Pagina 1 van 3

Connectieprobleem dommel

Geplaatst: 12 feb 2007, 13:04
door RaPMaN
Hallo,

Sinds vorige week heb ik een zeer eigenaardig probleem met mijn internetconnectie bij Dommel.
Op volgende dagen (maandagmiddag, woensdagmiddag, vrijdagmiddag) heb ik dus steeds het probleem dat het WAN IP lampje van mijn router rood is en dat ik bijgevolg geen internet heb. Het is dus enkel en alleen op deze dagen en meestal zo rond 11u00. De oplossing is dan de router even aan/uit zetten en hup het werkt weer.

Nuja dat kan niet de bedoeling zijn, dus nu was mijn vraag : aan wat kan dit probleem te wijten zijn ?

Ik heb al mijn firmware van de router geupdate, alle instellingen opnieuw geconfigureerd, maar helaas zonder resultaat want deze voormiddag was het weer van dat.
Ik heb nu al 3 maand dommel en het heeft tot vorige week steeds perfect gewerkt. Wat ik ook moet zeggen is dat ik op de andere dagen altijd een zeer stabiele verbinding heb, dus echt zowel up al down aan fullspeed en dat de hele dag door. Het probleem doet zich dus enkel voor op die 3 middagen :-(

Hier zijn wat screenshots met info uit de router :

Screenshot van tijdens het probleem : http://img217.imageshack.us/img217/6707/70785751lo1.jpg

Nog ééntje van tijdens het probleem : http://img149.imageshack.us/img149/5848/21567779ic1.jpg

Screenshot als alles normaal werkt : http://img225.imageshack.us/img225/2538/normalesituatieea1.jpg

Alvast bedankt

Geplaatst: 12 feb 2007, 14:11
door devilkin
Hm. Die PPPoA in de eerste screenshot vind ik wel raar. Dommel gebruikt PPPoE zover ik weet?

Voorts, geen idee.

Geplaatst: 12 feb 2007, 14:41
door svenska
Idd Devilkin, die PPPoA is vreemd... Zou op PPPoE moeten staan...

Geplaatst: 12 feb 2007, 14:53
door RaPMaN
Dus het zijn verkeerde instellingen in de router ?

Ik zal anders eens alles resetten en opnieuw ingeven, maar dan nu gebruikmakend van PPPoE.

Maar weet iemand onder jullie mss de correcte routerinstellingen van Dommel, dus vpi/vci etc ... want mss zit de fout idd wel bij de instellingen.

Dus als iemand die andere instellingen eens even kon posten dan zal ik alles eens opnieuw instellen en kijken of het probleem zich dan nog voordoet.

Alvast bedankt voor de hulp

Geplaatst: 12 feb 2007, 15:00
door osieke
Dit vond ik in een andere thread:

Protocol : PPPoverEthernet Embedded (PPPOE)
VPI : 8
VCI : 35
Modulatie : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolatie : LLC
QoS Class: UBR

Geplaatst: 12 feb 2007, 15:11
door Koerskemel
Wat is er mis met PPPoA, je gebruikt toch wat je het best uitkomt.

De superframe en HEC errors doen me eerder denken dat er fysiek iets aan je lijn (of modem) scheelt.

Je kan altijd eens proberen met een andere modem en/of een andere account.

Koerskemel,

Geplaatst: 12 feb 2007, 21:55
door RaPMaN
OK, dit is de stand van zaken.
Ik heb dus de oude instellingen gereset en alles opnieuw ingesteld met PPPoE en de rest van de instellingen die hierboven gepost zijn door osieke.

Het probleem was wel dat ik alles 3x moeten herhalen heb, want hij geraakte maar niet verbonden (wan ip lampje bleef weer rood) met die nieuwe instellingen :-(
Blijkbaar kan hij moeilijk verbinden wanneer ik PPPoE selecteer want ik had dan de oude instellingen eens teruggezet en toen was hij dadelijk verbonden met internet.

Maar goed, na 3x proberen is hij dan uiteindelijk toch verbonden geraakt via PPPoE.

Ik ga nu afwachten en hopelijk blijven de problemen uit.

