Pagina 1 van 1
Telenet baas blij met stilstand internet ?
Geplaatst: 08 feb 2007, 11:32
door ubremoved_539
AMSTERDAM (Reuters) - New Internet TV services such as Joost and YouTube may bring the global network to its knees, Internet companies said on Wednesday, adding they are already investing heavily just to keep data flowing.
Google, which acquired online video sharing site YouTube last year, said the Internet was not designed for TV.
It even issued a warning to companies that think they can start distributing mainstream TV shows and movies on a global scale at broadcast quality over the public Internet.
"The Web infrastructure, and even Google's (infrastructure) doesn't scale. It's not going to offer the quality of service that consumers expect," Vincent Dureau, Google's head of TV technology, said at the Cable Europe Congress.
Google instead offered to work together with cable operators to combine its technology for searching for video and TV footage and its tailored advertising with the cable networks' high-quality delivery of shows.
One cable chief executive, Duco Sickinghe from Belgian operator Telenet, said it was "the best news of the day" to hear that Google could not scale for video.
Google was welcomed with a mix of fear and awe by the cable TV companies, which are concerned that Web companies will try to steal their lucrative TV business. The Internet on the whole is a mixed blessing, cable carriers said.
Broadband Internet delivery to homes and small businesses is one of the most lucrative segments for cable TV operators, but heavy investments in infrastructure are needed to meet the rapid rise of Internet file-swapping and video downloads.
The data involved in one hour of video can equal the total in one year's worth of emails.
"Most of the IP (Internet protocol or data) traffic is peer-to-peer (file swapping), and most of that is video. Every year we have to invest substantially just to maintain the user experience. In fact it has actually decreased," said Spanish cable operator ONO Chief Executive Richard Alden.
"People (Internet service providers) don't like to talk about (the fact) that just to stand still, they have to invest. But you cannot keep investing at the same clip," he added.
Research group Gartner estimates that 60 percent of the Internet traffic that is uploaded from computers is peer-to-peer traffic, mostly from consumers swapping films and TV shows through select user groups and BitTorrent.
Financial advisers praised the cable TV industry because, unlike the large telecoms operators, it has been expanding and has been more efficient with capital and more profitable.
Shares of cable operators trade at around nine times forecast 2007 earnings before interest, tax amortisation and depreciation (EBITDA), while telecoms operators trade at around six times, said Charles Manby, Goldman Sachs' global co-head for the telecoms, media and technology industries.
Cable operators are set to return to capital investments of a modest 10 to 12 percent of revenues, but they can be forced to spend much more due to outside pressures from increased Internet consumption and from rival telecoms operators that upgrade their broadband Internet packages to fibre optic super speeds.
"Then, the world becomes cloudy," Manby said.
Bron:
http://today.reuters.co.uk/news/article ... ticlePage2
Geplaatst: 08 feb 2007, 12:35
door Ofloo
Hehe, maar wie weet binnen 5 jaar..
Nu weten we ineens waarom telenet volume limieten hanteert
Het is om concurrentie te voorkomen op gebied van tv.
Geplaatst: 08 feb 2007, 12:51
door spacekiek
't is ook digitale TV hé
Geplaatst: 08 feb 2007, 14:19
door Matthias
Toch wel redelijk typisch.
Zoals eerder vermeld omwege de concurrentie met digitale TV, maar ik denk ook dat als IPTV uitkomt, de 10GB limiet niet meer zal voldoen voor legale doeleinden en het ze dus een nulletje zal kosten op de bankrekening.
Geplaatst: 08 feb 2007, 15:18
door wasa
En dan verschijnt er vandaag dit in De Standaard. Ik denk dat Duco niet veel in zijn eigen land vertoeft, want dan zou hij zien hoe het wel moet/kan. Prijs voor rund van het jaar bij deze.
Belgische entertainment groeide in 2006 met 3,5 procent
BRUSSEL - De Belgische entertainment zit in de lift. Vorig jaar noteerde de sector een groei van 3,5 procent. De meest opvallende groei vertonen de muziekdownloads, die met een stijging van 93,3 procent bijna verdubbeld zijn. Ook tv-reeksen op dvd (+33,1 pct) en spelletjes (+10,1 procent) doen het volgens de cijfers van de Belgische federaties van de muziek-, video- en gameproducenten goed.
