Pagina 1 van 1

Skype voert connection fee in

Geplaatst: 23 jan 2007, 11:05
door Jan_B
http://www.itnews.com.au/newsstory.aspx?CIaNID=44567
"Internet telephony service Skype on Thursday (ttz 18 januari 2007) started charging a per-call connection fee, except for subscribers making domestic calls in the United States, Canada and Britain under unlimited calling plans."
Voor wie in EUROs betaalt komt die connection fee op of €0.039.

Geen ramp allemaal, maar toch iets om rekening mee te houden.

Het toeval wil dat ik, als intensief SkypeOut gebruiker (via USB phone), verleden week ben overgestapt op SIP providers (via een ATA box), om niet in het Skype protocol "gevangen" te zitten.

Laten we hopen dat bij de SIP providers de concurrentie kan spelen om prijsverhogingen laag te houden.

Jan

Geplaatst: 23 jan 2007, 11:37
door Limburg
Nou, die concurrentie is er hoor!
:) :
Date: Thu, 18 Jan 2007 18:34:52
From: "[email protected]" <[email protected]>
Subject: Skype increases all prices!
X-Antivirus: AVG for E-mail 7.1.410 [268.16.7/620]
X-SpamPal: PASS WLIST EMAIL
X-Wlist-Pattern: *@voipbuster.*


They kept millions of users waiting for more then a month, but today Skype (Ebay) finally announced their new "pricing strategy"....

Voipbuster could not believe it: instead of lowering their prices they decided to put a sneaky new charge of 3,9 eurocents on all
calls!! For almost all Skype users this means a price increase of over 50%!

Time to switch, because Voipbuster, the biggest rival of Skype, announced today more new countries can be called for FREE.
Making the price difference even bigger!

Compare our rates:
SKYPE: Australia 1.7 cpm <-> Voipbuster FREE
SKYPE: Canada 1.7 cpm <-> Voipbuster FREE
SKYPE: China 1.7 cpm <-> Voipbuster 1cpm
SKYPE: France 1.7 cpm <-> Voipbuster FREE
SKYPE: Germany 1.7 cpm <-> Voipbuster 1cpm
SKYPE: Italy 1.7 cpm <-> Voipbuster FREE
SKYPE: Netherlands 1.7 cpm <-> Voipbuster FREE
SKYPE: Poland 1.7 cpm <-> Voipbuster: 1cpm
SKYPE: Spain 1.7 cpm <-> Voipbuster FREE
SKYPE: UK 1.7 cpm <-> Voipbuster: 1cpm
SKYPE: USA 1.7 cpm <-> Voipbuster FREE

AND ON TOP OF THIS.... SKYPE CHARGES 3.9 CENT FOR ALL CALLS


http://www.voipbuster.com/en/rates.html


Geplaatst: 23 jan 2007, 11:41
door devilkin
Zolang alles goed gaat is Voipbuster inderdaad goed.

Van zodra je enige vorm van support nodig hebt, forget it.

Geplaatst: 23 jan 2007, 22:52
door Jan_B
devilkin schreef:Zolang alles goed gaat is Voipbuster inderdaad goed.

Van zodra je enige vorm van support nodig hebt, forget it.
Als je van de duivel spreekt ...

Ik kan vandaag met VOIPbuster enkel nog betalende lijnen (bv GSM) bereiken, landlijnen niet meer (zowel vanop PC client als via ATA box).

Iemand dezelfde ervaring ?

Jan

Geplaatst: 23 jan 2007, 23:05
door Ken
Niet voorgehad vandaag, met internetcalls = zelfde als voipbuster.
Dat kan zijn eh dat het nu en dan eens uitflapt...

Geplaatst: 24 jan 2007, 07:08
door devilkin
Ken schreef:Niet voorgehad vandaag, met internetcalls = zelfde als voipbuster.
Dat kan zijn eh dat het nu en dan eens uitflapt...
Net zoals:
- VoipBuster
- VoipStunt
- VoipCheap
- NetAppel
- InternetCalls
- SparVoip
- VoipDiscount
- SIPdiscount
- FreeCall

Geplaatst: 24 jan 2007, 07:11
door devilkin
Jan_B schreef:Ik kan vandaag met VOIPbuster enkel nog betalende lijnen (bv GSM) bereiken, landlijnen niet meer (zowel vanop PC client als via ATA box).

Iemand dezelfde ervaring ?
In het verleden ook voorgehad, alsook dat ik bvb geen enkele call meer kon doen over hun dienst via een ATA box. Redelijk irritant als je voorts alleen maar een (peper)dure discovery line hebt. Dus ben ik maar gelijk overgestapt op een betalende, maar goedkope service: VoipFone.co.uk. Sindsdien 1 probleempje gehad, en dat was opgelost na 10 minuten en een mailtje naar hun helpdesk.

Geplaatst: 02 feb 2007, 13:41
door Jan_B
devilkin schreef: In het verleden ook voorgehad, alsook dat ik bvb geen enkele call meer kon doen over hun dienst via een ATA box. Redelijk irritant als je voorts alleen maar een (peper)dure discovery line hebt. Dus ben ik maar gelijk overgestapt op een betalende, maar goedkope service: VoipFone.co.uk. Sindsdien 1 probleempje gehad, en dat was opgelost na 10 minuten en een mailtje naar hun helpdesk.
Bedankt voor de tip - ik heb meteen je suggestie gevolgd, maar ik wou een paar dagen kijken hoe de zaken gingen alvorens hier mijn ervaringen te posten.

Ziehier dus:

(1) uitgebreid (en ongecensureerd !) user forum dat veel informatie bevat en waar voipfone medewerkers aan deelnemen
(2) gratis 5 minuten uitproberen (ook het hardware phones en niet enkel met softphones zoals bij vele anderen)
(3) gedetailleerde settings voor een heel gamma hardware (en niet enkel algemene settinge)
(4) tot nu toe heel stabiel (dagen lang "registered" zonder onderbreking)
(5) voice quality: geen jitter, geen echo, enz. (veel beter dan VOIPbuster en consoorten) - ik heb wel de indruk dat het gesprek soms eerder "half-duplex" is ipv "full duplex" (bij mij, niet bij mijn gesprekspartners). Ik ben aan het experimenteren met vocoder parameters om dit beter te krijgen (input welkom trouwens).

Jan

VoipFone.co.uk nu een heel stuk minder ?

Geplaatst: 31 maa 2007, 11:20
door Jan_B
Zaken kunnen soms snel verkeren ...

Sinds een week of zo is de call qualiteit bij voipfone er bij mij (en bij een mede-"voipfoner") sterk op achteruitgegaan - vooral voor gesprekken naar Belgische nummers, maar ook voor de buitenlandse was er een merkbare achteruitgang.

Ik heb getracht met andere parameterinstellingen verbetering te brengen, maar helaas.

Ik ben nu bij 3starsnet en dat werkt (momenteel ... ?) een heel stuk beter.

In ieder geval ben ik blij niet aan een of ander specifiek protocol (zoals Skype bv) vast te zitten, zodat ik snel van SIP provider kan veranderen als de zaken duurder worden/slechter gaan (voor diegenene die hun SIP provider gebruiken voor inkomende gesprekken ligt dat enigszins anders aangezien ze dan telkens hun SIP telefoonnummer kwijt zijn).

Jan