Zou dat eigenlijk een probleem kunnen zijn langs de zijde van Dommel ? of ligt het echt bij mij (router defect zoals hierboven wordt gezegd, of iets anders ...) ?
Al vind ik het wel raar van die router want als hij daadwerkelijk defect zou zijn dan denk ik dat hij constant problemen zou geven of niet ?

Alvast bedankt voor de hulp

Geplaatst: 13 feb 2007, 07:06
door NoFate
ligt aan dommel

IK heb de laatste tijd ook last van authentication failures
Nu de laatste paar dagen gaat het wel weer beter...

Geplaatst: 13 feb 2007, 12:01
door RaPMaN
NoFate schreef:ligt aan dommel

IK heb de laatste tijd ook last van authentication failures
Nu de laatste paar dagen gaat het wel weer beter...


En kunnen ze daar niks aan doen bij Dommel ?

Het rare is wel dat ik dat alleen op maandag, woensdag, vrijdag voorheb, is dat bij u ook zo ?

Geplaatst: 13 feb 2007, 12:25
door osieke
Ben zelf ook maar een adsl noob, maar zou dit iets met de 36u disconnect te maken kunnen hebben?

Bij mij is het ook al wel eens voorgevallen dat ik de router moet resetten, maar toch niet op regelmatige tijdstippen.

Geplaatst: 13 feb 2007, 14:49
door NoFate
RaPMaN schreef:
NoFate schreef:ligt aan dommel

IK heb de laatste tijd ook last van authentication failures
Nu de laatste paar dagen gaat het wel weer beter...


En kunnen ze daar niks aan doen bij Dommel ?

Het rare is wel dat ik dat alleen op maandag, woensdag, vrijdag voorheb, is dat bij u ook zo ?


dommel legt de schuld bijna altijd bij de gebruiker
Bij mij was zogezegd de modem defect, daarna zei ik dat ik het met een andere modem ook had getest, toen zeide ze dat het de bekabeling was.
Nuja, dit kan ik dus niet testen.

Maar heb nu laatst geen problemen meer gehad, dus ik heb de ticket maar even gesloten.

Ben nog maar een half jaar dommel klant en ervoor had ik easynet voor 7 jaar ofzo en nooit problemen gehad.

Nu dat ik dommel heb, zijn deze problemen pas begonnen...

Geplaatst: 13 feb 2007, 16:41
door regeri
Mij is dit laatst ook voorgevallen bij Dommel,zit nu ongeveer een maand bij Dommel en 2 daen achter elkaar een disconnect,mijn modem,bleef gewoon aan,dwz als ik verbinding heb branden bij mij 4 lampjes.Maar kon geen verbinding maken met internet.Bij mijn vorige provider had ik hier absoluut geen last van,of deed EDPnet dit snachts zodat ik er niets van merkte.
Na herstart van mijn modem deed internet het weer.
Kheb ondertussen wel een ticketje aangemaakt waar dit aan ligt.

Geplaatst: 14 feb 2007, 21:52
door RaPMaN
Khad het vandaag weer :-(, kheb daarnet Dommel maar eens gecontacteerd.

Wat bedoelen jullie eigenlijk met zo een ticket aanmaken ? Is dat gewoon een mail via support desk of is dat nog iets anders ?

Geplaatst: 14 feb 2007, 23:03
door Koerskemel
Ja, via support desk in je crm controlepaneel, vraag misschien ook eens of ze je lijn eens willen uitmeten.

Koerskemel,

Geplaatst: 15 feb 2007, 10:48
door the_unlord
Alsje gewoon een mailke naar support@ zendt maken zij daar automatisch een ticket van.

Geplaatst: 15 feb 2007, 16:46
door RaPMaN
Ah ok, en krijg ik dan een mailke terug van hun of gebeurt verdere communicatie via het controlepaneel ?

Geplaatst: 15 feb 2007, 17:06
door Draco888
RaPMaN schreef:Ah ok, en krijg ik dan een mailke terug van hun of gebeurt verdere communicatie via het controlepaneel ?

Ge krijgt eerst een mail terug met daarin de vermelding dat ze uw mail ontvangen hebben en uw ticketnummer. Iets later sturen ze dan hun antwoord.

Ge kunt dus een hele conversatie hebben met de helpdesk over email he.

