Pagina 1 van 1

Outlook 2007 ==> smtp tele2allin weigert te verzenden

Geplaatst: 02 apr 2007, 22:32
door MabadosS
Hier een probleempje dat me heel vreemd lijkt.

Ik installeerde vandaag outlook 2007 op de laptop van m'n vriendin.
Ikzelf heb hier telenet.
Verzenden via uit.telenet.be lukte hier perfect.

Nu, zij heeft zelf tele2allin thuis.
De smtp is dan out.tele2allin.be

Als ze van thuis uit wil verzenden (dus op de tele2allin verbinding!!) krijgt ze volgende foutmelding:

Test-e-mailbericht: Deze server ondersteunt geen enkele verificatiemethode die door deze client wordt ondersteunt.


Zelfde instellingen bij windows mail (OE) en dan lukt het wel.

Het lijkt er dus op dat tele2 niet overweg kan met de verificatiemethode van outlook 2007.

Mijn vraag is uiteraard waaraan dit ligt en hoe dit eventueel kan opgelost worden.

Geplaatst: 03 apr 2007, 13:38
door 320i
het kan al zeker niet aan Outlook 2007 of incompabtibiliteit liggen met all in , want heb zelf ook outlook 2007 en all in. Dus ik veronderstel dat er toch nog iets fout zal staan.

Geplaatst: 03 apr 2007, 14:48
door T2m
Alle settings kan je hier bekijken:

http://www.tele2mail.com//?portal_countlang=BE-NL

Geplaatst: 03 apr 2007, 15:42
door kaween
Authentificatie problemen met mails hebben ook vaak een verbinding met de gebruikte anti-virus oplossing, of een combinatie van *verschillende* security oplossingen. Snel een test zonder deze zegt ook vaak veel over het probleem.

Geplaatst: 03 apr 2007, 20:27
door MabadosS
320i schreef:het kan al zeker niet aan Outlook 2007 of incompabtibiliteit liggen met all in , want heb zelf ook outlook 2007 en all in. Dus ik veronderstel dat er toch nog iets fout zal staan.


Bent u een Belgische klant?

Op volgende link (http://www.tele2mail.com/manual/outlook/) zag ik bij puntje 7 dat er een andere poort moet ingesteld worden voor smtp.

Hebt u dat ook gedaan?

En waarom lukt het wel bij windows mail (outlook express) zonder deze instelling?

Geplaatst: 03 apr 2007, 20:36
door kaween
I320 is buiten onze hoop in bange dagen en van diens meer, ook actief werkzaam bij Tele2. Je mag blind op zijn expertiese vertrouwen hieromtrend. Ik kan me danig vergissen maar diezelfde vlieger gaat ook op voor T2m dacht ik.

Geplaatst: 03 apr 2007, 20:58
door MabadosS
kaween schreef:I320 is buiten onze hoop in bange dagen en van diens meer, ook actief werkzaam bij Tele2. Je mag blind op zijn expertiese vertrouwen hieromtrend. Ik kan me danig vergissen maar diezelfde vlieger gaat ook op voor T2m dacht ik.


Wel, dan hoop ik dat hij even mijn vragen kan beantwoorden :wink:

Ik heb voor het gemak screenshots gemaakt van de huidige instellingen.
Ook even vermelden dat we telle2allin in België hebben, dat kan misschien ook wat verschillen in instellingen.

Onderstaande instellingen werkten overigens in outlook 2003, want we voerden een gewone upgrade uit zonder enige instelling te veranderen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 03 apr 2007, 21:34
door kUmbro
op de site van tele2 staat er dat de poort veranderd moet worden naar 587, en dat er verificatie vereist is. Aangezien ge blijkbaar hosting gebruikt voor mail zult ge bij verificatie wellicht uw tele2 login/wachtwoord moeten ingeven (tenzij die jave iets te maken heeft met tele2)

en ge hebt geen van de 2 gedaan

Geplaatst: 03 apr 2007, 21:58
door MabadosS
kUmbro schreef:op de site van tele2 staat er dat de poort veranderd moet worden naar 587, en dat er verificatie vereist is. Aangezien ge blijkbaar hosting gebruikt voor mail zult ge bij verificatie wellicht uw tele2 login/wachtwoord moeten ingeven (tenzij die jave iets te maken heeft met tele2)

en ge hebt geen van de 2 gedaan


Het poortnummer aanpassen doet het niet werken.

Maar ik begrijp niet waarom ik bij verificatie de login van tele2 zou moeten invullen.

Ik werk hier thuis ook met een jave adres (eigen beheer) en Telenet als provider en ik hoef ook nergens mijn telenet login te gebruiken.