In totaal werd in België vorig jaar voor meer dan 584 miljoen euro aan muziek, video en games uitgegeven, of een groei van 3,5 procent in vergelijking met 2005. Met een groei van 44,2 procent tot bijna 6 miljoen gedownloade muziekopnamen en gsm-ringtones kende de digitale verkoop van muziek in 2006 een explosieve toename.
Minister van Economie Marc Verwilghen (VLD) profiteerde van de voorstelling van de resultaten om de Belgische artiest Ozark Henry de prijs te overhandigen van meest gedownloade Belgische zanger
Ik snap het plaatje dus niet goed, de overheid bevestigt dat ze er een goeie aan verdienen, maar tegelijkertijd houden ze telenet en belgacom een handje boven het hoofd?
Geplaatst: 08 feb 2007, 23:36
door Ofloo
ze willen iedereen op het net, alles waar de overheid zich in moeit gaat naar de kloten, des tijds met was er geen campagne iedereen aan de gsm.. maar ondertussen is het toch praktisch zo, laat concurrentie maar doen het werkt, maar eens de overheid er zich in moeit, .. wordt het ineens een 20-jaren plan !
r2504, ge had uwe link beter met url tags een beschrijving gegeven..
Geplaatst: 09 feb 2007, 00:02
door PHO
wasa schreef:En dan verschijnt er vandaag dit in De Standaard.
Met een groei van 44,2 procent tot bijna 6 miljoen gedownloade muziekopnamen en gsm-ringtones kende de digitale verkoop van muziek in 2006 een explosieve toename.
Ik snap het plaatje dus niet goed, de overheid bevestigt dat ze er een goeie aan verdienen, maar tegelijkertijd houden ze telenet en belgacom een handje boven het hoofd?
Maar omgekeerd toont dit ook aan dat de huidige limieten er niet voor gezorgd hebben dat er geen groeimogelijkheden waren voor online verkoop.
( maar dat is slechts tijdelijk)
Geplaatst: 09 feb 2007, 23:19
door Block
Eigenlijk erg als je zoiets als netwerkbeheerder moet zeggen. Een ISP is toch een beetje netwerkbeheerder, maar ja, hij staat bekend om zijn gedurfde uitspraken. Ik denk dat Meon eens een interview heeft gepost dat in Trends was verschenen.
Breedband en video gaan niet hand in hand? Das straf.
Geplaatst: 11 feb 2007, 12:09
door deej
Awel beetje on en beetje off topic ben net gaan skiën in FR en daar zijn de volgende aanbiedingen nu schering en inslag:
- ADSL2+ met FUP, telefonie en TV (!!!) voor 24, 95 à 29,95€ per maand
In BE betaal je daar hoeveel voor???
Lang leve de Belgische niet-vrijgemaakte markt met haar monopolisten.
Geplaatst: 11 feb 2007, 12:26
door Goendi
Dat wist ik al langer... Mijn zus gebruikt het.
Nuance 1: markt is groter, en de bevolkingsgraad in de steden is dichter. Lyon, Parijs & Marseille bedienen en je hebt al dubbel zoveel potentiele klanten als gans België tesamen.
Nuance 2: de kosten per gebruiker zijn lager. Men heeft dan wel een groter netwerk, maar de voorziening ervan is navenant.
Nuance 3: OpenTransit is een Tier 1 ISP. Dat zal zeker de kosten op de inkomende traffiek omlaag halen. Terzijde, ook France Telecom is een monopolist. Gans het netwerk is van hun, net als bij Belgacom. Niemand die ginds klaagt daarover hoor... Nochtans doet France Telecom wel rapper ongeoorloofde praktijken tav concurrenten, iets wat in veel mindere mate bij onze monopolisten gebeurd. Die houden zich netjes aan de opgelegde regels.
Mijn punt: iedereen kan appelen met peren vergelijken. Vraag is of zo'n vergelijking representatief is voor de situatie hier. Ik ben geen researcher, maar ik vind het op zijn minst discutabel om te verwijzen naar de omliggende landen om te concluderen dat de Belgische situatie slecht is. Ik kan je bvb garanderen dat je hier goedkoper een terrasje zult kunnen doen als in Parijs. Je zult hier ook goedkoper wonen als in Parijs. Eten en shoppen zal hier ook goedkoper zijn als in Parijs. Kortom: er zullen ginds zeker andere zaken zijn die duurder uitvallen. Moeten ze dan ginds hun prijzen verlagen?
