Pagina 1 van 1
raad gevraagd ivm scarlet-one/pas geinst ( abnormaal traag )
Geplaatst: 03 apr 2007, 00:25
door fvandewouwer
Kan aub iemand mij raad geven, weet echt niet meer wat te doen
feiten :
Begin januari scarlet-one aangevraagd (ik ben zopas verhuisd en had nog nooit adsl gehad )
1 maart is de installateur de box komen plaatsen, 3 weken geen telefoon gehad ( verkeerde configuratie ???? ) echter dit is nu opgelost
Mijn snelheid is Your DOWNLOAD Speed: 80 kbps or 10 KB/sec ( gemeten met jullie speedmeter )
Heb al elke dag scarlet gebeld, telkens een ander verhaal, te ver van de centrale, u doet uw test niet goed, ligt aan het aantal gebruikers enz
Vandaag weer een nieuw dossier laten aanmaken ivm mijn snelheid
nog steeds geen oplossing echter
Aangezien ik een maand geleden van thuis aan het werken ben moet ik regelmaltig grote bestanden downloaden echter met deze snelheid krijg ik dit dus echt niet voor elkaar.
Toch heb ik scarlet, voor ik met hen in zee gegaan ben, uitgelegd dat ik een snelle verbinding nodig heb voor m'n werk en zij hebben me toen tlf verzekerd dat ik toch minstens 3Mb zou moeten kunnen halen.
Momenteel ben ik technisch werkloos echter dit kan dus geen maand langer meer duren
Kan iemand mij raad geven ??? Kan de snelheid technisch bij scarlet aangepast worden of houden ze me met allerlei verhalen aan het lijntje
Ik heb al heel wat gelezen op jullie forum maar ik kom er nog steeds niet uit
Alvast hartelijk dank voor goede raad
Geplaatst: 03 apr 2007, 09:50
door lithion
80kbps is wel hééél traag. Ligt de oorzaak niet bij jouw computer? Werkt de telefonie zonder problemen?
Geplaatst: 03 apr 2007, 15:47
door fvandewouwer
Dank je voor je respons
telefonie werkt momenteel prima, heb ook de pc volledig laten nakijken alles zou ok zijn. Het gekke is toen de installatie net gebeurd was en adsl werkte had ik ongeveer 200 kBps ook nog ni veel maar toch beter dan nu
Vandaag terug gebeld naar Scarlet en nogmaals uitgelegd dat ik niet zonder snelle verbinding kan ( werken van thuis lukt absoluut niet meer )
er is nu een dossier aangemaakt en de lijn wordt blijkbaar uitgetest ( ze vertellen me zo veel dat ik echt niet meer weet wat te geloven )
Het spijtige is dat ze me alles kunnen wijsmaken omdat ik er technisch niet van op de hoogte ben.
Toen ik hen de uitslag van de snelheidstest nogmaals doorgaf dan kreeg ik te horen dat dit niet kon en dat ik mits betaling wel een technieker kon krijgen om nogmaals alles na te kijken hier intern dan.... nee dank je wel de vorige technieker is hier buiten gegaan met plaatsing van box echter zonder telefooncheck en hebben dusdanig 2 weken zonder telefoon gezeten.
Ik krijg blijkbaar eind deze week een antwoord ( hoop echt dat ze hun belofte nu houden )
Stel dat dit niet opgelost raakt wat dan ??? Ze zeggen me dat ik een contract heb van 15 maanden ..... zo hebben ze toch iedereen liggen ?
Stel dat ik eronderuit kan ( want deze trage verbinding gebruik ikzelfsniet om m'n mails op te halen ) iemand een alternatief ( telenet kan hier in de buurt niet )
Geplaatst: 03 apr 2007, 20:02
door lithion
Als telefonie goed werkt, dan zal er waarschijnlijk wel geen probleem zijn met je adslverbinding op zich.
Kan je eens de Scarlet box pingen?
Geplaatst: 03 apr 2007, 20:51
door fvandewouwer
Kan je eens de Scarlet box pingen?
mag ik aub vragen wat is pingen ?????
Geplaatst: 03 apr 2007, 21:56
door Draco888
Geplaatst: 03 apr 2007, 22:31
door fvandewouwer
dank je wel voor je antwoord
heb inmiddels deze test gedaan
zowel eigen pc ingegeven en antwoord was bytes = 32 tijd = 1ms
adres zoals in voorbeeldje
bytes = 32 tijd = 24 ms
25
26
23
eh is dit iets ?????
Geplaatst: 03 apr 2007, 23:38
door svermassen
Pingtijden bij jou zijn toch vrij hoog.
