Pagina 1 van 3

Verbruiksmeter

Geplaatst: 20 jan 2007, 14:17
door Jelle
Is het normaal dat de verbruiksmeter bij Tele2 All-In vier-vijf dagen achterloopt?
De laatste dag waarop ik m'n verbruik zie is momenteel 15 januari, en dit is dan ook nog maar een gedeelte van het verbruik van die dag (ik heb zeker meer dan 1.47MB van het net gehaald).

Geplaatst: 20 jan 2007, 17:21
door mws
Welkom bij de club !!! Dit is bij mij al meer dan een jaar zo.
De facturatie bij mij loopt steeds van de 16 t.e.m de 17 de v/d volgende maand, maar iedere keer rond de 10 de v/d maand begint hij serieus achter te lopen.Al verschillende keren gemeld bij tele2 maar nog geen oplossing tot nu toe.

Geplaatst: 22 jan 2007, 17:51
door D3bian
Hey,

Heb het gemeld aan 320i, die zal zeker nodige stappen ondernemen.

Mvg,

Geplaatst: 24 jan 2007, 13:45
door 320i
ik heb het nog is aangekaart. Ze zijn er van op de hoogte en bezig om een oplossing te vinden zodat deze continue up-to-date is en blijft.

Geplaatst: 04 feb 2007, 21:03
door viko
De problemen stapelen zich blijkbaar van langs om meer op ginder ....

Geplaatst: 22 feb 2007, 21:09
door Poedelbrein
Een ander probleem met die verbruiksmeter doet zich voor bij Allin klanten en is dat voor elke dag tussen de 0,2 en de 5Mb (soms zelfs meer) toegevoegd wordt, ook al stond de PC helemaal niet aan en is er geen telefoon geweest tijdens die periode. Dit loopt op tot zo'n 75Mb per maand (volgens Tele2-klanten die dit gemerkt hebben en eens aan het rekenen zijn gegaan). De verklaring van de helpdesk hiervoor is TCP/IP-traffiek om de verbinding in stand te houden. 75Mb per maand lijkt me hier nogal veel voor, en des te meer voor de Allin Light klanten, die een maandelijkse limiet van 250Mb hebben. Daar blijft om en bij de 175Mb van over.

Geplaatst: 27 feb 2007, 20:56
door mws
Het is weer van dat !!!! Mijn verbruiksmeter staat alweer stil van 20/02/07.
En durven ze je deze week nog te bellen om je contract te verlengen !!!!!!
Dat ze eerst alle technische problemen met ALLIN eens oplossen!

Geplaatst: 28 feb 2007, 08:24
door mousty
Hallo,
Mijn verbruikersmeter staat ook stil sedert 20.02.2007 :?
Heb het ook al verschillende malen gemeld maar zonder resultaat :cry:
Ik hoop dat ze die niet terug gaan bijstellen zoals in december. Toen hebben ze me voor 1 dag 1537.82 MB bijgezet terwijl ik bijna niet op internet was geweest !
Groetjes.

Geplaatst: 28 feb 2007, 16:05
door T2m
Werd bij deze intern gerapporteerd, recht naar de mensen die de data beheren van de verbruiksmeter.

Geplaatst: 27 mei 2007, 12:38
door Trevorken
Het is weer prijs zoprecies. Ik kan de verbruiksmeter voor deze maand geeneens zien. :eek:

Geplaatst: 27 mei 2007, 15:45
door mws
Bij mij ook van dat. Staat al stil van 09 mei. Ik heb ook al meerdere keren een mail gestuurd maar dat helpt niet.

Geplaatst: 27 mei 2007, 17:29
door mousty
Verbruiksmeter staat ook stil sedert 09.05.2007.
Heb deze periode dus nog niets verbruikt ! :lol:
Groetjes.

Geplaatst: 27 mei 2007, 20:53
door kaween
as if _you_ should care ! :twisted:

Maar alle gekheid op een stokje, nope, leuk is het niet als je post-01-01-06 bent ....

Geplaatst: 27 mei 2007, 21:06
door Jelle
Ook hier stilstand vanaf 9 mei...

Wat zou er eigenlijk gebeuren als iemand over zijn 10GB gaat?
Normaal moet je dan bijbetalen, maar er is toch nooit een manier geweest om je verbruik degelijk te controleren? En nu zeker niet...

Geplaatst: 27 mei 2007, 22:23
door kaween
Jelle schreef:Ook hier stilstand vanaf 9 mei...

Wat zou er eigenlijk gebeuren als iemand over zijn 10GB gaat?
Normaal moet je dan bijbetalen, maar er is toch nooit een manier geweest om je verbruik degelijk te controleren? En nu zeker niet...
Nou, ik kan je wel zeggen dat exact *dit* de hoofdreden geweest is om Telenet bij mij buiten te kicken. Verbruiksmeter lag ook plat, met 80 (!) mb over de limiet en *bam* smallband. 5 jaar lang een typisch verbruik van 3 tot 4 gig, 1 keer met 80 mb over de limiet en onmiddelijk "betalen of onbruikbare snelheid". Argumenteren dat de verbruiksmeter funky was bracht geen zoden aan de dijk, exit Telenet. Zou me niet verwonderen dat ook Tele2 hier nogal star in zou blijken.