Geplaatst: 11 feb 2007, 12:51
door deej
Feit dat het ginder kan met een monopolist betekent dat de markt er veel vrijer is dan hier, en dat er hier dringend eens naar het BIPT en de wetgeving moet gekeken worden.
Geplaatst: 11 feb 2007, 14:05
door Robbe
Hoe groot is de kans, dat de overheid iets aan zijn goudhaantjes verandert of doet ?
Geplaatst: 11 feb 2007, 14:13
door ketter
Robbe schreef:Hoe groot is de kans, dat de overheid iets aan zijn goudhaantjes verandert of doet ?
Klein HEEL klein.
Geplaatst: 11 feb 2007, 14:13
door Goendi
Feit dat het ginder kan met een monopolist betekent dat de markt er veel vrijer is dan hier, en dat er hier dringend eens naar het BIPT en de wetgeving moet gekeken worden.
Wordt politicus eh... Of start petitie of zo. Klagen is al te simpel.
Geplaatst: 11 feb 2007, 14:14
door hellsnake
Goendi schreef:Feit dat het ginder kan met een monopolist betekent dat de markt er veel vrijer is dan hier, en dat er hier dringend eens naar het BIPT en de wetgeving moet gekeken worden.
Wordt politicus eh... Of start petitie of zo. Klagen is al te simpel.
een petitie is er in een ver verleden al geweest. Niet dat ze luisteren natuurlijk
Geplaatst: 11 feb 2007, 14:21
door Goendi
Tjah... Dan kun je inderdaad enkel als een klein kind klagen dat je er niet tevreden over bent! Is er nog iets nieuws toe te voegen aan die discussie over monopolies? Indien niet, zet u frustraties dan eens op mail naar ombudsdiensten of BIPT's ipv anderen die er evenmin iets aan kunnen doen ermee lastig te vallen... Er zijn ook mensen die gewoon content zijn, en die hebben weinig boodschap aan steeds wederkerend identiek geklaag, gewoon om te zagen.
Geplaatst: 11 feb 2007, 16:36
door Ofloo
Ge kunt het ook zo stellen dat de mensen die content zijn, gewoon niet beter weten !
Geplaatst: 11 feb 2007, 16:46
door Goendi
Dat is ook al eens gezegd geweest, en prompt door enkelen ontkend. Trouwens niet beter weten... Als ik morgen een overval pleeg, moet ik ook niet gaan beweren dat ik niet beter wist hoor. Dat zal evenmin pakken...
Geplaatst: 11 feb 2007, 21:52
door deej
Goendi schreef:Als ik morgen een overval pleeg, moet ik ook niet gaan beweren dat ik niet beter wist hoor. Dat zal evenmin pakken...
Appelen, peren...
Geplaatst: 11 feb 2007, 22:51
door Goendi
Nee hoor... Vind het heel makkelijk om te zeggen dat anderen wel niet beter zullen weten! Er bestaan geen statistieken van de onwetendheid van klanten, dus het is niet na te agan. Het is een opinie, die geen grond heeft. Het is elementair fout maw.
Als je echter dergelijke zaken 50 keer hoort zeggen, zijn er vele onwetenden die dit klakkeloos overnemen. Niet iedereen is namelijk even kritisch.
Geplaatst: 12 feb 2007, 18:37
door Ofloo
Weet jij hoe lang ik moeten zoeken heb voor aleer ik een alternatieve provider gevonden had !?
Eigenlijk ben ik beginnen zoeken met het gedacht dat er wel andere moesten zijn dat het niet kon dat Belgacom alleen internet aanbood.
Trouwens die uitleg van U heb ik ook al 50 keer gehoord je hoort het mij toch ook niet telkens onder uw neus duwen. Zeg manneke zijde der nu weer met dat zelfde gezeik
Geplaatst: 12 feb 2007, 18:48
door Goendi
Het verschil is dat ik reageer op die uitspraken, terwijl jij ze telkenmale initieel post... Als je nu nog iets orgineels zou verkondigen...
Geplaatst: 13 feb 2007, 08:15
door Siglo
Goendi schreef:Nee hoor... Vind het heel makkelijk om te zeggen dat anderen wel niet beter zullen weten! Er bestaan geen statistieken van de onwetendheid van klanten, dus het is niet na te agan. Het is een opinie, die geen grond heeft. Het is elementair fout maw.