Geplaatst: 17 feb 2007, 14:12
door RaPMaN
Ik denk dat ze mijne mail niet goed ontvangen hebben, want ik heb nog altijd geen enkele reactie teruggekregen, dus niks van ticket aangemaakt ofzo ... of is dat normaal dat dat zo lang duurt ?

Geplaatst: 17 feb 2007, 14:52
door klooooon
Je kan gewoon best eens bellen naar hun helpdesk
en dan kan je alles goed uitleggen

Geplaatst: 18 feb 2007, 15:20
door RaPMaN
Dat zal dan voor morgen zijn, want in het weekend zijn ze gesloten.

Bestaat er eigenlijk ook een commando om de router zo een nieuw ip te laten vastkrijgen ? Dus ipv de router aan/uit te zetten dat je gewoon via windows iets intypt en dat dan hetzelfde effect heeft ?

Ik vroeg me dat af ...

Geplaatst: 18 feb 2007, 17:59
door devilkin
RaPMaN schreef:Bestaat er eigenlijk ook een commando om de router zo een nieuw ip te laten vastkrijgen ? Dus ipv de router aan/uit te zetten dat je gewoon via windows iets intypt en dat dan hetzelfde effect heeft ?


Afhankelijk van de router. Ik kan in m'n linksysrouter in SSH-en, en het process voor pppoe herstarten. Ik weet niet hoe dat zit voor andere routers.

Geplaatst: 20 feb 2007, 23:43
door RaPMaN
Ik heb sinds zaterdag geen last meer gehad van het probleem.
De technische dienst heeft het ook eens nagekeken en alles bleek terug normaal te zijn.

Nuja "hout vasthouden hé" en hopelijk blijft alles nu perfect werken ;)

btw : dat systeem met die tickets werkt precies wel goed, die antwoorden vrij snel op uw vragen en problemen.

Geplaatst: 04 apr 2007, 12:11
door RaPMaN
Ik heb sinds vorige week dus terug last van dit probleem.
Het is dus telkens op een 36u disconnect dat het voorvalt, dus de router geraakt niet automatisch terug verbonden en ik moet zelf manueel de router aan/uit zetten (soms zelfs tot 3x) alvorens ik terug verbonden ben.

Zou dit liggen aan mijn router ? Ik heb een USR 999105 (US Robotics)
Zijn er mensen met deze router die ook dommel gebruiken en die er last van hebben ?

Ik heb al meermaals contact gehad met de helpdesk maar volgens hun ligt het aan mijn router.

Het rare is wel dat ik sinds mijn bovenstaande post (20 feb) een maand lang zonder problemen gesurft heb, en nu sinds vorige week heb ik terug last.

Zou het dus toch kunnen dat het aan mijn router ligt ?

Geplaatst: 04 apr 2007, 12:28
door rtl
er scheelt iets met hun authenticatie
ik krijg soms "max syn connections reached" wanneer ik probeer te connecteren terwijl ik nog geen verbinding gemaakt heb
na enkele nieuwe pogingen (meestal automatisch) lukt het wel

ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt aangezien er "authentication failure" staat
ik zal er vanavond eens een ticketje voor openen, wie weet hebben ze niet meer genoeg ips om alle klanten te bedienen :wink:

Geplaatst: 04 apr 2007, 12:36
door RaPMaN
En kan ik nergens in mijn router instellen dat hij nogmaals opnieuw probeert te verbinden of dat hij bv. om de zoveel tijd opnieuw moet proberen te verbinden ?

Als ik nu bv. om 17u00 's avonds een 36u disconnect heb en ik laat de router gewoon zoals hij is dan blijft dat wan ip lampke rood branden totdat ik tussenkom ... dus ik veronderstel dat de router maar éénmalig opnieuw probeert of niet ?

Geplaatst: 04 apr 2007, 12:46
door Sinvraal
RaPMaN schreef:Ik heb sinds vorige week dus terug last van dit probleem.
Het is dus telkens op een 36u disconnect dat het voorvalt, dus de router geraakt niet automatisch terug verbonden en ik moet zelf manueel de router aan/uit zetten (soms zelfs tot 3x) alvorens ik terug verbonden ben.
Zou dit liggen aan mijn router ? Ik heb een USR 999105 (US Robotics)
Zijn er mensen met deze router die ook dommel gebruiken en die er last van hebben ?
Ik heb al meermaals contact gehad met de helpdesk maar volgens hun ligt het aan mijn router.
Het rare is wel dat ik sinds mijn bovenstaande post (20 feb) een maand lang zonder problemen gesurft heb, en nu sinds vorige week heb ik terug last.
Zou het dus toch kunnen dat het aan mijn router ligt ?