Geplaatst: 29 mei 2007, 12:22
door karelg
tjah weet je dat dan niet, wat er gebeurt als je de 10 Gb limiet overschrijdt? das vreemd

dan moet je gewoon wat bij betalen, nl 1 euro per volle GB, in eurocenten voor de megabytes, dat staat toch allemaal in het contract?

ikzelf zit bijna maandelijks over de limiet, mr vind het wel goeie regeling zo

Geplaatst: 29 mei 2007, 13:10
door 320i
ik heb dit opnieuw intern doorgegeven gehad en feedback gekregen dat dit weldra volledig in orde moet zijn.

Geplaatst: 29 mei 2007, 13:31
door Poedelbrein
karelg schreef:tjah weet je dat dan niet, wat er gebeurt als je de 10 Gb limiet overschrijdt? das vreemd

dan moet je gewoon wat bij betalen, nl 1 euro per volle GB, in eurocenten voor de megabytes, dat staat toch allemaal in het contract?

ikzelf zit bijna maandelijks over de limiet, mr vind het wel goeie regeling zo
Een contract dat bij een hele grote groep mensen mondeling gemaakt is, waar ze dus geen kleine lettertjes of dergelijks gelezen hebben en alleen een opname van hun stem hebben waarbij ze zeggen wie ze zijn en dat ze toestemmen. De mensen die zo ingeschreven zijn, kennen zaken als wat er gebeurt bij het overschrijden van hun limiet en dergelijke voorwaarden niet, omdat ze het nergens in hun contract hebben staan.

Geplaatst: 30 mei 2007, 18:18
door Rudolf
320i schreef:ik heb dit opnieuw intern doorgegeven gehad en feedback gekregen dat dit weldra volledig in orde moet zijn.
Dit heeft bij mij nog nooit goed gewerkt.
Maar ik moet mij geen zorgen maken met onbeperkte download zonder bijkost :-D .

Geplaatst: 30 mei 2007, 19:51
door kaween
karelg schreef:tjah weet je dat dan niet, wat er gebeurt als je de 10 Gb limiet overschrijdt? das vreemd

dan moet je gewoon wat bij betalen, nl 1 euro per volle GB, in eurocenten voor de megabytes, dat staat toch allemaal in het contract?

ikzelf zit bijna maandelijks over de limiet, mr vind het wel goeie regeling zo
Ik neem aan dat je het niet echt op mij had want het door jouw geschilderde scenario is inderdaad dit van Tele2, maar bij Telenet is een overschrijden iets dramatischer : *knal* op smalband, snelheden lager als een analoge modem (officieel niet, maar gemeten zit je aan 2 tot 3 K), en dan moet je eens *proberen* een volume blok te kopen. Je wordt *knetter* voordat je die rotpagina eindelijk op je monitor hebt staan.

Goh, ik word er nog steeds kriegelig (is dat wel een woord ?) als ik er aan terugdenk.

Geplaatst: 30 mei 2007, 21:12
door splinterbyte
kaween, die tijden zijn voorbij.
Ik probeer het te verdringen, dat slechte verleden.
...dus niet te veel over schrijven, anders borrelt het op...
Ja, borrelt, als in een stomende knalpot!!! :evil:

Geplaatst: 30 mei 2007, 22:04
door filipi
Rudolf schreef:Maar ik moet mij geen zorgen maken met onbeperkte download zonder bijkost :-D .
Toch wel ! Het fenomenale hoge bedrag van 5 euro's :lol:

Geplaatst: 30 mei 2007, 22:28
door splinterbyte
hoezo, en ik dacht dat T2AI standaard 45 euro kostte ? :lol:

Geplaatst: 03 jun 2007, 13:26
door mws
Zijn er al mensen met tele2allin waar de verbruiksmeter al terug werkt?
Mijne staat nog steeds op 09 mei !!!!

Geplaatst: 03 jun 2007, 14:03
door Jelle
mws schreef:Zijn er al mensen met tele2allin waar de verbruiksmeter al terug werkt?
Mijne staat nog steeds op 09 mei !!!!
Hier staat hij ook nog stil...

Geplaatst: 03 jun 2007, 17:47
door mousty
Staat ook nog altijd stil :-D

Geplaatst: 06 jun 2007, 20:21
door Trevorken
Bij mij is hij nog steeds gewoon niet zichtbaar sinds 14 mei.

Geplaatst: 27 jun 2007, 07:53
door fuutje
Hier hetzelfde.
Geen verbruikgegevens meer op te vragen vanaf 16 april....

Geplaatst: 27 jun 2007, 12:54
door HANs
wil dit nu zeggen dat jullie allemaal unlimited zijn?

Geplaatst: 27 jun 2007, 15:43
door Jelle
Geen idee...

De teller heeft altijd al achtergelopen. Toen kwam het verbruikte volume pas na een week tevoorschijn, dus de servers hielden het verbruik wel bij. Geen idee als dit nu nog het geval is.