Als je echter dergelijke zaken 50 keer hoort zeggen, zijn er vele onwetenden die dit klakkeloos overnemen. Niet iedereen is namelijk even kritisch.
Waarom heb ik nu de indruk dat je gewoon over jezelf aan het praten bent? Ik heb nog geen enkele kritische opmerking van u gezien, en je moet al blind zijn om niet te zien dat er in Belgie structurele problemen zijn met breedband.
Ik heb nog zo een mooi voorbeeldje van dit weekend van Telenet: ik belde om een nieuwe modem te eisen voor mijn vader. Ze hadden hem namelijk wijsgemaakt dat er geen nieuwe modem nodig is om Expressnet snelheden te halen. Terwijl het een vasstaand feit is dat de Motorola Cybersurfr cdlp modem niet boven de 6Mbit geraakt. Hij werd telkens opnieuw afgescheept. Ik heb dan zelf gebeld en niet zonder enige moeite die kerel doen verklaren dat hij inderdaad een standaard antwoord aan het geven was (er is geen probleem, doe een snelheidstest en mail het resultaat). Ik heb mij toen redelijk kwaad gemaakt en niet veel later was de afspraak gemaakt. Resultaat: modem vervangen en een dubbel zo snelle verbinding.
Machtsmisbruik, misbruik van ontwetendheid, onwil, oplichterij, bedriegelijk reklame,... alles in een bij de monopolist.
Geplaatst: 13 feb 2007, 13:33
door flt
Siglo schreef:Machtsmisbruik, misbruik van ontwetendheid, onwil, oplichterij, bedriegelijk reklame,... alles in een bij de monopolist.
Vandaar dat ze ook packs aanbieden
Geplaatst: 13 feb 2007, 13:35
door Goendi
En dit voorbeeld kom je niet tegen bij anderen? Dit is hét voorbeeld dat aanduid dat alles wat er gezegd wordt over monopolisten gewoon waarheid is? Moet ik nu onder de indruk zijn en braaf jaja knikken op elke kritiek, hoe bij de haren gegrepen hij ook is?
Goh, een ding weet ik wel. Mijn ouders hebben Telenet, al zeker 8 jaar. Een keer was er een probleem dat diezelfde week opgelost was. Voorts nooit instabiliteit, nooit snelheidsproblemen, apparatuur werkt al jaren zonder problemen. Enige probleem dat ze eigenlijk kunnen opwerpen, is dat hun administratie soms fouten maakt.
Mijn punt: zo'n zaken maakt iedereen overal wel eens mee. Om dat op het monopolie te schuiven vind ik makkelijk, leeghoofdig en lomp. Het getuigt van geen enkele zin voor realisme. Een dergelijk probleem heeft enkel met de grootte van het bedrijf te maken. Een operator is ongetwijfeld enkel op de hoogte van zo'n zaken als hij er informatie over krijgt. Als men dergelijke info dan niet of laattijdig communiceert, ligt dat niet aan het monopolie maar aan de grootte van de informatie die zo'n helpdesk met verwerken, en daar kan al eens iets fout lopen.
Mijn conclusie: sommigen kijken te veel CIA films. Daar tracht men ook iedereen wijs te maken dat alles gemanipuleerd wordt.
Geplaatst: 13 feb 2007, 16:56
door Ofloo
Goendi schreef:Goh, een ding weet ik wel. Mijn ouders hebben Telenet, al zeker 8 jaar. Een keer was er een probleem dat diezelfde week opgelost was. Voorts nooit instabiliteit, nooit snelheidsproblemen, apparatuur werkt al jaren zonder problemen. Enige probleem dat ze eigenlijk kunnen opwerpen, is dat hun administratie soms fouten maakt.
En dit voorbeeld kom je niet tegen bij anderen? Dit is hét voorbeeld dat aanduid dat alles wat er gezegd wordt over monopolisten gewoon waarheid is? Moet ik nu onder de indruk zijn en braaf jaja knikken op elke kritiek, hoe bij de haren gegrepen hij ook is?
PS: dit is nu eens plezant se
Ik wil de rest er ook nog bij plakken ze, het is ook op toepassing van u zelf
om maar even aan te tonen hoe dubbelzinning alles is het is maar hoe je het bekijkt.
Ik wil er nog topics van realdsl bij halen van bij mensen waar het wel goed ging en bij andere slecht..