Ik zit op 5 en 1.
Eventueel kan je eens proberen de kabel te vervangen tussen router en pc, het zou kunnen dat het en slechte kabel is.
Geplaatst: 03 apr 2007, 23:55
door Block
Je kan ook proberen met een oude adsl-modem of van een vriend of dergelijke. Je hebt dan natuurlijk even geen telefonie.
De ping-tijd naar de box zelf zit hier onder de één milliseconde (wat me ook maar logisch lijkt). Je hebt toch de rode netwerk-kabel gebruikt hé (crossed)?
Geplaatst: 04 apr 2007, 06:20
door C1nder
Volgens mij heeft hij de Scarletbox niet gepingt, want hij zegt adres zoals in het voorbeeldje. Bij mij geeft die nu wel onder de 10 aan, dus ze zijn alleszins wel hoog.
@ fvandewouwer: ping eens 172.19.3.1
Geplaatst: 04 apr 2007, 09:55
door fvandewouwer
svermassen schreef:Pingtijden bij jou zijn toch vrij hoog.
Ik zit op 5 en 1.
Eventueel kan je eens proberen de kabel te vervangen tussen router en pc, het zou kunnen dat het en slechte kabel is.
ik werk wireless ( was dit vergeten te melden ) dus geen kabel tussen router en pc
Geplaatst: 04 apr 2007, 09:58
door fvandewouwer
C1nder schreef:Volgens mij heeft hij de Scarletbox niet gepingt, want hij zegt adres zoals in het voorbeeldje. Bij mij geeft die nu wel onder de 10 aan, dus ze zijn alleszins wel hoog.
@ fvandewouwer: ping eens 172.19.3.1
ja dit heb ik gedaan en dan krijg ik de waarde
bytes = 32 tijd is 1
2
1
1
normale waarde ???
toch blijf ik bij testen van de speed de melding krijgen ( zeer laag ) en inderdaad het gaat hier niet vooruit
Geplaatst: 04 apr 2007, 10:00
door fvandewouwer
Block schreef:Je kan ook proberen met een oude adsl-modem of van een vriend of dergelijke. Je hebt dan natuurlijk even geen telefonie.
De ping-tijd naar de box zelf zit hier onder de één milliseconde (wat me ook maar logisch lijkt). Je hebt toch de rode netwerk-kabel gebruikt hé (crossed)?
box hangt aan de telefoon router aan de box nergens geen rode kabel te zien ( die zit nog in de doos )
heb de installatie door scarlet laten uitvoeren
iets mis met deze installatie ???
Geplaatst: 04 apr 2007, 10:04
door fvandewouwer
aan iedereen alvast bedankt voor de tips hoop dat er een goude tip tussenzit zodat ik eindelijk terug kan werken
nogmaals geprobeerd 250 mb te downloaden echter dit zou me 2 dagen duren, niet te doen dus
volgens scarlet zelf moet ik dit binnenhalen op ongeveer een uurke
wat is hier mis ???
iemand ?
Geplaatst: 04 apr 2007, 11:12
door quodlibet
Probeer eerst eens zonder wireless (maw kabel direct van modem naar pc).
Het kan altijd zijn dat je pc gewoon te ver van je modem staat, of er om een of andere reden slechte draadloze verbinding is.
Geplaatst: 04 apr 2007, 13:10
door Draco888
fvandewouwer schreef:svermassen schreef:Pingtijden bij jou zijn toch vrij hoog.
Ik zit op 5 en 1.
Eventueel kan je eens proberen de kabel te vervangen tussen router en pc, het zou kunnen dat het en slechte kabel is.
ik werk wireless ( was dit vergeten te melden ) dus geen kabel tussen router en pc
OK, ik weet je probleem denk ik, in de andere thread zei je dat je SNR waarde 6 was, en dit op een wireless verbinding . . . Je SNR moet minstens 30 zijn, en liefst zo hoog mogelijk.
Zijn er soms dikke muren tussen je router en PC?
Tracht eens je atennes te richten.
In ieder geval is dit een netwerk probleem blijkbaar, niet een scarlet probleem. Anders moet je maar eens kijken op het netwerk gedeelte hier, of op google
Geplaatst: 04 apr 2007, 18:20
door fvandewouwer
Zijn er soms dikke muren tussen je router en PC?
In ieder geval is dit een netwerk probleem blijkbaar, niet een scarlet probleem. Anders moet je maar eens kijken op het netwerk gedeelte hier, of op google
[/quote]
nee de router staat bijna naast de pc dus geen dikke muren die storingen kunnen veroorzaken
ik kijk alvast op het netwerk gedeelte in dit forum of ik iets kan vinden alvast bedankt voor uw reaktie
Geplaatst: 04 apr 2007, 18:37
door fvandewouwer
Draco888 schreef:fvandewouwer schreef:svermassen schreef:Pingtijden bij jou zijn toch vrij hoog.