Ik denk niet dat het aan je router ligt. Mijn schoonvader heeft een D-link router en heeft geregeld hetzelfde probleem als wat jij hier beschrijft. Enige optie is router herstarten... Die router is nog van mij geweest en heeft dat nooit gedaan met EDP.

Geplaatst: 04 apr 2007, 13:19
door Draco888
RaPMaN schreef:Ik heb sinds vorige week dus terug last van dit probleem.
Het is dus telkens op een 36u disconnect dat het voorvalt, dus de router geraakt niet automatisch terug verbonden en ik moet zelf manueel de router aan/uit zetten (soms zelfs tot 3x) alvorens ik terug verbonden ben.

Zou dit liggen aan mijn router ? Ik heb een USR 999105 (US Robotics)
Zijn er mensen met deze router die ook dommel gebruiken en die er last van hebben ?

Ik heb al meermaals contact gehad met de helpdesk maar volgens hun ligt het aan mijn router.

Het rare is wel dat ik sinds mijn bovenstaande post (20 feb) een maand lang zonder problemen gesurft heb, en nu sinds vorige week heb ik terug last.

Zou het dus toch kunnen dat het aan mijn router ligt ?

Ik denk dat het idd aan je router ligt. Ik heb namelijk hetzelfde probleem, en nog verschillende anderen ook.
Het probleem doet zich enkel voor als je bij je 36u disconnect een nieuw IP adres krijgt toegewezen, dus zolang je hetzelfde IP krijgt is er geen probleem, ik ben nu zelf weer eens twee weken online aan een stuk en geen enkel probleem gehad, ervoor heb ik twee keer mijn modem moeten herstarten (had die keren weer een nieuw IP gekregen).

Vooral Belkin routers (zoals ik er een heb) lijken het probleem te hebben, maar ook andere. Het is jammer genoeg niet zo dat bepaalde merken of bepaalde modellen het allemaal hebben, hangt van router tot router af.
Luck of the draw blijkbaar he.

Geplaatst: 04 apr 2007, 13:34
door RaPMaN
@ Draco888 : Maar hoe komt dan dat ik bij Skynet daar nooit problemen mee had? Zij gebruiken toch hetzelfde netwerk ? Ik heb 4 jaar lang die router gebruikt bij Skynet en nooit heb ik daar dat probleem gehad.

En nu bij Dommel heb ik regelmatig last van dat probleem :-(

En is er echt geen optie in de router waar je kan instellen dat hij een aantal keer opnieuw moet proberen ? Zodat je eigenlijk automatisch terug verbonden geraakt ipv manueel te moeten herstarten ?

Alvast bedankt voor je reactie.

Geplaatst: 04 apr 2007, 13:41
door Draco888
RaPMaN schreef:@ Draco888 : Maar hoe komt dan dat ik bij Skynet daar nooit problemen mee had? Zij gebruiken toch hetzelfde netwerk ? Ik heb 4 jaar lang die router gebruikt bij Skynet en nooit heb ik daar dat probleem gehad.

En nu bij Dommel heb ik regelmatig last van dat probleem :-(

En is er echt geen optie in de router waar je kan instellen dat hij een aantal keer opnieuw moet proberen ? Zodat je eigenlijk automatisch terug verbonden geraakt ipv manueel te moeten herstarten ?

Alvast bedankt voor je reactie.

In de meeste routers wel, de mijne blijft gewoon proberen tot hij verbinding heeft.

Maar wacht eens, branden het adsl en internet lampje groen bij jou? anders is het een ander probleem dan wat ik net beschreef.
Ik krijg namelijk wel verbinding, maar alles wat verbinding met het net moet maken (P2P, firefox,...) kan dit niet tot ik de router herstart. 5 heeft met die IP-change te maken).


AH, sorry, heb net je post nog eens gelezen . . het is een ander probleem dat je hebt...

Maar kijk eens in de webpanel van je router, waar je alle instellingen kan nakijken, normaal moet daar ergens staan dat je wil dat hij automatisch weer verbinding maakt, trouwens, op welk protocol staat Dommel bij jou? PPPoE of PPPoA?