Het gaat niet om de problemen, maar om hoe ze worden opgelost. Wat tevens ook aangehaald werd bij RealDSL, dit wordt ook bij betere providers zoals edpnet aangehaald, Je gaat me niet vertellen dat edpnet nooit problemen heeft, tuurlijk zijn die er, maar dan lossen die het ook op een degelijke manier op zonder de intentie de mensen te willen bedriegen, niet waar helpdesk operatoren een standaard tekstje aframmelen, om er toch vanaf te zijn.
Dat is dan ook dé reden waarom er geen topics zijn met van die verhalen, maar u gezond verstand heeft het antwoord dat al die mensen wel wat kritisch zullen zijn of gewoon weg liegen.
Goendi schreef:Mijn conclusie: sommigen kijken te veel CIA films. Daar tracht men ook iedereen wijs te maken dat alles gemanipuleerd wordt.
Ik weet het jij bent advocaat, je doet me sterk denken aan een advocaat, waar ik die iets vertelde ook beweerde dat het onmogelijk was omdat het een rechter was !
Trouwens wie kijkt er teveel films jij denkt wel dat er een complot is tegen BGC en Telenet !
Geplaatst: 13 feb 2007, 20:56
door Siglo
Bij die kleine providers kunnen ze het zich niet permitteren om zo achterbaks te staan liegen (in opdracht van management). Ik ben ex-Telenet klant omwille een hele resem van die leugens: een vermindering van volume, prijsstijging en schrappen van gratis support heet een upgrade in mijn voordeel bij hen. Een voeding uitmeten volstaat niet om te bewijzen dat het de modem die kapot is (en dat een voeding opsturen dan ook geen zin heeft). Vertrouwen op een kreupele telemeter om mensen voor de fun op smalband te zetten (en eens kijken of ze dan braaf blokjes kopen)... Je kan geen tweede backup modem kopen (of zelf model kiezen en aankopen) indien de eerste kapot gaat. Als je durft spreken over routers gaat het "geen support" parapluutje open. Supersnel internet, maar dan enkel naar peering partners, zodra er transit mee gemoeid is gaat de qos op vollenbak.
Ik durf met reden zeggen dat Telenet nog slechter geworden is dan Belgacom.
Goendi, ik kan concluderen dat je duidelijk niet intensief genoeg gebruikt maakt van internet om die problemen op te merken, en dat het tijdverlies is om u te proberen overtuigen.
Ik heb veel betere ervaringen met een aantal kleine providers waar iedere klant wel belangrijk is.
Geplaatst: 13 feb 2007, 21:48
door Goendi
Goendi, ik kan concluderen dat je duidelijk niet intensief genoeg gebruikt maakt van internet om die problemen op te merken, en dat het tijdverlies is om u te proberen overtuigen.
Het is effectief tijdverlies... Ik weet waarover ik spreek. Dat ene specifieke geval betekend niet dat dit van toepassing is op een gans ISP. Je baseert geen oordeel of conclusie op een individueel geval als er enkele honderdduizenden klanten zijn. En dat is niet ik die dat zegt, dat is pure statistiek en logica. En voor zover ik weet, zijn die statistieken niet dermate zwart wit als men het hier laat uitschijnen.
Overigens is een forum klagers, en een groep gedupeerden geen gezonde voedingsbodem voor een objectief oordeel. Er is zelden een positieve noot, omdat het nu eenmaal eigen is aan de mens om positief te zijn. Tegenwoordig zie ik ook bij ISP's als Dommel & EDPnet negatieve posts verschijnen, nochtans zijn die heus niet slechter geworden.
En dit voorbeeld kom je niet tegen bij anderen? Dit is hét voorbeeld dat aanduid dat alles wat er gezegd wordt over monopolisten gewoon waarheid is? Moet ik nu onder de indruk zijn en braaf jaja knikken op elke kritiek, hoe bij de haren gegrepen hij ook is?
Goh Ofloo, je begint veel vaneen stalker weg te hebben... Zoals ik al eerder zei, jij pakt me op de man, niet op de inhoud. Daar ga ik echt niet in mee hoor. Het is niet hét voorbeeld, het is gewoon een voorbeeld. Een voorbeeld dat aangeeft dat het evengoed anders kan zijn, en er geen kat hier op UB of elders is die op basis van een hoop opinies een objectief oordeel kan vestigen. Ik dacht nog tijd terug naar Clickx te verwijzen, maar bedacht me, goed wetende dat de eerste reactie zou zijn dat die enquete wel afgekocht zou zijn.