Geplaatst: 03 apr 2007, 22:19
door kUmbro
MabadosS schreef:Maar ik begrijp niet waarom ik bij verificatie de login van tele2 zou moeten invullen.

op die site staat dat verificatie verplicht is. normaalgezien kunt ge zeggen dat outlook uw gegevens van pop3 moet gebruiken (in normale gevallen is dit mail van tele2). tele2 is verschillend van jave dusja: ge kunt u niet aanmelden bij de smtp server van tele2 met uw jave gegevens toch? dus als ge bij die verificatie uw gegevens voor tele2 invoert (voor mail) zou het mss wel eens kunnen werken.

Geplaatst: 03 apr 2007, 22:52
door MabadosS
kUmbro schreef:
MabadosS schreef:Maar ik begrijp niet waarom ik bij verificatie de login van tele2 zou moeten invullen.

op die site staat dat verificatie verplicht is. normaalgezien kunt ge zeggen dat outlook uw gegevens van pop3 moet gebruiken (in normale gevallen is dit mail van tele2). tele2 is verschillend van jave dusja: ge kunt u niet aanmelden bij de smtp server van tele2 met uw jave gegevens toch? dus als ge bij die verificatie uw gegevens voor tele2 invoert (voor mail) zou het mss wel eens kunnen werken.


Ik zal het proberen, maar kan dat nu niet direct vermits het op laptop van m'n vriendin moet.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat tele2 zo'n speciale instellingen vereist.
Bij Telenet heb ik dat probleem niet en bij andere providers ook niet.

Het lijkt me dat ze het de mensen nodeloos moeilijk maken.

Geplaatst: 04 apr 2007, 12:45
door 320i
de andere poort is enkel voor klanten met een @tele2.be adres. maar jou zie ik vermelden "Ook even vermelden dat we telle2allin in België hebben". mag ik dan weten in welk land je dit momenteel probeert (ik vermoed nederland?)

Geplaatst: 04 apr 2007, 12:59
door MabadosS
320i schreef:de andere poort is enkel voor klanten met een @tele2.be adres. maar jou zie ik vermelden "Ook even vermelden dat we telle2allin in België hebben". mag ik dan weten in welk land je dit momenteel probeert (ik vermoed nederland?)


Nee, vanuit België uiteraard.
Ik heb dit enkel vermeld omdat ik niet goed wist of dit hier een puur Belgisch forum was, of dat er hier ook Nederlanders zitten.

De links die hier gegeven werden, zijn ook met Nederlandse screenshots, vandaar dat ik niet goed wist of voor België dezelfde instellingen gelden.

Nu, jij schijnt heel wat te weten van tele2.
Kan jij verklaren waarom bij outlook express geen speciale instellingen nodig zijn om te mailen met de smtp van tele2allin en bij outlook 2007 wel?

Geplaatst: 04 apr 2007, 13:06
door 320i
bij outlook 2007 zijn die er ook niet hoor... Enkel als je een @tele2.be adres hebt moet je die andere poort gebruiken, anders gebruik je gewoon de standaard poort.

Ik heb mijn laptop nu niet bij mij, maar zal proberen deze avond screenshots online te plaatsen van mijn huidige configuratie van Outlook 2007. Dat werkt perfect op de Tele2 all in verbinding (heb beide ISP's Tele2 en Telenet en ik gebruik ook mijn telenet adres om te mailen over Tele2).

Geplaatst: 04 apr 2007, 13:44
door 320i
had de laptop bij in de auto,dus ineens screenshots gemaakt, maakt het weer makkelijker voor jou.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is telenetmail op een uitgaand Tele2 Adres ;)

Geplaatst: 04 apr 2007, 13:50
door MabadosS
Bedankt voor de screenshots, maar nu wordt het wel vreemd.

In principe heb jij dezelfde opstelling als m'n vriendin.
Je gebruikt ook een niet tele2 mail op een tele2 lijn.

Als ik dus jou screenshots met die van m'n vriendin vergelijk (zie enkele posts terug) dan zijn die eigenlijk exact hetzelfde.
Met dat verschil dat het bij jou wel werkt en wij de foutmelding krijgen.

Heel vreemd!

Geplaatst: 04 apr 2007, 14:07
door 320i
verschil is dat ik nog XP run en jij een Vista.

Ga is even kijken in het "configuratiescherm" en dan bij de "windows firewall", dan "Exceptions" , dan popt er een nieuw venster open, daar kies je "change scope" (weer nieuw venster er bij) en kijk is of daar geen aparte applicatie secured is door die firewall, met name voor jou Outlook 2007.