Geplaatst: 04 apr 2007, 13:47
door RaPMaN
Als het probleem zich voordoet brandt het "wan ip" lampje rood, alle andere lanpjes branden groen.
Als ik dan bv. internet open dan zegt hij "kan de pagina niet weergeven"

Instellingen staan op PPPoE (op aanraden van de reply's helemaal in het begin van deze topic)

Screenshot : http://img233.imageshack.us/img233/5208/123ou2.png

Geplaatst: 04 apr 2007, 13:53
door Draco888
Kijk eens of je modem wel nog op auto reconnect staat:
Afbeelding

Geplaatst: 04 apr 2007, 14:03
door RaPMaN
De layout ziet er bij mij iets anders uit :

Dit scherm kon ik terugvinden bij Wan Setup : http://img487.imageshack.us/img487/8508/456is2.png

Authentication method staat op "auto", is normaal inorde niet ?

Geplaatst: 04 apr 2007, 14:19
door Draco888
Die auto is ok . .
ben ff de documentatie aant dornemen . .
Dat rood WAn lampje: Rood Ophalen IP-adres van ISP mislukt.

Geplaatst: 04 apr 2007, 16:39
door rtl
zet die auth method maar op chap ipv auto

btw, zoals ik reeds aanhaalde: EEN AUTH ERROR omdat er iets schort bij dommel, ligt niet aan je router
max syn connections reached waarschijnlijk, net als bij mij
check router logs eens

Geplaatst: 04 apr 2007, 16:58
door RaPMaN
_rEuTeL_ schreef:zet die auth method maar op chap ipv auto

btw, zoals ik reeds aanhaalde: EEN AUTH ERROR omdat er iets schort bij dommel, ligt niet aan je router
max syn connections reached waarschijnlijk, net als bij mij
check router logs eens


OK, ik zal die auth method eens op chap zetten om te testen.
Zou dat een verbetering moeten opleveren ?

thx

Geplaatst: 04 apr 2007, 20:36
door rtl
nee, dat is gewoon veiliger
heeft niks met het probleem te maken

CHAP authentication failed: Maximum ISP-VN simultaneous logons reached
dit is wat ik soms krijg

Syn FLOOD!!

Geplaatst: 06 jun 2007, 17:53
door Kabukijo
aan Rapman en DRACO,


Ik heb spijtig genoeg na al die tijd het zelfde problem min of meer. Tot op een maand anderhalve maand ging alles prima. Dan ineens viel mijn connectie weg om de 8min. Goed effe opgewaardeerd met originele philips firmware sna6600 philips router. Gevonden DANKZIJ een FORUM LID van USERBASE JORIS84 :wave: . Alles verliep terug prima weken lang. Nu, heb ik te kampen met een ander probleem. Het probleem die een beetje aan dat van rapman en dracco beschrijft.

1. Niet kunnen inloggen tot vervelens toe, pas na xx pogingen !!!!!
+
2. Authentication Failure.....


3. Na 12 - 24 constant verbonden te zijn krijg ik "SYN FLOOD" error problemen (Aldus log file philips router)

Welnu, ik heb gebeld naar hen om dat eerste min puntje aan te kaarten en men ging een lijntest uitvoeren om te zien of het daar aan ligt. Zoja, dan ging men belgacom opdragen om mij te contacteren en dit verder af te handelen. Dommel zelf kon mij niet garanderen dat ik hiervan op de hoogte zal worden gebracht, alleen als belgacom erbij komt kijken om daarna een afspraak te maken zodat men de lijn bij mij thuis kan testen (zo luid het). Welnu, het inlog probleem is ineens van de baan en uiteindelijk heeft niemand hiervan op de hoogte gebracht. Dus ik heb het zelf moeten ondervinden. Nu enkele dagen bijna een week zonder problemen verder krijg ik dit nu!!!! SYN FLOOD error na 12 à 24 uur permanent verbonden te zijn met sommige P2P programma zoals AZUREUS :? kan ik noch surfen nog mijn email via outlook controleren. Maar.... azureus is nog steeds ijverig aan het uploaden en downloaden ???!!! Alle lampjes van mijn modem lichten groen daar precies geen probleem. Maar van zodra dat ik in de config page rond snuffel lees ik al gauw dat er een WANIP (PORT xxxxx) >>>> (192.168.2.103 bv) "SYN FLOOD" error is op getreden!!

