schreef:Ja flt en niet zoals iemand verder in de straat die afhankelijk is van belgacom die nodeloos een nieuwe modem moet aankopen.
5dagen moet wachten op een interventie die dan nog eens aangerekend word,probleem lag dan nog in de centrale en dit ook na onweer.
Hoezo nodeloos? Ik spaar 16eur uit per maand (met 3x de limiet van telenet). Na een klein half jaar heb ik al mijn modem terugverdiend + geen congédag nemen (stel dat ik al mocht werken).
Ik zie niet in waarom jij zo hardnekkig telenet verdedigd.
Onnodig gezien de modem die hij had niet defekt was en de enige fout volgens de provider was het de modem.
Het hoge limiet voor niks nodig en telenet bied mij met een packt veel meer voordelen.
Geplaatst: 03 apr 2007, 23:21
door dopke
Ik heb hier ook al paar maal problemen gehad . En ik kan niet zeggen dat ze me ook hebben geholpen ! . Als je problemen hebt , en je belt , dan ga je eerst naar muziekskes moete luisteren , daarna krijg je iemand aan de telefoon , die je dan toch verteld dat alles in orde is .Als er na lang aandringen toch een technieker van TN komt , zijn het er elke keer 2 . Eerst die van TN die niks vind en zegt dat het probleem op straat ligt . Daarna ene interelectra die binnen de minuut vaststeld dat niu kapot is .
Nu service kennen ze daar niet , en dan mag jij als 6 jaar klant en alleen inet nodig hebt nog meer gaan betalen . Er is maar 1 woord voor , PURE SCHANDE .
Geplaatst: 03 apr 2007, 23:51
door flt
joker66 schreef:Het hoge limiet voor niks nodig en telenet bied mij met een packt veel meer voordelen.
Ik ga mij dan morgen een Ferrari gaan kopen, niet dat ik al die pk's en snelheid nodig heb maar ik betaal graag te veel voor wat ik maar nodig heb.
Geplaatst: 04 apr 2007, 00:11
door Siglo
joker66 schreef:Ja flt en niet zoals iemand verder in de straat die afhankelijk is van belgacom die nodeloos een nieuwe modem moet aankopen.
5dagen moet wachten op een interventie die dan nog eens aangerekend word,probleem lag dan nog in de centrale en dit ook na onweer.
Ik heb een backup modem liggen die ik zelf heb kunnen kiezen liggen, zodat ik na 3 minuten terug online ben als de modem om zeep is. En ik kan tenminste de kwaliteit van mijn modem kiezen, en moet mij niet verschrikkelijk kwaad maken om een totaal verouderd model met een max speed van 6Mbit ipv 10Mbit te kunnen laten omruilen van een familielid (met dreigementen dat het op eigen kosten gaat zijn als het probleem niet bij de modem ligt).
Ik heb persoonlijk tweemaal een defecte Cybersurfr gehad waarvan ze per se eerst de voeding wilden opsturen voor ik een andere kreeg, zelfs als ik hen vertelde dat ik de voeding had uitgemeten en dat die correct werkte.
Telenet is een clone geworden van zijn rivaal Belgacom: klanten zijn een kudde achterlijke nummertjes die je moet melken zonder dat ze het beseffen. Status quo is de beste garantie op snelle winst, en de PR molen verkoopt dat stokoude product wel alsof het een trendy hebbeding is.
Pech voor professionelen waarvoor uptime belangrijk is: dan moet je maar voor waanzinnig dure kopieen van net hetzelfde productje (met een ander labeltje) waar ze bepaalde pesterijen (disconnects, volume, caps, qos) achterwege laten.
Geplaatst: 04 apr 2007, 02:00
door gr4vity
Snap niet dat dit in de media komt eigenlijk... dit gebeurt gewoon dagelijks...
Geplaatst: 04 apr 2007, 10:50
door wem
flt schreef:Ik ga mij dan morgen een Ferrari gaan kopen, niet dat ik al die pk's en snelheid nodig heb maar ik betaal graag te veel voor wat ik maar nodig heb.
Ik denk dat Ferrari's niet voornamelijk voor de snelheid gekocht worden, maar wel voor het prestige dat errond hangt. Misschien is dat met Telenet nu ook zo aan het worden?
Geplaatst: 04 apr 2007, 10:58
door ubremoved_539
Robbe schreef:@ joker66 : Telenet kan de grote middelen inzetten om hun "goed nieuws show" te orkestreren. Door posts zoals deze van r2504 krijg je juist een tegengewicht die je in staat stelt om een kritische beschouwing te hebben op de gang van zaken bij Telenet, waardoor je beter weet wat je echt kan gaan verwachten.
Ik begrijp de reactie van joker66 ook niet... net alsof er niets slecht mag geschreven worden over TN (ben je soms werknemer van TN... al vraagt men dat soms zelfs aan mij
).
Het gaat hier over een FEIT dat in de media staat en erkend is door TN ! Trouwens de eenvoudigste manier om dergelijke berichten van dit forum te houden (als dat jou probleem is) is gewoon een betere service leveren.
Aan al de andere; voortaan geen negatieve berichten meer over RealDSL, BGC, Scarlet, Tele2, .... en TN want ze doen ook wel eens goede dingen
Geplaatst: 04 apr 2007, 12:42
door deej
Ach ja, in monopolie land is éénoog koning zeker?
Ik vind dat
De Standaard het vandaag prachtig verwoord:
De Standaard schreef:Zoals de structuur er nu uitziet, is Telenet, opgericht als Vlaams initiatief om een monopolie in de telecommarkt te doorbreken, geëvolueerd naar een bedrijf dat een monopolie heeft op grote delen van de Vlaamse kabel, maar stevig in Amerikaanse handen zit.