Ik zit op 5 en 1.
Eventueel kan je eens proberen de kabel te vervangen tussen router en pc, het zou kunnen dat het en slechte kabel is.
ik werk wireless ( was dit vergeten te melden ) dus geen kabel tussen router en pc
OK, ik weet je probleem denk ik, in de andere thread zei je dat je SNR waarde 6 was, en dit op een wireless verbinding . . . Je SNR moet minstens 30 zijn, en liefst zo hoog mogelijk.
Zijn er soms dikke muren tussen je router en PC?
Tracht eens je atennes te richten.
In ieder geval is dit een netwerk probleem blijkbaar, niet een scarlet probleem. Anders moet je maar eens kijken op het netwerk gedeelte hier, of op google
mijn router is een belkin-g-plus-mimo-180170
geeft aan : signaalkwaliteit uitstekend
snelheid 54 Mbps
Geplaatst: 04 apr 2007, 19:07
door Draco888
Een vraagje, is je draadloze adapter in je PC soms ook Belkin?
In dat geval staat er waarschijnlijk een klein en handig programmaatje op je PC: Belking wireless utility
Open dit, Bij "link status" zou je eens moeten kijken bij "Signal".
Kan die gegevens hier zetten?
( zouden "signal" en "noise" moeten zijn)
Geplaatst: 04 apr 2007, 19:28
door fvandewouwer
sorry,klinkt waarschijnlijk weer zeer dom echter ik weet niet
welke adapter er in de pc zit, ben volop aan het zoeken
heb de netwerkverbindingen net geopend en vind hier
-1394 netwerkkaart
-intel(r)pro wireless 3945 ab network connection
-realtek rtl8168/8111 pci e gigabit ethernet nic echter deze is niet verbonden
prog belking utility niet gevonden
ik zoek nog even verder
Geplaatst: 04 apr 2007, 19:33
door fvandewouwer
sorry,klinkt waarschijnlijk weer zeer dom echter ik weet niet
welke adapter er in de pc zit, ben volop aan het zoeken
heb de netwerkverbindingen net geopend en vind hier
-1394 netwerkkaart
-intel(r)pro wireless 3945 ab network connection
-realtek rtl8168/8111 pci e gigabit ethernet nic echter deze is niet verbonden
prog belking utility niet gevonden
ik zoek nog even verder
Geplaatst: 04 apr 2007, 19:37
door Draco888
Bwa je kan ook op een andere manier kijken of de Wifi de schuldige is, zoals iemand hier reeds aanhaalde.
Normaal gezien moet er bij je modem ook een ethernet kabel gezeten hebben, zoals deze:
Bij Belkin zijn deze geel gekleurd geloof ik (was bij de mijne zo).
Verbind je modem en PC eens via de kabel en tracht zo op het net te geraken en een speedtest uit te voeren.
Geplaatst: 04 apr 2007, 19:51
door fvandewouwer
heb net de details van de verbinding gevonden ( tja blond en dom he )
weet zelfs niet of u dat bedoelt echter k'geeft het toch effe door
want alle hulp is nog steeds welkom
verbindingsdetails :
radiofrequentie 2412 ghz
kanaalnummer 1
netwerkverificatie open
enz enz
is dit het k vind wel niks over signaalkwaliteit nog steeds uitstekend
Geplaatst: 04 apr 2007, 20:07
door fvandewouwer
heb de adaptorinstellingen gevonden is het mogelijk dat hier iets mis is
alles staat op standaardinstellingen
moet ik eventueel de stuurprogramma's bijwerken of enige waarden veranderen ???
denk ook wel dat ik de box van de kast afhaal en de laptop met kabel ( is toch de rode kabel die bijgeleverd was bij scarlet box ??) even verbindt en dan de speedtest nogmaals zal uitvoeren
indien ik deze kabel gebruik moet er dan iets van configuratie gebeuren in de pc ????
Geplaatst: 04 apr 2007, 20:13
door fvandewouwer
Draco888 schreef:Een vraagje, is je draadloze adapter in je PC soms ook Belkin?
In dat geval staat er waarschijnlijk een klein en handig programmaatje op je PC: Belking wireless utility
Open dit, Bij "link status" zou je eens moeten kijken bij "Signal".
Kan die gegevens hier zetten?
( zouden "signal" en "noise" moeten zijn)
signaal gevonden-35dBm = signaalsterkte