Het lijkt me sterk dat het de router is zunne. Zoals bij de anderen, heeft mijn router de eerste maanden sinds ik ben overgeschakeld naar dommel PERFECT gefunctioneerd. Nu ineeens het éne probleem na het ander. En telkens duikt er een ANDER probleem op NOOIT hetzelfde :?

Tenander, ik heb speciaal mijn router gestest bij iemand met een ander DSL provider en daar verliep alles prima voor de volle 36 uur constant verbonden!!!

Ik hoop maar dat ze= dommel gauw die kinderziektes eruit halen binnen dit jaar of ik ben dommel klant AF.


kabster,

Geplaatst: 10 jun 2007, 21:40
door Kabukijo
Halo terug,



Het gebeurt nog steeds om de 12- 24 uur!!!


Maar nu krijg ik dit ... !!

PING OF DEATH** (aldus log bestand philips router :eek: )

Ik heb al her en der gelezen dat die ping of death een bug in oudere modem/routers was vroeger die hackers konden uit buiten om binnen te geraken maar anderen beweren terug dat het iets met packets versturen en ontvangen is!!!!

Hoe dan ook als het een p2p client problleem is, dan zal ik daar vlug achter komen.


Blijk baar is het steeds een andere time out probleem!!!!


Eigenaardig !!!

Want kaspersky (anti-virrus, firewall, anti spam enzovoort) niet de éérste beste programaatje rapporteert niets ongewoon. Tzal ergens een connectie probleem zijn vermoed ik. Maar dat is het enige dat ik kan bedenken voorlopig.

Ik zou het apprecieren indien er meer gebruikers van deze forum die soortgelijke symptonen raporteren hieromtrent (liefst met log file van modem/router) in deze draadje a.u.b

Zodat ik dat verder kan uitspitten.


Alvast bedankt,

groetjes kabster,

Geplaatst: 10 jun 2007, 22:42
door regeri
Zoals ik al eerder had beschreven is mijn probleem dat ik meestal snachts mijn verbinding verbreekt,als ik een pagina probeer te openen duurt het lang en doet ie niks,uiteindelijk"kan pagina niet openen".Mijn downloads die ip continue lopen staan dan ook stil.Dus niks meer van verbinding.Ik heb een Netopia cayman router,daarbij blijven continue de 4 lampjes branden.Na herstart van modem kan ik wel weer gewoon surfen.Het is nu voor de zoveelste keer in behandeling bij dommel,zelfs belgacom is langsgeweest,thuis niks gevonden alles oke,maar in de centrale bleek een poort defect te zijn.Na twee weken na herstel van poort in centrale wederom disconnects!!
Bij edpnet nooit last gehad van disconnects met zelfde modem. :? :?

Geplaatst: 11 jun 2007, 00:51
door laurens7
Kabukijo schreef:Halo terug,



Het gebeurt nog steeds om de 12- 24 uur!!!


Maar nu krijg ik dit ... !!

PING OF DEATH** (aldus log bestand philips router :eek: )

Ik heb al her en der gelezen dat die ping of death een bug in oudere modem/routers was vroeger die hackers konden uit buiten om binnen te geraken maar anderen beweren terug dat het iets met packets versturen en ontvangen is!!!!

Hoe dan ook als het een p2p client problleem is, dan zal ik daar vlug achter komen.


Blijk baar is het steeds een andere time out probleem!!!!


Eigenaardig !!!

Want kaspersky (anti-virrus, firewall, anti spam enzovoort) niet de éérste beste programaatje rapporteert niets ongewoon. Tzal ergens een connectie probleem zijn vermoed ik. Maar dat is het enige dat ik kan bedenken voorlopig.

Ik zou het apprecieren indien er meer gebruikers van deze forum die soortgelijke symptonen raporteren hieromtrent (liefst met log file van modem/router) in deze draadje a.u.b

Zodat ik dat verder kan uitspitten.


Alvast bedankt,

groetjes kabster,


met mn vorige modem kreeg ik constant poort scans logs,is normaal tegenwoordig.Log moet ik nog ontdekken bij de linksys :-D