Pagina 1 van 1

Geen ADSL signaal op de router/modem

Geplaatst: 16 feb 2007, 17:16
door malinwa001
Titel zegt het zelf...

Net gebeld met belgacom
Daar hebben ze een test van mijn lijn gedaan en zeggen ze dat mijn lijn niet goed is. Moest naar Dommel bellen die op hun beurt naar BC moeten bellen voor een technieker.

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad (heeft) en weet hoe lang dit ong. duurt want ik lees hier over de brakke response van BC...

Al waren de mensen van zowel BC en Dommel vriendelijk.
De man van BC had zelfs iets verandert zei hij dat hij normaal niet mocht, maar wat dat weet ik natuurlijk niet...

De miserie begingt al, hopelijk snel opgelost of anders terug naar telenet.
Nooit miserie maar die klote limiet heeft me weggejaagt.

Geplaatst: 16 feb 2007, 20:08
door Ofloo
Ik zou naar dommel gebeld hebben en het probleem voorgelegd hebben dan naar BGC en gezegd hebben dat de telefoon kraakt. Dan kijken ze u lijn sneller na .. dacht ik toch..

Tenzij je bgc niet voor telefonie gebruikt.

Geplaatst: 16 feb 2007, 20:29
door Goendi
Daar is een heel simpele verklaring voor. Als je een probleem hebt met je ADSL, en die is niet via BGC, dan heb jij geen contract voor dat product met BGC maar met je ISP. Je ISP op zijn beurt heeft een contract met BGC. Wanneer BGC hier rechtstreeks in tussenkomt, dan is dit strafbaar aangezien zij tussenkomen voor een product van een ander, en dus aan concurrentievervalsing doen. Ze passen dus zuiver de wetgeving toe, indien Dommel bij BGC een technieker aanvraagt is dit alles niet het geval (gezien jij klant bij Dommel bent, en Dommel bij BGC, lekker ingewikkeld die telecomwetgeving niet? :) )

Geplaatst: 18 feb 2007, 07:00
door malinwa001
Ofloo schreef:Tenzij je bgc niet voor telefonie gebruikt.
Gebruik die lijn enkel voor ADSL dus kan zelfs niet testen of ze wel werkt :?

Al paar keer in en uitgestoken maar niks helpt. Ondertussen ticketje aangemaakt. Het weekend kan ni snel genoeg gedaan zen. Nog liever werken dan hier thuis mijn kas te zitten opfretten :wink:

Geplaatst: 18 feb 2007, 12:04
door klooooon
malinwa001 schreef: Het weekend kan ni snel genoeg gedaan zen. Nog liever werken dan hier thuis mijn kas te zitten opfretten :wink:

bel gewoon :::: +32 903 42 714 (buiten kantooruren 24/7)

Geplaatst: 18 feb 2007, 12:28
door ubremoved_983
klooooon schreef:
malinwa001 schreef: Het weekend kan ni snel genoeg gedaan zen. Nog liever werken dan hier thuis mijn kas te zitten opfretten :wink:

bel gewoon :::: +32 903 42 714 (buiten kantooruren 24/7)
een 0903 nummer is nu niet echt goedkoop moet ik zeggen ...

Geplaatst: 18 feb 2007, 12:39
door klooooon
ditCh schreef:
klooooon schreef:
malinwa001 schreef: Het weekend kan ni snel genoeg gedaan zen. Nog liever werken dan hier thuis mijn kas te zitten opfretten :wink:

bel gewoon :::: +32 903 42 714 (buiten kantooruren 24/7)
een 0903 nummer is nu niet echt goedkoop moet ik zeggen ...
Das waar jaar maar als je echt niet kan wachten tot het maandag is
kan je naar die nummer bellen

Geplaatst: 18 feb 2007, 13:23
door malinwa001
Denk nu wel ni dat ze op een zondag iemand van BC vinden die dat komt oplossen.

Kan het misschien zijn dat mijn binnenbekabeling ergens onderbroken is?
Het lampje van ADSL brandt gewoon niet.
Is natuurlijk makkelijk te testen met een telefoon wat ik morgen ook direct gaan doen. Vandaag ni echt tijd voor (Voetbal) raar maar waar.
Moest het de binnenbekabeling zijn wie moet dat dan betalen?
Hoe los ik dat op :oops:

Geplaatst: 18 feb 2007, 13:27
door Goendi
Steek de modem eens aan het eerste contactpunt vd telefoonlijn. Steek er een telefoontoestel in, kijk of er kiestoon op toekomt.

Binnenbekabeling is altijd voor jezelf terzijde. Electricien voor contacteren, of anders laten aanrekenen door techniekers die bij je langs komen om probleem na te zien.