Ik vind het alleszins vreselijk irritant dat ik niet weet wat ik verbruik.
Zowat alle Belgische ISP's leggen een limiet op, en bij het overschrijden van dit volume kom je op small-/mediumband terecht. Bij Tele2 betaal je meteen extra, maar er is geen enkele manier om dit verbruik te controleren, waardoor je op het einde van de maand een onaangename verrassing in de bus kunt krijgen...

Geplaatst: 27 jun 2007, 18:44
door Poedelbrein
Ze kunnen dat toch onmogelijk aanrekenen zonder je op de hoogte te stellen van je verbruik? Ze kunnen dan beweren wat ze willen, en dan kan jij als klant maar betalen zeker. Lijkt me vrij onwettelijk.

Geplaatst: 27 jun 2007, 22:39
door kaween
.... wel, Telenet heeft dat indertijd _wel_ gedaan bij mij, met een gelijkaardige situatie waarbij hun telemeter meerder malen per week compleet gaga was. Me beroepen op het feit dat het maar ging over een overschrijding van luttele mb's bracht geen zoden aan de dijk, noch het feit dat dit de allereerste maal was dat ik meer als 5 gig traffic had op bijna 5 jaar klant zijn en dat ik voor 99% van alle tijd ruim onder normale 10 was gebleven. Was ook de hoofdreden voor operatie "aangetekend schrijven naar Mechelen" voor mij zoveel jaren geleden.

Maar ik deel je sentiment : Tele2 moet er maar eens voor zorgen dat dit ding correct werkt, voordat ze een factuur opsturen voor een traffic-aanrekening waarvoor ze de klant de kans ontnemen om dit zelf in de hand te houden. Ja, ik weet ook wel dat er 3th party software bestaat hiervoor, maar indien Tele2 de meter gebruikt om centjes aan te rekenen, moeten de klanten hier *ook* op kunnen terugvallen !

Geplaatst: 28 jun 2007, 01:22
door Poedelbrein
Telenet heeft mijn broer iets dergelijks geprobeerd te lappen. Hij kreeg een rekening van iets van een 5Gb over zijn limiet te zitten (de hoeveelheid is een ruwe schatting. Het is te lang geleden om het nog te onthouden) en bleven maar aanmaningen sturen (naar het verkeerde adres, ook al had hij het meerdere malen aagevraagd om naar zijn adres te sturen, en niet naar het adres van mijn ouders :roll: ). Per aanmaning rekenden ze er nog eens €7 bij. Nu, hijzelf had geen bewijs van wat hij verbruikt had. Het enige bewijs dat hij had, was dat hij die ganse periode bij een geitenboer in Frankrijk aan het helpen was en zijn PC die ganse periode afstond. Om een lang verhaal kort te maken: Afgesnouwd worden door de helpdesk ("En ge gaat dat tóch betalen! <haak in>", om maar een voorbeeld te geven), nog een hoop meer aanmaningen en rekeningen, en uiteindelijk de ombuds erbij gehaald. Kregen over de €70 terug, ipv dat we moesten betalen. Als Tele2 dat hier met de verbruiksmeter ook zo lapt, gaat dat er niet anders uitzien.

Geplaatst: 28 jun 2007, 09:06
door HANs
voor mij speelt het geen rol ... Ik ben bij de gelukkige...

Geplaatst: 28 jun 2007, 09:41
door kaween
Je bent niet de enige, maar het gaat hier om een principe : je betaalt voor een service, en je hoort deze ook te krijgen. Period.

Ah propos, Tele2 ligt bij mij sinds deze morgen uit. Was al enkele maanden geleden dat dit nog eens voorkwam. Lijkt een vrij algemeen probleem, want op de hulplijn van Tele2 hoor je onmiddelijk een "als u problemen ervaart met surfen en bellen met Tele2AllIn blablabla".

Geplaatst: 28 jun 2007, 12:23
door Poedelbrein
Panne? Kan niet. Dat is iets van het verleden! Allez, volgens T2M :lol:

Geplaatst: 28 jun 2007, 12:33
door kaween
... hij kiest zijn vakanties wel uit hé... :twisted:

Geplaatst: 04 jul 2007, 22:48
door lacer
Bij mij werkt de verbruiksmeter al bijna twee maand niet meer.
Je kan natuurlijk wel ongeveer je verbruik per sessie soms bekijken via eigenschappen van je netwerkkaart, maar dat is toch wat omslachtig. Je verbruik kan je dan in een file stoppen en elke sessie toevoegen... :?

Geplaatst: 05 jul 2007, 13:32
door Poedelbrein
Gaat dat wel voor elke netwerkkaart, en zit daar niet LAN-traffiek ook bij?

Geplaatst: 05 jul 2007, 13:34
door ubremoved_983
Poedelbrein schreef:Gaat dat wel voor elke netwerkkaart, en zit daar niet LAN-traffiek ook bij?
Als je 1 pc hebt die rechtstreeks naar de Tele2 modem gaat klopt het wel :)