Tele2 - email issues
Geplaatst: 15 feb 2007, 10:03
Mail die ik gestuurd heb naar de ombudsdienst.
Wat is er aan de hand?
Probleem stelling :
Sinds enige weken kan ik als klant van TELE2 geen uitgaande mails versturen.
Foutmelding 0x800ccc0e
En weigering van login en paswoord door hun inkomende En uitgaande server.
Stappen ondernomen door mijnentwege
Maandag 29 januari : Mail gestuurd vanaf mijn werk met de vraag waarom ik geen emails meer kan versturen via mijn eigen email adressen (niet tele2.be adressen)
Voor uitgaande mail heb ik de uitgaande server nodig van tele2.be
Tot op heden geen gehoor hierop gekregen.
Donderdag 8 februari 17:05 : Gebeld naar hun servicedienst om navraag te doen. Na verloop van tijd bleek het probleem te moeilijk voor deze persoon en heeft
Deze zonder enige vorm van beleefdheid ingehaakt.
Donderdag 8 februari 17:30 : Gebeld naar hun servicedienst waar ik een vriendelijke dame aan de lijn kreeg die mij probeerde verder te helpen.
Zonder enige vorm van schriftelijke melding heeft TELE2 hun server smtp.tele2.be geblokkeerd op poort 25 en wachtwoord verificatie aangezet.
Na een hele tijd met deze dame (vriendelijk persoon) aan de lijn te hebben gehangen en na talloze instellingen goed te zetten bleek dit nog niet te werken.
Mijn login en paswoord werd geweigerd op de webmail van Tele2 alsook op hun inkomende en uitgaande mailserver.
Deze dame verzekerde mij dat zij mij niet meer kon helpen doch dat er iemand die meer technisch is mij zou bijstaan om dit op te lossen.
Deze zou mij uiterlijk op vrijdag 9 februari bellen om dit euvel op te lossen.
Zondag 12 februari 00:00 : Mail gestuurd via het support form op de website van tele2 om te eisen dat ze me maandag ten laatste opbellen om het probleem op te lossen.
Hieraan is geen gehoor gegeven.
Daarom dat ik nu deze mail stuur naar jullie omdat ik voel dat er vanuit TELE2 geen acties ondernomen worden om hun trouwe klant (reeds enkele jaren) verder te helpen.
Iemand enig idee wat er aan de hand is ?
ik zit met eigen email adressen met eigen domain.
nu voor uitgaande servers heeft tele2 blijkbaar tegenwoordig een login en wachtwoord nodig en is poort veranderd naar 587...
Nu niets wat ik maar probeer schijnt te lukken ...
als ik een wachtwoord genereer via profiles.tele2.be blijft hij dit wachtwoord weigeren op uitgaande server alsook op de webmail van tele2.
krijg ik dan een 0x800ccc18
werp ik die zaak eruit en probeer ik met uit.Versatel.be / uit.skynet.be / smtp.google.com / smtp.tele2.be op poort 25 krijg ik heel doodluik een 0x800ccc0e.
Ben zelf geen leek op dit niveau en blijkbaar meer op de hoogte van die zaken hier dan tele2 support dienst(die nogal op mijn zenuwen begint te werken)
Wat is er aan de hand?
Probleem stelling :
Sinds enige weken kan ik als klant van TELE2 geen uitgaande mails versturen.
Foutmelding 0x800ccc0e
En weigering van login en paswoord door hun inkomende En uitgaande server.
Stappen ondernomen door mijnentwege
Maandag 29 januari : Mail gestuurd vanaf mijn werk met de vraag waarom ik geen emails meer kan versturen via mijn eigen email adressen (niet tele2.be adressen)
Voor uitgaande mail heb ik de uitgaande server nodig van tele2.be
Tot op heden geen gehoor hierop gekregen.
Donderdag 8 februari 17:05 : Gebeld naar hun servicedienst om navraag te doen. Na verloop van tijd bleek het probleem te moeilijk voor deze persoon en heeft
Deze zonder enige vorm van beleefdheid ingehaakt.
Donderdag 8 februari 17:30 : Gebeld naar hun servicedienst waar ik een vriendelijke dame aan de lijn kreeg die mij probeerde verder te helpen.
Zonder enige vorm van schriftelijke melding heeft TELE2 hun server smtp.tele2.be geblokkeerd op poort 25 en wachtwoord verificatie aangezet.
Na een hele tijd met deze dame (vriendelijk persoon) aan de lijn te hebben gehangen en na talloze instellingen goed te zetten bleek dit nog niet te werken.
Mijn login en paswoord werd geweigerd op de webmail van Tele2 alsook op hun inkomende en uitgaande mailserver.
Deze dame verzekerde mij dat zij mij niet meer kon helpen doch dat er iemand die meer technisch is mij zou bijstaan om dit op te lossen.
Deze zou mij uiterlijk op vrijdag 9 februari bellen om dit euvel op te lossen.
Zondag 12 februari 00:00 : Mail gestuurd via het support form op de website van tele2 om te eisen dat ze me maandag ten laatste opbellen om het probleem op te lossen.
Hieraan is geen gehoor gegeven.
Daarom dat ik nu deze mail stuur naar jullie omdat ik voel dat er vanuit TELE2 geen acties ondernomen worden om hun trouwe klant (reeds enkele jaren) verder te helpen.
Iemand enig idee wat er aan de hand is ?
ik zit met eigen email adressen met eigen domain.
nu voor uitgaande servers heeft tele2 blijkbaar tegenwoordig een login en wachtwoord nodig en is poort veranderd naar 587...
Nu niets wat ik maar probeer schijnt te lukken ...
als ik een wachtwoord genereer via profiles.tele2.be blijft hij dit wachtwoord weigeren op uitgaande server alsook op de webmail van tele2.
krijg ik dan een 0x800ccc18
werp ik die zaak eruit en probeer ik met uit.Versatel.be / uit.skynet.be / smtp.google.com / smtp.tele2.be op poort 25 krijg ik heel doodluik een 0x800ccc0e.
Ben zelf geen leek op dit niveau en blijkbaar meer op de hoogte van die zaken hier dan tele2 support dienst(die nogal op mijn zenuwen begint te werken)