Pagina 1 van 1
Overstappen van provider, wel of niet?
Geplaatst: 31 maa 2007, 23:39
door zeroburn
Momenteel surf ik met het belgacom GO pakket. Normaal moet ik met 4.4mbps surfen maar ik heb problemen met signaalverlies denk ik. Internet viel heel de tijd uit. Nu surf ik op 2.2mpbs en internet valt nog altijd uit. Er is vroeger al eens iemand afgekomen maar het probleem ligt niet bij ons maar bij hun.
Als ik nu zou overstappen naar tele2 (via telefoonkabel) zou ik dan nog altijd hetzelfde probleem hebben?
Geplaatst: 31 maa 2007, 23:43
door hellsnake
Tele 2 maakt gebruik van het belgacom netwerk dus je zal dezelfde problemen ondervinden.
Maar weet je wat je afstand is tot de centrale?
Re: Overstappen van provider, wel of niet?
Geplaatst: 31 maa 2007, 23:50
door Patje
zeroburn schreef:Momenteel surf ik met het belgacom GO pakket. Normaal moet ik met 4.4mbps surfen maar ik heb problemen met signaalverlies denk ik. Internet viel heel de tijd uit. Nu surf ik op 2.2mpbs en internet valt nog altijd uit. Er is vroeger al eens iemand afgekomen maar het probleem ligt niet bij ons maar bij hun.
Als ik nu zou overstappen naar tele2 (via telefoonkabel) zou ik dan nog altijd hetzelfde probleem hebben?
je moet zeker belgacom laten kijken naar hun centrale of kabels en vertel hen nogmaals aan de telefoon dat ze al eens zijn komen kijken bij jou, dat het probleem mogelijk bij hen ligt
Bel eens voor een lijntest op het gratis nr 0800 22312 en vraag meteen eens uw afstand tot de centrale, zij zullen wel zien wat er niet juist is
Geplaatst: 01 apr 2007, 21:17
door zeroburn
De afstand van de centrale tot bij mij is zeer zeer groot, had eens via statistieken gezien van modemip adres, die noise dingen enzo, en wat opgezocht, weet alleen dat ik ergens heel heel hoog zat en dat het op enkele kilometers aankwam.
Geplaatst: 01 apr 2007, 23:21
door Draco888
zeroburn schreef:De afstand van de centrale tot bij mij is zeer zeer groot, had eens via statistieken gezien van modemip adres, die noise dingen enzo, en wat opgezocht, weet alleen dat ik ergens heel heel hoog zat en dat het op enkele kilometers aankwam.
En wat is dat zeer groot?
Ikzelf zit op 3.8km en haal nog 420kbyte down.
Re: Overstappen van provider, wel of niet?
Geplaatst: 02 apr 2007, 18:56
door rottekop
patje schreef:je moet zeker belgacom laten kijken naar hun centrale of kabels en vertel hen nogmaals aan de telefoon dat ze al eens zijn komen kijken bij jou, dat het probleem mogelijk bij hen ligt
Bel eens voor een lijntest op het gratis nr 0800 22312 en vraag meteen eens uw afstand tot de centrale, zij zullen wel zien wat er niet juist is
Het heeft bij mij 1 jaar in beslag genomen voor m'n disconnects weg waren. Ik kreeg ook steeds de boodschap dat de lijntest OK was en dat ik mijn bekabeling moest nakijken, m'n splitters nakijken, een technieker laten komen ( tegen betaling ) enz. Na het zoveelste belletje heb ik blijkbaar eens iemand aan de lijn gehad die er echt verstand van had. Hij zei dat er bij hun een betere configuratie mogelijk was en sindsdien is het altijd 36 uur.
Hoe dan ook blijf ik uitkijken naar een andere provider. Eentje die meer geeft voor minder geld zoals Dommel bvb.