Het gaat niet om de problemen, maar om hoe ze worden opgelost. Wat tevens ook aangehaald werd bij RealDSL, dit wordt ook bij betere providers zoals edpnet aangehaald, Je gaat me niet vertellen dat edpnet nooit problemen heeft, tuurlijk zijn die er, maar dan lossen die het ook op een degelijke manier op zonder de intentie de mensen te willen bedriegen, niet waar helpdesk operatoren een standaard tekstje aframmelen, om er toch vanaf te zijn.
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar 'oplossen op een degelijke manier zonder de mensen te bedriegen' is zoals ik al zei iets uit een CIA film. Kun je me zeggen wat een ISP er bij te winnen heeft om iets niet op te lossen? Bij mijn weten proberen ze allemaal een product te verkopen en winst te maken. Elders heb ik overigens gelezen dat RealDSL financieel verre van een succes was...
Geplaatst: 13 feb 2007, 22:46
door Siglo
Goendi schreef:Kun je me zeggen wat een ISP er bij te winnen heeft om iets niet op te lossen? Bij mijn weten proberen ze allemaal een product te verkopen en winst te maken.
ten kost van de klant, liefst door van zijn onwetendheid gebruik te maken. Jan Modaal wordt gen**kt bij Telenet... terwijl ze denken dat ze een trendy snelle breedbandverbinding hebben.
In de praktijk wil Telenet zo lang mogelijk een status quo behouden om de inkomsten zo hoog mogelijk te houden. Begrijpelijk met de onvoorstelbare schuld die ze hebben.
Ik vraag niet om liefdadigheid, maar ze moeten echt wel hun grenzen kennen. Als ik bel met de vraag om een technisch probleem op te lossen (waarbij je volledig van hen afhankelijk bent tem de modem), dan wil ik geen leugens horen. En dat ze die nog proberen volhouden als ik hen simpelweg de technische feiten voorschotel, doet mijn bloed koken.
En ik heb meer ervaring dan alleen die (persoonlijke) individuele gevallen: ik heb jarenlang de support gedaan voor teleworkers en remote access. Ik was blij als ik eens Easynet of Belgacom kon bellen, want daar verloor ik zoveel tijd niet mee.
Geplaatst: 13 feb 2007, 23:38
door Draco888
Goendi schreef: Kun je me zeggen wat een ISP er bij te winnen heeft om iets niet op te lossen? Bij mijn weten proberen ze allemaal een product te verkopen en winst te maken. Elders heb ik overigens gelezen dat RealDSL financieel verre van een succes was...
Economy I : Kosten/Baten Analyse.
Om
sommige klanten te verbinden, goede service te bieden of hun problemen op te losten kost geld, soms veel geld.
Die klant is dan een verliespost ipv dat hij winst opbrengt.
Monopolisten, door de unieke positie die ze innemen op de markt, leggen deze lat nog lager (kosten die ze willen doen voor een klant), aangezien monopolisten nu eenmaal superwinsten nastreven ipv de gewoone winstmarge voor hun sector.
Aangezien zelfs de Belgische overheid niet zou dulden dat BGC of Telenet zomaar klanten dumpen omdat ze hen niet genoeg opleveren doen ze liever gewoon niets, en hopen dat de klant of blijft doorbetalen of uit zichzelf opstapt. De overheid will zelfs dat iedere Belg toegang tot telefonie en internet heeft, nog een reden te meer om het op deze manier te doen.
Nog een reden waarom men beter BGC gesplits had zoals de Spoorwegen, imet een afzonderlijk bedrijf of intercommunale voor de infrastructuur.
Geplaatst: 14 feb 2007, 17:26
door Ofloo
Goendi schreef:Goh Ofloo, je begint veel vaneen stalker weg te hebben... Zoals ik al eerder zei, jij pakt me op de man, niet op de inhoud. Daar ga ik echt niet in mee hoor. Het is niet hét voorbeeld, het is gewoon een voorbeeld. Een voorbeeld dat aangeeft dat het evengoed anders kan zijn, en er geen kat hier op UB of elders is die op basis van een hoop opinies een objectief oordeel kan vestigen. Ik dacht nog tijd terug naar Clickx te verwijzen, maar bedacht me, goed wetende dat de eerste reactie zou zijn dat die enquete wel afgekocht zou zijn.