Geplaatst: 18 feb 2007, 13:42
door klooooon
Ga snel de telefoon eens lenen van da oud buurvrouwke dat naast u woont
en bel uzelf op

Geplaatst: 18 feb 2007, 13:46
door malinwa001
klooooon schreef:Ga snel de telefoon eens lenen van da oud buurvrouwke dat naast u woont
en bel uzelf op
Zal dan wel naar de knappe overbuurvrouw gaan :P

Geplaatst: 18 feb 2007, 13:53
door Goendi
PIC PIC!

Geplaatst: 19 feb 2007, 14:32
door malinwa001
Heb de buurvrouw ni gezien , ni thuis... twas de Jan :?

Nu, na een testje met de telefoon blijkt geen kiestoon...
Belgacom bellen? of gaat dommel dit doen? tciketje op dommel is al aangemaakt.

Geplaatst: 19 feb 2007, 15:02
door malinwa001
Ik heb toch maar naar BC gebelt (geen tijd om te wachten) en die zeggen dat mijn lijn in orde is :-( probeer eens een ander toestel meneer anders moeten we verplaatsingskosten aanrekenen... toch raar dat dat net stuk zou zijn in die 2min wandelen... maargoed , sebiet hebben ze me weer aan de lijn...

Geplaatst: 19 feb 2007, 17:11
door malinwa001
Allé na een paar telefoons naar BC verder gaat er morgen iemand langskomen!
Moet wel zeggen dat dat snel is! Hopelijk zijn dan de problemen van de baan zodat ik eindelijk kan gebruiken waarvoor ik betaal.

Geplaatst: 19 feb 2007, 18:45
door Goendi
Ehm... Da is ni slim é. Die meten u teefoonlijn. kan perfect zijn da de telefoon uitstekend werkt, en da het een probleem is da zuiver met het xdsl gedeelte te maken heeft (slechte poort bvb).
Maw, nu komt er een electricien langs, die u telefoonlijn gaat nazien, en vergeet het dat die iets kan doen voor u DSL eh... Als die dan zegt dat u telefoonlijn goed is, zal hem niet enkel gelijk hebben, maar bovendien ga je mogen betalen.

Belt die BGC technieker maar af, en vraagt Dommel wanneer er een DSL technieker van Belgacom langskomt.

Geplaatst: 19 feb 2007, 19:38
door malinwa001
Goendi schreef:Ehm... Da is ni slim é. Die meten u teefoonlijn. kan perfect zijn da de telefoon uitstekend werkt, en da het een probleem is da zuiver met het xdsl gedeelte te maken heeft (slechte poort bvb).
Maw, nu komt er een electricien langs, die u telefoonlijn gaat nazien, en vergeet het dat die iets kan doen voor u DSL eh... Als die dan zegt dat u telefoonlijn goed is, zal hem niet enkel gelijk hebben, maar bovendien ga je mogen betalen.

Belt die BGC technieker maar af, en vraagt Dommel wanneer er een DSL technieker van Belgacom langskomt.
Kan ik ni wachten dat die geweest is. Telefoon werkt toch niet dus als dat al werkt is één. Ticket van Dommel is nog niet afgesloten dus zal die dan direct bellen moest het niks worden.

Geplaatst: 20 feb 2007, 09:43
door malinwa001
Ik moet u gelijk geven Goendi, de man stond hier al om 8u15.
Was nog ni goed wakker, afspraak was pas in de namiddag...
maargoed de telefoon werkt weer! mijn lampje van ADSL brandt ook!!
en nu de maar ... Nog steeds niet mogelijk om op internet te gaan. :oops:

Kent er iemand de instellingen voor mijn modem want ge kunt daar echt veel te veel mee instellen :?

type linksys WAG200G

Geplaatst: 20 feb 2007, 11:02
door malinwa001
Het is allemaal in orde gekomen!! Eindelijk! 8)

Zit nu op een 3.3 profiel, kan ik met deze waarden een hoger profiel aanvragen?

downstream margin 31db
upstream margin 18db
downstream line attenuation 12db
upstream line attenuation 3db

Geplaatst: 20 feb 2007, 14:14
door Goendi
Prachtig :) Alle ben tevreden dat het toch nog goed is gekomen :p

Geplaatst: 20 feb 2007, 14:26
door Uzzi
malinwa001 schreef:Het is allemaal in orde gekomen!! Eindelijk! 8)

Zit nu op een 3.3 profiel, kan ik met deze waarden een hoger profiel aanvragen?

downstream margin 31db
upstream margin 18db
downstream line attenuation 12db
upstream line attenuation 3db
Daarmee kan je zeker en vast naar 4Mbit/s

Geplaatst: 20 feb 2007, 15:06
door malinwa001
weer mailtje gestuurd naar dommel :)
nu om mij op een 4 mb profiel te zetten 8)
alst in orde is laat ik ze echt wel gerust :P

Geplaatst: 20 feb 2007, 21:02
door klooooon
ik heb ook prijs verdoemme
een actieve dommel account en kan niet surfen nog bellen
morgen komen de blauwe mannen den boel is controleren


mmmm :roll: