Pagina 1 van 1
e-mail problemen
Geplaatst: 29 maa 2007, 22:59
door Praetorian
Ik heb een paar problemen met de dommel emailservers.
Ik heb deze week een aantal malen een mail verzonden naar telenet adressen. Geen enkel kwam aan. De week voordien is er vermoedelijk ook eentje verloren gegaan. Vandaag opnieuw geprobeerd: hetzelfde resultaat.
Ik heb dan een email verzonden vanuit mijn gmail, telenet (iemand anders) en ugent account naar dommel en omgekeerd. Het resultaat was:
tussen ugent en gmail: binnen de 2 minuten aangekomen (beide richtingen)
tussen ugent en dommel: binnen de 2 minuten (beide richtingen), echter Ugent naar dommel: 50% loss ( op 4 mails)
Tussen gmail en dommel: 100% loss
tussen telenet en dommel: 100% loss
tussen ugent en telenet: 100% loss
tussen gmail en telenet: 75% loss, de ene die aankwam belandde in de spamfolder van de emailclient (maw ik heb hier ook telkens naar gekeken)
Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? ( buiten telenet dan) Ik heb meer dan 2 uur gewacht om deze loss cijfers te publiceren.
Geplaatst: 29 maa 2007, 23:08
door klooooon
idem hier
niets komt aan naar telenet adressen
Geplaatst: 30 maa 2007, 07:31
door devilkin
Eventueel kan je eens proberen van manueel een mail te verzenden via de dommel SMTP.
Wat ik ook wel zou doen is ofwel een ticketje openen, ofwel es bellen.
Voor die mail te verzenden moet je iets doen in de trend van (enkel de dingen die je zelf moet intypen weergegeven):
Voorbeeld van een sessie met de relay van skynet (waar ik momenteel achter zit, op het werk):
Code: Selecteer alles
$ telnet relay.skynet.be 25
Trying 195.238.5.128...
Connected to smtppool1.skynet.be.
Escape character is '^]'.
220 outmx039.isp.belgacom.be ESMTP Sendmail 8.13.4/8.13.4/Skynet-OUT-2.22; Fri, 30 Mar 2007 07:23:28 +0200; (No UCE/UBE) logging access from: <ip>.adsl-dyn.isp.belgacom.be(OK)-<ip>.adsl-dyn.isp.belgacom.be [iptje]
helo <ip>
250 outmx039.isp.belgacom.be Hello <ip>.adsl-dyn.isp.belgacom.be [<ip>], pleased to meet you
mail from: [email protected]
250 2.1.0 [email protected]... Sender ok
rcpt to: [email protected]
250 2.1.5 [email protected]... Recipient ok
data
354 Enter mail, end with "." on a line by itself
Subject: testing
12345
.
250 2.0.0 l2U5NS8c014548 Message accepted for delivery
quit
221 2.0.0 outmx039.isp.belgacom.be closing connection
Connection closed by foreign host.
Bij het doorgeven van het . moet je normaal bericht krijgen dat je mail accepted geweest is, denied, of delayed (met een reden). Misschien kan je daar eens gaan kijken?
Op deze manier krijg je normaal ook de interne mail identifier mee, en kan je die doorgeven naar Dommel zodat ze kunnen kijken wat er mogelijks mee gebeurd is.
Geplaatst: 02 apr 2007, 21:37
door Praetorian
devilkin schreef:Eventueel kan je eens proberen van manueel een mail te verzenden via de dommel SMTP.
Wat ik ook wel zou doen is ofwel een ticketje openen, ofwel es bellen.
Voor die mail te verzenden moet je iets doen in de trend van (enkel de dingen die je zelf moet intypen weergegeven):
Voorbeeld van een sessie met de relay van skynet (waar ik momenteel achter zit, op het werk):
Code: Selecteer alles
$ telnet relay.skynet.be 25
Trying 195.238.5.128...
Connected to smtppool1.skynet.be.
Escape character is '^]'.
220 outmx039.isp.belgacom.be ESMTP Sendmail 8.13.4/8.13.4/Skynet-OUT-2.22; Fri, 30 Mar 2007 07:23:28 +0200; (No UCE/UBE) logging access from: <ip>.adsl-dyn.isp.belgacom.be(OK)-<ip>.adsl-dyn.isp.belgacom.be [iptje]
helo <ip>
250 outmx039.isp.belgacom.be Hello <ip>.adsl-dyn.isp.belgacom.be [<ip>], pleased to meet you
mail from: [email protected]
250 2.1.0 [email protected]... Sender ok
rcpt to: [email protected]
250 2.1.5 [email protected]... Recipient ok
data
354 Enter mail, end with "." on a line by itself
Subject: testing
12345
.
250 2.0.0 l2U5NS8c014548 Message accepted for delivery
quit
221 2.0.0 outmx039.isp.belgacom.be closing connection
Connection closed by foreign host.
Bij het doorgeven van het . moet je normaal bericht krijgen dat je mail accepted geweest is, denied, of delayed (met een reden). Misschien kan je daar eens gaan kijken?
Op deze manier krijg je normaal ook de interne mail identifier mee, en kan je die doorgeven naar Dommel zodat ze kunnen kijken wat er mogelijks mee gebeurd is.
nog niet kunnen uittesten, maar de mails zijn er nu wel met een paar dagen vertraging ( na het posten van een ticket waar ik nog altijd geen reply op gehad heb) doorgekomen... Binnen dat en een paar dagen nog eens proberen
Geplaatst: 03 apr 2007, 00:12
door klooooon
hier is alles terug ok
het alleen bij de bewuste donderdag avond gebleven