Pagina 1 van 1

Fulladsl is zo slecht toch niet?

Geplaatst: 08 jan 2007, 14:15
door esben
Hallo,

Ik ben iets meer dan een jaar klant bij fulladsl(via academic broadband) ik lees hier zeer veel negatieve posts over fulladsl.
Ik heb een vriend die zegt dat hij gemiddeld 48u downtime per maand heeft bij fulladsl.
Hebben jullie dan zoveel problemen? Ok zaterdag en zondag had ik ook problemen maar dat was de eerste keer in een jaar. Misschien is het omdat ik in Brussel zit en dat het hier beter werkt???
Ze hebben mij het volgende gezegd:
"Wegens een probleem op in één van de POPs van Belgacom zijn er grote downtimes geweest dit weekend. We hebben al het nodige gedaan om deze tot een minimum te herleiden. De nodige apparatuur is vervangen in de Belgacom POP en alles is nu opgelost."
Ik weet nu wel niet wat een pop is maar ik leid eruit af dat de fout bij Belgacom ligt.

Ik ben via academic broadband klant bij hen en betaalde dus eerst €25 en nu €27,5.
De edpnet en dommel lijken inderdaad beter maar ze zijn ook duurder(niet veel maar toch, ik ben student :-D ) (die light formule van dommel vindt ik niet goed), ik verbruik toch niet meer dan 20 gigabyte, beschikking over (10 GB van ) een nieuwsserver is mij ook niet de meerprijs waard, alleen dat ze een 0900 nummer gebruiken stoort me.

Zijn hier nog tevreden klanten van fulladsl?
Esben

Geplaatst: 09 jan 2007, 10:35
door esben
blijkbaar was het probleem dus toch nog niet opgelost...
internet lag deze ochtend tot nu (10u30) weer plat :cry:
bij de andere fulladsl gebruikers ook? :???:

Geplaatst: 09 jan 2007, 10:46
door sh0s
ja :)

aiaiai

Geplaatst: 09 jan 2007, 12:40
door BungaMan
denk dat POP Point Of Presence is.

Geplaatst: 09 jan 2007, 14:17
door AppleShampoo
Heb vernomen dat er deze morgen opnieuw een probleem was met 'glasvezelkabel' deze zou ondertussen vervangen zijn door Belgacom techniekers en alles blijkt nu terug te werken.

Geplaatst: 09 jan 2007, 18:34
door sh0s
ja heb direct mailke gekregen met excuses dus daarop kunnen we niet klagen. :)
alles werkte terug normaal om 12uur

Geplaatst: 09 jan 2007, 19:26
door Spheerke
Inderdaad, alles werkt terug zoals het anders doet...

ping www.fulladsl.be -n 100 schreef:Ping-statistieken voor 217.22.58.163:

Pakketten: verzonden = 100, ontvangen = 100, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van een bewerking in milliseconden:

Minimum = 86ms, Maximum = 251ms, Gemiddelde = 159ms


:roll:

Geplaatst: 09 jan 2007, 20:02
door esben
wow zo een hoge ping?
deze ochtend gemiddeld 9ms
nu is het heel erg onstabiel maar het varieert tussen 9 en 50ms (meestal 30) dus dat gaat nog.

Geplaatst: 09 jan 2007, 21:49
door Spheerke
Hoog? Dat viel nog mee... Dit is om 20u45 gemeten:

ping www.fulladsl.be -n 250 schreef:
Pingen naar www.fulladsl.be [217.22.58.163] met 32 byte gegevens:
<pings>...

Ping-statistieken voor 217.22.58.163:
Pakketten: verzonden = 250, ontvangen = 250, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van een bewerking in milliseconden:
Minimum = 327ms, Maximum = 615ms, Gemiddelde = 475ms


En zo gaat dat wel door tot 22u30... Nu heb ik 237 gemiddeld.

Dus alles gaat goed tot 18u.
18u-19u30: gemiddeld 150ms
19u30-20u30: stijgt tot 250ms
20u30-21u30: gemiddeld 450ms
21u30-22u30: +- 250ms
en vanaf 23u-23u30 gaat ie terug onder de 100.

Voor 1€ meer had ik ADSL GO student van skynet, wel 10Gb minder in een maand maar dan had ik tenminste een rock solid ping van 30ms max. Beklaag het me wel ferm.