Ik kan u moeilijk negeren je reageert op alles wat ik zeg, trouwens je spreekt jezelf ook nogal uit op de persoonlijkheid van een persoon die post.
De reden waarom ik u op de man pak is gewoon omdat je je eigen tegenspreekt ! lees u eigen posts misschien merk je het dan.
gewoon hierboven al, je zegt dat die dat men minder tv moet kijken, je noemt mij een stalker eigenlijk vind ik dat niet echt inhoudelijk zoals je altijd beweert.
Goendi schreef:Dat kan allemaal wel zo zijn, maar 'oplossen op een degelijke manier zonder de mensen te bedriegen' is zoals ik al zei iets uit een CIA film. Kun je me zeggen wat een ISP er bij te winnen heeft om iets niet op te lossen? Bij mijn weten proberen ze allemaal een product te verkopen en winst te maken. Elders heb ik overigens gelezen dat RealDSL financieel verre van een succes was...
Het is niet omdat een provider ermee weg geraakt, dat het dat dan goed maakt
Ik haalde net RealDSL aan omdat het geen succes was om nog maar eens aan te tonen dat het niet gaat om de problemen maar hoe je ze oplost, ..
Trouwens bij mijn weten gaat het op dit forum niet om de provider die het meeste winst maken, integendeel.
Geplaatst: 14 feb 2007, 19:07
door ubremoved_2964
Telenet en BNIX zijn de grootste klootzakken als het aankomt op de achterstand in België. Telenet omdat ze geld willen van de content providers en BNIX omwille van de hoge connectie fees.
In Nederland heb je de AMS-IX, de internet exchange in Amsterdam, daar zit elke Nederlandse ISP wel op, het bespaart immers aanzienlijk op de kosten aangezien het verkeer lokaal blijft. In België stelt BNIX niks voor en een bedrijf als telenet peered met bijna niemand en als ze al peeren willen ze er geld voor. Dit is een van de grootste factoren voor de achterstand en stilstand in belgie.
In Nederland zijn er mensen die elke maand 1 Terabyte van usenet halen zonder dat hun ISP daarover maait, dit is mogelijk aangezien deze traffiek over peerings loopt en niet over dure transit, anders was het al lang gedaan. In België zijn dit soort peerings ook in achterstand. 1TB is natuurlijk een beetje ridicuul deze mensen downloaden blijkbaar alles wat er kwa HDTV te vinden is en shiften thuis wat ze niet willen zien. Ik vind dit niet OK kwa mentaliteit maar blijkbaar is er wel capaciteit zat dat dit soort dingen in Nederland kan. Kortom de terragoochelaars daar kunnen blijkbaar wel (in België achterstand : gigagoochelaars ).
In Belgïe zijn er twee peering points, de FreeBIX die gratis is voor ISP's waar mening kleinere ISP en colo bedrijf wel op zit, en BNIX wat 12.000 EUR per jaar vraagt om te mogen connecteren. Dan heb je nog geen actieve peers met de andere ISP's die op de switch van Belnet zitten (peering is meestal gewoon op een L2 switch). En dan zijn er ook nog de private peers tussen ISP's - rechtstreekse lijntjes tussen 2 ISP's dus.
Komt daarbij dat telenet een bedrijf is dat geld van de content providers wilt, dus gratis peerings das al helemaal uitgesloten. Zelfs de grootste webhoster van België heeft peering issues met TN. Kortom bijna alle ISP's zijn op dit punt niet te spreken over TN.
Op dat gebied is telenet ook eigenlijk even slecht als google, google schaalt wel degelijk maar dat gaan ze niet publiek toegeven (of erin 100% eerlijk zijn), google koopt massaal fiber op en bouwt naast de eerste beste stuwdam datacenters om nieuwe diensten te gaan aanbieden.
Eenmaal google genoeg nextgen diensten gaat aanbieden aan end-users welke bandbreedte vreten dan gaan de kleine ISP's in de problemen komen en zit de kans erin dat google net hetzelfde gaat doen als telenet : commissie vragen aan ISP's voor het aanleveren van bv IPTV.
Op dit vlak is telenet "even slecht", een bedrijf als telenet zorgt gewoon voor de stilstand in België dit terwijl in Nederland IPTV eigenlijk gewoon al kan zelfs voor HDTV is er daar voldoende bandbreedte voorhande.
Maar google zorgt niet voor stilstand telenet wel en dat maakt het grote verschilt (de limiet van het TN basisproduct is nu al jaren 10GB dat is een goede indicator dat de boel stilstaat).
Geplaatst: 14 feb 2007, 19:35
door Goendi
Dat lijkt me al een meer nuchtere en realistischere analyse.
Geplaatst: 15 feb 2007, 00:36
door localhost
ub4b schreef:In Nederland zijn er mensen die elke maand 1 Terabyte van usenet halen zonder dat hun ISP daarover maait, dit is mogelijk aangezien deze traffiek over peerings loopt en niet over dure transit, anders was het al lang gedaan. In België zijn dit soort peerings ook in achterstand. 1TB is natuurlijk een beetje ridicuul deze mensen downloaden blijkbaar alles wat er kwa HDTV te vinden is en shiften thuis wat ze niet willen zien. Ik vind dit niet OK kwa mentaliteit maar blijkbaar is er wel capaciteit zat dat dit soort dingen in Nederland kan. Kortom de terragoochelaars daar kunnen blijkbaar wel (in België achterstand : gigagoochelaars ).
Voorstel: gibigoochelaars en tebitovenaars.
Nee, geen ti-ta-tovenaars...
terra wil trouwens "aarde" zeggen, dit in tegenstelling tot tera wat 1000^4 is, en tebi wat 1024^4 is.
Maar je hebt zeker en vast gelijk wat betreft de peering policy van Telenet. Wij (Tik) hebben daar ook een dossiertje van liggen, alleen is het zo moeilijk om daar
betrouwbare informatie over te vinden. (gelezen op UB of op PUB telt niet).
Het verhaal van AMS-IX en BNIX zal in realiteit wel iets genuanceerder zijn dan hoe je het hier beschrijft, maar iig is AMS-IX minstens één grootte-orde groter (qua peerings etc) dan BNIX.
Maar google zorgt niet voor stilstand telenet wel en dat maakt het grote verschilt (de limiet van het TN basisproduct is nu al jaren 10GB dat is een goede indicator dat de boel stilstaat).
Waar is mijn historiek en grafiek van de "limieten" ook alweer. Ik ga die binnenkort eens publiceren op de Tik-website.
Geplaatst: 15 feb 2007, 03:14
door ubremoved_2964
localhost schreef:Maar je hebt zeker en vast gelijk wat betreft de peering policy van Telenet. Wij (Tik) hebben daar ook een dossiertje van liggen, alleen is het zo moeilijk om daar betrouwbare informatie over te vinden. (gelezen op UB of op PUB telt niet).
Het verhaal van AMS-IX en BNIX zal in realiteit wel iets genuanceerder zijn dan hoe je het hier beschrijft, maar iig is AMS-IX minstens één grootte-orde groter (qua peerings etc) dan BNIX.
Uit interesse voor networking volg ik een channel van network operators die dagdagelijks peerings opzetten (waarvan ik er al een aantal persoonlijk heb leren kennen) en ik denk dat zulke field informatie toch wel betrouwbaar is.
Daar zie je eens de andere kant van het verhaal, hier zitten vooral eindklanten geen typische netwerkbeheerder van een ISP die met zulke issues geconfronteerd worden.
Oh ja heel de peering politiek van kabelboer zit ook onder NDA, als je als bedrijf wilt peeren mag je ook niks publiek maken. Komt de internet groei helemaal ten goede lekker geheim doen
En als je iets wenst aan te klagen schend je het NDA. Fijn. Niet moeilijk dat PUB/TIK geen stappen kan ondernemen jullie worden genaaid door de NDA's.
Contracten van kilo's papier (oa heel de bipt regelgeving komt op een palletje afgeprint toe) en voorwaardelijke constructies zoals "als ISP X plots A voor mekaar krijgt dan wordt voor ISP Y ook plots A tegen zelfde voorwaarden aangeboden".
Geslepen constructies dat wel maar 't geld wat ze daar in steken hadden ze beter in de groei van internet gestoken. De eindklant staat zeker niet op de eerste plaats in dit verhaaltje.
Hoeveel koeien kan de boer uitmelken is wellicht een passend bedrijfsdoel. En natuurlijk alle brave clueless schapen daar kunnen ze ook afgeleide producten van maken
Koeien zijn soms koppig.